Førstegangsfødende - altid 3 dage?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

11. januar 2011

Lolli skriver:

Ja, jeg må sige, at jeg synes også det var rart at være der nogle dage første gang. Ikke noget med at tænke på aftensmad og indkøb. Og det med at hive i snoren var da skønt!!

Men her anden gang ville jeg bare gerne hjem og kørte efter 4 timer.

Hehe... Lige præcis!

Men ja, jeg kunne også godt forstille mig at man gerne vil hjem lidt hurtigere anden gang.. Der har man jo også en guldklump hjemme og tænke på!

Stine og Lisa.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. januar 2011

milopilo skriver:

Ja kan godt se det må være lidt dejligt bare at kunne hive i snoren  Jeg ved slet ikke hvordan jeg kommer til at have det jo.. men kunne bare forestille mig at jeg nok ikke gider ligge der i 3 dage.. Men måske man synes det meget rart når det hele er så nyt.. Det vil tiden jo vise..

Nej, det er jo svært at sige på forhånd!

Min kæreste sov der første nat, så der var det jo rigtigt hyggeligt at han var der hele tiden.. Dagene efter kom der masser af besøg, (på besøgs tiderne) så der var også fint nok.. Og så var Kim så sød at tage min computer med derop, så jeg kunne gå på Baby.dk osv!

Stine og Lisa.

Anmeld

11. januar 2011

Lolli

milopilo skriver:

Det lyder godt  Er der egentlig fri trådløst internet?? Ved godt det underligt spørgsmål, men kunne være lidt rart at have computer med og opdatere hvordan det går.. Og hvad med tv, har hørt så meget forskelligt.. Men ja SÅ dejlig farmand også må være der om natten.. Synes næsten også alt andet er lidt underlig.. han er jo faderen og vil også gerne være der og være med..

Uh ved ikke med internet. Tror det ikke, men det er også 3 år siden. Fjernsyn er der i fællesrummet, men min veninde fik kørt et tv ind på stuen, da hun ikke kunne gå i et døgn efter (hun fødte også der).

Og ja, totalt åndsvagt hvis faren ikke kan være der - det er jo lige så meget hans barn.

Anmeld

11. januar 2011

Bare mig..

milopilo skriver:

Ja det er rigtig.. Vi har også talt om vi skulle sige til folk de kan komme derhjemme.. så vi har de første dage selv, og til lige at vænne os til det hele.. men tror faktisk, som du siger at det er rigtig dejligt at folk ikke kommer seperat derhjemme.. for de bliver jo ikke så længe på hospitalet.. Men hvis det var hjemme ville de blive længere og man skulle sørge for te og kaffe og at det ser ordentlig ud osv.. så kan man ikke bestille andet det første halve år end at have gæster

Nej lige præcis.. De forventer det nok ikke hvis de kom derhjemme, men JEG ville ikke have det godt med at de kommer med gaver og de så ikke engang kan få en kop kaffe   Men jeg synes det er en god ide at få gæsterne på sygeuset, for man vil jo også helt vildt gerne vise den lille frem.. Man/jeg kunne næsten ikke vente til de kom.. Jeg fødte om natten, og hold nu op, jeg synes der var lang tid til klokken var 10 hvor de første kom

Anmeld

11. januar 2011

Kløver

milopilo skriver:

Min jm siger at man er indlagt i 3 dage.. men er der nogen af jer (første gangsfødende) som var der mindre?? Eller bliver man altid lige de første 3 dage for sikkerhedsskyld..

Tænker bare hvis amningen køre, man er tryg ved det og fødslen er gået godt uden komplikationer, om man så kommer før hjem..?

Min nabo har lige født, og de var afsted under 2 døgn, og min venidne som også lige har født, var hjemme efter 2 dage

Anmeld

11. januar 2011

FrkLarsen

Jeg lå indlagt i 2 døgn, og var førstegangsfødende

Fødte på Roskilde sygehus, blev udskrevet en fredag, men havde muligheden for at blive til mandag (5 dage), men takkede pænt nej og tog hjem om fredagen

Anmeld

11. januar 2011

Tina&Laura

Tilmeldt skriver:

Jeg lå 4 dage, og jeg NØD dét... Man fik serveret mad, drikke og lidt lækkert og man hev bare en gang i snoren, så kom der en 'super-mor' løbende, og var hjælpsom!! Min amning kørte fint fra starten af, så det var udelukket for min egen luksus skyld!!

Jeg var ved at tage hjem på dag 3. men de skal vejes på dag 4. så jeg blev liggende til det var gjort, istedet for at farer frem og tilbage!!

Stine og Lisa.

Jeg vil også sige at jeg nød at være der. Jeg var der i fire dag - vi fik tilbudt fem dage. Her gik alt også lige efter bogen. Men jeg synes nu det var rart at have en, som du kalder det, 'supermor' jeg bare kunne kalde på. Hverdagen kalder når man kommer hjem og det ér bare nemmere at trække i snoren de første par dage end det er at ringe til sp'en og spørge om råd. :-)

Anmeld

11. januar 2011

LIZO

jeg første gang tog hjem efter 1 døgn så fik jeg nok...  ville gerne hjem med det samme. men vi skulle ha svar på min søns blodprøve først. for at se om han havde samme blodtype som jeg selv er..  

Anmeld

11. januar 2011

Fru'Rugaard

Vi tog hjem samme dag- og jeg var førstegangsfødende

Anmeld

11. januar 2011

mortilnoahogmelina

jeg fødte d 30/12 kl 01.39 om natten . Vi kom hjem d 31/12 - kl 14 . 

Så det er ikk alle , vi fik selv lov at bestemme hvornår vi ville hjem

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.