Førstegangsfødende - altid 3 dage?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

11. januar 2011

Hansen97

milopilo skriver:

Min jm siger at man er indlagt i 3 dage.. men er der nogen af jer (første gangsfødende) som var der mindre?? Eller bliver man altid lige de første 3 dage for sikkerhedsskyld..

Tænker bare hvis amningen køre, man er tryg ved det og fødslen er gået godt uden komplikationer, om man så kommer før hjem..?

Tog hjem dagen efter.. er ikke til sygehuse...
Ville gerne hjem med det samme begge gange men da jeg er rhesus negativ skal man vente på blodprøverne eller komme tilbage til sygehuset hvis man skal have en sprøjte.. men da vi har 1 time til sygehus er vi blevet begge gange til vi fik svar på blodprøverne.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. januar 2011

Den lykkelige

~~M.Nielsen~~ skriver:

Altså vi havde enormt mange gæster og det var egentlig meget det vores dage gik på. For ja, de sover meget.. Eller vores gjorde i hvertfald..

Men det er også dejligt, at have taget alle besøgende deroppe, for så føler man sig ikke forpligtet til at have alt muligt klart, og hjemmet skal se ordentligt ud.. - Det er klaret for dig deroppe.. Men ja, dagene kan godt blive lange deroppe.. Vi lånte et tv som vi kunne se lidt på, jeg var jo også træt dagene efter..

Ja det er rigtig.. Vi har også talt om vi skulle sige til folk de kan komme derhjemme.. så vi har de første dage selv, og til lige at vænne os til det hele.. men tror faktisk, som du siger at det er rigtig dejligt at folk ikke kommer seperat derhjemme.. for de bliver jo ikke så længe på hospitalet.. Men hvis det var hjemme ville de blive længere og man skulle sørge for te og kaffe og at det ser ordentlig ud osv.. så kan man ikke bestille andet det første halve år end at have gæster

Anmeld

11. januar 2011

oo

det er helt op til dig selv hvad du/I har brug for!! jeg skulle ha født hjemme, men endte på Fødegangen og vi kom så ned på barselsgangen efter de to timer efter fødslen på fødegangen. Men vi tog hjem nogle timer efter fordi vi ikke brød os om at være på barselsgangen/ikke have behov for at være på barselsgangen.

Anmeld

11. januar 2011

Den lykkelige

MoarJ skriver:

Jeg fik at vide af min JM at 1. gangsfødende blive sendt hjem efter 2 døgn, for der skulle der også spares, og det trådte i kræft i Januar 2009... 

Om nogle har fulgt det, er jeg ikke sikker på... Nogle har brug for at være der lidt længere og andre ikke... 

Det kan du snakke med din JM om, hvad du føler er bedst for dig...

Ok ja så er det nok forskelligt fra hospital til hospital.. For her er det 3 dage..

Anmeld

11. januar 2011

Den lykkelige

Tjuhl skriver:

det er helt op til dig selv hvad du/I har brug for!! jeg skulle ha født hjemme, men endte på Fødegangen og vi kom så ned på barselsgangen efter de to timer efter fødslen på fødegangen. Men vi tog hjem nogle timer efter fordi vi ikke brød os om at være på barselsgangen/ikke have behov for at være på barselsgangen.

Ok..  Ja det er nok også meget forskelligt hvordan man har det med det hele.. umiddelbart tror jeg ikke lige den nye rolle vil falde så naturlig og er lidt "nervøs".. Så måske jeg netop har brug for de dage.. men det vil tiden jo vise..

Anmeld

11. januar 2011

Kamilla-m

milopilo skriver:

Min jm siger at man er indlagt i 3 dage.. men er der nogen af jer (første gangsfødende) som var der mindre?? Eller bliver man altid lige de første 3 dage for sikkerhedsskyld..

Tænker bare hvis amningen køre, man er tryg ved det og fødslen er gået godt uden komplikationer, om man så kommer før hjem..?

ved min første fødsel var jeg indlagt to døgn d:

Anmeld

11. januar 2011

Mor til L&S

Jeg fødte onsdag og tog hjem lørdag morgen! (men jeg blødte meget efter fødslen og fik en udskrabning) Så kunne ikke gå om torsdagen!

Anmeld

11. januar 2011

MetteMTH

milopilo skriver:

Jeg syntes var dejligt at være på sygehuset, For man skal ikke selv lave mad Var der også i 3 dage..

Anmeld

11. januar 2011

SandraA

da jeg fødte min søn som 18årig på hvidovre hospital var vi hjemme 7 timer efter han blev født og det var eget valg og har slet ikke fortrudt det.

med min datter var vi hjemme 4 timer efter fødslen

Anmeld

11. januar 2011

Sees

Jeg fødte en tirsdag formiddag kl. 09.24 og torsdag ville jeg gerne hjem, men det måtte jeg ikke for sygplejersken, da jeg var alene om det hele 

Men fredag morgen fik jeg heldigvis en ny sød sygeplejerske, som selvfølgelig synes at jeg skulle hjem, for jeg blev da ikke en bedre mor af at ligge på barselsgangen og have hjemve.
Så fredag formiddag fik jeg lov til at tage hjem, og nøj hvor var det dejligt!!

Jeg havde en 50/50 oplevelse af at ligge på barselsgangen.
F.eks. en af nætterne var der en sygplejerske på vagt, som kom farende hver gang Emil græd, og skældte mig ud fordi jeg ikke hev i snorren, når Emil græd - Prøvede at forklare hende at jeg gerne selv ville prøve mig frem, og lærer at læse hans signaler, men det ville hun ikke acceptere.
Det var HENDE der var sygplejerske, og IKKE mig - Jeg var jo "bare" moren
Til gengæld var der en anden sød sygplejerske en anden nat, som jeg snakkede rigtig godt med, og som gav mig meget ros for mit gå-på-mod og som tog sig tid til at snakke med mig om det at være alene mor.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.