Førstegangsfødende - altid 3 dage?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

11. januar 2011

lauras*mor*

Så længe du er indlagt på egen fri vilje (hvilket man jo er), så må du tager hjem lige når du har lyst dog senest 4 dage efter (medmindre der er komplikaioner selvfølgelig).. Vi tog hjem på 3. dagen og det var da også kun fordi det var hyggeligt ikke at skulle noget selv.. Vi var på patienthotel.. :-) det var nice.. super llækker morgenmad, der var også gratis bleer osv der.. Så kunne faktisk ikke se hvorfor vi skulle tage hjem.. hehe... Min mand hentede barnvognen og så havde vi den til at gå tur med, så vi gik bare rundt i det gode vejr udenfor i gågaden osv.. skide hyggeligt.. og så skulle man ikke selv lave mad eller lign..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. januar 2011

Den lykkelige

DK skriver:

Ved min fødsel af nr. 1. var jeg der lidt under et døgn. Jeg kom kl. 13 den ene dag, fødte kl. 16.15, og tog hjem næste formiddag kl. 11!

Jeg valgte det selv, og er RIGTIG glad for at jeg tog hjem! Altså amning og det hele kørte perfekt, så der var ingen grund til at jeg skulle blive længere (derudover var det også jul, barselshotellet havde lukket så min kæreste måtte ikke blive der om natten og servicen var under nulpunktet, så der var ingen "hjælp" at hente af nogen art alligvel).

Ja det er også min tanke, at hvis det går godt så kan man vel ligeså godt springe ud i det og tage hjem  Men måske jeg er vildt nervøs til den tid at jeg synes nogle dage ville være rare.. men man skal jo ud i det før eller siden på egen hånd 

Anmeld

11. januar 2011

Alberts/

jeg kom hjem på 2. dagen efter jeg havde født, blev der endelig kun for at jeg ikke gad kører helt til viborg for at få taget en hælprøve og den der hører test. jeg var så på patienthotellet, ved ikke hvordan det er på barselsgangen, men på patienthotellet i viborg er man der normalt i 2 dage .

hvis du vil hjem og føler dig klar til at tage hjem, så tag hjem når du vil. de kan ikke holde dig der(:

Anmeld

11. januar 2011

MoarHvidovre

Profilbillede for MoarHvidovre
Elsker mine unger; Lina og Luka :0)

Da jeg fødte 1. gang var jeg indlagt i 2 dage. Men som mange af de andre skriver er det forskelligt for hospital til hospital

Anmeld

11. januar 2011

Ox.

Jeg måtte selv bestemme hvornår jeg tog hjem

Anmeld

11. januar 2011

Bare mig..

milopilo skriver:

Ok ja det kan også godt være vi har det sådan til den tid.. tænker bare det må blive meget lange dage på et mindre værelse og uden noget man kan give sig til.. For baby sover vel en hel del..

Altså vi havde enormt mange gæster og det var egentlig meget det vores dage gik på. For ja, de sover meget.. Eller vores gjorde i hvertfald..

Men det er også dejligt, at have taget alle besøgende deroppe, for så føler man sig ikke forpligtet til at have alt muligt klart, og hjemmet skal se ordentligt ud.. - Det er klaret for dig deroppe.. Men ja, dagene kan godt blive lange deroppe.. Vi lånte et tv som vi kunne se lidt på, jeg var jo også træt dagene efter..

Anmeld

11. januar 2011

h_bernie

Jeg fødte August d. 15. april 2008, det var dagen før den store strejke. Så det var bare farvel og hyg dig med dit nye barn i 10 uger uden nogen at snakke med...lidt skræmmende, da sundhedsplejerskerne jo også strejkede. Men men vi klarede det da og min egen læge var rigtig sød og sagde jeg bare kunne kontakte ham, hvis jeg havde problemer.

Anmeld

11. januar 2011

H+S Skjolgborg.

milopilo skriver:

Min jm siger at man er indlagt i 3 dage.. men er der nogen af jer (første gangsfødende) som var der mindre?? Eller bliver man altid lige de første 3 dage for sikkerhedsskyld..

Tænker bare hvis amningen køre, man er tryg ved det og fødslen er gået godt uden komplikationer, om man så kommer før hjem..?

var der kun den 24 jan til 26 jan bestemme man selv hvis alt gik ok og du er sat ind i ammeningen osv må man godt tag hjem efter tjekke...

Anmeld

11. januar 2011

Den lykkelige

Lolli skriver:

Det var det. Har født der begge gange, selvom jeg bor meget tættere på næstved sygehus. De er virkelig søde deroppe. Man føler man er centrum for hele verden og at de har alt den tid i verden der er nødvendig. Det kan kun anbefales.  Og så er der jo enestuer hvor faren være der og der er seng til ham - så det minder egentlig lidt om at være på hotel.

Det lyder godt  Er der egentlig fri trådløst internet?? Ved godt det underligt spørgsmål, men kunne være lidt rart at have computer med og opdatere hvordan det går.. Og hvad med tv, har hørt så meget forskelligt.. Men ja SÅ dejlig farmand også må være der om natten.. Synes næsten også alt andet er lidt underlig.. han er jo faderen og vil også gerne være der og være med..

Anmeld

11. januar 2011

Den lykkelige

h_bernie skriver:

Jeg fødte August d. 15. april 2008, det var dagen før den store strejke. Så det var bare farvel og hyg dig med dit nye barn i 10 uger uden nogen at snakke med...lidt skræmmende, da sundhedsplejerskerne jo også strejkede. Men men vi klarede det da og min egen læge var rigtig sød og sagde jeg bare kunne kontakte ham, hvis jeg havde problemer.

Puha ja det var bad timing  Lige på og hårdt..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.