Førstegangsfødende - altid 3 dage?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

11. januar 2011

Lolli

Tilmeldt skriver:

Jeg lå 4 dage, og jeg NØD dét... Man fik serveret mad, drikke og lidt lækkert og man hev bare en gang i snoren, så kom der en 'super-mor' løbende, og var hjælpsom!! Min amning kørte fint fra starten af, så det var udelukket for min egen luksus skyld!!

Jeg var ved at tage hjem på dag 3. men de skal vejes på dag 4. så jeg blev liggende til det var gjort, istedet for at farer frem og tilbage!!

Stine og Lisa.

Ja, jeg må sige, at jeg synes også det var rart at være der nogle dage første gang. Ikke noget med at tænke på aftensmad og indkøb. Og det med at hive i snoren var da skønt!!

Men her anden gang ville jeg bare gerne hjem og kørte efter 4 timer.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. januar 2011

Den lykkelige

Lolli skriver:

Ved min første fødsel var vi der i 2 døgn. Vi kunne godt have taget hjem før, men jeg skulle vente på at en samtale med en fysioterapeut. Jeg har født begge gange på Holbæk og der ringer de og hører hvordan det går hvis man tager tidligt hjem.

Ok.. Jeg skal også føde på Holbæk.. Var det en god oplevelse for dig at føde der?

Anmeld

11. januar 2011

Den lykkelige

D-Micka skriver:

Min veninde har lige født 1. gang .. 

Hun tog hjem samme dag

Ok det var også hurtig

Anmeld

11. januar 2011

Den lykkelige

Tilmeldt skriver:

Jeg lå 4 dage, og jeg NØD dét... Man fik serveret mad, drikke og lidt lækkert og man hev bare en gang i snoren, så kom der en 'super-mor' løbende, og var hjælpsom!! Min amning kørte fint fra starten af, så det var udelukket for min egen luksus skyld!!

Jeg var ved at tage hjem på dag 3. men de skal vejes på dag 4. så jeg blev liggende til det var gjort, istedet for at farer frem og tilbage!!

Stine og Lisa.

Ja kan godt se det må være lidt dejligt bare at kunne hive i snoren  Jeg ved slet ikke hvordan jeg kommer til at have det jo.. men kunne bare forestille mig at jeg nok ikke gider ligge der i 3 dage.. Men måske man synes det meget rart når det hele er så nyt.. Det vil tiden jo vise..

Anmeld

11. januar 2011

Den lykkelige

sarahb skriver:

nej ikke alle, jeg tog hjem efter 1,5 dag.. Og det samme med min veninde der fødte i fredags.. Det er op til en selv og personalet, så hvis alt går som det skal så er det bare hjem..

det var også hurtig.. men har en ide om jeg også vil synes bedst om det.. Men ved selvfølgelig ikke hvordan jeg har det i situationen..  Synes bare 3 dage virker af lang tid og kunne forestille mig jeg bare gerne vil være derhjemme hvis alt går som det skal..

Anmeld

11. januar 2011

Bare mig..

Jeg fødte mandag nat 03.20 og tog først hjem torsdag.. Alt kørte fint og der var heller ikke komplikationer under fødslen.. Men hun tissede først to dage efter fødslen, og man skal eller vi skulle, blive til hun havde tisset.

Men vi blev også fordi vi ikke gad hjem.. Det var så dejligt nemt på sygehuset og en dejlig ro til at kunne lærer hende lidt at kende inden vi tog hjem.. det gav os også en vis tryghed, at være der, og jeg var rent ud sagt rædsensslagen for, at tage hjem med hende, for tænkte om jeg nu kunne finde ud af det selv (selv om vi ingen hjælp overhovedet fik, så var det trygt at være der)

Men vi blev aldrig spurgt om hvornår vi ville hjem, så det skulle vi selv vælge..

Jeg fødte på Kolding sygehus!

Anmeld

11. januar 2011

Mira0911

milopilo skriver:

Min jm siger at man er indlagt i 3 dage.. men er der nogen af jer (første gangsfødende) som var der mindre?? Eller bliver man altid lige de første 3 dage for sikkerhedsskyld..

Tænker bare hvis amningen køre, man er tryg ved det og fødslen er gået godt uden komplikationer, om man så kommer før hjem..?

Jeg fik at vide af min JM at 1. gangsfødende blive sendt hjem efter 2 døgn, for der skulle der også spares, og det trådte i kræft i Januar 2009... 

Om nogle har fulgt det, er jeg ikke sikker på... Nogle har brug for at være der lidt længere og andre ikke... 

Det kan du snakke med din JM om, hvad du føler er bedst for dig...

Anmeld

11. januar 2011

DK

Ved min fødsel af nr. 1. var jeg der lidt under et døgn. Jeg kom kl. 13 den ene dag, fødte kl. 16.15, og tog hjem næste formiddag kl. 11!

Jeg valgte det selv, og er RIGTIG glad for at jeg tog hjem! Altså amning og det hele kørte perfekt, så der var ingen grund til at jeg skulle blive længere (derudover var det også jul, barselshotellet havde lukket så min kæreste måtte ikke blive der om natten og servicen var under nulpunktet, så der var ingen "hjælp" at hente af nogen art alligvel).

Anmeld

11. januar 2011

Den lykkelige

~~M.Nielsen~~ skriver:

Jeg fødte mandag nat 03.20 og tog først hjem torsdag.. Alt kørte fint og der var heller ikke komplikationer under fødslen.. Men hun tissede først to dage efter fødslen, og man skal eller vi skulle, blive til hun havde tisset.

Men vi blev også fordi vi ikke gad hjem.. Det var så dejligt nemt på sygehuset og en dejlig ro til at kunne lærer hende lidt at kende inden vi tog hjem.. det gav os også en vis tryghed, at være der, og jeg var rent ud sagt rædsensslagen for, at tage hjem med hende, for tænkte om jeg nu kunne finde ud af det selv (selv om vi ingen hjælp overhovedet fik, så var det trygt at være der)

Men vi blev aldrig spurgt om hvornår vi ville hjem, så det skulle vi selv vælge..

Jeg fødte på Kolding sygehus!

Ok ja det kan også godt være vi har det sådan til den tid.. tænker bare det må blive meget lange dage på et mindre værelse og uden noget man kan give sig til.. For baby sover vel en hel del..

Anmeld

11. januar 2011

Lolli

milopilo skriver:

Ok.. Jeg skal også føde på Holbæk.. Var det en god oplevelse for dig at føde der?

Det var det. Har født der begge gange, selvom jeg bor meget tættere på næstved sygehus. De er virkelig søde deroppe. Man føler man er centrum for hele verden og at de har alt den tid i verden der er nødvendig. Det kan kun anbefales.  Og så er der jo enestuer hvor faren være der og der er seng til ham - så det minder egentlig lidt om at være på hotel.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.