Den rygende svigerfamilie

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3. januar 2011

Bb3031

camillahej skriver:

Hej jeg er stoppet med at ryge for 3 dage siden idag, jeg har aldrig selv røget indenfor hos nogle eller mig selv jeg synes det er helt okay jeg vil bestemt heller ikke udsætte min bebs for dette når jeg altså for en. Men det burde ha været din kæreste der havde taget snakken med dem så i ikke skulle blive uvenner over det øvøv

Knus Camilla

Min kæreste er desværre ikke hjemme og har ikke oplevet disse episoder med dem, hvor de har brudt aftalen Derfor har jeg jo også følt, at det burde være mig, som tog snakken med dem denne gang. Min kæreste er udsendt til Afghanistan, men kommer heldigvis snart hjem. Når han kommer hjem bliver vi nødt til at snakke med dem igen. Jeg ønsker selvfølgelig, at han kan komme hjem til dem, da de jo elsker ham højere end alt andet. De er på andre områder vildt dejlige mennesker, men er meget egoistiske hvad angår rygning. Hvis de derefter stadig ikke acceptere rygningen udenfor, ja så kommer Alexander ikke op til dem. Så må de vide at alle fremtide besøg sker hos os og ikke hjemme hos dem. Men hvor er det bare trælst at det skal ende sådan og det håber jeg virkelig ikke på at det gør.

Men hvor er det dejligt at høre en ryger med sammen holdnig som jeg kke rygende

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. januar 2011

JuelZ

Peiner skriver:

Tak for dit svar. Jeg syntes nu heller ikke jeg forsøger at bestemme i deres hjem. Jeg vil blot bestemme over, hvad Alexander skal udsættes for. Grunden til at jeg valgte at sige til dem, at jeg ønsker rygningen udenfor fremover hos dem er fordi, de klart har brudt den aftale, som i sin tid blev lavet. En aftale, som alle parter var sådan okay med. Og hvis den aftale sådan kan gradbøjes alt efter årstiden, så er det nemmest med en helt klar fast aftale om rygning udenfor.

Ved det er et svært og ikke mindst ømt emne for rygere. Men syntes det er så egoistisk ikke at tage det hensyn over for et lille barn, som ikke kan vælge selv. Derfor må vi som forældre tage det valg, som vi har det bedst med. Og jeg har det så dårligt inde i mig selv, når Alexander udsættes for røg. Jeg ved hvordan røgen sætter sig i mit tøj og ikke mindst mine lunger. Mine øjne sviger, de bliver røde og klør og jeg kan mærke det i halsen - Alt det skal mit barn bare ikke udsættes for.

Jamen jeg forstår udemærket godt hvad det er du mener og det er os i god gerning du gør det, men der er bare rigtig mange mennesker som ikke gider tage hensyn os selvom man ber dem pænt om de ikke vil være søde at tage hensyn til jer når i besøger dem og omvendt..

jeg har selv den regel om at folk der kommer her i huset ryger udenfor eller lader helt vær... har normalt ikke nogen problemer med rygere men fordi jeg selv har røget og har udviklet svær brokitis så har jeg stadig svært ved at gøre det overfor folk fordi jeg ved hvilken vane det er bare at tænde en smøg indenfor...

men mener os bare at man ikke kan bestemme i andres hjem, andet end komme med forslag, det gjorde du og de misbrugte din tillid til at lytte til dig... og det skal i sætte jer ned og snakke om for det er heller ik iorden at de ikke tager hensyn som de gjorde i starten indtil det blev koldt..

Anmeld

3. januar 2011

Bb3031

MarianneSonne skriver:

Hjemme hos jer kan du jo helt klart bestemme at de ikke må stå i døråbningen og ryge, men skal gå helt ud. Jeg ville heller ikke acceptere at min mor og svigermor ryger i døråbningen. De ville de nu heller aldrig gøre.

Jeg syntes at det er fint at du taler med din svigerfamilie om det, men hvordan de ryger i deres hjem bestemmer de jo selv. Så kan dig og din mand jo vælge hvor meget i tager sønnen med på besøg.

Da mine store piger var små røg min mor også i hele huset. Når vi var der åbnede hun et vindue og røg ved det eller røg i køkkenet med åbent vindue. Når pigerne var blevet passet der måtte jeg vaske dyner og hvad de ellers havde haft med, for alt lugtede helt vildt. Heldigvis har de fået renoveret huset, så nu ryger hun kun i det ene værelse hvor mine børn så ikke må komme. Det er bare en kolosal forandring, og SÅÅÅÅÅ dejligt. Men jeg tror at den slags initiativer skal komme fra rygerne selv.

Jeg forstå bestemt godt at du syntes at det er unødvendigt og at din søn ikke skal udsættes for det, men så må i som sagt skære ned på besøgene i vintermånederne.

Marianne

www.stjerneleg.dk

Hvor må det være super dejligt for Jer at komme hos din mor, som omstændighederne er nu. Det er jo stort set blevet et røgfrit hjem nu.

Grunden til at jeg valgte at sige til dem, at jeg ønsker rygningen udenfor fremover hos dem er fordi, de klart har brudt den aftale, som i sin tid blev lavet. En aftale, som alle parter var sådan okay med. Og hvis den aftale sådan kan gradbøjes alt efter årstiden, så er det nemmest med en helt klar fast aftale om rygning udenfor.

Anmeld

3. januar 2011

Bb3031

TinaMajdah91Juel skriver:

Jamen jeg forstår udemærket godt hvad det er du mener og det er os i god gerning du gør det, men der er bare rigtig mange mennesker som ikke gider tage hensyn os selvom man ber dem pænt om de ikke vil være søde at tage hensyn til jer når i besøger dem og omvendt..

jeg har selv den regel om at folk der kommer her i huset ryger udenfor eller lader helt vær... har normalt ikke nogen problemer med rygere men fordi jeg selv har røget og har udviklet svær brokitis så har jeg stadig svært ved at gøre det overfor folk fordi jeg ved hvilken vane det er bare at tænde en smøg indenfor...

men mener os bare at man ikke kan bestemme i andres hjem, andet end komme med forslag, det gjorde du og de misbrugte din tillid til at lytte til dig... og det skal i sætte jer ned og snakke om for det er heller ik iorden at de ikke tager hensyn som de gjorde i starten indtil det blev koldt..

Det er godt at høre andres holdning og mening på området.

Min kæreste er desværre ikke hjemme og har ikke oplevet disse episoder med dem. Derfor har jeg jo også følt, at det burde være mig, som tog snakken med dem denne gang. Min kæreste er udsendt til Afghanistan, men kommer heldigvis snart hjem. Når han kommer hjem tager vi snakken med dem igen, hvor vi alle sidder stille og roligt og fortæller.

Anmeld

3. januar 2011

Frk.S

Uh, den er svær!

For nej, du kan jo sådan set ikke bestemme hvor de skal ryge i deres eget hjem. Men jeg kan sagtens forstå dit ønske. At din svigermor er så stædig, at hun ikke kan se det fornuftige i, ikke at forgifte sit barnebarn, går over min forstand.

Umiddelbart lyder det jo til at løsningen er det, som du selv har "truet" med - at din søn ikke kommer på besøg. Det er lidt drastisk, men måske det er det der skal til for at hun indser, at du ikke vil udsætte dit barn for passiv rygning.

Anmeld

3. januar 2011

Bb3031

prettybutterfly skriver:

Jeg forstår dig bare så godt! Jeg ville simpelthen bare undlade at komme derhjem og besøge dem hvis ikke de lader være med at ryge. Jeg syntes det er helt i orden det du har sagt til dem, der skal jo være plads til ALLE!! Og det er der ikke hvis man ikke føler man kan trække frisk luft ned i lungerne. Jeg har selv 2 forædre der har røget inde da jeg var barn og har astma idag, hvilket garenteret har noget med den røg at gøre. Så min datter skal absolut IKKE udsættes for røg på nogen måde, uanset hvor vi er. Min mor går selv udenfor og ryge hjemme hos hende(min far er i mellemtiden helt stoppet) og jeg har ALDRIG skulle bede hende om at gå udenfor, det gør hun helt selv. Og sådan burde det også være!

De røgpartikler er pissefarlige, og at rygere SELV har lyst til at fylde sig med dem er fint, men de må sku ikke lade det gå ud over vøres børn som ikke har noget valg om at trække vejret! Det syntes jeg faktisk ikke engang de kan tillade sig!

Håber det løser sig! Skriv endeligt en opdate hvad det ender med!

Knus Mona

Dejligt indlæg at læse. Det tilbagesvar jeg kommer med til Jer alle samme kan ikke rigtig undgåes at blive meget ensformet 

Hvor må det være skønt med forældre, som helt af sig selv tager de helt rigtige hensyn til deres barnebarn.

Men min svigerfamilie ryger bare SÅ enormt meget, at jeg selv får det dårligt. Det vil jeg bare ikke udsætte Alexander for. Og med min mor og mormor, som har astma og 6 børn i familien, som er født med astma er Alexander jo meget disponibel for selv en dag at udvikle sygdommen.

Jeg skal nok komme med en opdatering, når min kæreste og jeg sammen har fået snakket med dem igen.

Min kæreste er desværre ikke hjemme og kommer først hjem slut januar og har derfor ikke oplevet disse episoder med dem. Når han kommer hjem tager vi snakken med dem igen, hvor vi alle sidder stille og roligt og fortæller.

Anmeld

3. januar 2011

Bb3031

Muffi :o=) skriver:

Gosh ,,, Nej du bestemmer helt klart ikke over din svigerfamilies hjem   MEN du bestemmer over dit barn og er nød til at tage det kloge valg .. Jeg ville slet slet ikke finde mig i det hvis jeg var dig .. Havde min familie stået i døråbningen hos mig og røget så havde de med det samme fået besked på at gå HELT ud og lukke døren HELT bag dem ....  Hun må være tøsefornærmet om hun vil , hendes bekendtskab med sit barnebarn skal ikke være sundhedsskadeligt for den lille ...  Fint valg du har truffet .. Hold fast for guds skyld

Tak for dit svare og du kan tro jeg står fast.

Lige meget om jeg ikke kan bestemme i deres hjem, som hun jo syntes jeg vil, så berettiger det hende SLET IKKE til at opføre sig sådan over for mig. Hendes opførsel gør blot, at jeg bliver endnu mere vedholdende og slet ikke har i sinde at rykke mig fra mit standpunkt. De brød aftalen og så får jeg sådan en behandling, når jeg siger det til dem. Trælst at mange rygere, ikke alle, tager det så personligt.

Anmeld

3. januar 2011

prettybutterfly

Peiner skriver:

Dejligt indlæg at læse. Det tilbagesvar jeg kommer med til Jer alle samme kan ikke rigtig undgåes at blive meget ensformet 

Hvor må det være skønt med forældre, som helt af sig selv tager de helt rigtige hensyn til deres barnebarn.

Men min svigerfamilie ryger bare SÅ enormt meget, at jeg selv får det dårligt. Det vil jeg bare ikke udsætte Alexander for. Og med min mor og mormor, som har astma og 6 børn i familien, som er født med astma er Alexander jo meget disponibel for selv en dag at udvikle sygdommen.

Jeg skal nok komme med en opdatering, når min kæreste og jeg sammen har fået snakket med dem igen.

Min kæreste er desværre ikke hjemme og kommer først hjem slut januar og har derfor ikke oplevet disse episoder med dem. Når han kommer hjem tager vi snakken med dem igen, hvor vi alle sidder stille og roligt og fortæller.

Lyder virkelig ik som nogen rar situation du står i(især m manden væk!)!! Håber det bliver løst, og at du heller ikke skal udsættes for den røg mere! Det er jo ikke sundt for nogen. Og tænk at TVINGE jer til at trække vejret i det! De burde skamme sig!

Glæder mig til en opdatering!

Anmeld

3. januar 2011

Laulund87

Du kender jo allerede mit svar

Men jeg vil alligevel lige skrive igen at du bare skal holde ved din beslutning! Super sejt af dig at du siger fra

Anmeld

3. januar 2011

Bb3031

prettybutterfly skriver:

Lyder virkelig ik som nogen rar situation du står i(især m manden væk!)!! Håber det bliver løst, og at du heller ikke skal udsættes for den røg mere! Det er jo ikke sundt for nogen. Og tænk at TVINGE jer til at trække vejret i det! De burde skamme sig!

Glæder mig til en opdatering!

Er det så nu jeg skal sige, at de begge har røget igennem alle deres graviditeter - Ja, mormoren røg igennem 2 graviditeter og min svigermor røg igennem alle hendes 6 graviditeter. Sådan noget kan jeg bare slet ikke have. Men når de kan gøre det, så kan du nok forestille dig, hvor meget rygere de er og hvor svære det er at få dem tilat indse, at det sundhedsmæssigt ikke er forsvarligt overfor et lille barn.

Jeg lover at skrive en opdatering, selvom der lige kommer itl at gå nogen tid inden den kommer. Men så må du vente i spænding

Igen mange tak for dit svar

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.