Den rygende svigerfamilie

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3. januar 2011

Bb3031

tinasmor skriver:

Ja det er jo så dit valg at du vælger, at dit barn ikke skal se sine farmor.

Men du spurgte efter folks meninger og det var så min. Håber ikke du tager det ilde op.

Jeg går ud fra, som du selv skrev, at det er fordi det pt kan være op til minus 10 grader udenfor at de har slækket på forholdene.

Hvis jeg havde været i din situation havde jeg ventet og set tiden an.

Jeg ville helt sikkert heller ikke være glad for at de slækkede på det, men på den anden siden, ville jeg heller ikke synes det var særlig "sundt" for et barn ikke at kunne besøge farmor. Alt er jo en prioterings sag, som så meget andet når man tager beslutninger som mor.

Nej nej, jeg tager det slet ikke ilde, nej nej det må du endelig ikke tro Jeg er glad for at høre din mening. Måske en lidt dårlig måde jeg har forklaret mig på, det må du undskylde.

Jeg vil for alt i verdenen at Alexander kan se sin farmor, for hun er så sandelig da også et dejligt menneske på mange andre områder. Syntes dog hun behandlede mig ikke så pænt.

Håber det går bedre når vi næste gang snakker sammen.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. januar 2011

<3

Peiner skriver:

Tusinde tusinde tak for dit indlæg  Det er lige hvad jeg har haft brug for at høre. Du skriver det på sådan en god forståelig måde. Du skriver hvad jeg tænker og føler og du rammer helt utroligt meget plet.

Vi vil helt sikkert tage snakken med dem og så kan jeg håbe på, at de i den mellemliggende tid, har tænkt det hele lidt igennem, så snakken denne gang går bedre og bliver holdt på et ordenligt niveau.

Anmeld

3. januar 2011

Bb3031

MarianneSonne skriver:

Med tiden skal de nok ændre holdning, men jeg tror det vil gå hurtigere jo mindre i presser dem. Derfor kan din mand jo godt sige at i bliver nødt til at tage hensyn til jeres søn og ikke komme der så meget. Men sig også at det er i meget kede af, fordi i syntes at jeres søn har godt af at være meget sammen med sine bedsteforældre. De kan give ham noget helt særlig og det vil i gerne have at han skal opleve.

Dengang de var unge og røg som gravide og lige op i hovedet på deres børn, var der ikke den samme viden om hvor skadeligt det var. Min svigermor har det vildt dårligt i dag med at hun har røget i nærheden af sine børn, men det gjorde hun jo ikke af ond vilje, men af uvidenhed

Endnu en gang tak for dit svar. Du skriver noget rigtig godt og meget sigende, som jeg vil notere mig. Tusinde tak for hjælpen

Anmeld

3. januar 2011

TinaPina

Her har vi selv taget konsekvensen af vores holdning til røg, og vi kommer ikke længere i rygerhjem. Så er den fis slået, og ingen kan tillade sig at blive fornærmede. Selvom de nu gør det alligevel.

Jeg ville heller ikke tage mit barn med i et hjem hvor der på anden måde var et misbrug der kunne have negativ indflydelse på mit barns heldbred. Eller mit eget for den sags skyld.

Anmeld

3. januar 2011

Bb3031

TinaPina skriver:

Her har vi selv taget konsekvensen af vores holdning til røg, og vi kommer ikke længere i rygerhjem. Så er den fis slået, og ingen kan tillade sig at blive fornærmede. Selvom de nu gør det alligevel.

Jeg ville heller ikke tage mit barn med i et hjem hvor der på anden måde var et misbrug der kunne have negativ indflydelse på mit barns heldbred. Eller mit eget for den sags skyld.

Tak for dit indlæg Må sige at du virker meget stålfast, det er rigtig godt

Men nøj, hvor er det ikke særligt sjovt, hvis det kommer der til, hvor vi ikke taget hjem til dem, fordi de ikke vil gå udenfor.

Det var rigtig svært for mig at fortælle dem min mening, men jeg gjorde det. Det er jo ikke min familie og jeg vidste næsten på forhånd, at de ville reagere på den måde - havde nok bare ikke forventet det alligevel, for de er jo voksne mennesker og der er deres oldebarne og barnebarn.

Det er et sårbarn punkt for rygere, fordi de tager det så personligt.

Alexander og jeg blev netop i dag inviteret op til hans oldemor (min kærestes mormor) til eftermiddagskaffe og aftensmad her på søndag. Jeg blev så glad da jeg læste beskeden. Det er super dejligt og flot at hun spørger, det viser, at hun ikke bære nag og stadig gerne vi se os. Vi kan dog desværre ikke komme den dag. Men vi skal jo der op en anden dag i stedet for, hvordan får jeg lige over sms/ telefon fortalt, at vi gerne vil komme, men ikke hvis der bliver røget..? Kan jeg godt tillade mig at skrive, at vi meget gerne vil komme, men håber hun har forstået at vi stadig mener det, som jeg fortalte dem..? At jeg ønsker der bliver luftet ud inden vi kommer og at hun går udenfor og ryger..?

Anmeld

4. januar 2011

Mia&Allan

Peiner skriver:

Super flot af Jer at stoppe med rygningen

Mormoren røg igennem begge hendes graviditeter og min svigermor røg igennem alle hendes 6 graviditeter. Når de kan gøre det, så kan du nok forestille dig, hvor meget rygere de er og hvor svært det er at få dem til at indse, at det sundhedsmæssigt ikke er forsvarligt overfor et lille barn.

Min svigermor er præcis ligesådan

Anmeld

4. januar 2011

TinaPina

Peiner skriver:

Tak for dit indlæg Må sige at du virker meget stålfast, det er rigtig godt

Men nøj, hvor er det ikke særligt sjovt, hvis det kommer der til, hvor vi ikke taget hjem til dem, fordi de ikke vil gå udenfor.

Det var rigtig svært for mig at fortælle dem min mening, men jeg gjorde det. Det er jo ikke min familie og jeg vidste næsten på forhånd, at de ville reagere på den måde - havde nok bare ikke forventet det alligevel, for de er jo voksne mennesker og der er deres oldebarne og barnebarn.

Det er et sårbarn punkt for rygere, fordi de tager det så personligt.

Alexander og jeg blev netop i dag inviteret op til hans oldemor (min kærestes mormor) til eftermiddagskaffe og aftensmad her på søndag. Jeg blev så glad da jeg læste beskeden. Det er super dejligt og flot at hun spørger, det viser, at hun ikke bære nag og stadig gerne vi se os. Vi kan dog desværre ikke komme den dag. Men vi skal jo der op en anden dag i stedet for, hvordan får jeg lige over sms/ telefon fortalt, at vi gerne vil komme, men ikke hvis der bliver røget..? Kan jeg godt tillade mig at skrive, at vi meget gerne vil komme, men håber hun har forstået at vi stadig mener det, som jeg fortalte dem..? At jeg ønsker der bliver luftet ud inden vi kommer og at hun går udenfor og ryger..?

Tak skal du ha. Jamen jeg har været nødt til, at gøre det på den måde fordi der ingen forståelse er for det i min mors familie. Min mormor er et meget egoitisk menneske, der ikke tager hensyn til andre. Jeg har hele min barndom været fysisk dårlig når jeg har besøgt hende, og det har ikke været grund nok til at ændre på rygningen indendøre.

Vi blev inviteret til noget hygge hos hende(for første gang i 5 år) mellem jul og nytår, men jeg meldte fra pga rygningen. Og der siger hun gud hjælpe mig, at de selvfølgelig tager hensyn til, at det er skidt for baby. Jeg skrev nemlig direkte til hende, at når de ryger, og jeg indånder det så kvæler jeg faktisk mit barn, og det er ikke den slags mor jeg er. Jeg måtte jo konfrontere hende med hendes manglende hensyn tidligere, som gjorde det svært at tro på, og så sagde jeg yderligere at hendes hjem jo er fyldt med det gift der er i hendes rygepenne. Jeg tør ikke risikere, at miste, eller gøre noget skidt mod mit barn.

Hun tog det meget nært, og har ikke ringet ller skrevet siden. mMeget modent af hende

Til din problemstilling.

Jeg havde ringet og sagt, at vi var glade for invitationen, men at der desværre er andre planer lige den dag. Og så bare få en anden aftale i hus.

Hun er et voksent menneske, og bør derfor have forstået beskeden. Overholder hun så ikke jeres ønsker i forhold til rygningen, så kan i melde ud at i ikke ønske at komme før det har ændret sig.

Jeg ville tage invitationen, som et udtryk for, at hun har forstået dit budskab og accepteret det og stadigvæk gerne vil se jer.
Og det er jo dejligt hvis det rent faktisk er tilfældet

Anmeld

4. januar 2011

Bb3031

TinaPina skriver:

Tak skal du ha. Jamen jeg har været nødt til, at gøre det på den måde fordi der ingen forståelse er for det i min mors familie. Min mormor er et meget egoitisk menneske, der ikke tager hensyn til andre. Jeg har hele min barndom været fysisk dårlig når jeg har besøgt hende, og det har ikke været grund nok til at ændre på rygningen indendøre.

Vi blev inviteret til noget hygge hos hende(for første gang i 5 år) mellem jul og nytår, men jeg meldte fra pga rygningen. Og der siger hun gud hjælpe mig, at de selvfølgelig tager hensyn til, at det er skidt for baby. Jeg skrev nemlig direkte til hende, at når de ryger, og jeg indånder det så kvæler jeg faktisk mit barn, og det er ikke den slags mor jeg er. Jeg måtte jo konfrontere hende med hendes manglende hensyn tidligere, som gjorde det svært at tro på, og så sagde jeg yderligere at hendes hjem jo er fyldt med det gift der er i hendes rygepenne. Jeg tør ikke risikere, at miste, eller gøre noget skidt mod mit barn.

Hun tog det meget nært, og har ikke ringet ller skrevet siden. mMeget modent af hende

Til din problemstilling.

Jeg havde ringet og sagt, at vi var glade for invitationen, men at der desværre er andre planer lige den dag. Og så bare få en anden aftale i hus.

Hun er et voksent menneske, og bør derfor have forstået beskeden. Overholder hun så ikke jeres ønsker i forhold til rygningen, så kan i melde ud at i ikke ønske at komme før det har ændret sig.

Jeg ville tage invitationen, som et udtryk for, at hun har forstået dit budskab og accepteret det og stadigvæk gerne vil se jer.
Og det er jo dejligt hvis det rent faktisk er tilfældet

Tænk at være så stædig som din mormor, at man ikke kan ændre holdning, når det kommer til andres heldbred og så endda ens børnebørn og oldebørn. Guskelov skal jeg ikke døje med samme problem på min mors side. Der gav det sig selv, da min mormor i sin  tid fik konstateret svær asmatisk bronkitis og den dag i dag tager alverdens medicin og sidder med sådan en maske på 3 gange dagling. Siden den dag har al rygning indenfor været banlyst i min familie.

Tak for dit svar angående invitationen. Det sjove er, at jeg i en mail i går til min kæreste spurge om det samme, og han kom med stort set samme svar som dig At hun nok har forstået budskabet og gerne vil se os. Som du skriver, så håber jeg på at det er tilfældet og at jeg ikke behøver at bekræfte vores ønske yderligere. Jeg håber i hvert fald på det bedste.

Jeg håber for din og dit barns skyld, at din mormor en dag kommer til fornuft og indser, hvor meget hun går glib af ii kke at være en del af Jeres liv. Du får lige et

Anmeld

4. januar 2011

TinaPina

Peiner skriver:

Tænk at være så stædig som din mormor, at man ikke kan ændre holdning, når det kommer til andres heldbred og så endda ens børnebørn og oldebørn. Guskelov skal jeg ikke døje med samme problem på min mors side. Der gav det sig selv, da min mormor i sin  tid fik konstateret svær asmatisk bronkitis og den dag i dag tager alverdens medicin og sidder med sådan en maske på 3 gange dagling. Siden den dag har al rygning indenfor været banlyst i min familie.

Tak for dit svar angående invitationen. Det sjove er, at jeg i en mail i går til min kæreste spurge om det samme, og han kom med stort set samme svar som dig At hun nok har forstået budskabet og gerne vil se os. Som du skriver, så håber jeg på at det er tilfældet og at jeg ikke behøver at bekræfte vores ønske yderligere. Jeg håber i hvert fald på det bedste.

Jeg håber for din og dit barns skyld, at din mormor en dag kommer til fornuft og indser, hvor meget hun går glib af ii kke at være en del af Jeres liv. Du får lige et

Tak skal du have. Jeg har nu aldrig haft et forhold til min mormor, og det er bestemt ikke noget jeg savner. Vi er meget langt fra hinanden.

Men det kunne da være dejligt hvis de så hinanden en gang om året bare

Anmeld

4. januar 2011

Lullaby

Min far ryger i hans hjem overalt. Dvs at der er ikke rygerum eller andet og der lugter fælt.

Jeg har prioriteret min fars forhold til mine børn over problemet. Jeg synes at de skal kende deres bedsteforældre uanset hvad. De siger ad når han vil kysse dem fordi han lugter og vi fortæller også hvorfor morfar ryger og hvorfor han ikke kan/vil holde op. Men udover det så ses vi i hans rygerhjem.

Det er så kun 1 gang om mdr vi ses..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.