Den rygende svigerfamilie

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3. januar 2011

CamiRon

Vi har forlangt det samme som I har: At hvis svigerfamilien vil have besøg af os i deres hjem, skal der i det tidsrum være røgfrit! Vi kan jo ikke bestemme at de ikke må ryge i deres eget hus, men vi kan bestemme at vores datter ikke skal udsættes for rygning. De valgte heldigvis ikke at ryge når vi kom og når de er her, går de udenfor og ryger!

Jeg syntes bestemt det er det rigtige at beskytte sit barn fra rygning i det omfang man kan - selvfølgelig kan man ikke undgå det på gaderne osv, men i folks hjem kan man altså beslutte at lade være med at komme hvis forholdene ikke er som man ønsker.

Det er helt enkelt efter min mening! Held og lykke med svigerfejden - håber de imødekommer jeres ønske så I stadig kan komme i deres hjem. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. januar 2011

camillahej

Hej jeg er stoppet med at ryge for 3 dage siden idag, jeg har aldrig selv røget indenfor hos nogle eller mig selv jeg synes det er helt okay jeg vil bestemt heller ikke udsætte min bebs for dette når jeg altså for en. Men det burde ha været din kæreste der havde taget snakken med dem så i ikke skulle blive uvenner over det øvøv

Knus Camilla

Anmeld

3. januar 2011

Bb3031

SanneBoe skriver:

Jeg syntes det er fint at i bestemmer i jeres eget hjem, men i kan efter min mening ikke tillade jer at bestemme om de må ryge, når jeres børn er der.

Jeg er selv ikke ryger, bor sammen med en ryger, der er total røgfrit i vores hjem og rygning er udenfor - HELT udenfor, men min far ryger og vi er tit hjemme hos dem, han er så så hensynsfuld at stå ved vinduet når han ryger, jeg har intet imod han ryger, så længe han ikke ryger mine børn op i hovedet, men jeg kunne aldrig finde på at sige til ham, han skulle gå udenfor og ryge, når vi her i deres hjem

Tak for dit svar. Jeg syntes nu heller ikke jeg forsøger at bestemme i deres hjem. Jeg vil blot bestemme over, hvad Alexander skal udsættes for. Grunden til at jeg valgte at sige til dem, at jeg ønsker rygningen udenfor fremover hos dem er fordi, de klart har brudt den aftale, som i sin tid blev lavet. En aftale, som alle parter var sådan okay med. Og hvis den aftale sådan kan gradbøjes alt efter årstiden, så er det nemmest med en helt klar fast aftale om rygning udenfor.

Anmeld

3. januar 2011

Bb3031

Mia&Tonny skriver:

Jeg forstår dig 100%.... Min svigerfamilie er helt lige sådan... Min kærestes stedfar skabte sig endda over at de ikke måtte ryge inde hos os mere efter jeg blev gravid og slet ikke kunne klare røgen.... Jeg er selv født med asmatisk bronkitis og derved har min datter jo også chance for at få det, men det er min svigerfam. skide ligeglad med.. Når vi er hos dem ryger min kæresteds stedfar stadig inde, det er kun mine svogere der ikke ryger inde mere.... Men det er så også grund til at vi kun har været der to gange siden prinsessen er blevet født.... Så nej synes absolut ikke du er forkert på den...

Stort

Tusinde tak for dit svar og opbakning. Ved det er et svært og ikke mindst ømt emne for rygere. Men syntes det er så egoistisk ikke at tage det hensyn over for et lille barn, som ikke kan vælge selv. Derfor må vi som forældre tage det valg, som vi har det bedst med. Og jeg har det så dårligt inde i mig selv, når Alexander udsættes for røg. Jeg ved hvordan røgen sætter sig i mit tøj og derfor mine lunger. Mine øjne sviger, de bliver røde og klør og jeg kan mærke det i halsen - Alt det skal mit barn bare ikke udsættes for.

Anmeld

3. januar 2011

Bb3031

TinaMajdah91Juel skriver:

Jeg vil os sige at i godt selv kan bestemme at der ikke bliver røget i jeres hjem, men i din svigermors hjem er det dem der bestemmer og ikke dig, du kan komme med forslag som du gjorde og de tog det til sig, at de går ud i køkkentet er en stor ting for rygere der er vant til at ryge overalt i deres hus. Ja det er koldt og når de som sagt ikke er vant til at skulle ryge i køkkenet jamen så kan jeg da også godt forstå at de ikke vil åbne vinduer eller lign, emhætten ku så tilgengæld tændes så der bliver luftet lidt igennem, ved godt det ik har nogen stor hjælp men lidt har det altså... Men det er stadig din svigermors valg om hvor de skal ryge henne... Bare vær glad for at de ryger i køkkenet når i er der..

Tak for dit svar. Jeg syntes nu heller ikke jeg forsøger at bestemme i deres hjem. Jeg vil blot bestemme over, hvad Alexander skal udsættes for. Grunden til at jeg valgte at sige til dem, at jeg ønsker rygningen udenfor fremover hos dem er fordi, de klart har brudt den aftale, som i sin tid blev lavet. En aftale, som alle parter var sådan okay med. Og hvis den aftale sådan kan gradbøjes alt efter årstiden, så er det nemmest med en helt klar fast aftale om rygning udenfor.

Ved det er et svært og ikke mindst ømt emne for rygere. Men syntes det er så egoistisk ikke at tage det hensyn over for et lille barn, som ikke kan vælge selv. Derfor må vi som forældre tage det valg, som vi har det bedst med. Og jeg har det så dårligt inde i mig selv, når Alexander udsættes for røg. Jeg ved hvordan røgen sætter sig i mit tøj og ikke mindst mine lunger. Mine øjne sviger, de bliver røde og klør og jeg kan mærke det i halsen - Alt det skal mit barn bare ikke udsættes for.

Anmeld

3. januar 2011

Bb3031

Tanja84 skriver:

Jeg forstår dig 100 %, og synes absolut ikke du overreagerer. Min familie har også altid været storrygere. Da jeg blev gravid forklarede jeg mine forældre, at hvis og når jeg kom på besøg med Emma, så ville jeg foretrække at der blev røget i et andet rum, og helst udenfor. For jeg ønsker på ingen måde at udsætte mit barn for passiv rygning.

Ligesom dig sagde jeg, at hvis ikke de kunne respekterer min holdning overfor dette, så ville det desværre resulterer i enten ingen besøg hos dem, eller så i hvert fald kun meget korte besøg. Mine forældre havde heldigvis fuld forståelse, og der bliver slet ikke røget indenfor i timerne op til vi kommer, samt mens vi er der.

Jeg er naturligvis enig i man ikke kan bestemme over hvad folk skal i deres eget hjem, men omvendt så synes jeg du er i din fulde ret til at have din holdning, og den burde de altså respekterer og derved tage hensyn til deres barnebarn, og ja ellers så må de tage konsekvenserne af det.

Håber virkelig for jer, at din svigerfamilie efter nærmere omtanke godt kan forstå hvad du mener, og forstå det naturligvis ikke er personligt ment, men det blot er af hensyn til deres barnebarn.

Tusinde tak for dit svar. Jeg er rigtig glad for at høre, at jeg ikke er helt gal på den. Jeg har tidliger haft sammenstød med både mormoren og min svigermor. Sidst måtte jeg pænt undskylde over for min svigermor, for ellers var hun aldrig selv kommet til mig. Min undskyldning var ikke engang berettiget og det burde være hende, som var kommet til mig. Men efter min mening er hun slet ikke voksen nok til at tage ansvar for hendes egen opførsel.

Denne gang VIL jeg absolut ikke undskylde. Jeg skriver stadig pænt til hende på mobilen og hun svare da også tilbage. Men havde jeg ikke skrevet den første bedsked og sagt tak for julegaverne, så tror jeg ikke jeg havde hørt fra dem.

Min kæreste er ikke hjemme og har ikke oplevet disse episoder med dem. Derfor har jeg jo også følt, at det burde være mig, som tog snakken med dem denne gang. Min kæreste er udsendt til Afghanistan, men kommer heldigvis snart hjem. Når han kommer hjem bliver vi nødt til at snakke med dem igen. Og denne gang skal de lytte og høre hvad vores grænser er hvad angår Alexander og hvorfor vi har det sådan. Jeg ønsker selvfølgelig, at han kan komme hjem til dem, da de jo elsker ham højere end alt andet. De er på andre områder vildt dejlige mennesker, men er meget egoistiske hvad angår rygning. Hvis de derefter stadig ikke acceptere rygningen udenfor, ja så kommer Alexander ikke op til dem. Så må de vide at alle fremtide besøg sker hos os og ikke hjemme hos dem.

Men hvor er det bare trælst at det skal ende sådan og det håber jeg virkelig ikke på at det gør. Håber hun indser hvor dårligt hun opførte sig overfor mig og siger undskyld.

Jeg tænker meget over det og særligt nu hvor min kæreste ikke er hjemme.

Anmeld

3. januar 2011

Bb3031

maria_wt skriver:

Du er på INGEN måde forkert på den..

Som der er blevet sagt flere gange, så kan du ikke bestemme hvad andre skal gøre i deres eget hjem, men i havde en meget solid aftale og den blev brudt.. Så derfor var det kun godt at du sagde noget igen.

At man kan være så smålig kan jeg bare ikke forstå...

Har selv en svigermor der har svært ved at forstå det med røg indenfor og hvis det ender med at vores aftale ikke kan blive holdt hos dem, så kommer vi bare ikke mere.

Jeg kan kun være på rette spor ved ikke at udsætte min dreng for passiv rygning..  

Tak for dit svar. Grunden til at jeg valgte at sige til dem, at jeg ønsker rygningen udenfor fremover hos dem er netop fordi, de klart har brudt den aftale, som i sin tid blev lavet. En aftale, som alle parter var sådan okay med. Og hvis den aftale sådan kan gradbøjes alt efter årstiden, så er det nemmest med en helt klar fast aftale om rygning udenfor.

Anmeld

3. januar 2011

Bb3031

CamiRon skriver:

Vi har forlangt det samme som I har: At hvis svigerfamilien vil have besøg af os i deres hjem, skal der i det tidsrum være røgfrit! Vi kan jo ikke bestemme at de ikke må ryge i deres eget hus, men vi kan bestemme at vores datter ikke skal udsættes for rygning. De valgte heldigvis ikke at ryge når vi kom og når de er her, går de udenfor og ryger!

Jeg syntes bestemt det er det rigtige at beskytte sit barn fra rygning i det omfang man kan - selvfølgelig kan man ikke undgå det på gaderne osv, men i folks hjem kan man altså beslutte at lade være med at komme hvis forholdene ikke er som man ønsker.

Det er helt enkelt efter min mening! Held og lykke med svigerfejden - håber de imødekommer jeres ønske så I stadig kan komme i deres hjem. 

Mange tak for opbakningen

Jeg ønsker selvfølgelig, at Alexander kan komme hjem til dem, da de jo elsker ham højere end alt andet. De er på andre områder vildt dejlige mennesker, men er meget egoistiske hvad angår rygning. Vi er der så forholdsvis få gange om måneden, at jeg godt syntes de kunne tage det hensyn. Men hvis de ikke acceptere rygningen udenfor, ja så kommer Alexander ikke op til dem. Så må de vide at alle fremtide besøg sker hos os og ikke hjemme hos dem.

Men hvor er det bare trælst at det skal ende sådan og det håber jeg virkelig ikke på at det gør.

Anmeld

3. januar 2011

Musen85

Jeg er selv ryger og ryger i mit hjem.. men har heller ikk børn endnu. Ér i gang med et rygestop forsøg, og den dag det lykkes for mig (at holde med at ryge eller blive gravid) er der INGEN rygning i mit hjem mere!

Men rygning er også bandlyst i mit hjem, når min søster er her - da hun er gravid og bare generalt hvis der er børn her! Så syntes på ingen måde du er forkert på den! Det er dit hjem, dit barn og dine regler

Anmeld

3. januar 2011

Mia&Allan

Peiner skriver:

Tusinde tak for dit svar og opbakning. Ved det er et svært og ikke mindst ømt emne for rygere. Men syntes det er så egoistisk ikke at tage det hensyn over for et lille barn, som ikke kan vælge selv. Derfor må vi som forældre tage det valg, som vi har det bedst med. Og jeg har det så dårligt inde i mig selv, når Alexander udsættes for røg. Jeg ved hvordan røgen sætter sig i mit tøj og derfor mine lunger. Mine øjne sviger, de bliver røde og klør og jeg kan mærke det i halsen - Alt det skal mit barn bare ikke udsættes for.

Både min kæreste og jeg er eks rygere, men vi har altid taget hensyn når der var børn hos os! Jeg besluttede da vi gik igang med projekt baby at jeg ville stoppe, så det gjorde jeg!

Jeg har bare rigtig svært ved at forstå hvorfor dem der ryger, ikke kan forstå at vi ikke vil udsætte vores børn for den pasive røg... Og specielt os, hvis børn har større risiko for at udvikle astma

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.