Mai-pigen skriver:
Tak for dit svar...
Tror også det er sådan noget der gør sig gældende her.. Syntes ikke han virker særlig sulten, men det er det der får ham til at falde til ro.. Han sover efter amning, men melder sig så kort efter.. I nat hver anden time... GAAAB!!!
Husk at hvis han har fået mad og ellers ikke virker særlig sulten, så er der ingen grund til, at han skal ammes hver 2. time om natten. Det holder du simpelthen ikke til i længden. Alexander gjorde netop det samme. Da det var grummest vågnede han hver time. Jeg besluttede mig for at sige til mig selv; "Godt du kan ikke være sulten, du har lige spist, så du bliver puttet igen. Hvis du brokkker dig, så kommer du staidg ikke op. Du bliver puttet igen, får sutten og dynen over dig igen, men du kommer altså ikke op." Det kan være hårdt at høre sit barn græde, men du lader ham jo ikke græde i flere minutter af gangen. Til sidst gør du ham en tjeneste, fordi du lære ham at sove igennem om natten. Både ham og dig er mere udhvildet når det bliver morgen. Jeg tog kampen i hård hånd og blev ved med at gå ind til ham med jæve mellemrum, hvor jeg så puttede ham igen. Til sidst faldt han jo i søvn og uden at græde sig selv i søvn - For det skal lige noteres, at det går jeg altså ikke ind for. Men der er forskel på deres gråd og Alexander har kun få gange græde helt ulykkeligt, hvor jeg så selvfølgelig har taget ham op til mig. Men så længe at hans gråd er fordi han blot er utilfreds og sur, så blev jeg ved med at putte ham igen. Til sidst forstod han det - "Når jeg bliver lagt, så skal jeg sove." Og ja nu sover han hver nat uden problemer.
Anmeld