Hvor længe sover baby om natten??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3. januar 2011

Mor1012

min pige er 6 uger

sover fra 22-23 til kl 04-05 ca og så bliver hun skiftet og får mad og sover så igen til ca 08

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. januar 2011

Bb3031

Mai-pigen skriver:

Tak for dit svar... Tror også det er sådan noget der gør sig gældende her.. Syntes ikke han virker særlig sulten, men det er det der får ham til at falde til ro.. Han sover efter amning, men melder sig så kort efter.. I nat hver anden time... GAAAB!!!

Husk at hvis han har fået mad og ellers ikke virker særlig sulten, så er der ingen grund til, at han skal ammes hver 2. time om natten. Det holder du simpelthen ikke til i længden. Alexander gjorde netop det samme. Da det var grummest vågnede han hver time. Jeg besluttede mig for at sige til mig selv; "Godt du kan ikke være sulten, du har lige spist, så du bliver puttet igen. Hvis du brokkker dig, så kommer du staidg ikke op. Du bliver puttet igen, får sutten og dynen over dig igen, men du kommer altså ikke op." Det kan være hårdt at høre sit barn græde, men du lader ham jo ikke græde i flere minutter af gangen. Til sidst gør du ham en tjeneste, fordi du lære ham at sove igennem om natten. Både ham og dig er mere udhvildet når det bliver morgen. Jeg tog kampen i hård hånd og blev ved med at gå ind til ham med jæve mellemrum, hvor jeg så puttede ham igen. Til sidst faldt han jo i søvn og uden at græde sig selv i søvn - For det skal lige noteres, at det går jeg altså ikke ind for. Men der er forskel på deres gråd og Alexander har kun få gange græde helt ulykkeligt, hvor jeg så selvfølgelig har taget ham op til mig. Men så længe at hans gråd er fordi han blot er utilfreds og sur, så blev jeg ved med at putte ham igen. Til sidst forstod han det - "Når jeg bliver lagt, så skal jeg sove." Og ja nu sover han hver nat uden problemer.

Anmeld

3. januar 2011

henh01

Min søn på 1½ mdr sover fra kl. 21 og så op hver 3. time til kl. 6 om morgenen. Han får kun flaske.

I nat sov han dog 3,5 time så mad og så -PAS PÅ - hele 4 timer bagefter. VUP VUP

Anmeld

3. januar 2011

Mai-pigen

Peiner skriver:

Husk at hvis han har fået mad og ellers ikke virker særlig sulten, så er der ingen grund til, at han skal ammes hver 2. time om natten. Det holder du simpelthen ikke til i længden. Alexander gjorde netop det samme. Da det var grummest vågnede han hver time. Jeg besluttede mig for at sige til mig selv; "Godt du kan ikke være sulten, du har lige spist, så du bliver puttet igen. Hvis du brokkker dig, så kommer du staidg ikke op. Du bliver puttet igen, får sutten og dynen over dig igen, men du kommer altså ikke op." Det kan være hårdt at høre sit barn græde, men du lader ham jo ikke græde i flere minutter af gangen. Til sidst gør du ham en tjeneste, fordi du lære ham at sove igennem om natten. Både ham og dig er mere udhvildet når det bliver morgen. Jeg tog kampen i hård hånd og blev ved med at gå ind til ham med jæve mellemrum, hvor jeg så puttede ham igen. Til sidst faldt han jo i søvn og uden at græde sig selv i søvn - For det skal lige noteres, at det går jeg altså ikke ind for. Men der er forskel på deres gråd og Alexander har kun få gange græde helt ulykkeligt, hvor jeg så selvfølgelig har taget ham op til mig. Men så længe at hans gråd er fordi han blot er utilfreds og sur, så blev jeg ved med at putte ham igen. Til sidst forstod han det - "Når jeg bliver lagt, så skal jeg sove." Og ja nu sover han hver nat uden problemer.

Ok..det er da dejligt! Men det var også først da han var 5 mdr du indførte dette ikk?? Peter er kun lige 3 mdr.. Jeg vil selvfølgelig ikke give ham en dårlig vane med at skulle spise flere gange om natten, og ved godt man skal skære ned på serviceniveauet, men ved bare ikke om han er for lille...

Anmeld

3. januar 2011

Mai-pigen

henh01 skriver:

Min søn på 1½ mdr sover fra kl. 21 og så op hver 3. time til kl. 6 om morgenen. Han får kun flaske.

I nat sov han dog 3,5 time så mad og så -PAS PÅ - hele 4 timer bagefter. VUP VUP

Ei hvor dejligt...gjorde Peter også da han var så lille.. Troede bare de skulle blive bedre og bedre til at sove, og ikke omvendt..

Anmeld

3. januar 2011

Mai-pigen

Emilie2010 skriver:

min pige er 6 uger

sover fra 22-23 til kl 04-05 ca og så bliver hun skiftet og får mad og sover så igen til ca 08

Det er da super dejligt... Håber det fortsætter sådan..

Anmeld

3. januar 2011

Mor1012

Mai-pigen skriver:

Det er da super dejligt... Håber det fortsætter sådan..

ja det er fantastisk er det ik meget normaltn ?=

Anmeld

3. januar 2011

Mai-pigen

Emilie2010 skriver:

ja det er fantastisk er det ik meget normaltn ?=

Uha jo, det tror jeg da bestemt.. Sådan sov Peter også da han var den alder.. Han er nu lige lidt over 3 mdr, og de sidste uger har han så vågnet hver anden time næsten.. Det er nok også når man har været vant til det andet, at det føles meget værre...

Anmeld

3. januar 2011

malunte

Peiner skriver:

Læste en gang et sted, at barnet sover igennem, hvis det sover 5 timer i streg - sådan vil jeg nu ikke mene det. Jeg har selv haft den holdning, at når Alexander har kunne sove fra ca. kl. 20 til næste morgen uden amning/ spisning, ja så har han sovet igennem.

Alexander sov først fuldt igennem, da han var knap 5 mdr. gammel. Da sov han fra ca. kl. 19.30 - 6.00.

Inden da vågnede han rigtig mange gange om natten. Hans nattesøvn var blot blevet dårligere og dårligere siden han var ca. 2 mdr gammel. Da han var godt 4 1/2 mdr, fik jeg nok af afbrudt nattesøvn og efter råd fra Sp, flyttede jeg ham ind på sit eget værelse. Samme nat begyndte jeg med et MEGET FAST putteritual og nedtrapning på amningen - Og det virkede. Mindre end 14 dage efter sov Alexander igennem uden amninge/ spisning.

I dag er han 7 mdr gammel og sover ca. fra kl. 18.30 - 7.00.

Grundet mit meget faste og rutinemæssige putteritual, har jeg nu ingen problemer med at få Alexander til at falde i søvn andre steder som fx hjemme hos familie og venner, og jeg har endda ingen rejseseng til ham. Hos andre bliver han lagt til at sove i en helt normal størrelse seng uden nogen form for gråd, skrig eller anden brok. Og det kan jeg helt sikkert takke den faste putterutine for.

Må jeg spørge, hvordan du trappede ned på amningen? Vores er også 5 mdr og jeg ammer ham stadig 2-3 gange om natten. Han virker virkelig sulten, selvom vi også er godt i gang med grød og mos om dagen, så jeg ved ikke hvordan jeg skal få ham til at sove videre uden mad. Prøver altid med sut og at pakke dynen godt om ham inden jeg tilbyder mad.

Anmeld

3. januar 2011

2babygirls

Mai-pigen skriver:

Hvad mener du med pga supp af mme??

Det er da muligt at mælken ikke mætter, selvom min sp ikke tror på det..

Amningen kører rigtig fint, bortset fra den ene flaske om dagen, men er da sommetider i tvivl om han får nok, selvom han nu tager fint på, og er ved at få nogle dejlie runde kinder, og buttede lår..

Tænkte på hvor mange flasker med modermælks erstatning han får, for det kunne jo måske påvirke at mælke produktionen ikke bliver stimuleret nok, men det tyder da ikke på det når det kun er en flaske!!

Men det er da svært at sige så hvad det kan være hvis hun ikke tror det er din mælk den er gal med ??!!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.