Hvor længe sover baby om natten??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3. januar 2011

Mor til Frederic og Freya

Mai-pigen skriver:

Nu er Peter lige lidt over 3 mdr.. Han er såå dejlig og så nem, glad og tilpas...det er skønt! Han får en flaske, som supplement af og til, og det fungerer egentlig fint.. Dog kan vi ikke rigtig give den til natten, da det er som om han ikke rigtig kan fordøje det.. (vi har gjort det to gange, og begge gange har han gylpet midt på natten..)..

Peter bliver puttet ved kl.20-21, og melder sig så første gang imellem kl.23-24, så melder han sig igen ved kl.2-3, og så igen kl.5-6, hvor jeg så, hvis jeg er heldig, kan få ham til at sove igen..

Mit spørgsmål er til jer der ammer, eller bare generelt, hvor længe sover jeres 3 mdr gamle baby, efter at være blevet puttet til natten, før de skal spise, og hvor mange gange vågner de om natten og spiser?? Har hørt de skal kunne sove igennem med 3 mdr, dette er ikke tilfældet herhjemme....

Tror det er vidt forskelligt fra baby til baby.

Vores dreng sov fra den dag han kom ud igennem om natten uden mad.

Den ene sygeplejeske på barsels afd sagde at vi skulle vække ham hver 3 time. Den anden sagde at vi skulle lade ham sove og bare nyde det, for det kunne jo være han senere hen ville ændre sig og vågne om natten.

Men nej, så fra han var 0-½ år sov han 7½-9 timer hver nat uden at vågne. Fra ½ år - nu 2,4 år 12-14 timer hver nat.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. januar 2011

Mai-pigen

Peiner skriver:

Hvis jeg havde vidst, at den rutine jeg indførte var så effektiv, som den var, så havde jeg slet ikke tøvet med at brugen den meget tidligere.

Det er helt sikkert, at jeg ved næste barn allerede vil begynde omkring de 3/ 4 mdr. Jeg selv var 4 mdr gammel, da min mor vendte mig af med amningen om natten og jeg blev endda ammet til jeg var 2 år gammel.

Ok...vildt nok! Men det kunne da være at man skulle gøre alvor af det...

Anmeld

3. januar 2011

Mai-pigen

Tina&Martin skriver:

hvor tit spiser han når han kommer ind/vågner efter middags luren??

For Madeleine spiser ca hver anden time, hvis hun lyster efter kl 16, fordi mælken jo mætter mindre på det tidspunkt om dagen.

Igår var hun heeelt smadret efter at have shoppet legetøj på udsalg så hun sov meget af aftenen væk, og spiste kun hver 3-4 time og resulterede i at hun vågnede kl 2 i nat og var sulten selvom hun fik et tår kl 23.

Jamen det er nok der vi har den så.. Peter tanker ikke op om aftenen mere, som han gjorde i starten.. Han spiser hver 3.time ca. hele dagen, men jeg føler så heller ikke jeg har nok til at han kan tanke op.. Her til aften, må jeg indrømme at jeg var ved at gi op... Han fik 60 ml mme, fordi han var ked af det efter amning...

Anmeld

3. januar 2011

Bb3031

Mai-pigen skriver:

Ok...vildt nok! Men det kunne da være at man skulle gøre alvor af det...

Når du og din partner er klar, så skal I gøre det. Og så find en rutine, som passer Jer og hold ved den. Stå fast, det er det vigtigste. De fleste børn lære hurtigt hvad det er far og mor mener også selv om børnene er små

Anmeld

3. januar 2011

Mai-pigen

Peiner skriver:

Når du og din partner er klar, så skal I gøre det. Og så find en rutine, som passer Jer og hold ved den. Stå fast, det er det vigtigste. De fleste børn lære hurtigt hvad det er far og mor mener også selv om børnene er små

Du har ret.. Jeghar en dreng på 7, men jeg har da glemt alt om hvad jeg gjorde med ham.. Men han kom ind på eget værelse da han var et halvt år...

Anmeld

3. januar 2011

Bb3031

Mai-pigen skriver:

Du har ret.. Jeghar en dreng på 7, men jeg har da glemt alt om hvad jeg gjorde med ham.. Men han kom ind på eget værelse da han var et halvt år...

Ja, man glemmer rigtig hurtigt hvor små de engang var

Alexander er mit første barn, så jeg forsøger mig med hvad, som jeg syntes bedst

Anmeld

4. januar 2011

2babygirls

Mai-pigen skriver:

Jamen det er nok der vi har den så.. Peter tanker ikke op om aftenen mere, som han gjorde i starten.. Han spiser hver 3.time ca. hele dagen, men jeg føler så heller ikke jeg har nok til at han kan tanke op.. Her til aften, må jeg indrømme at jeg var ved at gi op... Han fik 60 ml mme, fordi han var ked af det efter amning...

Åh ha kan godt forstå du var ved at være lidt træt der...!!

Går også i panik når hun er ked og IKKE vil spise... puha som hun kan blive ked af det

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.