Hvor længe sover baby om natten??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2. januar 2011

Alberts/

Mai-pigen skriver:

Ok, lyder jo dejligt....

det var fantastisk(; jeg var bare så frisk og udhvilet konstat hihi

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. januar 2011

Cris

Jeg har ammet fuld ud begge mine børn. Den store vågnede konsekvent hver anden time, lige meget hvad. Jeg prøvede med flasken, men der var ingen forskel, så har jeg bare droppet projektet for jeg ikke bryder mig om flasken (medmindre det er nødvendig self.!) Så han har ammet hver 2.time døgnet rundt i 6 måneder. Bagefter begyndte han at spise og en gang i mellem kunne han finde på at sove måske 3 eller 4 timer efter han bliver puttet og så hver 2.time igen. Og det blev sådan, at han faktisk er begyndt at sove igennem da han var næsten to

Men den lille var jeg mere klar med kampen. Og jeg har ammet ham så meget. Bare hele tiden, når vi var hjemme. Og ammede og ammede. Om aftenen fik han lov til at amme i timehvis nogle gange! Bare så længe indtil han ikke mere gad. Og det var rigtigt, han drejede hovedet og lukkede munden på en meget sjov måde. Den lille sov nogle gange 4 timer nogle andre gange 6 timer. Og to timer om formiddagen og to timer om eftermiddagen   Men så begyndte vi med maden og så gik det bare ned af bakken... Så vågnede ham så mange gange. Og så kom nogle perioder, hvor der var ro, men så igen hvor han vågnede mange gange. Lige nu sidder vi i den periode, hvor han vågner bare hver time... Han vil gerne have vand (han kender tegnen til vand) og det får han. Jeg har den fornemmelse, at han er blevet helt afhængig af vandet og han vil have dem hele tiden. Det kunne være, at jeg skal i gang med afvænning

Anmeld

2. januar 2011

Lise

Jeg har ingen ide om hvordan man får børn til at sove igennem... Min yngste søn er knap 10 mdr, og han har sovet igennem ÉN nat i sit liv - og jeg brugte natten på at bekymre mig om hvorfor han mon bare sov og sov, i stedet for at sove med

Han har indtil for nylig blevet puttet med en flaske kl ca 19:30, fået en flaske ved midnatstid og én igen kl ca 4.

Ammede ham da han var tre måneder. Der vågnede han og spiste ca hver 3. time om natten. Eller måske spiste han hver 2. time efter midnat...

Anmeld

2. januar 2011

Mai-pigen

Cris skriver:

Jeg har ammet fuld ud begge mine børn. Den store vågnede konsekvent hver anden time, lige meget hvad. Jeg prøvede med flasken, men der var ingen forskel, så har jeg bare droppet projektet for jeg ikke bryder mig om flasken (medmindre det er nødvendig self.!) Så han har ammet hver 2.time døgnet rundt i 6 måneder. Bagefter begyndte han at spise og en gang i mellem kunne han finde på at sove måske 3 eller 4 timer efter han bliver puttet og så hver 2.time igen. Og det blev sådan, at han faktisk er begyndt at sove igennem da han var næsten to

Men den lille var jeg mere klar med kampen. Og jeg har ammet ham så meget. Bare hele tiden, når vi var hjemme. Og ammede og ammede. Om aftenen fik han lov til at amme i timehvis nogle gange! Bare så længe indtil han ikke mere gad. Og det var rigtigt, han drejede hovedet og lukkede munden på en meget sjov måde. Den lille sov nogle gange 4 timer nogle andre gange 6 timer. Og to timer om formiddagen og to timer om eftermiddagen   Men så begyndte vi med maden og så gik det bare ned af bakken... Så vågnede ham så mange gange. Og så kom nogle perioder, hvor der var ro, men så igen hvor han vågnede mange gange. Lige nu sidder vi i den periode, hvor han vågner bare hver time... Han vil gerne have vand (han kender tegnen til vand) og det får han. Jeg har den fornemmelse, at han er blevet helt afhængig af vandet og han vil have dem hele tiden. Det kunne være, at jeg skal i gang med afvænning

Ja, jeg ved godt det ikke er alderen der giver mere søvn om natten.. Det lyder da eller ikke som om at du får vildt meget søvn.. Og ja, hvis du føler han er tørstig hele natten, skal der nok lidt afvænning til..

Anmeld

2. januar 2011

Cris

Mai-pigen skriver:

Ja, jeg ved godt det ikke er alderen der giver mere søvn om natten.. Det lyder da eller ikke som om at du får vildt meget søvn.. Og ja, hvis du føler han er tørstig hele natten, skal der nok lidt afvænning til..

Jeg har ikke sovet igennem siden den store blev født for næsten 3 år siden. Da han begyndte at sove igennem har jeg allerede haft den lille i mine arme... Jeg siger ikke mere at jeg er træt, for det tror jeg ikke at folk kan forstå. Min hjerne fungere ikke optimalt, kan jeg mærke siden længe og min hud er blevet lidt kedeligt at se på... Men jeg går ikke amok for der er en ting man kan være sikker på med børn: det hele ændrer sig, de vokser og det var det... Man husker det tilbage som en meget lille periode meget lang væk og man savner til sidst, at have en baby i armene   Nå, men nu at jeg har haft flere længere periode med at vågne hver time, kunne jeg alligevel tænke mig, at sove lidt bedre. Hvis jeg kunne få 4 timer i træk en gang i mellem ville det være fantastisk og derfor jeg går rundt og spekulere på, at han er blevet afhængig at have en tår vand og jeg skal i gang med detox

Anmeld

2. januar 2011

Betteisen

Hejsa.

Min pige på snart 7 mdr sover stadig ikke igennem om natten. Bliver puttet ved 19 tiden, og vågner 2.3 gange i løbet af natten hvor hun får flaske. Jeg trode slet ikke de helt små 1-2 mdr. måtte sove hele natten igennem.

Anmeld

2. januar 2011

Mai-pigen

Betteisen skriver:

Hejsa.

Min pige på snart 7 mdr sover stadig ikke igennem om natten. Bliver puttet ved 19 tiden, og vågner 2.3 gange i løbet af natten hvor hun får flaske. Jeg trode slet ikke de helt små 1-2 mdr. måtte sove hele natten igennem.

Det ved jeg såmænd heller ikke om de må... Hvis de trives og tager på, må de vel gerne...

Anmeld

2. januar 2011

2babygirls

Mai-pigen skriver:

Nu er Peter lige lidt over 3 mdr.. Han er såå dejlig og så nem, glad og tilpas...det er skønt! Han får en flaske, som supplement af og til, og det fungerer egentlig fint.. Dog kan vi ikke rigtig give den til natten, da det er som om han ikke rigtig kan fordøje det.. (vi har gjort det to gange, og begge gange har han gylpet midt på natten..)..

Peter bliver puttet ved kl.20-21, og melder sig så første gang imellem kl.23-24, så melder han sig igen ved kl.2-3, og så igen kl.5-6, hvor jeg så, hvis jeg er heldig, kan få ham til at sove igen..

Mit spørgsmål er til jer der ammer, eller bare generelt, hvor længe sover jeres 3 mdr gamle baby, efter at være blevet puttet til natten, før de skal spise, og hvor mange gange vågner de om natten og spiser?? Har hørt de skal kunne sove igennem med 3 mdr, dette er ikke tilfældet herhjemme....

Jeg har været super heldig her. Musen har sovet igennem siden hun kom ud af hulen.

Det er kommet mere styr på putningen den sidste måneds tid hvor vi har kunnet ligge hende i liften i stedet for at hun sover om aftenen i vores arm på sofaen.

Men ellers har hun lige fra spæd sovet efter sidste tår fra brystet kl 11 som det seneste og så vågner hun først kl 5 eller senere.

Så hun sover stadig rigtig mange timer i døgnet endnu. tæt på de 16-18 timer vi jeg sige.

Anmeld

2. januar 2011

Mai-pigen

Tina&Martin skriver:

Jeg har været super heldig her. Musen har sovet igennem siden hun kom ud af hulen.

Det er kommet mere styr på putningen den sidste måneds tid hvor vi har kunnet ligge hende i liften i stedet for at hun sover om aftenen i vores arm på sofaen.

Men ellers har hun lige fra spæd sovet efter sidste tår fra brystet kl 11 som det seneste og så vågner hun først kl 5 eller senere.

Så hun sover stadig rigtig mange timer i døgnet endnu. tæt på de 16-18 timer vi jeg sige.

Sådan sov Peter også i starten og indtil for nylig, det er derfor jeg undrer mig over at han pludselig melder sig så tit...

Anmeld

2. januar 2011

2babygirls

Mai-pigen skriver:

Sådan sov Peter også i starten og indtil for nylig, det er derfor jeg undrer mig over at han pludselig melder sig så tit...

Mystisk... men er det mon din mælk der ikke rigtigt mætter pga supp. af mme ???

eller hvordan kører i amningen??

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.