Min datter er 10 år og har haft profil i et års tid tror jeg... Det var sådan set min ide at hun fik en, da jeg synes det ville være fedt for hende at kunne skrive med familie og venner langt vejs fra...
Hun vil også kunne styrke sine skrivefærdigheder hvis hun chattede lidt med venner og familie over nettet, synes det er et ok fedt forum...
Er mere tryg ved FB end Arto eksempelvis...
Dog er der det krav at jeg skal kende hendes kode indtil at hun er gammel nok til at have profilen der inde og selv der vil vi nok have kode, adgang eller lignende til brug hvis nødvendigt...
Hun må ikke tilføje mennesker hun ikke kender, så når der er nogen som jeg ikke kender så spørg jeg hende hvem de er, og hun svare altid... Jeg har endnu ikke været inde på hendes profil med hendes kode og mail, men følger da lidt med fra min egen.
Hendes væg er dog ganske tam,, hun bruger det mest til chatvinduet med klasseveninderne og hvem der nu er på... også alle de "tossede" spil der er, hvor man skal passe gård, hunde, katte og dyr...
Uskyldigt i mine øjne... Jeg forstår dog ikke selv hvorfor de ikke har en lavere aldersgrænse også måske bare sat en forældrekontrol funktion på... Jeg synes at børn skal lære at begå sig på nettet både deres sprog men også tillidsmæssigt... Ser alt for mange 16/17 årige som ikke kan begå sig, og ikke snakker åbent med forældrene om nettet, det synes jeg er trist..
Anmeld