Børn på Facebook

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

16. december 2010

Pige2009

Moar'en skriver:

jamen helt firkantet er det så ikke det samme som at Viktor har en side på Facebook? Jeg styre jo os hvad der kommer på den, og jeg kan endda lukke den så jeg bestemmer hvem der må komme ind.

Bortset fra, at man faktisk ikke kan slette noget på FB, og at de har rettigheder til alt, man uploader - det synes jeg er en vital forskel Jeg har rettighederne til alt på hjemmesiden

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. december 2010

Pige2009

mor-til-vanessa skriver:

ja jeg synes også det er noget pjat.

har svaret ældre end 13. og vanessa får heller ikke en før der, medmindre der er andre regler til den tid

Det er svært at gisne om fremtiden, så jeg vil lade den stå åben

Anmeld

16. december 2010

Charlotte Wberg

Min datter er 10 år og har haft profil i et års tid tror jeg... Det var sådan set min ide at hun fik en, da jeg synes det ville være fedt for hende at kunne skrive med familie og venner langt vejs fra...

Hun vil også kunne styrke sine skrivefærdigheder hvis hun chattede lidt med venner og familie over nettet, synes det er et ok fedt forum...

Er mere tryg ved FB end Arto eksempelvis...

Dog er der det krav at jeg skal kende hendes kode indtil at hun er gammel nok til at have profilen der inde og selv der vil vi nok have kode, adgang eller lignende til brug hvis nødvendigt...

Hun må ikke tilføje mennesker hun ikke kender, så når der er nogen som jeg ikke kender så spørg jeg hende hvem de er, og hun svare altid... Jeg har endnu ikke været inde på hendes profil med hendes kode og mail, men følger da lidt med fra min egen.

Hendes væg er dog ganske tam,, hun bruger det mest til chatvinduet med klasseveninderne og hvem der nu er på... også alle de "tossede" spil der er, hvor man skal passe gård, hunde, katte og dyr...

Uskyldigt i mine øjne... Jeg forstår dog ikke selv hvorfor de ikke har en lavere aldersgrænse også måske bare sat en forældrekontrol funktion på... Jeg synes at børn skal lære at begå sig på nettet både deres sprog men også tillidsmæssigt... Ser alt for mange 16/17 årige som ikke kan begå sig, og ikke snakker åbent med forældrene om nettet, det synes jeg er trist..

Anmeld

16. december 2010

Skal man ik være 15år!?

Jeg synes det er så skørt med ufødte børn/hunde/heste osv der har en profil!!

Stine og Lisa.

Anmeld

16. december 2010

Moar'en

Baagøe skriver:

En lille forskel og lidt dobbeltmoralsk Men det tror jeg nu, vi alle er af og til

Og det kan jeg sagtens leve med

Anmeld

16. december 2010

Pia.

Syntes det kommer helt an på HVEM man er og hvad man bruger facebook til... Jeg har oprettet to ekstra profiler til mine store unger - det er med mine mail adresser og min adgangskode ...

Mikkel som fylder 12 år skriver med sine venner og veninder på sin facebook sender kram og knus og hjerter til hinanden... Alt hvad der sker der inde kan jeg se på min egen facebook og på mail plus jeg tit logger på og laver en "tjekker" .... Det ved ungerne selvfølgelig godt lige så vel som de ved at de ikke må søge venskab med folk vi ikke kender eller acceptere venskab med folk de ikke kender..

så jeg synts det er forkert at sætte "alder" på uden at vide hvad børn man taler om... Jeg har oplevet 15-16 årige piger der har "sværre" ved at bruge facebook end mine børn har... Tror det er et spørgsmål om at forklare sine børn, rigtig og forkert (også her)

Mille hun spiller kun der inde og skriver på min væk ind imellem...

Knus Pia ...

Anmeld

16. december 2010

>>Carina<<

Reglerne siger 13 år. Min kærestes datter ku ik oprette profil før den dag hun fyldte 13. Og fik i øvrigt heller ik lov før. Der er så mange ting børn ik kan gennemskue konsekvensen af. Hvem har et ufødt barn der har fået profil??

Anmeld

16. december 2010

Moar'en

Baagøe skriver:

Bortset fra, at man faktisk ikke kan slette noget på FB, og at de har rettigheder til alt, man uploader - det synes jeg er en vital forskel Jeg har rettighederne til alt på hjemmesiden

det er rigtig, men hvis de synes de kan bruge noget af det jeg ligger op skal de være velkommen, hihi

Anmeld

16. december 2010

Alberts/

jeg syntes på ingen måde at et barn hører til på fjæs,

jeg mener at man selv skal bestemme om man vil have en profil på nettet, og det kan et barn efter min mening først når de er 13 +

bare min mening(:

Anmeld

16. december 2010

9510

luppe-laban skriver:

det er os iorden,

min kærestes kusin var 11 da hun kom der indog hun løj om sin alder og skrev med mænd over 20 og hendes forælder viste det ikk. men sef, hvis forælderne er der er det iorden..

Ja syns som forældre at man har et ansvar for hvad ens børn laver når de er på nettet,,,,

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.