Børn på Facebook

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

16. december 2010

Lone Jakobsen

over 13, da det er reglerne.

dog har både min datter og bonus søn fået en (deres far/mor har ikke samme indstilling som os) men de må ikke bruge det når de er her hjemme.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. december 2010

Moar'en

Jeg har svaret ældre end 13 bla fordi det er deres regl derinde. Viktor har ingen profil, men han har sin egen side, som vi bruger når vi er på syghuset, her skriver vi hvordan det går osv, for vi er fri for at ringe til alle dem der har lyst til at vide hvorad det går os når vi er inde

Anmeld

16. december 2010

Dinna88

Jeg ved faktisk ikke hvad jeg synes er en passende alder.

Men det er lidt sjovt at den her tråd kommer frem, for her den anden dag gik jeg lige ind på en fra min folkeskole, som er en hel del år yngre end mig, og hendes væg var fyldt med "Jeg elsker dig, bedste veninde. Du er mit liv lys, vi skal være venner for altid," osv. Og det chokerede mig lidt! Jeg kan huske at da jeg var yngre havde jeg svært ved at sige "jeg elsker dig" f.eks. og så brugte jeg meget sms'er, private beskeder osv til at skrive det, men jeg har godt nok aldrig gjort det på den måde, at hele min profil (dengang var det www.arto.dk) var fyldt kærlighedserklæriger fra mine venner. 

Anmeld

16. december 2010

Isabella_mor

de skal selv kunne finde ud af at akrive og læse og bruge nettet fornuftigt før mine unger får lov til at både bruge telefon og computer...

Anmeld

16. december 2010

Bare mig..

Jeg har stemt 11-13 og var egentlig også i tvivl om, om jeg skulle svare mindre..

Jeg kan ikke se, hvorfor børn ikke må have en profil derinde, hvis de både kan læse og skrive. Man kan jo gøre profilerne hemmelige så der ikke er fremmede der kan se hvad der bliver skrevet..

Jah, det er min holdning.. - Det hører altså bare samfundet til.. Sådan er det bare idag...

Anmeld

16. december 2010

1977

Profilbillede for 1977

Jeg har stemt over 13 - og jeg vil så lige tilføje at jeg mener børn indtil de er 18 burde være venner med sine forældre, så der kan holdes øje med deres opførsel på nettet!

Anmeld

16. december 2010

Low

Mener at facebook har en regel om at de minimum skal være 13 år hvilket jeg synes er fair

Anmeld

16. december 2010

tinasmor

Så vidt jeg ved siger FB reglerne at man skal være over 12 eller 13 år (kan ikke huske den præcise alder) ved fra min søster (skolelærer), at der mellem elever er rigtig mange drillerier og børn der bliver mobbet gennem FB. Så man skal være opmærksom på dette, når man giver sit barn en FB profil

Anmeld

16. december 2010

Kay

jeg vil gi andre ret... 13 år er reglerne og det er der nok en grund til...

min kusine på 10 er på Face og jeg har godkendt hendes venskab men okså klarlagt til moren at jeg ikke kan grantere for at hun læser bande ord, eller andre mindre hensigtsmæssige ting... jeg mener det er forældrnes ansvar at forklare disse ting for børnene, når/hvis de finder noget på siden de ikke forstår...

man skl også tænke på at mange lægger billeder ind som kan ses af venners venner... og jeg syntes måske ikke at det er alle disse billeder der er lige børnevennelige

Anmeld

16. december 2010

Calliope

Jeg har svaret 11-13, men var så ikke lige klar over, at reglerne er over 13 

Men ser man bort fra reglerne, så ville jeg mene at 11-13 er den rette alder, da de i den alder i mine øjne, har nok forståelse til at styre en facebook profil - dog under opsyn af forældre 

Men synes egentlig reglerne omkring at du skal være over 13 er passende, og er, som andre bruger skriver, vigtigt at et barn lærer at overholde regler.. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.