Jeg har stemt 11-13 år 
Min søn er ligenu 10½ år, og han har endnu ikke en profil derinde, men mange fra hans klasse har.
Jeg regner med at han skal have en bærbar computer, når han fylder år til juni, og der har jeg sagt til ham, at det er ok, hvis han får en profil derinde til den tid. Samtidig har jeg sagt til ham, hvilke ulemper der også kan være ved facebook, og han skal tænke over, hvad han skriver derinde. Jeg har påpeget overfor ham at det IKKE er ok at skrive grimt om andre derinde.
Jeg prøver på at lade være med at være overbeskyttende overfor mit barn, og jeg mener at hvis man skåner dem for alt, så lærer de ikke ret meget. Man skal jo også prøve på at undgå at de bliver for uselvstændige. Jeg ved der er risiko for drillerier på facebook, og lige såvel som han skal tackle sådan noget i skolen, så må han også lære at tackle det på nettet, hvis han skulle komme ud for det.
Vi skal jo tænke på at internettet er kommet for at blive, så hvorfor afholde vores børn fra det? De skal vel også lære det.
Jeg undrer mig dog over at folk opretter en profil til et barn der endnu ikke er født 
Men minimumsalderen til facebook synes jeg bør være omkring de 11-12 år 
Anmeld