Børn på Facebook

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

16. december 2010

9510

Charlotte Wberg skriver:

Min datter er 10 år og har haft profil i et års tid tror jeg... Det var sådan set min ide at hun fik en, da jeg synes det ville være fedt for hende at kunne skrive med familie og venner langt vejs fra...

Hun vil også kunne styrke sine skrivefærdigheder hvis hun chattede lidt med venner og familie over nettet, synes det er et ok fedt forum...

Er mere tryg ved FB end Arto eksempelvis...

Dog er der det krav at jeg skal kende hendes kode indtil at hun er gammel nok til at have profilen der inde og selv der vil vi nok have kode, adgang eller lignende til brug hvis nødvendigt...

Hun må ikke tilføje mennesker hun ikke kender, så når der er nogen som jeg ikke kender så spørg jeg hende hvem de er, og hun svare altid... Jeg har endnu ikke været inde på hendes profil med hendes kode og mail, men følger da lidt med fra min egen.

Hendes væg er dog ganske tam,, hun bruger det mest til chatvinduet med klasseveninderne og hvem der nu er på... også alle de "tossede" spil der er, hvor man skal passe gård, hunde, katte og dyr...

Uskyldigt i mine øjne... Jeg forstår dog ikke selv hvorfor de ikke har en lavere aldersgrænse også måske bare sat en forældrekontrol funktion på... Jeg synes at børn skal lære at begå sig på nettet både deres sprog men også tillidsmæssigt... Ser alt for mange 16/17 årige som ikke kan begå sig, og ikke snakker åbent med forældrene om nettet, det synes jeg er trist..

Enig

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. december 2010

Carina1977

Jeg har stemt 11-13 år

Min søn er ligenu 10½ år, og han har endnu ikke en profil derinde, men mange fra hans klasse har.

Jeg regner med at han skal have en bærbar computer, når han fylder år til juni, og der har jeg sagt til ham, at det er ok, hvis han får en profil derinde til den tid. Samtidig har jeg sagt til ham, hvilke ulemper der også kan være ved facebook, og han skal tænke over, hvad han skriver derinde. Jeg har påpeget overfor ham at det IKKE er ok at skrive grimt om andre derinde.

Jeg prøver på at lade være med at være overbeskyttende overfor mit barn, og jeg mener at hvis man skåner dem for alt, så lærer de ikke ret meget. Man skal jo også prøve på at undgå at de bliver for uselvstændige. Jeg ved der er risiko for drillerier på facebook, og lige såvel som han skal tackle sådan noget i skolen, så må han også lære at tackle det på nettet, hvis han skulle komme ud for det.

Vi skal jo tænke på at internettet er kommet for at blive, så hvorfor afholde vores børn fra det? De skal vel også lære det.

Jeg undrer mig dog over at folk opretter en profil til et barn der endnu ikke er født

Men minimumsalderen til facebook synes jeg bør være omkring de 11-12 år

Anmeld

16. december 2010

Carina1977

lotte31 skriver:

Hej, jeg har svaret over 13 år, da det jo ikke er lovligt at have en profil hvis man er under 13 år, og facebook vil slette en profil hvis det opdages at brugeren er under 13 år..

Jeg ved godt at dette ikke bliver overholdt, men min søn fik først lov da han var 13..

Lotte

dette er fra facebook:

Facebook kræver, at alle brugere er mindst 13 år, for at de kan oprette en konto. Afgivelse af urigtige oplysninger med henblik på oprettelse af en konto er i strid med vores erklæring om rettigheder og ansvar. Hvis du vil rapportere en mindreårig bruger (under 13 år gammel), kan du gøre det  her. Vi sletter øjeblikkeligt konti tilhørende brugere, som er yngre end 13 år, hvis sådanne forhold anmeldes til os via denne formular.

Nå, det vidste jeg slet ikke. Så er det jo så nemt....så må han vente til han er 13 år

Anmeld

16. december 2010

Tulle28

Jeg har svaret ældre end 13 - men er der ikke noget med at man skal være fyldt 18 før man kan få en profil derinde?

Anmeld

16. december 2010

eElak

Charlotte Wberg skriver:

Hun vil også kunne styrke sine skrivefærdigheder hvis hun chattede lidt med venner og familie over nettet, synes det er et ok fedt forum...

Dog er der det krav at jeg skal kende hendes kode indtil at hun er gammel nok til at have profilen der inde og selv der vil vi nok have kode, adgang eller lignende til brug hvis nødvendigt...

Hun må ikke tilføje mennesker hun ikke kender, så når der er nogen som jeg ikke kender så spørg jeg hende hvem de er, og hun svare altid... Jeg har endnu ikke været inde på hendes profil med hendes kode og mail, men følger da lidt med fra min egen.

Hendes væg er dog ganske tam,, hun bruger det mest til chatvinduet med klasseveninderne og hvem der nu er på... også alle de "tossede" spil der er, hvor man skal passe gård, hunde, katte og dyr...

Uskyldigt i mine øjne... Jeg forstår dog ikke selv hvorfor de ikke har en lavere aldersgrænse også måske bare sat en forældrekontrol funktion på... Jeg synes at børn skal lære at begå sig på nettet både deres sprog men også tillidsmæssigt... Ser alt for mange 16/17 årige som ikke kan begå sig, og ikke snakker åbent med forældrene om nettet, det synes jeg er trist..

Det her beskriver sådan set min holdning til det meget godt.

Jeg kunne ikke finde på at oprette en profil på min søns vegne - det skal være hans eget valg.

Jeg har svaret 11-13 år, men jeg synes det handler om at se på det enkelte barn, og sikre sig at barnet har færdighederne ti at begå sig på nettet. Både omkring hvordan man behandler andre, men også at de ikke kommer ud i noget gris.

Desuden ville jeg følge det som citatet skriver

Ville klart stemme for f.eks. en alder der hedder 10 år, og så forældre-funktion.

Anmeld

16. december 2010

2babygirls

Baagøe skriver:

Inspireret af en anden tråd om et ufødt barn, som har fået en profil på Facebook, kunne jeg godt tænke mig at vide, hvornår det er legitimt, at børn får en Facebook-profil?

Min niece på 10år har været på facebook i snart et års tid. Hun kan ikke forstå jeg ikke vil være venner med hende derinde, men har forklaret hende at der bliver skrevet og slået nogle ting op som hun ikke er gammel nok til at se/læse om endnu.

Det var min storesøster der oprettede hende, og er heeelt vild imod at gøre børn SÅ voksne at de skal hænge ud i sådan et forum

Bare min holdning!!

Anmeld

16. december 2010

anjada

lotte31 skriver:

Hej, jeg har svaret over 13 år, da det jo ikke er lovligt at have en profil hvis man er under 13 år, og facebook vil slette en profil hvis det opdages at brugeren er under 13 år..

Jeg ved godt at dette ikke bliver overholdt, men min søn fik først lov da han var 13..

Lotte

dette er fra facebook:

Facebook kræver, at alle brugere er mindst 13 år, for at de kan oprette en konto. Afgivelse af urigtige oplysninger med henblik på oprettelse af en konto er i strid med vores erklæring om rettigheder og ansvar. Hvis du vil rapportere en mindreårig bruger (under 13 år gammel), kan du gøre det  her. Vi sletter øjeblikkeligt konti tilhørende brugere, som er yngre end 13 år, hvis sådanne forhold anmeldes til os via denne formular.

Jeg har også stemt over 13 år... For det første fordi reglerne derinde er sådan, men jeg mener heller ikke at min søn på 10 år er gammel nok til selv at administrere det derinde. Jeg har en profil på facebook, og den må han gerne gå ind og spille på, for det er jo det ungerne bruger det til.

Anmeld

16. december 2010

Pige2009

mor-til-vanessa skriver:

kunne være man skulle have sådan en.

men har gjort sådan at det kun er mine venner der kan se mine fb billeder

Jeg er i hvert fald glad for min og har næsten ingen billeder af Laura på FB.

Anmeld

16. december 2010

Pige2009

Moar'en skriver:

Og det kan jeg sagtens leve med

Anmeld

16. december 2010

Pige2009

Tina&Martin skriver:

Min niece på 10år har været på facebook i snart et års tid. Hun kan ikke forstå jeg ikke vil være venner med hende derinde, men har forklaret hende at der bliver skrevet og slået nogle ting op som hun ikke er gammel nok til at se/læse om endnu.

Det var min storesøster der oprettede hende, og er heeelt vild imod at gøre børn SÅ voksne at de skal hænge ud i sådan et forum

Bare min holdning!!

Jeg tænker også, at der til tider står nogle ting, som ikke skal små børn for øre

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.