Børn på Facebook

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

16. december 2010

Malene84

Baagøe skriver:

Inspireret af en anden tråd om et ufødt barn, som har fået en profil på Facebook, kunne jeg godt tænke mig at vide, hvornår det er legitimt, at børn får en Facebook-profil?

Jeg har svaret ældre end 13 - sys det er for latterligt at små børn er derinde. Der findes jo forum for "de unge", mener desuden også reglen på facebook lyder at man skal være over 15  er dog ikke sikker

Sys det er lige så plat dem der opretter profil til deres hund, men det må folk jo selv om.

MEEEEN... nu kan man jo ikke forudse hvad der sker i fremtiden... og hvis Tristan og Villads venner er på facebook i en alder af 10, ja så er mine drenge det sgu nok også. Sys lidt der er samme problematik som børn der har mobiltelefoner, men men men... slutter herfra

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. december 2010

Pige2009

mor-til-vanessa skriver:

en fra min mødregruppe, hendes søn på 10mdr har hans egen profil.

jeg synes det er latterligt. begriber det ikke, men dem om det.

vanessa skal i hver fald ikke have en. skal man ikke også være 13år??? så når hun er det må hun få en.

kan da godt se det er smart med hensyn til familie langt væk, men hvis hendes famiie fra usa vil se billeder ja så må de se dem på min profil, for der ligger nok 1000 billeder af hende.

Jeg synes godt nok også det er lidt noget pjat. Hvad har du stemt? Jeg kender ikke til reglerne, men ved at Lauras storesøster på 10 har en profil og hendes storebror på 13 har haft en siden han var 11

Anmeld

16. december 2010

Pige2009

Malene84 skriver:

Jeg har svaret ældre end 13 - sys det er for latterligt at små børn er derinde. Der findes jo forum for "de unge", mener desuden også reglen på facebook lyder at man skal være over 15  er dog ikke sikker

Sys det er lige så plat dem der opretter profil til deres hund, men det må folk jo selv om.

MEEEEN... nu kan man jo ikke forudse hvad der sker i fremtiden... og hvis Tristan og Villads venner er på facebook i en alder af 10, ja så er mine drenge det sgu nok også. Sys lidt der er samme problematik som børn der har mobiltelefoner, men men men... slutter herfra

Ja, jeg har det lidt på samme måde og afventer også ind til Laura i hvert fald selv kommer og spørger. Der går forhåbentlig mange år endnu!

Anmeld

16. december 2010

Malene84

Baagøe skriver:

Ja, jeg har det lidt på samme måde og afventer også ind til Laura i hvert fald selv kommer og spørger. Der går forhåbentlig mange år endnu!

hahah ja præcis

Anmeld

16. december 2010

lucas<3

jeg har stemt over 13, jeg syns ikke børn under 13 skal være på facebook hvor der er mange ældre der inde og måske nogle pædofile.

Anmeld

16. december 2010

Pige2009

Znuzke skriver:

Jeg har svaret ældre end 13 år, og begge vores som har FB har været ældre end 13 år. Der er jo en aldersgrænse derinde som hedder 13 år, og jeg synes faktisk det er et lidt mærkeligt signal som forælder at sige til sine børn at den regel må man gerne bryde. Og det er selvfølgelig enormt dobbeltmoralsk for der er sikkert andre steder m. fx. film osv, hvor vi ikke helt hænger os i aldersgrænsen. Men når den side har nogle regler, så skal de overholdes. Vi er også begge venner med vores børn på FB, og vi taler med dem om hvad de skriver og man kan også sagtens få inddraget sin computer hvis man ikke kan finde ud af hvordan man opfører sig. Føj jeg er ond....

Jeg vil nu mere kalde det at være sit ansvar som forældre bevidst - stor cadeau til dig...

Anmeld

16. december 2010

Mi

Jeg har svaret ældre end 13 år, og begge vores som har FB har været ældre end 13 år. Der er jo en aldersgrænse derinde som hedder 13 år, og jeg synes faktisk det er et lidt mærkeligt signal som forælder at sige til sine børn at den regel må man gerne bryde. Og det er selvfølgelig enormt dobbeltmoralsk for der er sikkert andre steder m. fx. film osv, hvor vi ikke helt hænger os i aldersgrænsen. Men når den side har nogle regler, så skal de overholdes. Vi er også begge venner med vores børn på FB, og vi taler med dem om hvad de skriver og man kan også sagtens få inddraget sin computer hvis man ikke kan finde ud af hvordan man opfører sig. Føj jeg er ond....

Der er nemlig en aldersgrænse på 13 år og syntes den skal overholdes. Jeg bliver nu også forarget når min 7 årige nevø spiller pc spil hvor den vejl alder siger 18+. Det er med storbarmede piger, masser af våben osv

Hvis vores børn skal have en fb profil når de er 9 år, spille 18+ spil når de er 8 år, hvad skal de så når de er 14 år?

Mariannne

www.stjerneleg.dk

Anmeld

16. december 2010

9510

luppe-laban skriver:

jeg har stemt over 13, jeg syns ikke børn under 13 skal være på facebook hvor der er mange ældre der inde og måske nogle pædofile.

Man kan jo gøre så deres profil kun kan ses af deres venner

Og jeg holder da også øje med min datters gang der inde,,,, man har jo et ansvar som forældre,, hhun er kun på nettet når hun sidder sammen med mig

Anmeld

16. december 2010

Pige2009

mor-til-vanessa skriver:

en fra min mødregruppe, hendes søn på 10mdr har hans egen profil.

jeg synes det er latterligt. begriber det ikke, men dem om det.

vanessa skal i hver fald ikke have en. skal man ikke også være 13år??? så når hun er det må hun få en.

kan da godt se det er smart med hensyn til familie langt væk, men hvis hendes famiie fra usa vil se billeder ja så må de se dem på min profil, for der ligger nok 1000 billeder af hende.

Jeg har en hjemmeside til Laura, hvor folk kan se billeder - den styrer jeg nemlig selv 100%

Anmeld

16. december 2010

Pige2009

Lise skriver:

Skal man ikke ifølge reglerne være 15?

13 år ifølge deres egne regler

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.