Børn på Facebook

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

Afstemning: Hvor gammel skal et barn være før det skal have en Facebook-profil?

Du skal være logget ind, for at kunne deltage i afstemningen.

8.348 visninger
64 svar
0 synes godt om
16. december 2010

Pige2009

Inspireret af en anden tråd om et ufødt barn, som har fået en profil på Facebook, kunne jeg godt tænke mig at vide, hvornår det er legitimt, at børn får en Facebook-profil?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. december 2010

9510

Min tøs på 9 har en profil der inde,,

Syns det er i orden, så holder hun kontakten med familien der bor langt væk, og farmand der kører lastbil,,, og så selvfølgelig alle hendes venner

Anmeld

16. december 2010

Benjamins'mor

Min lillesøster er 11 år og har en profil derinde. Så jeg synes det er helt iorden omkring den alder.

Synes bare ikke det er iorden hvis det er en forældre der styrer profilen og skriver på børnenes vegne. Som netop hende med den ufødte baby gjorde, det burde slet ikke kunnet lade sig gøre fra facebooks side at lave en profil med en person der ikke ''eksistere'' endnu.

Anmeld

16. december 2010

Lise

Skal man ikke ifølge reglerne være 15?

Anmeld

16. december 2010

lotte32

Hej, jeg har svaret over 13 år, da det jo ikke er lovligt at have en profil hvis man er under 13 år, og facebook vil slette en profil hvis det opdages at brugeren er under 13 år..

Jeg ved godt at dette ikke bliver overholdt, men min søn fik først lov da han var 13..

Lotte

dette er fra facebook:

Facebook kræver, at alle brugere er mindst 13 år, for at de kan oprette en konto. Afgivelse af urigtige oplysninger med henblik på oprettelse af en konto er i strid med vores erklæring om rettigheder og ansvar. Hvis du vil rapportere en mindreårig bruger (under 13 år gammel), kan du gøre det  her. Vi sletter øjeblikkeligt konti tilhørende brugere, som er yngre end 13 år, hvis sådanne forhold anmeldes til os via denne formular.

Anmeld

16. december 2010

ekzunz

Jeg har svaret ældre end 13 år, og begge vores som har FB har været ældre end 13 år. Der er jo en aldersgrænse derinde som hedder 13 år, og jeg synes faktisk det er et lidt mærkeligt signal som forælder at sige til sine børn at den regel må man gerne bryde. Og det er selvfølgelig enormt dobbeltmoralsk for der er sikkert andre steder m. fx. film osv, hvor vi ikke helt hænger os i aldersgrænsen. Men når den side har nogle regler, så skal de overholdes. Vi er også begge venner med vores børn på FB, og vi taler med dem om hvad de skriver og man kan også sagtens få inddraget sin computer hvis man ikke kan finde ud af hvordan man opfører sig. Føj jeg er ond....

Anmeld

16. december 2010

mor-til-vanessa

Baagøe skriver:

Inspireret af en anden tråd om et ufødt barn, som har fået en profil på Facebook, kunne jeg godt tænke mig at vide, hvornår det er legitimt, at børn får en Facebook-profil?

en fra min mødregruppe, hendes søn på 10mdr har hans egen profil.

jeg synes det er latterligt. begriber det ikke, men dem om det.

vanessa skal i hver fald ikke have en. skal man ikke også være 13år??? så når hun er det må hun få en.

kan da godt se det er smart med hensyn til familie langt væk, men hvis hendes famiie fra usa vil se billeder ja så må de se dem på min profil, for der ligger nok 1000 billeder af hende.

Anmeld

16. december 2010

Sjl-msl-Mkl

Jeg har stemt ældre end 13.. Med mindre der var en eller anden GOD grund til at oprette en. Jeg vil være til og forhandle med til den tid.

Anmeld

16. december 2010

mor-til-vanessa

Znuzke skriver:

Jeg har svaret ældre end 13 år, og begge vores som har FB har været ældre end 13 år. Der er jo en aldersgrænse derinde som hedder 13 år, og jeg synes faktisk det er et lidt mærkeligt signal som forælder at sige til sine børn at den regel må man gerne bryde. Og det er selvfølgelig enormt dobbeltmoralsk for der er sikkert andre steder m. fx. film osv, hvor vi ikke helt hænger os i aldersgrænsen. Men når den side har nogle regler, så skal de overholdes. Vi er også begge venner med vores børn på FB, og vi taler med dem om hvad de skriver og man kan også sagtens få inddraget sin computer hvis man ikke kan finde ud af hvordan man opfører sig. Føj jeg er ond....

det synes jeg da er super

Anmeld

16. december 2010

Corn

Znuzke skriver:

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.