jeg kan ikke tilføje noget nyt tror jeg men ville bare lgie sige at herhjemme er vi helt enige med flertallet i denne tråd...
Jeg læste en artikel engang hvor en læge fortælle at han ikke vil af eller bekræfte at grunden til at der er så mange fleere børn med astma/allergi idag er fordi vi er blevet meget mere hys, og ikke lader barnet blive beskidt.. Selvom han ikke kan bekræfte det så kan han stadig ikke afkræfte det.. og det synes jeg var ret spændende..
jeg tror grunden til det måske er at vi er bevet et videnssamfund.. Vi ved hvad hver eneste bakterie gør ved os hvis vi får den, og straks vi føler lidt kriller i halsen logger vi på nettet og finder ud af at måske er dte fordi vi glemte at vaske hænder efter vi havde læst avisen fx... Selvom det vi måske fejlede kun var lidt alm kriller i halsen ffordi vejret er blevet anderledes, så tager vi det til os vi har læst, og vupti så ender vi i den der spiral der hedder, sprit-hænder-hvis-du-bevæger-dig-ellers-bliver-vi-alle-sammen-syge.
før i tiden vidste den alm raske borger sq ikke hvad stafilykokker (staves) og streptokokker osv osv var... Vi ved simpelthen alt for meget er jeg sikker på...
Jeg så gomorgen danmark en dag for ikke så lang tid siden hvor de snakkede om at søge hjælp til ens spædbarn osv.. Og er sagde Lola Jensen også at aldrig før har jordermødrene mødt SÅ mange fødene kvinder der kan sige at ens slimprop gik for nogle dage siden. Ved hvad de mener når de siger der er noget bestemt i ens urin, kender tidspunkter for alle mulige undersøgelser lang tid i forvejen, kan mega mange fagudtryk osv osv... Hvis man mærker det mindste så kan det være 100 ting, men jeg tror vi helt sikkert også ofte glemmer at det også bare kan være ingenting.. Jeg synes tit vi ser worst case... og i nogle tilfælde er det selvfølgelig også meget smart... men ikke hele tiden jo... Jeg tror at i den moderne verden er fanden blevet malet utrolig mange gange på vægen hos folk...
Det er aldrig skidt at være bevidst om forskellige ting, men nogle gange trorr jeg vi skal vælge at stole på vores egen krop og på naturen... Der er alt for mange bekymringer i denne verden hvis i spørger mig, og jeg er sikker på vi kunne få taget næsten halvdelen væk uden det ville genere nogen..
ALT er farligt, og er man bange for det hele så skal man nok ikke sætte et barn i verden, for der vil altid hver evig eneste dag være nye ting der er livsens farligt for os alle... Ingen kan leve fejlfrit og gør man hvad man kan for det, får man en dag af vide at det man gjorde for 2 mdr siden faktisk var pænt farligt for både en selv og barnet..
Og så fylder skræk historierne altså også en del mere end de gode... Da jeg var tjener fik vi af vide at dårlig mad og service bliver fortalt til 12 mennesker, mens at god service og god mad bliver fortalt til 6.. :/ Burde det ikke ha været omvendt?! 
Men hvis man gerne vil leve et liv fyldt med afspritning af hænder, ingen kasseboner, ingen tun, ingen lakrids, kogning af sutter all the time, begrænset shampoo/balsam/make up osv jamen så fred være med det... Jeg gider bare ikke stresse over noget jeg ved ikke kan holde ved... Forestil jer et barn der aldrig har fået parfume på sig af nogen art... tænk sig når dette barn flytter hjemmefra eller bare bliver teenager... så vil han/hun sq da ha både parfume, en populær shampoo, nyt tøj der ikke skal vaskes før brug og i pigernes tilfælde endda make up på... Men det er så første gang de oplever dette ultra kemiske og livsens farlige stof på den sarte hud... ja gæt selv et resultat... Det nægter jeg at risikere min datter oplever.. as simple as that...
Kram
(skrevet med et smil, og sat på spidsen)