Pakker vi børnene for meget ind

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

6. december 2010

Silas&Mille

Overordnet set synes jeg faktisk der er flere og flere forældre der pakker deres børn for meget ind.

Jo vi skal da beskytte de små pus, men det hjælper slet ikke at pakke dem ind i vat og lade dem sove i en af de dersens karantæne 'bokse'.

Børn skal opleve og lærer. Kommer de til skade, så lærer (de fleste) af det og er mere påpasselig næste gang.

Min lille fætter på 1½ år spiser sten og sand når han er på legepladsen. Han får selvfølgelig af vide at det ikke er godt at spise de ting da det giver 'av i maven', men min moster og hendes kone hidser sig absolut ikke op over det, de lader ham lærer af egne fejl og forsøger blot at begrænser hans indtag af disse herlige delikatesser

Og det er sådan det skal være. Der er selvfølgelig grænser for hvad de små skal have lov til at prøve af, men lidt småsten og sand er nu da ikke så farligt.

Her vil vi lade vores barn klatre i træer osv som h?n lyster, og falder h?n ned og slår dig, jamen så har h?n lært at det kan gøre avs at klatre for vildt.
Vi vil selvfølgelig holde øje med hvad h?n laver, men vi kan ikke stå med sikkerhedsnettet under dem hvert eneste sekund de leger.

Det er blot mit syn på emnet...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. december 2010

Silas&Mille

noname skriver:

hi hi hi istapper smager nu også godt

ja de kan være så underligt forfriskende

Anmeld

6. december 2010

Silas&Mille

Malene84 skriver:

præcis!!! Jeg har sgu da lige været gravid for 7 måneder siden og har åbenbart ikke fattet "spillets regler", i hvert fald skreg jeg af grin over min veninde som spurgte om jeg ikke ville tage imod hendes bon i netto - for ååhh hun var jo gravid

Hahahahaha.... Ja undskyld men det er altså griner

Jeg er 35+5 i dag og jeg har da spise en lettere rød bøf, drukket et par glas rødvin, spist mange forskellige farsretter, bruger deo og parfume, drikker vand fra flaske, tager selv imod bonnen når vi er ude og handle osv osv osv.... Jeg har overtrådt RIGTIG mange 'regler', og vores bebs har det altså helt fint

Anmeld

6. december 2010

lauras*mor*

jeg kan ikke tilføje noget nyt tror jeg men ville bare lgie sige at herhjemme er vi helt enige med flertallet i denne tråd...

Jeg læste en artikel engang hvor en læge fortælle at han ikke vil af eller bekræfte at grunden til at der er så mange fleere børn med astma/allergi idag er fordi vi er blevet meget mere hys, og ikke lader barnet blive beskidt.. Selvom han ikke kan bekræfte det så kan han stadig ikke afkræfte det.. og det synes jeg var ret spændende..

jeg tror grunden til det måske er at vi er bevet et videnssamfund.. Vi ved hvad hver eneste bakterie gør ved os hvis vi får den, og straks vi føler lidt kriller i halsen logger vi på nettet og finder ud af at måske er dte fordi vi glemte at vaske hænder efter vi havde læst avisen fx... Selvom det vi måske fejlede kun var lidt alm kriller i halsen ffordi vejret er blevet anderledes, så tager vi det til os vi har læst, og vupti så ender vi i den der spiral der hedder, sprit-hænder-hvis-du-bevæger-dig-ellers-bliver-vi-alle-sammen-syge.

før i tiden vidste den alm raske borger sq ikke hvad stafilykokker (staves) og streptokokker osv osv var... Vi ved simpelthen alt for meget er jeg sikker på...

Jeg så gomorgen danmark en dag for ikke så lang tid siden hvor de snakkede om at søge hjælp til ens spædbarn osv.. Og er sagde Lola Jensen også at aldrig før har jordermødrene mødt SÅ mange fødene kvinder der kan sige at ens slimprop gik for nogle dage siden. Ved hvad de mener når de siger der er noget bestemt i ens urin, kender tidspunkter for alle mulige undersøgelser lang tid i forvejen, kan mega mange fagudtryk osv osv... Hvis man mærker det mindste så kan det være 100 ting, men jeg  tror vi helt sikkert også ofte glemmer at det også bare kan være ingenting.. Jeg synes tit vi ser worst case... og i nogle tilfælde er det selvfølgelig også meget smart... men ikke hele tiden jo... Jeg tror at i den moderne verden er fanden blevet malet utrolig mange gange på vægen hos folk... 

Det er aldrig skidt at være bevidst om forskellige ting, men nogle gange trorr jeg vi skal vælge at stole på vores egen krop og på naturen... Der er alt for mange bekymringer i denne verden hvis i spørger mig, og jeg er sikker på vi kunne få taget næsten halvdelen væk uden det ville genere nogen..

ALT er farligt, og er man bange for det hele så skal man nok ikke sætte et barn i verden, for der vil altid hver evig eneste dag være nye ting der er livsens farligt for os alle... Ingen kan leve fejlfrit og gør man hvad man kan for det, får man en dag af vide at det man gjorde for 2 mdr siden faktisk var pænt farligt for både en selv og barnet..

Og så fylder skræk historierne altså også en del mere end de gode... Da jeg var tjener fik vi af vide  at dårlig mad og service  bliver fortalt til 12 mennesker, mens at god service og god mad bliver fortalt til 6.. :/ Burde det ikke ha været omvendt?!

Men hvis man gerne vil leve et liv fyldt med afspritning af hænder, ingen kasseboner, ingen tun, ingen lakrids, kogning af sutter all the time, begrænset shampoo/balsam/make up osv jamen så fred være med det... Jeg gider bare ikke stresse over noget jeg ved ikke kan holde ved... Forestil jer et barn der aldrig har fået parfume på sig af nogen art... tænk sig når dette barn flytter hjemmefra eller bare bliver teenager... så vil han/hun sq da ha både parfume, en populær shampoo, nyt tøj der ikke skal vaskes før brug og i pigernes tilfælde endda make up på... Men det er så første gang de oplever dette ultra kemiske og livsens farlige stof på den sarte hud... ja gæt selv et resultat... Det nægter jeg at risikere min datter oplever.. as simple as that...

Kram

(skrevet med et smil, og sat på spidsen)

Anmeld

6. december 2010

NoName

lauras*mor* skriver:

jeg kan ikke tilføje noget nyt tror jeg men ville bare lgie sige at herhjemme er vi helt enige med flertallet i denne tråd...

Jeg læste en artikel engang hvor en læge fortælle at han ikke vil af eller bekræfte at grunden til at der er så mange fleere børn med astma/allergi idag er fordi vi er blevet meget mere hys, og ikke lader barnet blive beskidt.. Selvom han ikke kan bekræfte det så kan han stadig ikke afkræfte det.. og det synes jeg var ret spændende..

jeg tror grunden til det måske er at vi er bevet et videnssamfund.. Vi ved hvad hver eneste bakterie gør ved os hvis vi får den, og straks vi føler lidt kriller i halsen logger vi på nettet og finder ud af at måske er dte fordi vi glemte at vaske hænder efter vi havde læst avisen fx... Selvom det vi måske fejlede kun var lidt alm kriller i halsen ffordi vejret er blevet anderledes, så tager vi det til os vi har læst, og vupti så ender vi i den der spiral der hedder, sprit-hænder-hvis-du-bevæger-dig-ellers-bliver-vi-alle-sammen-syge.

før i tiden vidste den alm raske borger sq ikke hvad stafilykokker (staves) og streptokokker osv osv var... Vi ved simpelthen alt for meget er jeg sikker på...

Jeg så gomorgen danmark en dag for ikke så lang tid siden hvor de snakkede om at søge hjælp til ens spædbarn osv.. Og er sagde Lola Jensen også at aldrig før har jordermødrene mødt SÅ mange fødene kvinder der kan sige at ens slimprop gik for nogle dage siden. Ved hvad de mener når de siger der er noget bestemt i ens urin, kender tidspunkter for alle mulige undersøgelser lang tid i forvejen, kan mega mange fagudtryk osv osv... Hvis man mærker det mindste så kan det være 100 ting, men jeg  tror vi helt sikkert også ofte glemmer at det også bare kan være ingenting.. Jeg synes tit vi ser worst case... og i nogle tilfælde er det selvfølgelig også meget smart... men ikke hele tiden jo... Jeg tror at i den moderne verden er fanden blevet malet utrolig mange gange på vægen hos folk... 

Det er aldrig skidt at være bevidst om forskellige ting, men nogle gange trorr jeg vi skal vælge at stole på vores egen krop og på naturen... Der er alt for mange bekymringer i denne verden hvis i spørger mig, og jeg er sikker på vi kunne få taget næsten halvdelen væk uden det ville genere nogen..

ALT er farligt, og er man bange for det hele så skal man nok ikke sætte et barn i verden, for der vil altid hver evig eneste dag være nye ting der er livsens farligt for os alle... Ingen kan leve fejlfrit og gør man hvad man kan for det, får man en dag af vide at det man gjorde for 2 mdr siden faktisk var pænt farligt for både en selv og barnet..

Og så fylder skræk historierne altså også en del mere end de gode... Da jeg var tjener fik vi af vide  at dårlig mad og service  bliver fortalt til 12 mennesker, mens at god service og god mad bliver fortalt til 6.. :/ Burde det ikke ha været omvendt?!

Men hvis man gerne vil leve et liv fyldt med afspritning af hænder, ingen kasseboner, ingen tun, ingen lakrids, kogning af sutter all the time, begrænset shampoo/balsam/make up osv jamen så fred være med det... Jeg gider bare ikke stresse over noget jeg ved ikke kan holde ved... Forestil jer et barn der aldrig har fået parfume på sig af nogen art... tænk sig når dette barn flytter hjemmefra eller bare bliver teenager... så vil han/hun sq da ha både parfume, en populær shampoo, nyt tøj der ikke skal vaskes før brug og i pigernes tilfælde endda make up på... Men det er så første gang de oplever dette ultra kemiske og livsens farlige stof på den sarte hud... ja gæt selv et resultat... Det nægter jeg at risikere min datter oplever.. as simple as that...

Kram

(skrevet med et smil, og sat på spidsen)

Anmeld

6. december 2010

Malene84

noname skriver:

HAHAHAHAHAHA

ei undskyld, tar du gas på os??????

øhhh gider du ta bon'en, jeg er gravid - OH MY GOD

SERIØST... DET VAR ORDRET HVAD HUN SAGDE!!!!!!!  hehehe

Anmeld

6. december 2010

NoName

Malene84 skriver:

SERIØST... DET VAR ORDRET HVAD HUN SAGDE!!!!!!!  hehehe

hmmm, så går man LIDT for højt op i det synes jeg

LOOOOOL

Anmeld

6. december 2010

signe.

tror det handler meget om hvordan ens børn er... min søn kom til verden i uge 24, og han bliver altså pakket meget ind... Han sover ikke udei barnevogn(uanset hvor godt vejret er) folk der har nyst, hostet eller andet og taget hånden for, får stukket en bøtte med hånddesinfiction og så det bare værsgo at spritte af, folk med bare en lille snue eller anden syge er ikke velkomne under deres sygdoms forløb, og indtil videre har jeg ikke turdet at tage ham med i venteværelset hvis jeg selv skal til læge..

kan godt være det virker hysterisk, men med den start vi fik, risikere jeg intet!

knus fra hasses mor

Anmeld

6. december 2010

AnneBJ

Malene84 skriver:

eeej men hun er så vild... hun lever prææææcis efter hvad der står rundt omkring!!! åh gud altså... hun nyder jo ikke at være gravid, eller... det ville jeg ikke kunne på hendes levemåde!!

Det må godt nok være hårdt... Håber ikke hun lider under for mange af de "almene" graviditetsgener oveni, for så tror jeg da nok jeg havde kastet håndklædet i ringen hvis det var mig...

Ellers er jeg enig, lad nu ungerne æde noget sne og falde på cykel - det dør de ikke af!

Anmeld

6. december 2010

Malene84

AnneBJ skriver:

Det må godt nok være hårdt... Håber ikke hun lider under for mange af de "almene" graviditetsgener oveni, for så tror jeg da nok jeg havde kastet håndklædet i ringen hvis det var mig...

Ellers er jeg enig, lad nu ungerne æde noget sne og falde på cykel - det dør de ikke af!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.