Pakker vi børnene for meget ind

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5. december 2010

Stumpen

Ja det synes jeg at vi gør.. Jeg tror på at med alt vi gør vores børn -for flertallet- for sarte/svækker deres imunforsvar..

Min søster f.eks. har været noget så hys med at vaske hendes datters hænder og det pigebarn, der findes ikke den sygedom hun ikke har haft (er der nu nok alligevel) Jeg har aldrig gået så meget op i det.. -jo når hun har været på toilet, skal spise eller lave mad.. Men ellers ikke og hun er i dag 4½ og har endnu ikke fået en eneste pencilinkur f.eks.  

Selvfølgelig kan mange ting spille ind, men jeg tror på at det har noget med det at gøre...

-Anja

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. december 2010

B&J

morethanperfect skriver:

Det sjovt , for tænkte faktisk på det den anden dag ..

Ja , jeg syns det er alt for overdrevent .. Det er okay når de er nyfødte og stadig er på sygehuset , men det er så også dét .. Vi går ikke op i at spritte hænderne herhjemme i hvert fald .. Det syns jeg er for meget

Nemlig.... min kæreste gjorde det meget på sygehuset og hold op det kunne han ikke tåle sikke hænder han fik da vi kom hjem fik noget crem ja så var det væk men hallo han var nede 10gange om dagen for af ryge så der kom da skidt med op

Anmeld

5. december 2010

NoName

morethanperfect skriver:

Det sjovt , for tænkte faktisk på det den anden dag ..

Ja , jeg syns det er alt for overdrevent .. Det er okay når de er nyfødte og stadig er på sygehuset , men det er så også dét .. Vi går ikke op i at spritte hænderne herhjemme i hvert fald .. Det syns jeg er for meget

lige præsis...

Undrede mig faktisk over at SP spriter hænderne af, en hådvask med sæbe burde da være rigeligt, med mindre hun kommer fra et besøg hos et sygt barn...

Anmeld

5. december 2010

Ryberg

Ja jeg synes vi pakker vores børn for meget ind...

Og dertil kom jeg lige i tanke om denne her... :

"Ifølge dagens lovgivere og bureaukrater burde de af os, som var børn i 20’erne 30?erne, 40'erne, 50'erne, 60'erne, 70´erne, ja til og med 80'erne ikke have overlevet.

Vores børnesenge var malet med blybaseret maling.

Vi havde ingen børnesikring på medicinflasker, døre eller skabe, og når vi cyklede, bar ingen af os hjelm.

Som børn kørte vi i biler uden sikkerhedsseler eller airbags.

Vi drak vand fra haveslangen og ikke af flasker.

Skræk og rædsel!

Vi spiste brød med smør, drak sodavand med sukker i, men blev aldrig overvægtige, fordi vi altid var ude at lege... Vi delte gerne en sodavand med andre og drak af samme flaske - uden at nogen rent faktisk døde af det.

Man brugte timer på at bygge sæbekassebiler af ting, der var kasseret, og ræsede i fuld fart ned ad bakken bare for så at finde ud af, at vi havde glemt at sætte bremser på.

Efter nogle ture i grøften lærte man at løse problemet. Vi tog hjemmefra tidligt om morgenen for at lege ude hele dagen og kom først hjem, når gadelygterne blev tændt.

Ingen kunne få fat i os i løbet af dagen -

Ingen mobiltelefon. Utænkeligt!

Vi havde ingen playstations, Nintendo 64 eller X-boxe - i det hele taget ingen Tv-spil, ikke 99 Tv-kanaler, ingen videofilm, surround-sound, mobiltelefoner, hjemmePC'er eller chatrooms på Internettet. Vi havde venner! Vi gik ud og fandt dem!

Vi faldt ned fra træer, skar os, brækkede arme og ben, slog tænder ud. Men ingen blev sagsøgt efter disse uheld. Det var uheld. Ingen andre kunne få skylden - kun os selv.

Husker du uheldene? Vi sloges, blev gule og blå og lærte at komme os over det.

Vi fandt på lege med pinde og tennisbolde, spiste jord og græs. Til trods for advarslerne var det ikke mange øjne, der blev stukket ud, og græsset voksede ikke inden i os resten af vores liv.

Vi cyklede og gik hjem til hinanden, bankede på døren, gik lige ind og blandede os i samtalen.

Nogle elever var ikke så kvikke som andre i skolen, så de dumpede og måtte gå et år om. Frygteligt!

Denne generation har fostret nogle af de mest risikovillige, de bedste problemløsere og investorer nogensinde.

De sidste 50 år har været en eksplosion af nyskabelser og nye ideer.

Vi havde frihed, fiaskoer, succes'er og ansvar, og vi lærte at forholde os til det alt sammen.

Og du er en af dem. "

Og ærligt talt, så er der noget over det...

Anmeld

5. december 2010

JulieE

Stumpen skriver:

Ja det synes jeg at vi gør.. Jeg tror på at med alt vi gør vores børn -for flertallet- for sarte/svækker deres imunforsvar..

Min søster f.eks. har været noget så hys med at vaske hendes datters hænder og det pigebarn, der findes ikke den sygedom hun ikke har haft (er der nu nok alligevel) Jeg har aldrig gået så meget op i det.. -jo når hun har været på toilet, skal spise eller lave mad.. Men ellers ikke og hun er i dag 4½ og har endnu ikke fået en eneste pencilinkur f.eks.  

Selvfølgelig kan mange ting spille ind, men jeg tror på at det har noget med det at gøre...

-Anja

Helt enig

Ja, der er nogen mennesker der pakker børnene for meget ind Jeg kan huske der var en tråd om at vaske håndklæder, sengetøj osv. Og jeg må ærlig indrømmer jeg var sgu temmeligt chokoeret og hvor mange der skiftede håndklæder hver dag og sengetøj op til flere gange om ugen Jeg/ vi er noget mere afslappede  på den konto og nå ja... mine børn er faktisk næsten aldrig syge

Line er lige blevet 4 år har heller ikke fået penicillin endnu. Tror nok hun en gang måske har haft øjenbetændlse og har fået dråber mod det, men ellers har hun ikke fået medicin sin hun var lille og gylpede (for) meget

Anmeld

5. december 2010

<3

Hm jeg synes der er nogle ting der bliver blandet sammen.

Virus er godt for immunforsvaret men bakterier er ikke.

MEDMINDRE at det er de bakterier som i forvejen er overalt på og som er de gode bakterier. De gode bakterier hjælper os til at holde os sunde og raske. Et kendt eksempel er mælkesyrebakterier. Hvorimod at de dårlige bakterier giver os infektioner og gør os rigtig syge. De mest kendte er streptokok og stafylokok, de giver bla. bakterielle halsbetændelser og lungebetændelser, livmoderbetændelser og bihulebetændelser.Plus at man jo kan i de værste tilfælde dø af bakterielle infektioner.

Støv og skidt i hjemmet er der ofte skimmelsvamp, pollen, streptokok og stafylokok - de sidste to kommer udefra og kommer ind med udendørssko, derfor er det en rigtigt god ide at gøre rent og holde det rent. På toilettet hvis man ikke lukker låget ned på toilettet når man skyller kommer der en sky af fækalier og tis, det kan ramme overalt også på ens tandbørste Så det er også en god ide lige at tage toilettet engang imellem og ikke mindst at lukke låget når man trækker.

Hvorimod forskning har vist at hvis en baby bliver udsat for det støv der er på bondegårde og vist nok halmlofter at så ville de senere udvikle mindre allergi.

Ja som man kan se så er det slet ikke så ligetil og nemt. Der er ikke andet at gøre end at bruge sin sunde fornuft og gøre det så godt som man nu kan og vil.

Anmeld

5. december 2010

NoName

KittyGirl skriver:

Ja jeg synes vi pakker vores børn for meget ind...

Og dertil kom jeg lige i tanke om denne her... :

"Ifølge dagens lovgivere og bureaukrater burde de af os, som var børn i 20’erne 30?erne, 40'erne, 50'erne, 60'erne, 70´erne, ja til og med 80'erne ikke have overlevet.

Vores børnesenge var malet med blybaseret maling.

Vi havde ingen børnesikring på medicinflasker, døre eller skabe, og når vi cyklede, bar ingen af os hjelm.

Som børn kørte vi i biler uden sikkerhedsseler eller airbags.

Vi drak vand fra haveslangen og ikke af flasker.

Skræk og rædsel!

Vi spiste brød med smør, drak sodavand med sukker i, men blev aldrig overvægtige, fordi vi altid var ude at lege... Vi delte gerne en sodavand med andre og drak af samme flaske - uden at nogen rent faktisk døde af det.

Man brugte timer på at bygge sæbekassebiler af ting, der var kasseret, og ræsede i fuld fart ned ad bakken bare for så at finde ud af, at vi havde glemt at sætte bremser på.

Efter nogle ture i grøften lærte man at løse problemet. Vi tog hjemmefra tidligt om morgenen for at lege ude hele dagen og kom først hjem, når gadelygterne blev tændt.

Ingen kunne få fat i os i løbet af dagen -

Ingen mobiltelefon. Utænkeligt!

Vi havde ingen playstations, Nintendo 64 eller X-boxe - i det hele taget ingen Tv-spil, ikke 99 Tv-kanaler, ingen videofilm, surround-sound, mobiltelefoner, hjemmePC'er eller chatrooms på Internettet. Vi havde venner! Vi gik ud og fandt dem!

Vi faldt ned fra træer, skar os, brækkede arme og ben, slog tænder ud. Men ingen blev sagsøgt efter disse uheld. Det var uheld. Ingen andre kunne få skylden - kun os selv.

Husker du uheldene? Vi sloges, blev gule og blå og lærte at komme os over det.

Vi fandt på lege med pinde og tennisbolde, spiste jord og græs. Til trods for advarslerne var det ikke mange øjne, der blev stukket ud, og græsset voksede ikke inden i os resten af vores liv.

Vi cyklede og gik hjem til hinanden, bankede på døren, gik lige ind og blandede os i samtalen.

Nogle elever var ikke så kvikke som andre i skolen, så de dumpede og måtte gå et år om. Frygteligt!

Denne generation har fostret nogle af de mest risikovillige, de bedste problemløsere og investorer nogensinde.

De sidste 50 år har været en eksplosion af nyskabelser og nye ideer.

Vi havde frihed, fiaskoer, succes'er og ansvar, og vi lærte at forholde os til det alt sammen.

Og du er en af dem. "

Og ærligt talt, så er der noget over det...

helt enig, jeg har haft den her på baby for læææææænge siden, men ja det er noget at tænke over i den

Anmeld

5. december 2010

Diana...

DAs mor skriver:

Jo jeg tror helt klart på at det kan blive FOR sterilt! Tænker at man bliver mere syg når man så en dag "møder" bakterier, end hvis har fået lidt ad gangen/hen ad vejen (eller hvad siger man?)

Almindelig god hygiejne uden at det bliver fanatisk - det lever vi efter

Anmeld

5. december 2010

Zafir

Det syntes jeg at vi gør. Idun fx er en mega pivfis. Hun er bange for at cykle, fordi hun ikke vil falde og slå sig osv... Suk.

Der er ting, som er almindelig sund fornuft (af de ting vi ikke selv blev udsat for), fx cykelhjelm og børnesæder i bilen... MEN - jeg syntes lige godt at det er grov, nu om dage, med hvor farlig verdenen er...

Når vi er på viking om sommeren fx, har jeg aldrig haft snor på Idun. Børn løber IKKE væk fra sine forældre, og hun vil altid kunne kende sit telt. Så siden hun var helt lille (1år) har hun selv løbet rundt. Vi lærte hende at bål og esse fx var MEGA av... Og at HER går grænsen og det med ikke at gå med fremmede. Det kan børn SAGTENS lære og de lærer det lynhurtigt, hvis man vil have at de gør det.

Men der er mange børn i snor + pløk. Børn skal også lære verden og spise et kilo skidt om året

Anmeld

5. december 2010

JulieE

Zafir skriver:

Det syntes jeg at vi gør. Idun fx er en mega pivfis. Hun er bange for at cykle, fordi hun ikke vil falde og slå sig osv... Suk.

Der er ting, som er almindelig sund fornuft (af de ting vi ikke selv blev udsat for), fx cykelhjelm og børnesæder i bilen... MEN - jeg syntes lige godt at det er grov, nu om dage, med hvor farlig verdenen er...

Når vi er på viking om sommeren fx, har jeg aldrig haft snor på Idun. Børn løber IKKE væk fra sine forældre, og hun vil altid kunne kende sit telt. Så siden hun var helt lille (1år) har hun selv løbet rundt. Vi lærte hende at bål og esse fx var MEGA av... Og at HER går grænsen og det med ikke at gå med fremmede. Det kan børn SAGTENS lære og de lærer det lynhurtigt, hvis man vil have at de gør det.

Men der er mange børn i snor + pløk. Børn skal også lære verden og spise et kilo skidt om året

Hvor er jeg enig med dig Zafir Vi holder på at beskidte børn er glade børn Bare de husker ikke at spise den gule og sorte sne

Balladen med cyklen har vi også haft em Jacob. Han har nærmest være bange for den Og selvom han nu har lært at den ikke er falrig og har lært at køre på to hjul, så tør han ikke køre igennem og få lidt fart på -Jeg håber dte kommer, for jeg har godt nok ikke altid tålmodghed til at køre i hans tempo

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.