Pakker vi børnene for meget ind

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5. december 2010

JulieE

Stumpen skriver:

Det var faktisk mig der startede den tråd du skriver om der og jeg skrev vist aldrig hvor tit vi gør det herhjemme.. Det var i hvertfald ikke helt så tit som flertallet

Hvor sjovt, at det faktisk var dig der startede den Den gav bestemt stof til efter tanke Selvom vi bestemt ikke er så hys med at vaske som flertallet var i den tråd

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. december 2010

Malene84

Stumpen skriver:

Ja det er helt vildt.. De kvinder som prøver at leve op til alle de påbud og forbud må have en stresset tilværelse, for jeg synes konstant der kommer nye ting man ikke må...

præcis!!! Jeg har sgu da lige været gravid for 7 måneder siden og har åbenbart ikke fattet "spillets regler", i hvert fald skreg jeg af grin over min veninde som spurgte om jeg ikke ville tage imod hendes bon i netto - for ååhh hun var jo gravid

Anmeld

5. december 2010

Valle81

Malene84 skriver:

præcis!!! Jeg har sgu da lige været gravid for 7 måneder siden og har åbenbart ikke fattet "spillets regler", i hvert fald skreg jeg af grin over min veninde som spurgte om jeg ikke ville tage imod hendes bon i netto - for ååhh hun var jo gravid

What:0)

Ej undskyld - fuck jeg griner - det er humor:0)

Anmeld

5. december 2010

Stumpen

Malene84 skriver:

Nej nej nej.. Det er rystende...

Anmeld

5. december 2010

Malene84

Valle81 skriver:

What:0)

Ej undskyld - fuck jeg griner - det er humor:0)

eeej men hun er så vild... hun lever prææææcis efter hvad der står rundt omkring!!! åh gud altså... hun nyder jo ikke at være gravid, eller... det ville jeg ikke kunne på hendes levemåde!!

Anmeld

5. december 2010

Isabella_mor

det er en meget sjov debat for der er helt klart delte holdninger.

der mener jeg selfølgelig også alt med måde...

jeg har to venninder hvor den ene er meget hysterisk omkring det med bakterier osv hvor den anden er mere afslappet med det hele...

og når vi tre er sammen kan jeg godt se at de to nærmest overhovedet ikke forstår hinanden og nærmest rynker pande af hinandens måde at klare den slags ting på...

jeg står så som den 3 i den sammenhæng og har ikke fået mit barn endnu og tænker.. okat det er godtnok overdrevet det der eller okay der kunne hun måske have været mere opmærksom osv.. så der skal jeg helt klart kæmpe med at jeg skal læge at skide på hvad andre tænker om mig og forsøge at gøre tingene så godt som jeg kan og ikke tage mig af vennindernes kommentarer eller deres udtryk... for jeg vil nok være en mellemting iforhold til mine to venninder..  jeg har ikke pli nok til at være hysterisk steril og spritte alt af og lave tilværelsen sygehuskvalitet for mit barn men jeg vil nu heller ikke være det modsatte..  så det gælder lige for mig om at finde den gyldne mellemvej.

men jo jeg tror da helt klart at efter alt det med fokus på bakterier og at man nu kan købe håndsprit i alle butikker at mange er gået hen og blevet helt VILDE med at alt bare skal være perfekt og sterilt og hvis barnet taber sutten på det nyvaskede gulv hjemme i stuen så SKAL den koges før den skal tilbage i babyens mund igen.. der tror jeg man skal lære at tage tingene lidt mere afslappet og tænke "det er jo ikke fordi at jeg fodrer min unge men affald og gammelt bestik osv" og have med i overvejelserne hvad alt for sterile omgivelser kan gøre for og imod dit barn... 

men man er måske meget sådan i starten og nogle hænger det ved hos og andre falder lidt af på den fordi at man bliver sgu da bims af at skulle rende rundt og koge og skylle og tørre og spritte af konstant...   

Anmeld

5. december 2010

Zafir

JulieE skriver:

Åh... det lyder som sådan en Lars og jeg også kunne have lavet Jacob væltede en af de første gange han var ud at cykle på sin 2 hjulede med støttehjul og derefter turde han bare ikke. Han er jo også forsigtig-per og stille dreng. Da vi endelig fik ham op på den igen kørte han så forsigtigt og stille, at det halve kunne være nok og ville gentlg helst undgå at cykle. Det var færst i foråret han begyndte igen og v fik støttehjulene af. Så jeg regner med at vi skal til at cykle i skole til foråret, for at få noget rutine og fart på knægten Ellers overhaler lillesøster altså

Det ville sku være noget værre noget for Idun, hvis lillesøster overhealer hende...  hihi... men hvem ved?

Det er også sværere at få rutinen, hvor vi bor, for vi har jo ingen cykelsti og hader at køre med Idun på landevej

Anmeld

5. december 2010

N&J

KittyGirl skriver:

Ja jeg synes vi pakker vores børn for meget ind...

Og dertil kom jeg lige i tanke om denne her... :

"Ifølge dagens lovgivere og bureaukrater burde de af os, som var børn i 20’erne 30?erne, 40'erne, 50'erne, 60'erne, 70´erne, ja til og med 80'erne ikke have overlevet.

Vores børnesenge var malet med blybaseret maling.

Vi havde ingen børnesikring på medicinflasker, døre eller skabe, og når vi cyklede, bar ingen af os hjelm.

Som børn kørte vi i biler uden sikkerhedsseler eller airbags.

Vi drak vand fra haveslangen og ikke af flasker.

Skræk og rædsel!

Vi spiste brød med smør, drak sodavand med sukker i, men blev aldrig overvægtige, fordi vi altid var ude at lege... Vi delte gerne en sodavand med andre og drak af samme flaske - uden at nogen rent faktisk døde af det.

Man brugte timer på at bygge sæbekassebiler af ting, der var kasseret, og ræsede i fuld fart ned ad bakken bare for så at finde ud af, at vi havde glemt at sætte bremser på.

Efter nogle ture i grøften lærte man at løse problemet. Vi tog hjemmefra tidligt om morgenen for at lege ude hele dagen og kom først hjem, når gadelygterne blev tændt.

Ingen kunne få fat i os i løbet af dagen -

Ingen mobiltelefon. Utænkeligt!

Vi havde ingen playstations, Nintendo 64 eller X-boxe - i det hele taget ingen Tv-spil, ikke 99 Tv-kanaler, ingen videofilm, surround-sound, mobiltelefoner, hjemmePC'er eller chatrooms på Internettet. Vi havde venner! Vi gik ud og fandt dem!

Vi faldt ned fra træer, skar os, brækkede arme og ben, slog tænder ud. Men ingen blev sagsøgt efter disse uheld. Det var uheld. Ingen andre kunne få skylden - kun os selv.

Husker du uheldene? Vi sloges, blev gule og blå og lærte at komme os over det.

Vi fandt på lege med pinde og tennisbolde, spiste jord og græs. Til trods for advarslerne var det ikke mange øjne, der blev stukket ud, og græsset voksede ikke inden i os resten af vores liv.

Vi cyklede og gik hjem til hinanden, bankede på døren, gik lige ind og blandede os i samtalen.

Nogle elever var ikke så kvikke som andre i skolen, så de dumpede og måtte gå et år om. Frygteligt!

Denne generation har fostret nogle af de mest risikovillige, de bedste problemløsere og investorer nogensinde.

De sidste 50 år har været en eksplosion af nyskabelser og nye ideer.

Vi havde frihed, fiaskoer, succes'er og ansvar, og vi lærte at forholde os til det alt sammen.

Og du er en af dem. "

Og ærligt talt, så er der noget over det...

Den var godt nok god... 

Anmeld

5. december 2010

N&J

noname skriver:

Vi sad og snakkede i min MG sidste gang om at børn og deres omgivelser er MEGET "sterile" alt skal være så rent, så rent og de små må ikke udsættes for nogen form for skidt og snavs og andre sager...

Vi var i min MG meget enige om at der er gået alt alt for meget hysteri i babyer og børn idag - alt med måde, men selfølgelig med visse undtagelser. Men vi synes børn skal have lov til at møde skidt/snavs fra starten af for at opbygge et imumforsvar, da vi ellers tror på de bliver alt for skrøbelige senere hen.

hvad mener i piger???? pakker vi børnene for meget ind i dag???

og glædelig 2. søndag i advent fra NoName

Jeg læste en artikel for nyligt om netop det emne, forskere mente nemlig at helt små børn faktisk skulle have bakterier som fx. koli bakterier (eller deromkring) at de skulle smage jord osv i deres første leveår, for så havde kroppen prøvet det og ville automatisk skabe et forsvar næste gang man blev udsat for det, så man ikke ville blive så syg, kan ikke huske de præcise bakterier osv., men den var absolut spændende læsning.. 

Tror også vi går lidt for meget op i at alt skal være for sterilt, og tror måske vi skal huske at mennesker bestemt har overlevet da de havde skidt allesteder.. jeg og min datter er nærmest ikke syg efter vi er flyttet (før var vi syge hver anden uge konstant) og det er satme ikke fordi jeg gør mere rent..  men pga. boligen.. så det er ikke altid kun det man slæber med ind der er gældende for ens helbred..  

Anmeld

6. december 2010

NoName

Malene84 skriver:

HAHAHAHAHAHA

ei undskyld, tar du gas på os??????

øhhh gider du ta bon'en, jeg er gravid - OH MY GOD

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.