Biografen første gang - hvor gammel???

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5. december 2010

LinLin

Mumto3 skriver:

Vores søn på 6 år har aldrig været i biografen og det venter vi også med. Jeg kan slet ikke se formålet med at lære de små at gå i biffen. Det skal de nok nå at lære! hvorfor presse dem ud i at se film så skræmmer dem, hvor de skal kigge væk, og selvom det er søde og hyggelig film, så tror jeg altså at det kan være en overvældende oplevelse for et lille barn at komme ind i et kæmpe lokale, hvor der er mørkt, høj lyd og indtrykkene bare bliver væltet ned i hovedet.

(men jeg tror også at mange børn er STOLTE over at have 'overlevet' og synes de er seje og derfor gerne vil igen. Personligt synes jeg bare det er en helt forkert indgangsvinkel)

Vores søn på 4 år, går i en børnehave hvor de ofte går i biografen, og han får en fridag hver gang de skal afsted. Jeg synes at en 12årig sagetens kan gå i biffen, men en 12 årige har altså også levet 3 gange så længe som en 4årige og har 3 gange så meget livserfaringen.

Jeg ved ikke hvornår det bliver aktuelt for vores den ældste at komme i biffen, men når vi ser tegnefilm på dvd, har han stadig væk ikke fattet at det er TEGNINGER og ikke virkelighed. Det er helt utroligt, han er en klog og intelligent dreng, der kan læse og regne ud hvad 9x17 er i hovedet!!! men at forstå at tegnefilm ikke er virkelighed.....det kan han ikke. Han kan jo SE at det sker!!! -og det man SER det må da være virkelighed!!! En ting er at man kan fortælle vrøvlehistorie om vampyre og vareulve, men at det man SER ikke passer....det er altså meget meget svært at forholde til. -og så har jeg ikke lyst til at placere ham foran en kæmpe skærm i biografen!

Men du synes simpelthen man skal vente med at komme i biografen til man er 12...?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. december 2010

oerbaek

DAs mor skriver:

Det lyder hyggeligt

det var det også... jeg var meget spændt på om Mathias, ham på 3, kunne sidde stille til hele filmen men det kunne han godt

Anmeld

5. december 2010

Mumto3

DAs mor skriver:

Men du synes simpelthen man skal vente med at komme i biografen til man er 12...?

Jeg synes ikke at man SKAL vente til man bliver 12 år, men hvis det falder sig sådan at man ikke har været i biograffen når man nærmer sig de 12 år, så er det ikke noget jeg vil sige: pyha, nu skal vi godt nok se snart at komme i biograffen, for det 'skal' man jo opleve som barn.

Jeg vil ikke udelukke mit barn fra et 'fællesskab' med f.eks. klassekammerater, hvis de skal i biografen. Så får min dreng selvfølgelig lov (alt efter hvad det er for en film selvfølgelig!), men at se film er i min opfattelse en meget passiv form for samvær.

-og så vil jeg lige minde om i denne debat at der findes masser af familier hvor det er et spørgsmål om penge. De har simpelthen ikke råd til at tage børnene med i biografen. Selvom det ikke er aktuelt for os, tænker jeg bare, der er jo masser af børn som ikke har været i biografen når de er 6-8-10år gamle!

Anmeld

5. december 2010

LinLin

Mumto3 skriver:

Jeg synes ikke at man SKAL vente til man bliver 12 år, men hvis det falder sig sådan at man ikke har været i biograffen når man nærmer sig de 12 år, så er det ikke noget jeg vil sige: pyha, nu skal vi godt nok se snart at komme i biograffen, for det 'skal' man jo opleve som barn.

Jeg vil ikke udelukke mit barn fra et 'fællesskab' med f.eks. klassekammerater, hvis de skal i biografen. Så får min dreng selvfølgelig lov (alt efter hvad det er for en film selvfølgelig!), men at se film er i min opfattelse en meget passiv form for samvær.

- og så vil jeg lige minde om i denne debat at der findes masser af familier hvor det er et spørgsmål om penge. De har simpelthen ikke råd til at tage børnene med i biografen. Selvom det ikke er aktuelt for os, tænker jeg bare, der er jo masser af børn som ikke har været i biografen når de er 6-8-10år gamle!

- nu er det så ikke det denne debat handler om... Men ja det er der da.

Nu er det så bare sådan at jeg gerne ville give min søn den oplevelse, når det passer med en film der egner sig til ham. Så må vi se hvornår det bliver, men regner da med det bliver imens han går i børnehave - det var jeg nemlig selv

Anmeld

5. december 2010

karina1980

DAs mor skriver:

David er 4 år og har endnu ikke været i biografen... Tænkte på at tage ham ind at se Toy story 3, fordi han er helt vild med de to første men er glad for at jeg ikke gjorde det - der var nemlig 4 børn på hans alder der stortudede sidst i filmen (dér på forbrændingen...)

Tror ikke der kører en lige pt der ville passe godt til en "førstegangstur"  Tænker det skal være en forholdsvis kort film, da han herhjemme ikke sidder stille foran tvøet når vi ser en film og så skal den heller ikke være "farlig". Den første gang skulle jo gerne være en super oplevelse

Så: hvor gamle var jeres børn første gang og hvad så I ?

Var selv 4 år og så Mads & Mikkel

4,5 og de så biler og aldrig har mine 2 børn siddet så stille i så lang tid, fik selv min søster til at sidde stille

Anmeld

5. december 2010

LinLin

karina1980 skriver:

4,5 og de så biler og aldrig har mine 2 børn siddet så stille i så lang tid, fik selv min søster til at sidde stille

Hehe - den er også god Den har vi set MANGE gange herhjemme - dog uden at sidde stille en hel film

Anmeld

5. december 2010

hiili

Milo var en 4-5 år første gang i vi bar i biffen og da vi ikke anede hvordan han ville tage det valgte vi en minimaxx film - det er ikke nye film der vises, men det koster kun 40 kr og vises kun kl. 10 om formiddagen.

Det er super hyggeligt og det er somregel kendte tegnefilm/børnefilm og der kommer ikke så mange så man skal ikke være så bange for at forstyrre nogen..

Minimaxx er cinemaxx'  for børn, man kan se hvad de viser på hjemmesiden..

god fornøjelse..

Anmeld

5. december 2010

LinLin

hiili skriver:

Milo var en 4-5 år første gang i vi bar i biffen og da vi ikke anede hvordan han ville tage det valgte vi en minimaxx film - det er ikke nye film der vises, men det koster kun 40 kr og vises kun kl. 10 om formiddagen.

Det er super hyggeligt og det er somregel kendte tegnefilm/børnefilm og der kommer ikke så mange så man skal ikke være så bange for at forstyrre nogen..

Minimaxx er cinemaxx'  for børn, man kan se hvad de viser på hjemmesiden..

god fornøjelse..

Det må jeg lige kigge på

Anmeld

5. december 2010

Mullebergen

Hjalte var 1½ år første gang og sad BOMstille i 1½ time og så "Drømmehaven"

Anden gang var han 2½ år og så Cirkeline -Også denne gang sad han helt stille -Han glemte faktisk alt om sine popcorn og cola fordi han var så opslugt af filmen 

Anmeld

5. december 2010

LinLin

MatildeS skriver:

Hjalte var 1½ år første gang og sad BOMstille i 1½ time og så "Drømmehaven"

Anden gang var han 2½ år og så Cirkeline -Også denne gang sad han helt stille -Han glemte faktisk alt om sine popcorn og cola fordi han var så opslugt af filmen 

Åh hvor sødt

Vidste ikke Drømmehaven var lavet som film også

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.