Biografen første gang - hvor gammel???

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5. december 2010

Ceciliesmoar

Cecilie var 3 år da vi var første gang i biografen og se film.. Vi så peter pedal og den fangede hende. Hun sad helt stille de første 40 min også skulle hun på toilettet.. Ellers klarede hun det godt at være i biograf.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. december 2010

LinLin

Ceciliesmoar skriver:

Cecilie var 3 år da vi var første gang i biografen og se film.. Vi så peter pedal og den fangede hende. Hun sad helt stille de første 40 min også skulle hun på toilettet.. Ellers klarede hun det godt at være i biograf.

den er der et par stykker der har set som første film - så det er nok den genre, der er god til første tur

Anmeld

5. december 2010

<3

DAs mor skriver:

Det er min nu meget god til, synes jeg... Men selvfølgelig skal man være obs - også herhjemme

Også selvom de er gode mundtligt så er deres hjerner så uudviklet at de slet ikke kan skelne mellem fantasi og virkelighed endnu. Nogen siger at det er helt op til 8års alderen før de kan skelne endeligt.Jeg ville sige 6år men igen afhængigt af det enkelte barn

Selvfølgelig bliver man bedre ved at øve sig igen og igen men er overbevist om at det er vigtigt IKKE at forcere den udforskning netop fordi det kan give en usikkert barn.

Anmeld

5. december 2010

Mikkelmusen

Vores datter er alt for urolig til at kunne sidde i biffen så længe. Vi overvejede også at se Toy Story 3 med hende i biffen, men fandt ud af der stod fra 7 år. Så vi tænkte at der måtte være noget i den som måske var for skrapt for en 3 årig. Så vi venter og ser den på dvd og så kan man altid spole eller stoppe den. Og så sidder man ikke et fremmed sted men hjemme i stuen.

Anmeld

5. december 2010

-Milla-

Min kæreste og jeg havde for nyligt vores niece på 3 1/2 år med i biffen. Vi så Olsenbanden, da hun er helt vild med de originale. Synes egentlig hun havde en god debut. Hun spiste mange popcorn og drak meget vand, som os andre, så på et tidspunkt siger jeg til hende at hun må huske at sige til, hvis hun skal tisse. Det gjorde hun en gang, og da vi kom ud skulle hun ikke tisse, men det var hendes måde at få et lille afbræk fra alle sanseindtrykkene.
Da vi kom tilbage ville hun gerne sidde lidt hos mig og det fik hun selvfølgelig lov til. Var måske 10 min. før den sluttede.
Næste gang hun skal med i biffen vil jeg vælge en film, som er knap så mørk og dyster hele vejen igennem, især når det er mørkt i salen i forvejen. Det ville nok blive en sjov tegnefilm man kan grine sammen ad.

Anmeld

5. december 2010

Ceciliesmoar

DAs mor skriver:

den er der et par stykker der har set som første film - så det er nok den genre, der er god til første tur

Ja tror bestemt at det er den slags genre man skal vælge...

Anmeld

5. december 2010

Mumto3

Vores søn på 6 år har aldrig været i biografen og det venter vi også med. Jeg kan slet ikke se formålet med at lære de små at gå i biffen. Det skal de nok nå at lære! hvorfor presse dem ud i at se film så skræmmer dem, hvor de skal kigge væk, og selvom det er søde og hyggelig film, så tror jeg altså at det kan være en overvældende oplevelse for et lille barn at komme ind i et kæmpe lokale, hvor der er mørkt, høj lyd og indtrykkene bare bliver væltet ned i hovedet.

(men jeg tror også at mange børn er STOLTE over at have 'overlevet' og synes de er seje og derfor gerne vil igen. Personligt synes jeg bare det er en helt forkert indgangsvinkel)

Vores søn på 4 år, går i en børnehave hvor de ofte går i biografen, og han får en fridag hver gang de skal afsted. Jeg synes at en 12årig sagetens kan gå i biffen, men en 12 årige har altså også levet 3 gange så længe som en 4årige og har 3 gange så meget livserfaringen.

Jeg ved ikke hvornår det bliver aktuelt for vores den ældste at komme i biffen, men når vi ser tegnefilm på dvd, har han stadig væk ikke fattet at det er TEGNINGER og ikke virkelighed. Det er helt utroligt, han er en klog og intelligent dreng, der kan læse og regne ud hvad 9x17 er i hovedet!!! men at forstå at tegnefilm ikke er virkelighed.....det kan han ikke. Han kan jo SE at det sker!!! -og det man SER det må da være virkelighed!!! En ting er at man kan fortælle vrøvlehistorie om vampyre og vareulve, men at det man SER ikke passer....det er altså meget meget svært at forholde til. -og så har jeg ikke lyst til at placere ham foran en kæmpe skærm i biografen!

Anmeld

5. december 2010

oerbaek

Det er ikke så længe siden jeg havde begge mine drenge medi bio for første gang Min den store er 5 år og den lille er 3 år og de sad stille hele filmen igennem, på trods af det var en 3D film og de skulle have de der briller på Vi så Grusomme mig og de blev slet ikke skræmt på nogen måde, de har snakket meget om det siden og syns det var rigtig hyggeligt at være med mor og far i biografen

Anmeld

5. december 2010

LinLin

Mumto3 skriver:

Vores søn på 6 år har aldrig været i biografen og det venter vi også med. Jeg kan slet ikke se formålet med at lære de små at gå i biffen. Det skal de nok nå at lære! hvorfor presse dem ud i at se film så skræmmer dem, hvor de skal kigge væk, og selvom det er søde og hyggelig film, så tror jeg altså at det kan være en overvældende oplevelse for et lille barn at komme ind i et kæmpe lokale, hvor der er mørkt, høj lyd og indtrykkene bare bliver væltet ned i hovedet.

(men jeg tror også at mange børn er STOLTE over at have 'overlevet' og synes de er seje og derfor gerne vil igen. Personligt synes jeg bare det er en helt forkert indgangsvinkel)

Vores søn på 4 år, går i en børnehave hvor de ofte går i biografen, og han får en fridag hver gang de skal afsted. Jeg synes at en 12årig sagetens kan gå i biffen, men en 12 årige har altså også levet 3 gange så længe som en 4årige og har 3 gange så meget livserfaringen.

Jeg ved ikke hvornår det bliver aktuelt for vores den ældste at komme i biffen, men når vi ser tegnefilm på dvd, har han stadig væk ikke fattet at det er TEGNINGER og ikke virkelighed. Det er helt utroligt, han er en klog og intelligent dreng, der kan læse og regne ud hvad 9x17 er i hovedet!!! men at forstå at tegnefilm ikke er virkelighed.....det kan han ikke. Han kan jo SE at det sker!!! -og det man SER det må da være virkelighed!!! En ting er at man kan fortælle vrøvlehistorie om vampyre og vareulve, men at det man SER ikke passer....det er altså meget meget svært at forholde til. -og så har jeg ikke lyst til at placere ham foran en kæmpe skærm i biografen!

Måske man tager sit barn med et biografen for at få en hyggelig oplevelse sammen!?!?  Jeg har jo netop valgt en film fra, jeg regnede med var for "farlig" fra, fordi jeg har set trailere. Men måske har de der har været inde at se, hvor børnene måtte kigge væk, ikke set dem - der er da ikke nogen der skræmmer deres børn med vilje!

Jeg synes man skal vælge de film man ser med omhu - så det bliver en god oplevelse, men det er da helt fint at starte når de er 3 år hvis der er en film der henvender sig til dem.

Anmeld

5. december 2010

LinLin

oerbaek skriver:

Det er ikke så længe siden jeg havde begge mine drenge medi bio for første gang Min den store er 5 år og den lille er 3 år og de sad stille hele filmen igennem, på trods af det var en 3D film og de skulle have de der briller på Vi så Grusomme mig og de blev slet ikke skræmt på nogen måde, de har snakket meget om det siden og syns det var rigtig hyggeligt at være med mor og far i biografen

Det lyder hyggeligt

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.