Vores søn på 6 år har aldrig været i biografen og det venter vi også med. Jeg kan slet ikke se formålet med at lære de små at gå i biffen. Det skal de nok nå at lære! hvorfor presse dem ud i at se film så skræmmer dem, hvor de skal kigge væk, og selvom det er søde og hyggelig film, så tror jeg altså at det kan være en overvældende oplevelse for et lille barn at komme ind i et kæmpe lokale, hvor der er mørkt, høj lyd og indtrykkene bare bliver væltet ned i hovedet.
(men jeg tror også at mange børn er STOLTE over at have 'overlevet' og synes de er seje og derfor gerne vil igen. Personligt synes jeg bare det er en helt forkert indgangsvinkel)
Vores søn på 4 år, går i en børnehave hvor de ofte går i biografen, og han får en fridag hver gang de skal afsted. Jeg synes at en 12årig sagetens kan gå i biffen, men en 12 årige har altså også levet 3 gange så længe som en 4årige og har 3 gange så meget livserfaringen.
Jeg ved ikke hvornår det bliver aktuelt for vores den ældste at komme i biffen, men når vi ser tegnefilm på dvd, har han stadig væk ikke fattet at det er TEGNINGER og ikke virkelighed. Det er helt utroligt, han er en klog og intelligent dreng, der kan læse og regne ud hvad 9x17 er i hovedet!!! men at forstå at tegnefilm ikke er virkelighed.....det kan han ikke. Han kan jo SE at det sker!!! -og det man SER det må da være virkelighed!!! En ting er at man kan fortælle vrøvlehistorie om vampyre og vareulve, men at det man SER ikke passer....det er altså meget meget svært at forholde til. -og så har jeg ikke lyst til at placere ham foran en kæmpe skærm i biografen!
Anmeld