Hvorfor gik vandet.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2. december 2010

Chrissa

Chewy skriver:

Puha, stort  til dig.

Jeg vil bare fortælle, at jeg har veninde det også skete for. Også en lille pige. Hun fødte hende og hun døde ret hurtigt. Hun har efterfølgende født to raske drenge - den ene så sent som i sidste uge

De fik også af vide, at der ikke var noget galt med hende, og lægerne kunne ikke forklare det. Men de har altså fået to raske børn efterfølgende, så det kan du helt sikkert også

Held og lykke til dig

Det var et dejlig svar at få. Håber det gåe ligeså godt for os denne gang

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. december 2010

Malonde1985

Det var da forfærdeligt  og at ingenting har været galt - "HVIS" så bare man kunne finde noget at give skylden, så man vidste HVORFOR..  

Har heller ikke prøvet eller hørt fra andre at sådan noget kan ske, men håber rigtig meget og krydser mine fingre for at det nok skal gå denne gang. Sender dig en kæmpe krammer og kan kun forestille mig hvordan du må ha det nu hvor du er gravid igen med tanken om det kan ske igen. Men du må prøve (hvor svært det end er) at se positivt på det  .

Anmeld

2. december 2010

Chrissa

Malonde1985 skriver:

Det var da forfærdeligt  og at ingenting har været galt - "HVIS" så bare man kunne finde noget at give skylden, så man vidste HVORFOR..  

Har heller ikke prøvet eller hørt fra andre at sådan noget kan ske, men håber rigtig meget og krydser mine fingre for at det nok skal gå denne gang. Sender dig en kæmpe krammer og kan kun forestille mig hvordan du må ha det nu hvor du er gravid igen med tanken om det kan ske igen. Men du må prøve (hvor svært det end er) at se positivt på det  .

Ja har det på samme måde, hvis bare de kunne give et eller andet svar, så man kunne gøre noget denne gang, i stedet for bare at håbe.

Ja min mand siger også at vi skal se positivt på det og prøver, men det er svært.

Anmeld

2. december 2010

SussieThyssen

chrissa skriver:

Efter endelig at blive gravid med vores ønske barn 

I December 2009 fødte jeg vores lille pige i uge 20. Vandet gik pludselig d. 28 november og vi blev indlagt, der var ingen vand tilbage og hun var alt for lille til at kunne overleve sagde de til os

Jeg skulle føde hende uden håb om andet end at vi mistede hende.

Nu er der gået et år og jeg er gravid igen i uge 9+1 og det er vi selvfølgelig lykkelige over, men må ærlig indrømme at jeg er skide bange for at det vil gå på samme måde igen, da vi ikke ved hvad der gik galt.

Vores pige var perfekt og fejlede intet fik vi af vide efter obduktion og de kunne heller ikke sige at der var noget galt med mig. Så det er forfærdelig at være gravid og samtidig så bange når man ikke ved hvad der gik galt.

Hvis nogle har prøvet det samme hvor vandet gik så tidligt uden årsag må i gerne skrive, og især hvis i er blevet gravide bagefter hvor det er gået godt

Hilsen den bekymrede.

Først et stort trøsteknus.
Jeg kan godt forstå, at du er nervøs og angst for at det skal gå galt igen, men der er ikke så meget andet end at vente og se hvad der sker, og så passe ekstra godt på dig selv.
Hvorfor sker den slags...ja det er ikke til at vide, men det sker altså.
Der kan have været en svaghed i fosterhinden et sted, og efterhånden som barnets tyngde og størrelse har udvidet fosterhinden, så er den altså bare lige pludseligt revnet, lidt ligesom en ballon, der kan sprænge uden påviselig årsag, når man puster den op. Eller når ellers sunde og raske mennesker pludselig får en hjerneblødning, hvor det bagefter påvises at der var en arterie i hjernen, der var ekstra tynd et enkelt lille sted.
Muligheden for at det sker 2 gange hos samme mor, vil derfor være minimal.
Så nyd din graviditet, lad være med at pylre, men bevar optimismen og glæden, samt troen på at alt går godt.

De kærligste hilsener
Sussie

Anmeld

2. december 2010

Chrissa

SussieThyssen skriver:

Først et stort trøsteknus.
Jeg kan godt forstå, at du er nervøs og angst for at det skal gå galt igen, men der er ikke så meget andet end at vente og se hvad der sker, og så passe ekstra godt på dig selv.
Hvorfor sker den slags...ja det er ikke til at vide, men det sker altså.
Der kan have været en svaghed i fosterhinden et sted, og efterhånden som barnets tyngde og størrelse har udvidet fosterhinden, så er den altså bare lige pludseligt revnet, lidt ligesom en ballon, der kan sprænge uden påviselig årsag, når man puster den op. Eller når ellers sunde og raske mennesker pludselig får en hjerneblødning, hvor det bagefter påvises at der var en arterie i hjernen, der var ekstra tynd et enkelt lille sted.
Muligheden for at det sker 2 gange hos samme mor, vil derfor være minimal.
Så nyd din graviditet, lad være med at pylre, men bevar optimismen og glæden, samt troen på at alt går godt.

De kærligste hilsener
Sussie

Tak for at du prøver at gøre mig mere rolig.

Ved godt at det bare kan ske, men de siger os at risikoen for at føde for tidligt er større når det er sket en gang.

Men passer selvfølgelig på mig selv og prøver at nyde denne graviditet, det er bare rart hvis man kunne høre fra andre i samme situation med gode oplevelser, det betyder mere end statistikker for mig, for de er alligevel ikke så beroligende

Men tak

Anmeld

2. december 2010

CamillaValby

chrissa skriver:

Ved godt at det bare kan ske, men de siger os at risikoen for at føde for tidligt er større når det er sket en gang.

Men passer selvfølgelig på mig selv og prøver at nyde denne graviditet, det er bare rart hvis man kunne høre fra andre i samme situation med gode oplevelser, det betyder mere end statistikker for mig, for de er alligevel ikke så beroligende

Men tak

Jeg ved ikke om du kan bruge det til noget. Men jeg ved at min mor i sin tid fødte trillinger i uge 18 som selvfølgelig ikke overlevede. Men hun har fået 4 børn efter.

Anmeld

2. december 2010

Chrissa

CamillaValby skriver:

Jeg ved ikke om du kan bruge det til noget. Men jeg ved at min mor i sin tid fødte trillinger i uge 18 som selvfølgelig ikke overlevede. Men hun har fået 4 børn efter.

Jo selvfølgelig.

Det er jo også en solstråle historie.

Det er dejligt at høre at det sagtens kan gå bedre anden gang...

Anmeld

2. december 2010

CamillaValby

chrissa skriver:

Jo selvfølgelig.

Det er jo også en solstråle historie.

Det er dejligt at høre at det sagtens kan gå bedre anden gang...

jeg alt hvad jeg kan at det hele vil gå som smurt

Anmeld

2. december 2010

maria_wlt

chrissa skriver:

Tak for det.

der er ikke mange i vores familie der er særlig forstående, så det betyder meget at andre er.

Ikke forstående... hmm...Hvad er det lige for en måde at være på??

Man har sku bare at tage ja-hatten på når nogen mister et barn.. Virkelig ked af at høre det der, oven på sådan en omgang..

I får lige et herfra...Og så er jeg slet ikke i tvivl om at jeres baby nok skal blive derinde. Nogen gange sker der bare ting vi ikke er herre over, men det betyder ikke at vi ikke får et mirakel til sidst

Maria- Der ku ha haft 2, men fik heldigvis 1 dejlig søn

Anmeld

2. december 2010

SussieThyssen

chrissa skriver:

Men tak

Ja nu vil jeg ikke uddybe mine erfaringer på dette område med at miste...men kan da sige at jeg ved hvordan det føles og alle de tanker man gør sig, og det er vi nogle stykker herinde, der har gjort.
Men jeg opgav aldrig håbet og har da fået 3 vidunderlige børn. Med mange tab både før under og efter, men kan altså lykkes, så husk at bevare troen og optimismen...det er det der får en igennem.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.