Hunderacer

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

24. november 2010

Pia.

Jamen jeg hælder jo uden tvivl til mine labrador Retrievere

Jeg elsker den race, da den indeholder ren godhed.. Den er klog, dygtig, smuk og så kan man bruge den til lige hvad man ønsker - jagthund, familiehund, føre/handicap hjælper - jamen der er ikke det man ikke kan lære en Lab...

I den anledning vil jeg da lige vise mine smukke hunde frem...

Far-Matti, Mor-Jemma og deres 6 små hvalpe...

Knus Pia.

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. november 2010

Faith

SSL skriver:

Mange tak, de er nu rigtig skønne

Men jeg har tit haft laaange samtaler med min kæreste om dét når man får børn, og både barn og hund skal lære at omgås hinanden, vi har virkelig talt om hvad der for os, er ok at hunden gør, altså f.eks må hunden slikke en lille baby på hånden, og om man skal holde dagligt 'nussetid' med barn og hund, og resten af tiden skal hunden være i fred, eller hvordan man nu gør..  Det er lidt svært at forklarer hvad jeg mener

Har I gjort noget specielt ud af det, hos jer med barn og hund?

Uha vi har haft præcis de samme samtaler.... Og mange af dem.

Hos os har det været vigtigt at hundene har fået lov til at "være med" når vi omgåes drengene. Hundene må gerne give dem et lille "kys" på issen, for begynder vi først at sige "fy" og "nej", så tror jeg lynhurtigt hundene forbinder drengene med noget negativt.

Og så gør vi meget ud af at nusse og snakke med hundene mindst 2 gange i løbet af dagen. Jeg kan sommetider tage mig selv i at glemme at snakke med dem fordi der er så meget arbejde med drengene, og så får jeg helt dårlig samvittighed fordi de jo var vores børn (forstå mig ret) før vi fik drengene.

Jeg er OVERHOVEDET ikke nervøs for at vores hunde kunne finde på at skade drengene! Den tanke har jeg slet ikke haft. Men vi gjorde osse det at da vi kom hjem fra sygehuset med dem, satte vi dem i deres autostole midt på gulvet, og så fik hundene ellers lov til at snuse og "kysse" dem lidt. Efter den dag har der INTET været!

Anmeld

24. november 2010

SSL

smillaluna skriver:

Uha vi har haft præcis de samme samtaler.... Og mange af dem.

Hos os har det været vigtigt at hundene har fået lov til at "være med" når vi omgåes drengene. Hundene må gerne give dem et lille "kys" på issen, for begynder vi først at sige "fy" og "nej", så tror jeg lynhurtigt hundene forbinder drengene med noget negativt.

Og så gør vi meget ud af at nusse og snakke med hundene mindst 2 gange i løbet af dagen. Jeg kan sommetider tage mig selv i at glemme at snakke med dem fordi der er så meget arbejde med drengene, og så får jeg helt dårlig samvittighed fordi de jo var vores børn (forstå mig ret) før vi fik drengene.

Jeg er OVERHOVEDET ikke nervøs for at vores hunde kunne finde på at skade drengene! Den tanke har jeg slet ikke haft. Men vi gjorde osse det at da vi kom hjem fra sygehuset med dem, satte vi dem i deres autostole midt på gulvet, og så fik hundene ellers lov til at snuse og "kysse" dem lidt. Efter den dag har der INTET været!

Arrh, det lyder da til I har gjort en del ud af det, og dejligt at hører!!  

Men reagerede hundene, da I satte drengene på gulvet? Min ene hund er nemlig lidt bange for spædbørn, helt nye spædbørn, underligt nok  Hun er bare utryg og tør ikke nærme sig dem, men jeg må huske det I har gjort med at sætte bebs, så de får lov at se fra start  God idé!!!

Vi har også talt om, som jeres også får lov til, at når der er hyggetid på aktivitetstæppe på gulvet, eller jeg sidder med bebse, så får hundene lov at komme hen, kysse på hænder, fødder, isse, lår - hvad der nu er nemt for dem at 'nå' på bebse.. Jeg er også SÅ glad for at min kæreste synes det er naturligt, at hundene må 'kysse' vores børn, at de må komme i så meget nærkontakt.. Ikk med mund som sådan, men som beskrevet længere oppe  Der er min kæreste liegsom jeg, heldigvis

Min søs har lige fået en lille pige, den 16. nov, så vi er ude og besøge tit, og jeg har hundene med, og Felia (den yngste hun på 10måneder) er jo lidt bange for spædbørn, så vi øver også med at hun starter med at dufte til hendes lille hånd, de dufter jo også helt specielt baby'er, så måske er det bare dét hun reagere på

Anmeld

24. november 2010

SoffiLine

Lotus86 skriver:

Im so sorry... Jeg forveksler tråden med den anden som Louise Nielsen selv har oprettet, og anbefaling af racer, så jeg trækker mine ord til mig igen

Og må også hellere sige at jeg intet har imod "den slags" hunderacer, da mine forældre selv er de heldige ejere af en stor skøn Amerikans Bulldog

Det helt okay 

Det er nemlig nogle rigtig dejlige hunde! 

Anmeld

24. november 2010

SussieThyssen

Mor til Elias 13.01.10 skriver:

Jeg blev lige nysgerrig jvf. et indlæg i en anden tråd...

Hvilken hunderace er jeres favorit og hvorfor?

Hehe
Men min er helt udpræget slædehundene..gerne krydset ind med Chow Chow.
Det er 2 hunderacer som mange allergikere kan tåle grundet hårenes opbygning, og så er det en guddommelig blanding.
Har haft det, der blev kaldt en Sorøhund, og selvom jeg har haft en del forskellige hunde, så er og bliver det min yngling.

Kærligst
Sussie

Anmeld

24. november 2010

Chalala85

Dobermann... total familie hund..er opvokset med dem og vil gerne have en selv når tiden er til det

Anmeld

24. november 2010

blomst84

SoffiLine skriver:

Amerikansk Bulldog er os en rigtig dejlig hund 

Sådan ligger min amerikanske bulldog også under dynen og ja skal helst ligge ovenpå mine ben under dynen hele natten dejlig hund!

Anmeld

24. november 2010

Faith

SSL skriver:

Arrh, det lyder da til I har gjort en del ud af det, og dejligt at hører!!  

Men reagerede hundene, da I satte drengene på gulvet? Min ene hund er nemlig lidt bange for spædbørn, helt nye spædbørn, underligt nok  Hun er bare utryg og tør ikke nærme sig dem, men jeg må huske det I har gjort med at sætte bebs, så de får lov at se fra start  God idé!!!

Vi har også talt om, som jeres også får lov til, at når der er hyggetid på aktivitetstæppe på gulvet, eller jeg sidder med bebse, så får hundene lov at komme hen, kysse på hænder, fødder, isse, lår - hvad der nu er nemt for dem at 'nå' på bebse.. Jeg er også SÅ glad for at min kæreste synes det er naturligt, at hundene må 'kysse' vores børn, at de må komme i så meget nærkontakt.. Ikk med mund som sådan, men som beskrevet længere oppe  Der er min kæreste liegsom jeg, heldigvis

Min søs har lige fået en lille pige, den 16. nov, så vi er ude og besøge tit, og jeg har hundene med, og Felia (den yngste hun på 10måneder) er jo lidt bange for spædbørn, så vi øver også med at hun starter med at dufte til hendes lille hånd, de dufter jo også helt specielt baby'er, så måske er det bare dét hun reagere på

Vores hunde nærmede sig autostolene fra siden af, du ved sådan som hunde gør når de møder en eventuel fare. Men da de så fandt ud af at der ingen fare var på færde, gik de om og stak hovederne ned til drengene og snusede og smaskede beroligende. Det var en rigtig positiv oplevelse

Har før hørt at hunde kan være utrygge ved spædbørn. Kunne forestille mig at det har noget at gøre med babyers ukontrollerede bevægelser og lyde. Der har nu ikke været nogen som helst utryghed her, men måske skyldes det osse at vi har været meget åbne omkring kontakt mellem hunde og børn lige fra starten.

Ja det er dejligt når man som par ser nogenlunde ens på tingene, ellers kan det godt blive lidt problematisk. Min mand kommer heldigvis fra en familie hvor de altid har haft hunde, og jeg er bare dyreelsker til fingerspidserne, så vi passer vidst meget godt sammen.

Anmeld

24. november 2010

SoffiLine

blomst84 skriver:

Sådan ligger min amerikanske bulldog også under dynen og ja skal helst ligge ovenpå mine ben under dynen hele natten dejlig hund!

Det er bare så sødt! 

Mange gange møver han rundt så han selv får dynen over sig!

Åh der er nu intet som at putte med sin bedste ven 

Anmeld

24. november 2010

SSL

smillaluna skriver:

Vores hunde nærmede sig autostolene fra siden af, du ved sådan som hunde gør når de møder en eventuel fare. Men da de så fandt ud af at der ingen fare var på færde, gik de om og stak hovederne ned til drengene og snusede og smaskede beroligende. Det var en rigtig positiv oplevelse

Har før hørt at hunde kan være utrygge ved spædbørn. Kunne forestille mig at det har noget at gøre med babyers ukontrollerede bevægelser og lyde. Der har nu ikke været nogen som helst utryghed her, men måske skyldes det osse at vi har været meget åbne omkring kontakt mellem hunde og børn lige fra starten.

Ja det er dejligt når man som par ser nogenlunde ens på tingene, ellers kan det godt blive lidt problematisk. Min mand kommer heldigvis fra en familie hvor de altid har haft hunde, og jeg er bare dyreelsker til fingerspidserne, så vi passer vidst meget godt sammen.

Ih, hvor er det dejligt at hører at hundene har taget det så pænt  Virkelig.. Og jeg synes også det er skønt at hører om dét din mand og dig gør for at præsentere dem

Det er klart nogle super gode råd jeg skal huske!!!  

Jeg tror også, som du skriver - at det har noget at gøre med lyden, lygten af baby, og deres små bevægelser.. Det er jo ret anderledes.. Den anden hund, kan let blive forskrækket hvis børn kommer løbende imod hende, så kommer halen mellem benene, og jeg husker altid at sige til børn, at de skal sætte sig på hug, så vil de hilse, og så går hendes frygt, heldigvis - også over

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.