smillaluna skriver:
Uha vi har haft præcis de samme samtaler.... Og mange af dem.
Hos os har det været vigtigt at hundene har fået lov til at "være med" når vi omgåes drengene. Hundene må gerne give dem et lille "kys" på issen, for begynder vi først at sige "fy" og "nej", så tror jeg lynhurtigt hundene forbinder drengene med noget negativt.
Og så gør vi meget ud af at nusse og snakke med hundene mindst 2 gange i løbet af dagen. Jeg kan sommetider tage mig selv i at glemme at snakke med dem fordi der er så meget arbejde med drengene, og så får jeg helt dårlig samvittighed fordi de jo var vores børn (forstå mig ret) før vi fik drengene.
Jeg er OVERHOVEDET ikke nervøs for at vores hunde kunne finde på at skade drengene! Den tanke har jeg slet ikke haft. Men vi gjorde osse det at da vi kom hjem fra sygehuset med dem, satte vi dem i deres autostole midt på gulvet, og så fik hundene ellers lov til at snuse og "kysse" dem lidt. Efter den dag har der INTET været!
Arrh, det lyder da til I har gjort en del ud af det, og dejligt at hører!!
Men reagerede hundene, da I satte drengene på gulvet? Min ene hund er nemlig lidt bange for spædbørn, helt nye spædbørn, underligt nok
Hun er bare utryg og tør ikke nærme sig dem, men jeg må huske det I har gjort med at sætte bebs, så de får lov at se fra start
God idé!!!
Vi har også talt om, som jeres også får lov til, at når der er hyggetid på aktivitetstæppe på gulvet, eller jeg sidder med bebse, så får hundene lov at komme hen, kysse på hænder, fødder, isse, lår - hvad der nu er nemt for dem at 'nå' på bebse.. Jeg er også SÅ glad for at min kæreste synes det er naturligt, at hundene må 'kysse' vores børn, at de må komme i så meget nærkontakt.. Ikk med mund som sådan, men som beskrevet længere oppe
Der er min kæreste liegsom jeg, heldigvis 
Min søs har lige fået en lille pige, den 16. nov, så vi er ude og besøge tit, og jeg har hundene med, og Felia (den yngste hun på 10måneder) er jo lidt bange for spædbørn, så vi øver også med at hun starter med at dufte til hendes lille hånd, de dufter jo også helt specielt baby'er, så måske er det bare dét hun reagere på