Hunderacer

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

24. november 2010

TbCp

Pia. skriver:

Jamen jeg hælder jo uden tvivl til mine labrador Retrievere

Jeg elsker den race, da den indeholder ren godhed.. Den er klog, dygtig, smuk og så kan man bruge den til lige hvad man ønsker - jagthund, familiehund, føre/handicap hjælper - jamen der er ikke det man ikke kan lære en Lab...

I den anledning vil jeg da lige vise mine smukke hunde frem...

Far-Matti, Mor-Jemma og deres 6 små hvalpe...

Knus Pia.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. november 2010

TbCp

Labrador er klart min yndlingsrace!

vi har også haft en dansk/svensk gårdhund som også var helt fantastisk!

Anmeld

24. november 2010

Dictes mor

Border helt klart, en gang border collie ejer altid border collie ejer. De er fantastiske, og hvis man som jeg vil have en hund at gå konkurrence med, så er det den race man kommer længest med hurtigst

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

24. november 2010

LISBETH:-)

Her er valget faldet på en basset hound

Vi valgte denne race fordi vi gerne ville have en stor hund, men ikke en hund der var så stor at evt. gæster der ikke elsker hunde skulle føle ubehag ved at besøge os.

Samtidig er vi faldet for basset hundens sind - som er meget roligt, men den er stadig en meget aktiv hund.

Her er Nemo på 5 år som bare er verdens nemmeste, sødeste og roligste hund

Anmeld

24. november 2010

Faith

lisbeth2910 skriver:

Her er valget faldet på en basset hound

Vi valgte denne race fordi vi gerne ville have en stor hund, men ikke en hund der var så stor at evt. gæster der ikke elsker hunde skulle føle ubehag ved at besøge os.

Samtidig er vi faldet for basset hundens sind - som er meget roligt, men den er stadig en meget aktiv hund.

Her er Nemo på 5 år som bare er verdens nemmeste, sødeste og roligste hund

Er du tosset hvor er han skøn!

Anmeld

24. november 2010

Topp

jamen jeg må sige Amerikansk Bulldog - det er en race jeg har haft de sidste 7-8 år - men tiden render desværre ud når min nuværende hund dør  Efter den regner jeg med jeg skal have en boxer - hvis ikke amerikansk bulldog er slettet af "listen" på det tidspunkt

Anmeld

24. november 2010

Isabella_mor

Mops....

fordi at det er verdens bedste hunderace....  og verdens sjoveste og underligste og mest menneskelige og altmulig skørt i en stor blanding... en stor hund i en lille hunds krop... 

og selfølgelig fordi at min hund er en af slagsen

lille Obi (Obama)

Anmeld

25. november 2010

Ranarupta

Mor til Elias 13.01.10 skriver:

Jeg blev lige nysgerrig jvf. et indlæg i en anden tråd...

Hvilken hunderace er jeres favorit og hvorfor?

Vi har en mops - og det er en virkelig trofast hund. Den elsker sine mennesker!

Men man skal nok have lidt forskelligt i baghovedet med denne race:

• Vores fælder i to perioder om året: første halvår og andet halvår
  • Den har selektiv hørelse
  • Den kan lære rigtigt mange kommandoer, så længe du har godbidder. Når der ikke er flere kiks, ja... så har den "glemt" kommandoerne
  • Racen gør ofte rigtigt meget - oprindeligt blev racen brugt til to ting: 1: at varme de kinesiske rige kvinders fødder inde under kjolen og 2: at stå oppe på den kinesiske mur og gø, når fjenden nærmede sig. Vores mops er rigtigt god til begge dele - altså lige bortset fra, at flyvemaskiner og postbudet vist ikke er vores fjender
  • Hunden går med OVERALT - selv på toilettet
  • Hunden snorker 
  • Der kan være noget øjen- og næsepleje forbundet med racen
  • Den er MEGET kærlig
  • Racen er en rigtigt puttegris og et madøre
  • Der er sikkert flere punkter, men det er lige dem, jeg kunne komme på

Anmeld

25. november 2010

Ranarupta

isabellamor skriver:

Mops....

fordi at det er verdens bedste hunderace....  og verdens sjoveste og underligste og mest menneskelige og altmulig skørt i en stor blanding... en stor hund i en lille hunds krop... 

og selfølgelig fordi at min hund er en af slagsen

lille Obi (Obama)

Anmeld

25. november 2010

Alexis - i den virtuelle verden!

LouiseNielsen skriver:

Vi skal flytte i hus til Febuar og Nicklas vil så gerne have en hund...

Andreas har alergi så det begrænser os lidt. Men da vi begge syntes det er vigtig for børn at få et forhold til dyr, har vi valgt at vi skal have en hund trods hans alergi, også må vi vælge en hund der er go for folk med alergi...

Vi har søgt rundt, spurgt herinde osv.... Vi fik en masse navne på hunde racer, og begyndte at læse lidt om de forskellige...

Indtil vider er vi ret hug på en gravhund! Er selv vokset op med gravhunde, og har rigtig mange gode minder og erfaringer med en gravhund. Trods de mange fordomme der er omkring denne race. Mange mener de er bidske....

Vi har endnu ikke besluttet os, så er der nogen som kan komme med en anden hunde race i tror kunne være noget for os så sig endelig til...

Vi har nogen ting som vi gerne vil der bliver opfyldt!

1) Det skal være en lille hund. Vi campere, og vil have en der er lille så den er nem og have med og leve sammen med i en campingvogn.

2) Min mand har allergi, så det skal der tages hensyn til....

og ja det er vist de to punkter der SKAL opfyldes....

Puddel er en virkelig god hund til allergikere. Og så er de virkelig kloge.

Dværgpudler er søde så længe man lader pelsen være i fred.

De fælder forresten ikke, og er derfor en rigtig allergivenlig hund.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.