Nej til børnevaccine...??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

10. november 2010

BellaT

Rikke Houmøller Thaarup skriver:

Jep... 

og kan da selv stille spørgsmålstegn ved det vi selv skriver eller gør engang imellem..

Særligt undrede jeg mig over vores håndtering af H1N1 sidste år... 

Men når man så er ude i verden på kongres og høre hvordan andre lande tackler vaccinationsproblematikkerne fx. H1N1 og TB, så giver det ekstra meget mening at vi har et system for det og vi håndtere det på den måde vi gør i DK....

Og på den baggrund vil jeg tillade mig at sige at vi er fantastisk dygtige til det vi laver i DK.

Jeg har da også min tvivl mht. influenzavaccinen... 

Mange arbejdspladser tilbyder den (også min), men skal man sige ja tak til den fordi ens arbejdsgiver syntes det er en god idé selv om man ikke er i risikogruppen?

Jeg blive ski.... syg, da jeg fik den første og eneste gang.. Af influenza.

Og af den simple årsag vælger jeg den fra idag. 

(Denne udtalelse står for min helt egen regning)

Men jeg tror at de tre influenzatyper man putter i en vaccine er gode nok, hvis det vel at bemærke, er en af de 3 der rammer os...

Er det ikke det, har vi så noget forsvar, når vores krop er indstillet til at være i forsvar mod de 3...... ?

Hvorfor skulle man ellers blive syg af influenza i dobbelt styrke, når man nu er vaccineret?

Hvis jeg en dag kommer i risikogruppen, så vil jeg genoverveje.. 

Jamen, det er da rart at se, at selv en vaccine-fremstiller er kritisk overfor visse vacciner.  Ja, det er vel egentlig meget logisk, det med forsvar.. Hmmm.

Hvad undrede dig ved H1N1-håndteringen? Og hvad vendte det efter at have været på kongres? Hvis det altså kan forklares.. Noget der undrer mig, er den raske danske kvinde der døde af H1N1.. Hvorfor fik hun næsten ingen opmærksomhed i forhold til de andre der døde? Ja, det er da ikke sikkert at du ved noget om det. Ved jeg godt. Men du er jo inde i branchen. Så måske.. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. november 2010

Anonym trådstarter

BellaT skriver:

Jeg er heller ikke meget for vacciner til små børn og undersøgte meget inden vi fik vores vaccineret. Ihvertfald ved mfr-vaccinen, da man har hørt meget skidt om den og den virker egentlig unødvendig.. Men jeg tør simpelthen ikke lade være, da sygdommene vist nok er værre nu end de var for 20-30 år siden. 

Jeg blev ikke selv vaccineret som barn. Fik både røde hunde, mæslinger, fåresyge og overlevede det da fint. Men ved ikke rigtigt om børn idag kommer så "nemt" igennem sygdommene.

Jeg synes det er flot at du undersøger og tjekker og er kritisk og ikke bare følger flokken, fordi "det gør man da bare".. Desuden er det da kærlighed og i den grad omsorg, at undersøge tingene inden man lader en læge stikke potentielle farlige kemikalier og vira ind i ens barn.

Jer der kalder det for omsorgssvigt at fravælge vaccine.. Har I egentligt selv undersøgt risiciene ved vaccinerne vs sygdommene?

Til Rikke vaccine-fremstiller: Ja, det er vigtigt at være kritisk overfor ALLE kilder... 

Tak.. dejligt med lidt opbakning uanset holdning...

Anmeld

10. november 2010

Rikke Houmøller Thaarup

I første omgang tænkte jeg noget i stil med, hvorfor at vi i DK tog så let på problematikken og WHO blæste det op til det helt store. Det hang ikke rigtig sammen. Både Norge og Sverige købte vacciner ind til næsten hele befolkningen. Det gjorde vi ikke. Men jeg tænke lidt sådan.. Er vores direktør ikke nervøs, så er jeg heller ikke. Han er læge og står 110% inden for de udmeldinger han kommer med om pandemierne. Det jeg erfarede på kongressen var at medierne har en kæmpe effekt på hvordan alle budskaber bliver vendt og drejet. Meget mere end jeg nogensinde havde forestillet mig. I USA troede folk mere på Ophra og Tom Cruise end sundhedsmyndighderne. Eller hvad der blev skrevet på facebook, twitter mm. Det gik så stærkt at myndighederne havde svært ved at nå ud md deres budskab.. Man er bange for H1N1 fordi den netop rammer raske i en hel anden aldersgrupper end de sædvanlige influenzaer. Vi har haft ganske få udfordringer herhjemme i forhold til fx. England. Pga. Vores globale netværk omkring pandemierne og vores fantastiske overvågning og beredskab blev det godt håndteret i DK og vi slap med skrækken. Alt dette forstod jeg først rigtigt da Scotland, Australien, USA og WHO og japan havde fortalt om hvad de havde oplevet før, under og efter

Anmeld

10. november 2010

Nemesis

Carina1977 skriver:

Er det ikke først når de bliver 12 år at de skal have den vaccine? Min søn fik hans sidste da han var 5 år og skulle så have den næste når han blev 12 år. er det blevet lavet om?

ja det er nu lavet om til at de skal have den som 15 mdr og 4 år og så ikke mere...

Før det var der en og så også ved 12 års alderen og den slog vi så sammen så han fik den da han var 10 år så jeg med sikkerhed vidste han var beskyttet inden puberteten.

Så det kommer også lidt an på hvilket program man er startet med.

:-) Sisse

Anmeld

10. november 2010

BellaT

Rikke Houmøller Thaarup skriver:

I første omgang tænkte jeg noget i stil med, hvorfor at vi i DK tog så let på problematikken og WHO blæste det op til det helt store. Det hang ikke rigtig sammen. Både Norge og Sverige købte vacciner ind til næsten hele befolkningen. Det gjorde vi ikke. Men jeg tænke lidt sådan.. Er vores direktør ikke nervøs, så er jeg heller ikke. Han er læge og står 110% inden for de udmeldinger han kommer med om pandemierne. Det jeg erfarede på kongressen var at medierne har en kæmpe effekt på hvordan alle budskaber bliver vendt og drejet. Meget mere end jeg nogensinde havde forestillet mig. I USA troede folk mere på Ophra og Tom Cruise end sundhedsmyndighderne. Eller hvad der blev skrevet på facebook, twitter mm. Det gik så stærkt at myndighederne havde svært ved at nå ud md deres budskab.. Man er bange for H1N1 fordi den netop rammer raske i en hel anden aldersgrupper end de sædvanlige influenzaer. Vi har haft ganske få udfordringer herhjemme i forhold til fx. England. Pga. Vores globale netværk omkring pandemierne og vores fantastiske overvågning og beredskab blev det godt håndteret i DK og vi slap med skrækken. Alt dette forstod jeg først rigtigt da Scotland, Australien, USA og WHO og japan havde fortalt om hvad de havde oplevet før, under og efter

Ok. Tak for svar. Så blev jeg lige lidt klogere.

Og ja, tror gerne at medierne har kæmpestor effekt på alt. Lidt skræmmende, faktisk. 

Anmeld

11. november 2010

Rockertand

Jeg undres over de forældre, der ved babyprojekt-start går meget op i, hvilke cremer og shampoo'er, de bruger - om der ryges eller drikkes cola eller kaffe, om de får vitaminer nok eller spiser råt kød, om de nu får motion nok eller har uvaner, der ikke er gode for baby......

....og når ønskebarnet så først er her, så fravælger de gud-hjælpe-mig vaccinationer, der er skabt for (i værste fald) at redde deres barns liv - jamen, jamen hvad sker der lige på øverste etage?

Anmeld

11. november 2010

Carina1977

Nu har der været meget kritik henvendt til trådstarter, og vil egentlig rose trådstarter med at turde stå frem omkring så følsomt et emne som det her. Der er jo trods alt en del af befolkningen der fravælger vaccinen, og vi alle har vel vores grunde til at til/fravælge den. Jeg synes så absolut ikke det handler om at være en dårlig mor, børnemishandler eller at være ligeglad med sit barn. Der ligger forhåbentlig mange overvejelser bag beslutningen og tror sgu ikke lige man vågner op en dag og siger: hey jeg tror sørme ikke lige at mine børn skal vaccineres, for det kunne da være sjovt at lade være  (ironien længe leve).

Jeg synes at folk farer op i en flint, når folk ikke lige gør eller er af samme overbevisning som en selv. Synes det er trist når folk dømmer andre. Jeg synes måske godt man lige kan formulere sin mening lidt anderledes. jeg tror at hvis jeg havde været trådstarter, og havde fået smidt sådan en spand lort i hovedet, ja så var jeg ærligt talt blevet lidt ked af det. Men det virker så heldigvis til at trådstarter er en stærk en af slagsen. Men sådan er vi jo ikke nødvendigvis alle

Min søn er blevet vaccineret og selv dengang for 10 år siden, var der også mange skeptikere omkring vaccinen. Dengang oplevede jeg bare ikke at folk var sådan oppe på dutterne som de er idag. Folk undrede sig ikke på samme måde, hvis folk fravalgte vaccinen. Det kan godt være at det er mig der tager fejl, men jeg husker i hvert fald ikke at folk reagerede ligesom de gør nu. Jeg synes dog det lyder ret vildt, hvis det er hele 30 % af befolkningen der fravælger vaccinen. Jeg troede faktisk kun det var omnkring 10% eller derunder. troede slet ikke at det var sådan et højt tal. Så kan man begynde at undre sig over hvorfor??? Folk bliver måske bange når de hører om historier om det værst tænkelige forårsaget af vaccinen. Det er bare ikke så tit man hører om de tilfælde hvor folk så bliver syge fordi de ikke er blevet vaccineret. Jeg tror måske man skal tænke på at tingene bliver mere blæst op, hvis en vaccine forårsager noget. Det er i hvert fald den opfattelse jeg har af tingene.

Nå bare lige mine tanker omkring det her emne/denne debat

Anmeld

11. november 2010

SussieThyssen

Der er jo sagt mange ting for og imod, og kommet mange oplysninger frem.
Og vil så lige tilføje en kommentar til nogle småting.
Bla. det med at man ikke er særligt udsat herhjemme.
En af de andre søde piger herinde skrev at antallet af sygdommene stiger herhjemme, og det er helt korrekt. I takt med at verden bevæger sig ind i vores land, og vi bevæger os ud i verden, vil vi få flere og flere tilfælde.
Fx Difteritis. Vidste I at lærere bliver tilbudt difteritis vaccination, netop fordi man fra de mange flygtninge og invandreres side er udsat for sygdommen?

Så er der en anden ting.
hvis et barn ikke er blevet stivkrampevaccineret, medens det er helt lille, så skal det senere, hvis det kommer galt afsted. Dette er så ikke nødvendigt at traumatisere et større barn, hvis det allerede har fået sine sprøjter.

En sygdom som mæslinger, kan give de mest forfærdelige bivirkninger, ikke mindst hvis man får den som voksen eller større, og man kan være syg i ugevis.
Forældre bør også tænke på, at i vores samfund er der ikke plads eller tid til at passe langtidssyge børn.
Røde hunde..hvis ens barn ikke har haft røde hunde og ikke er blevet vaccineret, så kan man risikere at ens datter får det som nygravid og så får man et handikappet barnebarn.
Jamen vil nogen så sige, så kan man da bare blive vaccineret inden man går igang med projekt baby. Ja, det kan man da...hvis man altså ikke bliver gravid ved et uheld.
Fåresyge...hvis ens søn får det før man er klar over at han er på vej i puberteten, ja så risikerer man at stå med en steril søn. Og så er han i sin gode ret til at bebrejde sine forældre at de har været årsag til at han ikke kan få børn, når han engang gerne vil have nogle.

Kighoste..en sygdom, der har slået utallige børn ihjel. "Strubehoste" kaldte man det i gamle dage, ikke at forveksle det med "Falsk strubehoste".
Da jeg var barn vaccinerede man endnu ikke imod det.
Dengang døde hvert 5 barn af det, og somme tider tog sygdommen flere børn i samme familie.

Endelig vil jeg sige, at hvis ikke fx koppe- og poliovaccination en overgang var blevet lovpligtigt pålagt, så havde fx kopper ikke været stort set udryddet i dag, og polio havde floreret i voldsomme epedemier i lighed med de store influenza epedemier.
Jeg hører til den generation, der er blevet tvangsmæssigt koppe- og poliovaccineret, og det takker jeg min skaber for. Vel blev jeg da syg...hunde hamrende syg af koppevaccinationen, og jeg reagerede voldsomt på selve poliovaccinen som man fik som større, ikke den på sukkeret. Men det er alligevel det hele værd. For jeg ved at jeg har været med til med min emunitet at forhindre uttalige mennesker i at dø eller blive livsvarigt handikappede.

At det skulle øge kommens emunitet og forsvarsværker at få børnesygdommene, er der intet som helst videnskabeligt belæg for. Tvært imod vil jeg sige, for hvis man nu får en barn som netop HAR et lavt emunforsvar, så kan det ikke fremtivinges at blive bedre, ved at "træne" det med sygdomme. Men man risikerer at slå barnet ihjel ved ikke at beskytte det.

Jeg vil ikke stille mig som dommer med mine indlæg i denne tråd, det ansvar må man som forældre selv tage.
Men jeg vil have lov til at udtale min mening, og den vil altid være den samme. At jeg mener, at man er dybt uansvarlig hvis man ikke lader sine børn vaccinere.

Kærligst
Sussie

Anmeld

11. november 2010

klmf

Lige nu står jeg og skal beslutte om jeg vil vaccineres.... Oliver er blevet det og jeg har aldrig været i tvivl om det. Sidste år var jeg gravid mens H1N1-panikken rasede og der valgte jeg ikke at få vaccinen, fordi jeg ikke ville risiikere at vi blev syge så han skulle hives ud før tid. Men i år er det anderledes, for jeg vil ikke risikere at slæbe det med hjem til Oliver og eftersom jeg arbejder på en intensivafdeling er der rimelig stor risiko for at jeg kommer i kontakt med det. Og i år er det jo kun mig, der kan blive syg af vaccinen

Så voksne kan også have problemstillingen

Anmeld

11. november 2010

Tulle28

Shoppingmor skriver:

Jeg er RYSTET! Hvordan tør I at overveje at undlade at få jeres søn vaccineret?

Jeg er selv mor til 2, og en i vente, og for os har det aldrig været et valg, men en selvfølge at lade vores børn følge det vaccinationsprogram som Sundhedsstyrelsen anbefaler

Du er godt klar over at hvis det ikke var fordi at den overvejende del af befolkningen lod deres spædbørn vaccinere, så ville der stadig herske superfarlige sygdomme som f.eks. :

- Difteri, stivkrampe, kighoste, polio (børnelammelse) samt menigitis??? Sygdomme som masser af spædbørn før i tiden DØDE af!!!

- Samt de mere kendte børnesygdomme såsom mæslinger, fåresyge og røde hunde??? Mæslinger kan man faktisk DØ af og hvis en kvinde senere hen i livet får mæslinger mens hun er gravid, kan det i værste fald medføre fosterdød!!!

Bi-virkningerne ved vaccinationerne, som sikkert er årsagen til jeres tvivl, er SMÅ i forhold til de farer, som I udsætter jeres barn for ved at undlade at lade det blive vaccineret, så sæt jer lige ordentligt ind i sagerne, før I tager en så overilet beslutning på jeres barns vegne!

Undskyld, hvis det lyder lidt hårdt hvad jeg har skrevet, men jeg er dybt chokeret hver gang jeg hører at forældre vil foretrække at deres barn danner antistoffer på normal vis overfor disse SUPERfarlige sygdomme - det tangerer i mine øjne omsorgssvigt!

Jeg er fuldstændig enig!! Jeg kan godt forstå man er nervøs over at lade sit barn vaccinere, men følgerne af IKKE at gøre det er da meget værre?!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.