Nu blander jeg mig lige i denne debat, selvom det gør frygtelig ondt i mig.
Vi har tre børn, og de er alle vaccineret. Der skete så det, at Ida vores yngste, er blevet hjerneskadet i mellemsvær grad, som en DIREKTE følge af hendes 3 mdr. vaccine. Helt specifikt af kighostevaccinen. Hun fik en svær meningitis, som løb helt af sporet........................og hun kæmpede for sit lille liv i 3 uger sidste sommer på skejby sygehus.
SÅ.............jeg har følt stor, stor skyld over at vi har påført hende al den lidelse, fordi vi lod hende vaccinere. Men det er jo et stort ansvar, det at vælge vaccine til, eller fra.
Jeg ved i dag, at jeg ville have fået lige så stor skyldsfølelse, hvis Ida ikke var blevet vaccineret, og hun så var blevet hjerneskadet af en af de børnesygdomme, som man vaccinere imod. Statestikkerne siger at sandsynligheden for det vi har oplevet, er forsvindende lille, mens sandsynligheden for at få mén af en børnesygdom, er noget større.
Jeg synes det er meget, meget svært at rådgive andre, om hvorvidt de bør få deres børn vaccineret. Men jeg kan se at der er mange herinde, der har luftet deres forargelse, over jeres valg. Dette synes jeg ikke i skal tage jer af........................men lytte til hvad jeres intuition siger jer, og følge jeres overbevisning.
I kan søge mere viden om vacciner på hjemmesiden vaccinationsforum.dk. Som er en uvildig side, der fremlægger data om vacciner.
Held og lykke med jeres beslutning.
Mette