Nej til børnevaccine...??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

11. november 2010

Shoppingmor

Maja88 skriver:

nu er jeg ikke i den situation endnu, så har faktisk hverken holdninger eller meninger.

Men jeg synes måske det er lige lovlig groft at kalde det for børnemishandling.

Ehh, hvorhenne er det liiiige at du læser ordet børnemishanding??? Ikke i mit indlæg ihvertfald!!!

Jeg brugte ordet omsorgssvigt - og ja - jeg er muligvis også farvet af min uddannelse, men når det så er sagt, så har man som forældre PLIGT til at varetage barnets behov, herunder også at forebygge bl.a. børnesygdomme, og derfor mener jeg at det tangerer under en form for omsorgssvigt bevidst at udsætte barnet for fare, ved at undlade at lade det vaccinere mod sygdomme som masser af små børn er DØDE af før i tiden! Nemlig!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. november 2010

Shoppingmor

Stumpen skriver:

Plus TS spørger dem der sagt nej tak og ikke ja tak til vaccinerne

-Anja

Du har helt ret Anja i at TS ikke har nævnt hvorvidt der er tale om en søn eller en datter, så hvor jeg læste det henne, aner jeg ikke

Men når det så er sagt, kan jeg ikke se hvorfor det skulle være forbudt for os med børn som selvfølgelig er blevet vaccineret, at give vores mening til kende???

Jeg valgte at give min mening til kende, da jeg tror at TS har brug for at få banket ind i hovedet (undskyld udtrykket) hvilke farer man som forældre udsætter sin 'guldklump' for ved at overveje at droppe vaccinationsprogrammet, fordi man er bekymret for bivirkninger osv. Oplysning er nu engang bedre end uvidenhed, og derfor smækkede jeg nogle facts på bordet - hvorvidt TS vælger at tage dem til sig eller ej, er jo personens egen hovedpine...

Men jeg bliver simpelthen nødt til også at kommentere på at der vist er flere, som har nævnt noget med at 'man selv vil lade barnet bestemme om det vil vaccineres, når det bliver ældre'...What??? Hvad i alverden er det for en gang ævl?  Som om der var tale om hvorvidt barnet ville konfirmeres eller ej!

Man har måske heller ikke tænkt sig at give sit barn cykelhjelm på, fordi det ikke selv har ytret ønske om det, eller ikke tænkt sig at lære barnet at spise grønsager, fordi det endnu ikke har sagt at det godt vil spise dem??? Ævl, siger jeg bare!

Forældre har ALTID ansvaret for barnets ve og vel, og hvis man ikke har tænkt sig at lade sit barn vaccinere fordi man synes at det er synd at det skal stikkes, eller at det måske får en lille smule feber efterfølgende (herregud), så synes jeg på ingen måde at man opfylder sit forældreansvar! Bare min mening

Anmeld

11. november 2010

Rikke Houmøller Thaarup

SussieThyssen skriver:

Der er jo sagt mange ting for og imod, og kommet mange oplysninger frem.
Og vil så lige tilføje en kommentar til nogle småting.
Bla. det med at man ikke er særligt udsat herhjemme.
En af de andre søde piger herinde skrev at antallet af sygdommene stiger herhjemme, og det er helt korrekt. I takt med at verden bevæger sig ind i vores land, og vi bevæger os ud i verden, vil vi få flere og flere tilfælde.
Fx Difteritis. Vidste I at lærere bliver tilbudt difteritis vaccination, netop fordi man fra de mange flygtninge og invandreres side er udsat for sygdommen?.....

Sussie

Det er nu ikke difteri der plejer at være fokus på,
men TB (tuberkulose) og Hebatitis (leverbetændelse)...
Kan du have forvekslet dem?

Anmeld

11. november 2010

Rikke Houmøller Thaarup

Jeg tror grunden til at der i den grad stille spørgsmål ved nødvendigheden af vaccinerne idag, er af samme grund som når man holder op med at tage penicillin, når man ikke er syg længere...
Man skal egentlig tage kuren i 7-10 dage, men føler sig "rask" efter 2-3 dage...
Det er et begreb, der hedder compliance..

Det kræver forståelse og viden og/eller en grundholdning, der gør at man gør det fordi lægen siger det...

Vi har alle vores bevæggrunde for at gøre som vi gør og være skeptiske i større eller mindre grad.
Idag ser vi ikke sygdommene.. De er meget langt væk og vi kan ikke se konsekvenserne eller mærke dem...
Lige som den lille bakterie, der stadig ulmer selvom vi føler os raske efter en infektion... Og under en penicillinbehandling.

Uden skeptikerne ville vaccinemarkedet ikke blive udfordret på om vi gør det så godt som vi tror...

Måske er der snart brug for en oplysningskampagne... hvem ved?
Vi kan kun opretholde vaccineberedskabet i en fornuftig position mener jeg at 90-95% af befolkningen skal være vaccineret...

Anmeld

11. november 2010

SussieThyssen

Rikke Houmøller Thaarup skriver:

Det er nu ikke difteri der plejer at være fokus på,
men TB (tuberkulose) og Hebatitis (leverbetændelse)...
Kan du have forvekslet dem?

Nix..for jeg fik en sprøjte javet i skulderen af min læge, da min søn skulle vaccineres..stor var min overraskelse LOL

TB er min generation også vaccineret imod
Men det er rigtigt at der også er focus på de andre to.

Anmeld

11. november 2010

Maja88

Shoppingmor skriver:

Ehh, hvorhenne er det liiiige at du læser ordet børnemishanding??? Ikke i mit indlæg ihvertfald!!!

Jeg brugte ordet omsorgssvigt - og ja - jeg er muligvis også farvet af min uddannelse, men når det så er sagt, så har man som forældre PLIGT til at varetage barnets behov, herunder også at forebygge bl.a. børnesygdomme, og derfor mener jeg at det tangerer under en form for omsorgssvigt bevidst at udsætte barnet for fare, ved at undlade at lade det vaccinere mod sygdomme som masser af små børn er DØDE af før i tiden! Nemlig!

ja SÅ omsorgssvigt..

Nu læser jeg også til pædagog på 5 semester- og ja kan godt være man skal varetage barnets behov, men hvis barnet ikke fx kan tåle vaccinen så gavner det jo ingen de får den.

Og det er jo ikke en lovpligtig.

Anmeld

11. november 2010

anna-jonas

Nu blander jeg mig lige i denne debat, selvom det gør frygtelig ondt i mig.

Vi har tre børn, og de er alle vaccineret. Der skete så det, at Ida vores yngste, er blevet hjerneskadet i mellemsvær grad, som en DIREKTE følge af hendes 3 mdr. vaccine. Helt specifikt af kighostevaccinen. Hun fik en svær meningitis, som løb helt af sporet........................og hun kæmpede for sit lille liv i 3 uger sidste sommer på skejby sygehus.

SÅ.............jeg har følt stor, stor skyld over at vi har påført hende al den lidelse, fordi vi lod hende vaccinere. Men det er jo et stort ansvar, det at vælge vaccine til, eller fra.

Jeg ved i dag, at jeg ville have fået lige så stor skyldsfølelse, hvis Ida ikke var blevet vaccineret, og hun så var blevet hjerneskadet af en af de børnesygdomme, som man vaccinere imod. Statestikkerne siger at sandsynligheden for det vi har oplevet, er forsvindende lille, mens sandsynligheden for at få mén af en børnesygdom, er noget større.

Jeg synes det er meget, meget svært at rådgive andre, om hvorvidt de bør få deres børn vaccineret. Men jeg kan se at der er mange herinde, der har luftet deres forargelse, over jeres valg. Dette synes jeg ikke i skal tage jer af........................men lytte til hvad jeres intuition siger jer, og følge jeres overbevisning.

I kan søge mere viden om vacciner på hjemmesiden vaccinationsforum.dk. Som er en uvildig side, der fremlægger data om vacciner.

Held og lykke med jeres beslutning.

Mette

Anmeld

11. november 2010

Anonym trådstarter

Carina1977 skriver:

Nu har der været meget kritik henvendt til trådstarter, og vil egentlig rose trådstarter med at turde stå frem omkring så følsomt et emne som det her. Der er jo trods alt en del af befolkningen der fravælger vaccinen, og vi alle har vel vores grunde til at til/fravælge den. Jeg synes så absolut ikke det handler om at være en dårlig mor, børnemishandler eller at være ligeglad med sit barn. Der ligger forhåbentlig mange overvejelser bag beslutningen og tror sgu ikke lige man vågner op en dag og siger: hey jeg tror sørme ikke lige at mine børn skal vaccineres, for det kunne da være sjovt at lade være  (ironien længe leve).

Jeg synes at folk farer op i en flint, når folk ikke lige gør eller er af samme overbevisning som en selv. Synes det er trist når folk dømmer andre. Jeg synes måske godt man lige kan formulere sin mening lidt anderledes. jeg tror at hvis jeg havde været trådstarter, og havde fået smidt sådan en spand lort i hovedet, ja så var jeg ærligt talt blevet lidt ked af det. Men det virker så heldigvis til at trådstarter er en stærk en af slagsen. Men sådan er vi jo ikke nødvendigvis alle

Min søn er blevet vaccineret og selv dengang for 10 år siden, var der også mange skeptikere omkring vaccinen. Dengang oplevede jeg bare ikke at folk var sådan oppe på dutterne som de er idag. Folk undrede sig ikke på samme måde, hvis folk fravalgte vaccinen. Det kan godt være at det er mig der tager fejl, men jeg husker i hvert fald ikke at folk reagerede ligesom de gør nu. Jeg synes dog det lyder ret vildt, hvis det er hele 30 % af befolkningen der fravælger vaccinen. Jeg troede faktisk kun det var omnkring 10% eller derunder. troede slet ikke at det var sådan et højt tal. Så kan man begynde at undre sig over hvorfor??? Folk bliver måske bange når de hører om historier om det værst tænkelige forårsaget af vaccinen. Det er bare ikke så tit man hører om de tilfælde hvor folk så bliver syge fordi de ikke er blevet vaccineret. Jeg tror måske man skal tænke på at tingene bliver mere blæst op, hvis en vaccine forårsager noget. Det er i hvert fald den opfattelse jeg har af tingene.

Nå bare lige mine tanker omkring det her emne/denne debat

Selvfølgelig bliver jeg ked af det.. For der er jo ingen der vil sit barn noget ondt, men man har lov til at have sin mening om det.. Og jeg kender nemlig selv en der har fået en alvorlig konsekvens pga. vaccinen..  

og så vil jeg bare lige sige tak for opbakningen.. Menryger jo lige ned i et hul efter alle de kommentarer, men bliver nød til at se hvad folk har at sige til det..

Knus

Anmeld

11. november 2010

Carina1977

Anonym skriver:

Selvfølgelig bliver jeg ked af det.. For der er jo ingen der vil sit barn noget ondt, men man har lov til at have sin mening om det.. Og jeg kender nemlig selv en der har fået en alvorlig konsekvens pga. vaccinen..  

og så vil jeg bare lige sige tak for opbakningen.. Menryger jo lige ned i et hul efter alle de kommentarer, men bliver nød til at se hvad folk har at sige til det..

Knus

Det er da klart du bliver ked af det. Som sagt ville jeg også selv blive ked af det, specielt når folk kommer med så hårde kommentarer som de gjorde. Der er jo ingen der vil gøre noget der kan skade sine børn, og jeg synes faktisk det er bedre man overvejer for og imod inden man vælger noget. Det viser jo kun at det er en forælder, der vil sit barn det bedste.

Jeg er ked af at høre at du kender en, der har taget skade af vaccinen. Det giver selvfølgelig også en en større grund til at tvivle på om det er det rette at lade sit barn vaccinere.

Min søn tog heldigvis ikke skade af vaccinen, men jeg kan huske at da han fik sin 5 mdr. vaccine, der sov han 4 timer i træk bagefter og vågnede derefter op i et stort hyl, og var utrøstelig i flere timer bagefter. Han fik også høj feber. Der må jeg da også indrømme at jeg svagt tænkte om det mon var det rette jeg havde gjort. Heldigvis reagerede han ikke så voldsomt de andre gange, og han skal så have den sidste her om 1½ år.

Jeg håber du vælger den bedste beslutning for dig/jer og bliver tryg ved den beslutning  det er immervæk det vigtigste.

pøj pøj

Anmeld

11. november 2010

Anonym trådstarter

anna-jonas skriver:

Nu blander jeg mig lige i denne debat, selvom det gør frygtelig ondt i mig.

Vi har tre børn, og de er alle vaccineret. Der skete så det, at Ida vores yngste, er blevet hjerneskadet i mellemsvær grad, som en DIREKTE følge af hendes 3 mdr. vaccine. Helt specifikt af kighostevaccinen. Hun fik en svær meningitis, som løb helt af sporet........................og hun kæmpede for sit lille liv i 3 uger sidste sommer på skejby sygehus.

SÅ.............jeg har følt stor, stor skyld over at vi har påført hende al den lidelse, fordi vi lod hende vaccinere. Men det er jo et stort ansvar, det at vælge vaccine til, eller fra.

Jeg ved i dag, at jeg ville have fået lige så stor skyldsfølelse, hvis Ida ikke var blevet vaccineret, og hun så var blevet hjerneskadet af en af de børnesygdomme, som man vaccinere imod. Statestikkerne siger at sandsynligheden for det vi har oplevet, er forsvindende lille, mens sandsynligheden for at få mén af en børnesygdom, er noget større.

Jeg synes det er meget, meget svært at rådgive andre, om hvorvidt de bør få deres børn vaccineret. Men jeg kan se at der er mange herinde, der har luftet deres forargelse, over jeres valg. Dette synes jeg ikke i skal tage jer af........................men lytte til hvad jeres intuition siger jer, og følge jeres overbevisning.

I kan søge mere viden om vacciner på hjemmesiden vaccinationsforum.dk. Som er en uvildig side, der fremlægger data om vacciner.

Held og lykke med jeres beslutning.

Mette

Hej med dig...

Synes at det er stort af dig at fortælle din historie her i debatten og fuld respekt til dig. Det er nemlig en stor beslutning uanset om man tager imod vaccienen eller ej. Og som mor er man jo altid bekymret, for jeg kender nemlig selv en som fik en sygdom efter vaccinen.. Man høre jo heller ikke de alvorlige sygdomme,( det er der nok en grund til) men hvis man går ind og søger om bivirkninger på disse vacciner så kommer der mange tilfælder op også her i DK.

Men jeg holder stadig fast i min holdning.. Jeg vil på ingen måde ønske at der skal ske noget med mit barn.. Men hvis det skulle ske, så ville jeg hellere have at mit barn blev syg af en sygdom end at blive syg af en vaccine (kemikalier) som vi har bestemt hun skulle have! Børnesygdomme er jo ikke farlige hvis de får det som barn.. Og når de ikke at få det inden de bliver voksne kan man jo få det til den tid.

Vi har været inde og læse på den side vaccinationsforum.dk og det har vi gjort mange gange også da jeg var gravid.. Og mange andre sider, samt talt med flere forskellige jordmødre og læger... Og de er faktisk også nogle skeptiker nogen af dem.. Noget af det da siger til os er faktisk at de skal jo rådgive os det fordi det er hvad sundhedstyrrelsen anbefaler og det skal de også gøre, men at de også havde andre holdninger, men vi skulle lytte til vores intuitioner og hvad vi følte for at gøre.. Ligesom det du skrev.

Mange tak for opbakningen..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.