Nu arbejder jeg med fremstilling af vacciner og vil så fortælle at vi har pligt til at sørge for danmarks vaccineberedskab...
Sådan har staten og de politikere, der er valgt.. valgt at det danske sundhedsvæsen skal være skruet sammen.
Det er også mig, der har lagt billederne ind...
Folk glemmer gerne at opveje de ganske få bivirkninger, der er ved at vaccinere op mod hvad sygdommen gør ved børnene. Det er skam ikke for at være grov mod nogen, men ganske enkelt facts! 
Der er færre og færre, der vælger at vaccinere.. Både pga. det og vores øgede rejseaktivitet er det ved at blive et stort problem at holde nogle af sygdommene uden for landets grænser.. Særligt MFR og kighoste.
Bare for lige at give nogle tal...:
Kighoste er tallet steget fra 513 syge i 2008 og 541 i 2009.
Fåresyge fra 13 til 30.
Jeg forstår ikke, hvorfor folk vælger det fra...
Og måske på baggrund af 2 historier om ekstra bivirkninger.
Ingen vil nogensinde i sit liv ønske at påføre poderne smerte eller sygdom, men prøv at tænk på hvad vi skåner dem for........
Mht. rejser, så er der rigtig mange af udlandsvaccinationsstederne, der IKKE spørger om man har været igennem vaccinationsprogrammet. Så der skal man mange gange selv ud og undersøge hvad der kræves ekstra... Og til de fleste lande skal man have difteri-vaccinen.
Hvis man alligevel skal have den, når man skal ud og rejse.. Hvorfor så ikke få den gratis i vaccinationsprogrammet og så er ungerne dækket i de næste 20 år...
Ja, der er rigtig mange gode argumenter... 
Det kan godt være jeg ikke er en af dem med nej-hatten på.. Men kva mit job, så kan jeg ikke lade være med at gå ind i debatten og tale for.