Nej til børnevaccine...??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

10. november 2010

SussieThyssen

Anonym skriver:

Det er lige præcis på den samme måde vi har det. Vi har heller ikke sagt at vi vil sige nej hele vejen igennem, synes også at de skal være lidt større. Og desuden er ved jeg ikke om i ved at dem som rådgiver sundhedstyrrelsen ang. vacciner det er også dem der laver vaccinerne.. Så selvfølgelig vil de rådgive os til at følge vaccineprogrammet. Ved godt at folk er rystet over at høre vi overvejer ikke at vaccinere hende, men synes også at risikoen for at vaccinere er rimelige store, og der er ingen der fortæller om de værste bivirkninger dem skal man selv ind og søge efter. Og hvem ved.. Det kunne være at det er vores barn der måske ikke kan tåle vaccinen. Men vi har hver vores mening og holdning. Men tak til alle jer andre der har skrevet og gidet udtryk for jeres holdning.

Men håber at der er flere der skriver.. det er godt med andres meninger..

Kan fortælle dig at jo ældre de bliver, jo værre bliver bivirkningerne.
Og vælger jeres barn så vaccinationerne fra og får sygdommene som voksne..så aner I ikke hvor syge de bliver.
JEG har haft børnesygsomme som voksen, og det var et helvede og som tog uger at komme over.
Kan ikke nok så meget sige, at hvis I vil jeres barn vel, så vacciner det. Den smule bivirkning, der kan komme ud af en vaccination er intet mod hvad I risikerer uden.

Kærligst
Sussie

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. november 2010

dorthemus

SussieThyssen skriver:

Kan fortælle dig at jo ældre de bliver, jo værre bliver bivirkningerne.
Og vælger jeres barn så vaccinationerne fra og får sygdommene som voksne..så aner I ikke hvor syge de bliver.
JEG har haft børnesygsomme som voksen, og det var et helvede og som tog uger at komme over.
Kan ikke nok så meget sige, at hvis I vil jeres barn vel, så vacciner det. Den smule bivirkning, der kan komme ud af en vaccination er intet mod hvad I risikerer uden.

Kærligst
Sussie

Jeg er fuldkommen enig

Anmeld

10. november 2010

Maja88

nu er jeg ikke i den situation endnu, så har faktisk hverken holdninger eller meninger.

Men jeg synes måske det er lige lovlig groft at kalde det for børnemishandling.

Anmeld

10. november 2010

BinaMor

Maja88 skriver:

nu er jeg ikke i den situation endnu, så har faktisk hverken holdninger eller meninger.

Men jeg synes måske det er lige lovlig groft at kalde det for børnemishandling.

enig. det var sgu ikke i orden. det er ok at have en mening men man skal også acceptere andre der har en anden og modsige den på en ordentlig måde.

Anmeld

10. november 2010

B&J

Min søn fik også debørnevacciner og er jeg glad for men også bange for af hvad der kunne ske når han fik dem for min søster kig i klasse med en dreng der fik den og ja det gik lige ud over hans hjerne han blev som et barn på 3år igen og det gjorde så ondt inden i men jeg syntes stadig man skal give sine børn den indsprøjtning

Anmeld

10. november 2010

<3

Anonym skriver:

Det er lige præcis på den samme måde vi har det. Vi har heller ikke sagt at vi vil sige nej hele vejen igennem, synes også at de skal være lidt større. Og desuden er ved jeg ikke om i ved at dem som rådgiver sundhedstyrrelsen ang. vacciner det er også dem der laver vaccinerne.. Så selvfølgelig vil de rådgive os til at følge vaccineprogrammet. Ved godt at folk er rystet over at høre vi overvejer ikke at vaccinere hende, men synes også at risikoen for at vaccinere er rimelige store, og der er ingen der fortæller om de værste bivirkninger dem skal man selv ind og søge efter. Og hvem ved.. Det kunne være at det er vores barn der måske ikke kan tåle vaccinen. Men vi har hver vores mening og holdning. Men tak til alle jer andre der har skrevet og gidet udtryk for jeres holdning.

Men håber at der er flere der skriver.. det er godt med andres meninger..

Ok så kan jeg fortælle dig at det er medicinalfirmaerne som laver div. medicin og vacciner og sundhedsstyrelsen som anbefaler på baggrund af forskere, undersøgelser og viden.

At I fravælger vil jeg kalde at være unødvendigt og egentlig også lidt ondt overfor jeres barn. For I fravælger også en masse på dets vegne. Måske førlighed og liv som andre er inde på, men også udenlandsrejser for de sygdomme som man bliver vaccineret imod er særdeles aktive derude i verden også selvom de ikke lige er det herhjemme. Så det vil faktisk sige at barnet ikke kan rejse udenlands men hellere ikke gå i dagpleje eller institution uden at være udsat for en væsenlig risiko, bare ved at være sammen med helt almindelige danskere som rejser ud på ferie og som kommer hjem med div. sygdomme.

På den anden side kan jeg godt forstå skrækken men det er bare ikke godt nok. Jeg var/er dødens angst når min søn får vacciner men de få bivirkninger er bare ingenting modsat de følger som man får af sygdommene.

Anmeld

10. november 2010

Anonym trådstarter

Jeg synes ikke at I skal hidse jer op over min mening.. For jeg vil også kun det bedste for mit barn og det tror jeg alle mødre vil, men det kan godt være være at der er blevet forsket meget i disse ting og vacciner og de billeder der blev lagt ind synes jeg er groft, for hvis vi skulle til  udlandet skal vi selvfølgelig have de vacciner der kræves for at rejse udlands. Men jeg spurgte til dem der takkede nej og ikke om at jeg mishandler mit barn eller omsorgsvigt osv. Bliver en smule ked af at høre alle de ting, men der findes mange som heller ikke vaccinere deres børn. Jeg har ikke sagt jeg ikke ville.. Men jeg har undersøgt meget om dette og har fundet frem til meget og blev i tvivl og spurgte jer herinde, og regnede ikke med at få at vide at jeg mishandler mit barn. Hun betyder alt for mig og hvis det er er fordi jeg elsker af hele mit hjerte havde jeg slet ikke tænkt på de risiko som der er både for og imod.

Anmeld

10. november 2010

SoffiLine

Rikke Houmøller Thaarup skriver:

Jeg forstår ikke hvorfor folk vælger vaccinerne mod disse sygdomme fra... 

Se billederne....

Polio, mæslinger, polio, Difteri, stivkrampe og kighoste.....

Hvor er det forfærdeligt at se de billeder 

Anmeld

10. november 2010

Rikke Houmøller Thaarup

Nu arbejder jeg med fremstilling af vacciner og vil så fortælle at vi har pligt til at sørge for danmarks vaccineberedskab...

Sådan har staten og de politikere, der er valgt.. valgt at det danske sundhedsvæsen skal være skruet sammen. 

Det er også mig, der har lagt billederne ind...

Folk glemmer gerne at opveje de ganske få bivirkninger, der er ved at vaccinere op mod hvad sygdommen gør ved børnene. Det er skam ikke for at være grov mod nogen, men ganske enkelt facts! 

Der er færre og færre, der vælger at vaccinere.. Både pga. det og vores øgede rejseaktivitet er det ved at blive et stort problem at holde nogle af sygdommene uden for landets grænser.. Særligt MFR og kighoste.

Bare for lige at give nogle tal...:

Kighoste er tallet steget fra 513 syge i 2008 og 541 i 2009.

Fåresyge fra 13 til 30. 

Jeg forstår ikke, hvorfor folk vælger det fra... 

Og måske på baggrund af 2 historier om ekstra bivirkninger. 

Ingen vil nogensinde i sit liv ønske at påføre poderne smerte eller sygdom, men prøv at tænk på hvad vi skåner dem for........

Mht. rejser, så er der rigtig mange af udlandsvaccinationsstederne, der IKKE spørger om man har været igennem vaccinationsprogrammet. Så der skal man mange gange selv ud og undersøge hvad der kræves ekstra... Og til de fleste lande skal man have difteri-vaccinen. 

Hvis man alligevel skal have den, når man skal ud og rejse.. Hvorfor så ikke få den gratis i vaccinationsprogrammet og så er ungerne dækket i de næste 20 år... 

Ja, der er rigtig mange gode argumenter... 

Det kan godt være jeg ikke er en af dem med nej-hatten på.. Men kva mit job, så kan jeg ikke lade være med at gå ind i debatten og tale for.

Anmeld

10. november 2010

CarinaSB

Jeg tør ikk at sige nej til vaccinatioerne .. Så noah har fået alle dem han skulle .. Og han skal afsted imorgen igen og have hans 15 mdrs stik .. Jeg vil ikk tør at lade være for tænk nu hvis han nu fik en af de sygdomme han skulle vaccineres for .. Puhh .. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.