Jeg er heller ikke meget for vacciner til små børn og undersøgte meget inden vi fik vores vaccineret. Ihvertfald ved mfr-vaccinen, da man har hørt meget skidt om den og den virker egentlig unødvendig.. Men jeg tør simpelthen ikke lade være, da sygdommene vist nok er værre nu end de var for 20-30 år siden.
Jeg blev ikke selv vaccineret som barn. Fik både røde hunde, mæslinger, fåresyge og overlevede det da fint. Men ved ikke rigtigt om børn idag kommer så "nemt" igennem sygdommene.
Jeg synes det er flot at du undersøger og tjekker og er kritisk og ikke bare følger flokken, fordi "det gør man da bare".. Desuden er det da kærlighed og i den grad omsorg, at undersøge tingene inden man lader en læge stikke potentielle farlige kemikalier og vira ind i ens barn.
Jer der kalder det for omsorgssvigt at fravælge vaccine.. Har I egentligt selv undersøgt risiciene ved vaccinerne vs sygdommene?
Til Rikke vaccine-fremstiller: Ja, det er vigtigt at være kritisk overfor ALLE kilder...
Jep... 
og kan da selv stille spørgsmålstegn ved det vi selv skriver eller gør engang imellem..
Særligt undrede jeg mig over vores håndtering af H1N1 sidste år...
Men når man så er ude i verden på kongres og høre hvordan andre lande tackler vaccinationsproblematikkerne fx. H1N1 og TB, så giver det ekstra meget mening at vi har et system for det og vi håndtere det på den måde vi gør i DK....
Og på den baggrund vil jeg tillade mig at sige at vi er fantastisk dygtige til det vi laver i DK.
Jeg har da også min tvivl mht. influenzavaccinen... 
Mange arbejdspladser tilbyder den (også min), men skal man sige ja tak til den fordi ens arbejdsgiver syntes det er en god idé selv om man ikke er i risikogruppen?
Jeg blive ski.... syg, da jeg fik den første og eneste gang.. Af influenza.
Og af den simple årsag vælger jeg den fra idag.
(Denne udtalelse står for min helt egen regning)
Men jeg tror at de tre influenzatyper man putter i en vaccine er gode nok, hvis det vel at bemærke, er en af de 3 der rammer os...
Er det ikke det, har vi så noget forsvar, når vores krop er indstillet til at være i forsvar mod de 3...... ?
Hvorfor skulle man ellers blive syg af influenza i dobbelt styrke, når man nu er vaccineret?
Hvis jeg en dag kommer i risikogruppen, så vil jeg genoverveje..