Nej til børnevaccine...??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

10. november 2010

Carina1977

ladydan1 skriver:

Altså vi har både til og fravalgt..dvs de har fået di-the-pol og Sara har også fået Pneumokok og menigokok eller hvad de to nye nu hedder.

Min den store fik ikke poliosukker for det nægtede han simpelthen at spise. han fik også først MFR som 10 årig da den vaccine kom ind midt i hans vaccinationsprogram.

Jonas på 4 har heller ikke fået MFR. Det skyldtes at vaccinationsprogrammet var lavet om, om han derfor skulle have den som 15 mdr første gang. Han blev dog så syg af 1 års vaccinen at lægen ikke ville give ham den som 15 mdr. Han bliver derfor heller ikke vaccineret nu som 4 årig, men vi venter også med ham indtil han er 10 hvor han så får "voksen"mfrvaccinen.

Sara følger indtil nu programmet, om hun ender med mfr eller også kommer til at vente, afhænger af flere ting, bla. om hun bliver ligeså syg som sin storebror.

Jeg har naturligvis, ved sygdom, været meget mere OBS på om drengene potentielt har haft en af MFR sygdommene og har også altid gjort lægerne opmærksomme på de ikke har været vaccineret.

Sisse 

Er det ikke først når de bliver 12 år at de skal have den vaccine? Min søn fik hans sidste da han var 5 år og skulle så have den næste når han blev 12 år. er det blevet lavet om?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. november 2010

Anonym trådstarter

Synes at I lige skal læse denne side, det tager ikke så lang tid..

http://vaccineinfo.dk/index.php?option=com_content&task=view&id=127&Itemid=71

Anmeld

10. november 2010

Malthes mor

Shoppingmor skriver:

Jeg er RYSTET! Hvordan tør I at overveje at undlade at få jeres søn vaccineret?

Jeg er selv mor til 2, og en i vente, og for os har det aldrig været et valg, men en selvfølge at lade vores børn følge det vaccinationsprogram som Sundhedsstyrelsen anbefaler

Du er godt klar over at hvis det ikke var fordi at den overvejende del af befolkningen lod deres spædbørn vaccinere, så ville der stadig herske superfarlige sygdomme som f.eks. :

- Difteri, stivkrampe, kighoste, polio (børnelammelse) samt menigitis??? Sygdomme som masser af spædbørn før i tiden DØDE af!!!

- Samt de mere kendte børnesygdomme såsom mæslinger, fåresyge og røde hunde??? Mæslinger kan man faktisk DØ af og hvis en kvinde senere hen i livet får mæslinger mens hun er gravid, kan det i værste fald medføre fosterdød!!!

Bi-virkningerne ved vaccinationerne, som sikkert er årsagen til jeres tvivl, er SMÅ i forhold til de farer, som I udsætter jeres barn for ved at undlade at lade det blive vaccineret, så sæt jer lige ordentligt ind i sagerne, før I tager en så overilet beslutning på jeres barns vegne!

Undskyld, hvis det lyder lidt hårdt hvad jeg har skrevet, men jeg er dybt chokeret hver gang jeg hører at forældre vil foretrække at deres barn danner antistoffer på normal vis overfor disse SUPERfarlige sygdomme - det tangerer i mine øjne omsorgssvigt!

Er total enig med dig. At forældre takker nej til at få vaccineret deres børn er dybt godnat.

Anmeld

10. november 2010

Malthes mor

Carina1977 skriver:

Er det ikke først når de bliver 12 år at de skal have den vaccine? Min søn fik hans sidste da han var 5 år og skulle så have den næste når han blev 12 år. er det blevet lavet om?

Det blev ændret for et par år siden. Men hvis dit barn er igang med den gamle vaccinationsplan så er det den han skal følge. Og os andre med  helt små børn skal følge et andet program. Og så er der kommet nogle flere vacciner ind i det nye program bl.a. mod menigitis. 

Anmeld

10. november 2010

Carina1977

Malthes mor skriver:

Det blev ændret for et par år siden. Men hvis dit barn er igang med den gamle vaccinationsplan så er det den han skal følge. Og os andre med  helt små børn skal følge et andet program. Og så er der kommet nogle flere vacciner ind i det nye program bl.a. mod menigitis. 

Ok så er jeg rolig igen, tak  ja han er 10½ år nu, så blev lige lidt urolig, for så skulle jeg da skynde mig at få en tid til ham hehe.

Anmeld

10. november 2010

Anonym trådstarter

Alle jer der er foretaler for for de vaccinationer og synes at det er dybt godnat at takke nej til børnevaccinen og at jeg er uansvarligt osv. dem synes jeg at de lige skulle tjekke denne side..

http://vaccineinfo.dk/index.php?option=com_content&task=view&id=319&Itemid=28

Jeg synes bare ikke at man kan sige at folk er børnemishandler eller det der er blevet skrevet bare fordi man har andre holdninger og meninger til dette. Jeg er lige så bange som jer der har taget imod vaccinen.. men jeg er stadig i tænkebox vedr. det her, dete r jo mit barn vi taler om.

Anmeld

10. november 2010

Rikke Houmøller Thaarup

Synes at I lige skal læse denne side, det tager ikke så lang tid..

http://vaccineinfo.dk/index.php?option=com_content&task=view&id=127&Itemid=71

Husk at vær kildekritisk.. De som sidder og laver disse artikler er IKKE forskere, læger eller sundhedsfagligt personale... Men folk, der på en eller anden måde har en personlig andel i at være for eller imod. 

Else Jensen er godt nok uddannet sundhedsplejeske, men er bisidder ved erstatningssager vedr. vaccinesager.

Anmeld

10. november 2010

mor_sabina

Vil bare lige soge at der har været epidemi af mæslinger i både Grækenland og Bulgarien de sidste år og der rejser vi jo hen, bare lige for at sætte i perspektiv at de kommer tættere og tættere på.

Men jeg tænker også at det jo også sætter naboens børn i fare, da disse sygdomme så får lov at udvikle sig og måske blive til nye farlige sygdomme som vi ikke er vaccineret mod?

Min læge var meget imod alle de udmeldelser om div bivirkninger som slet ikke er sande, men medvirker til at forældre vælger vacciner fra.

Anmeld

10. november 2010

BellaT

Jeg er heller ikke meget for vacciner til små børn og undersøgte meget inden vi fik vores vaccineret. Ihvertfald ved mfr-vaccinen, da man har hørt meget skidt om den og den virker egentlig unødvendig.. Men jeg tør simpelthen ikke lade være, da sygdommene vist nok er værre nu end de var for 20-30 år siden. 

Jeg blev ikke selv vaccineret som barn. Fik både røde hunde, mæslinger, fåresyge og overlevede det da fint. Men ved ikke rigtigt om børn idag kommer så "nemt" igennem sygdommene.

Jeg synes det er flot at du undersøger og tjekker og er kritisk og ikke bare følger flokken, fordi "det gør man da bare".. Desuden er det da kærlighed og i den grad omsorg, at undersøge tingene inden man lader en læge stikke potentielle farlige kemikalier og vira ind i ens barn.

Jer der kalder det for omsorgssvigt at fravælge vaccine.. Har I egentligt selv undersøgt risiciene ved vaccinerne vs sygdommene?

Til Rikke vaccine-fremstiller: Ja, det er vigtigt at være kritisk overfor ALLE kilder... 

Anmeld

10. november 2010

Rikke Houmøller Thaarup

Jeg er heller ikke meget for vacciner til små børn og undersøgte meget inden vi fik vores vaccineret. Ihvertfald ved mfr-vaccinen, da man har hørt meget skidt om den og den virker egentlig unødvendig.. Men jeg tør simpelthen ikke lade være, da sygdommene vist nok er værre nu end de var for 20-30 år siden. 

Jeg blev ikke selv vaccineret som barn. Fik både røde hunde, mæslinger, fåresyge og overlevede det da fint. Men ved ikke rigtigt om børn idag kommer så "nemt" igennem sygdommene.

Jeg synes det er flot at du undersøger og tjekker og er kritisk og ikke bare følger flokken, fordi "det gør man da bare".. Desuden er det da kærlighed og i den grad omsorg, at undersøge tingene inden man lader en læge stikke potentielle farlige kemikalier og vira ind i ens barn.

Jer der kalder det for omsorgssvigt at fravælge vaccine.. Har I egentligt selv undersøgt risiciene ved vaccinerne vs sygdommene?

Til Rikke vaccine-fremstiller: Ja, det er vigtigt at være kritisk overfor ALLE kilder... 

Jep... 

og kan da selv stille spørgsmålstegn ved det vi selv skriver eller gør engang imellem..

Særligt undrede jeg mig over vores håndtering af H1N1 sidste år... 

Men når man så er ude i verden på kongres og høre hvordan andre lande tackler vaccinationsproblematikkerne fx. H1N1 og TB, så giver det ekstra meget mening at vi har et system for det og vi håndtere det på den måde vi gør i DK....

Og på den baggrund vil jeg tillade mig at sige at vi er fantastisk dygtige til det vi laver i DK.

Jeg har da også min tvivl mht. influenzavaccinen... 

Mange arbejdspladser tilbyder den (også min), men skal man sige ja tak til den fordi ens arbejdsgiver syntes det er en god idé selv om man ikke er i risikogruppen?

Jeg blive ski.... syg, da jeg fik den første og eneste gang.. Af influenza.

Og af den simple årsag vælger jeg den fra idag. 

(Denne udtalelse står for min helt egen regning)

Men jeg tror at de tre influenzatyper man putter i en vaccine er gode nok, hvis det vel at bemærke, er en af de 3 der rammer os...

Er det ikke det, har vi så noget forsvar, når vores krop er indstillet til at være i forsvar mod de 3...... ?

Hvorfor skulle man ellers blive syg af influenza i dobbelt styrke, når man nu er vaccineret?

Hvis jeg en dag kommer i risikogruppen, så vil jeg genoverveje.. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.