Nej til børnevaccine...??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

10. november 2010

LilyMarleen

Shoppingmor skriver:

Jeg er RYSTET! Hvordan tør I at overveje at undlade at få jeres søn vaccineret?

Jeg er selv mor til 2, og en i vente, og for os har det aldrig været et valg, men en selvfølge at lade vores børn følge det vaccinationsprogram som Sundhedsstyrelsen anbefaler

Du er godt klar over at hvis det ikke var fordi at den overvejende del af befolkningen lod deres spædbørn vaccinere, så ville der stadig herske superfarlige sygdomme som f.eks. :

- Difteri, stivkrampe, kighoste, polio (børnelammelse) samt menigitis??? Sygdomme som masser af spædbørn før i tiden DØDE af!!!

- Samt de mere kendte børnesygdomme såsom mæslinger, fåresyge og røde hunde??? Mæslinger kan man faktisk DØ af og hvis en kvinde senere hen i livet får mæslinger mens hun er gravid, kan det i værste fald medføre fosterdød!!!

Bi-virkningerne ved vaccinationerne, som sikkert er årsagen til jeres tvivl, er SMÅ i forhold til de farer, som I udsætter jeres barn for ved at undlade at lade det blive vaccineret, så sæt jer lige ordentligt ind i sagerne, før I tager en så overilet beslutning på jeres barns vegne!

Undskyld, hvis det lyder lidt hårdt hvad jeg har skrevet, men jeg er dybt chokeret hver gang jeg hører at forældre vil foretrække at deres barn danner antistoffer på normal vis overfor disse SUPERfarlige sygdomme - det tangerer i mine øjne omsorgssvigt!

Ikke at jeg skal rette nogen steder her, jeg er fult ud enig.. Men hvor står der at deres barn er en søn ?? Og hvorfor konkluderede du lige det ?? Ikke at det kommer sagen ved. Det undrede mig bare lige.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. november 2010

Stumpen

LilyMarleen skriver:

Ikke at jeg skal rette nogen steder her, jeg er fult ud enig.. Men hvor står der at deres barn er en søn ?? Og hvorfor konkluderede du lige det ?? Ikke at det kommer sagen ved. Det undrede mig bare lige.

Plus TS spørger dem der sagt nej tak og ikke ja tak til vaccinerne

-Anja

Anmeld

10. november 2010

Margorie

Vi takkede nej. Jeg er alt for nervøs over bivirkningerne min lille baby måske ville få. Når hun bliver ældre kan hun selv ta stilling til om hun vil vaccineres- dog mener jeg at jo ældre de bliver, jo ufarligere bliver vaccinerne for dem, for de bliver jo stærkere og mere modstandsdygtige...

Anmeld

10. november 2010

Silas&Mille

Stumpen skriver:

Plus TS spørger dem der sagt nej tak og ikke ja tak til vaccinerne

-Anja

Korrekt... Men umiddelbart virker det ikke til at der er så mange der har sagt nej. Så synes da det er fint der er folk der stiller spørgsmålstegn ved at man siger nej tak.

Det kan jo sætte tankerne igang og det er ikke altid man har tænkt på ALT.

Anmeld

10. november 2010

Stumpen

MoriSverige skriver:

Korrekt... Men umiddelbart virker det ikke til at der er så mange der har sagt nej. Så synes da det er fint der er folk der stiller spørgsmålstegn ved at man siger nej tak.

Det kan jo sætte tankerne igang og det er ikke altid man har tænkt på ALT.

Jeg har personligt aldrig tænkt på ikke at gøre det og hvorfor ved jeg ikke... Det er da bare noget man skal gøre, men er det nu også det??

Anmeld

10. november 2010

Silas&Mille

Stumpen skriver:

Jeg har personligt aldrig tænkt på ikke at gøre det og hvorfor ved jeg ikke... Det er da bare noget man skal gøre, men er det nu også det??

Det er vel egentligt ikke noget man SKAL... Når jeg tænker over det kan jeg heller ikke forestille mig at lade være, hvad nu hvis ens barn blev ramt af en af de forfærdelige sygdomme vaccinerne beskytter imod?
Lidt synd for barnet, men jeg tager gerne et par dage med feber efter en vaccine i stedet for en af de grumme sygdomme.

Anmeld

10. november 2010

Anonym trådstarter

Marge skriver:

Vi takkede nej. Jeg er alt for nervøs over bivirkningerne min lille baby måske ville få. Når hun bliver ældre kan hun selv ta stilling til om hun vil vaccineres- dog mener jeg at jo ældre de bliver, jo ufarligere bliver vaccinerne for dem, for de bliver jo stærkere og mere modstandsdygtige...

Det er lige præcis på den samme måde vi har det. Vi har heller ikke sagt at vi vil sige nej hele vejen igennem, synes også at de skal være lidt større. Og desuden er ved jeg ikke om i ved at dem som rådgiver sundhedstyrrelsen ang. vacciner det er også dem der laver vaccinerne.. Så selvfølgelig vil de rådgive os til at følge vaccineprogrammet. Ved godt at folk er rystet over at høre vi overvejer ikke at vaccinere hende, men synes også at risikoen for at vaccinere er rimelige store, og der er ingen der fortæller om de værste bivirkninger dem skal man selv ind og søge efter. Og hvem ved.. Det kunne være at det er vores barn der måske ikke kan tåle vaccinen. Men vi har hver vores mening og holdning. Men tak til alle jer andre der har skrevet og gidet udtryk for jeres holdning.

Men håber at der er flere der skriver.. det er godt med andres meninger..

Anmeld

10. november 2010

Rikke Houmøller Thaarup

Jeg forstår ikke hvorfor folk vælger vaccinerne mod disse sygdomme fra... 

Se billederne....

Polio, mæslinger, polio, Difteri, stivkrampe og kighoste.....

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

10. november 2010

LR85

MoriSverige skriver:

Kunne ikke skrive det bedre selv

Super godt skrevet og bestemt ikke for hårdt sagt.

Jeg er også meget undrende over man overhoved kan overveje at lade være og lade sin børn komme i mulig fare for a dø. Hvem vil dog tage den chance.

og som du siger, bivirkningerne er oftest klør og andre småting, og hvis barnet endelig skulle reagere anderledes er der jo forsket i det og lægerne kender til metoder hvordan de afhjælper eventuelle farlige bivirkninger.

Godt skrevet.

Anmeld

10. november 2010

SussieThyssen

Shoppingmor skriver:

Jeg er RYSTET! Hvordan tør I at overveje at undlade at få jeres søn vaccineret?

Jeg er selv mor til 2, og en i vente, og for os har det aldrig været et valg, men en selvfølge at lade vores børn følge det vaccinationsprogram som Sundhedsstyrelsen anbefaler

Du er godt klar over at hvis det ikke var fordi at den overvejende del af befolkningen lod deres spædbørn vaccinere, så ville der stadig herske superfarlige sygdomme som f.eks. :

- Difteri, stivkrampe, kighoste, polio (børnelammelse) samt menigitis??? Sygdomme som masser af spædbørn før i tiden DØDE af!!!

- Samt de mere kendte børnesygdomme såsom mæslinger, fåresyge og røde hunde??? Mæslinger kan man faktisk DØ af og hvis en kvinde senere hen i livet får mæslinger mens hun er gravid, kan det i værste fald medføre fosterdød!!!

Bi-virkningerne ved vaccinationerne, som sikkert er årsagen til jeres tvivl, er SMÅ i forhold til de farer, som I udsætter jeres barn for ved at undlade at lade det blive vaccineret, så sæt jer lige ordentligt ind i sagerne, før I tager en så overilet beslutning på jeres barns vegne!

Undskyld, hvis det lyder lidt hårdt hvad jeg har skrevet, men jeg er dybt chokeret hver gang jeg hører at forældre vil foretrække at deres barn danner antistoffer på normal vis overfor disse SUPERfarlige sygdomme - det tangerer i mine øjne omsorgssvigt!

Kunne ikke være mere enig.

Kærligst
Sussie

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.