jeg vil være ung mor,

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

8. november 2010

Carina1977

Anonym skriver:

Men hvis man er pædagog assistent, så får man ikke lige så meget i løn, som en pædagog vel?

Nej man får mindre, men en pædagog assistent må heller ikke de samme ting, som en pædagog må, mener jeg. Pædagogen har et større ansvar.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. november 2010

Carina1977

Nallz skriver:

Og det behøver ikke være dyrt at få et barn overhovedet!

Der ingen der siger at alt til baby skal være nyt!
Vi har ikke brugt mere end 3000.- på udstyr til vores.
Og hvem køber lige det hele på en gang, det tror jeg ikke der er nogle der gør.

Og vi har ikke oplevet det er " dyrt " at have børn endnu.

Og de er da 2 og ½ år

Jeg brugte godt nok heller ikke meget på udstyr. Barnevognen købte vi brugt, og den kostede 1000 kr. pusletasken købte jeg også brugt, tror jeg gav 30 kr. for den. Hoved/hale-fad købte jeg også brugt for en 20´er tror jeg. Puslebordet gav min mor os i gave. vi købte sådan set alt udstyr brugt. tror vi max brugte 1500 kr. på udstyr.

Men hvis man står i en situation med en uplanlagt graviditet, så kan det altså godt lade sig gøre, at købe udstyr til billige penge. Jeg købte endda også brugt tøj, for hvorfor købe en hel masse nyt, når de alligevel ikke kan passe det så længe.

Anmeld

8. november 2010

Aprilmor11

Anonym skriver:

Jeg er 18 år! Jeg har været sammen med min kæreste siden jeg var 13år, godt nok har vi lige slået op i et halv år i mellemtiden. Han er 23år.

Men jeg blev gravid for lidt over et år siden, min kæreste syntes ikke rigtig vi skulle have det barn, selvom jeg syntes vi skulle beholde det, selvom det nu ikke var planlagt. (Jeg var på p-piller) Jeg syntes at et barne fortjener både en mor og en far der er sammen, et trykt sted at være, og økonomien skal være iorden! Og det var det ikke på det tidspunkt så jeg valgte aborten.

For 4 måneder siden blev jeg gravid igen, som faktisk heller ikke rigtig var planlagt, men vi vil have det barn og vi glædede os rigtig meget til vi skulle være forældre. Vi var så sikre på at det var nu det skulle være. Men alt gik ikke sådan som det skulle og jeg fik en spontan abort i uge 9 :/

Nu er det 5 uger siden, og vi ønsker at blive forældre. Jeg er godt nok kun 18år, har ingen uddannelse, men både 9 og 10. klasse eksamen, med gode karakter. Min kæreste har et godt job hvor han tjerner gode penge! Jeg ved selvom jeg vil blive mor nu her, skal jeg nok for en uddannelse, inden ret mange år!

Mit spørgsmål er så:

Hvad tænker i?

Lyder det som en dårlig ide?

Hvad tænker i, om en der er 18år og prøver at blive gravid?

Bar kom med at i tænker(også alt det dårlige.)

Altså jeg syns bestemt ikke at alder har nogen betydning, det er bare et tal .. Det handler om dem som skal have barnet om de kan klare det .. Jeg blev gravid som 16 årig og ventede tvillinger, ville godt beholde dem, men mistede desværre

Og siden har jeg gerne ville være mor, men ville først finde den rette far til barnet .. I dag er jeg gravid i 16+2 uger henne og glæder mig meget .. Så deter KUN dig og din kæreste som kan tage stilling, hvis i føler jer klar så go for it .. Held og lykke med det hele (:

Stort kram herfra (:

Anmeld

8. november 2010

Nalle

Laulund87 skriver:

Det kan jo ske

Anmeld

8. november 2010

Anonym trådstarter

Aprilmor11 skriver:

Altså jeg syns bestemt ikke at alder har nogen betydning, det er bare et tal .. Det handler om dem som skal have barnet om de kan klare det .. Jeg blev gravid som 16 årig og ventede tvillinger, ville godt beholde dem, men mistede desværre

Og siden har jeg gerne ville være mor, men ville først finde den rette far til barnet .. I dag er jeg gravid i 16+2 uger henne og glæder mig meget .. Så deter KUN dig og din kæreste som kan tage stilling, hvis i føler jer klar så go for it .. Held og lykke med det hele (:

Stort kram herfra (:

Hej

Tak for dit svar, og ja jeg har det også sådan at alder er et tal og ikke mere Og mange gange tillykke med din graviditet

Anmeld

8. november 2010

Anonym trådstarter

Maja88 skriver:

nu har jeg ikke læst det hele, men du kan jo ikke uddanne dig til pædagogMEDHJÆLPER, men bare pædagag. men vil du læse til pædagog skal du være opmærksom på adgangskravende til uddannelsen og om du opfylder dem. du kan måske få hjælp fra studievejlederen fra din 10 klasses skole.

Jeg har mente og pædagog assistent

Anmeld

8. november 2010

Risen

Synes bestemt du skal få et barn hvis du er klar, men ikke på bekostning af en tidligere fortrudt abort

Anmeld

8. november 2010

Anonym trådstarter

Zafir skriver:

Jeg har ikek læst hele tråden MEN - jeg vil sige, at det er FEDT at have unge forældre. Det har jeg.

Man kan sagtens tage en uddannelse, når man HAR fået sit barn og man kan sagtens være gode forældre, når man er unge. Specielt, hvis det er velovervejet, som det lyder i jeres tilfælde.

Det der for mine forældre var træls, var at min far ikke var færdig med at feste endnu... Så min mor har sagt at hun syntes det var ærgelig at han gerne ville så meget ud i weekenderne. Somme tider var hun med, men ellers var hun hjemme med mig. Men det kan man jo tale om inden.

Udover det, har det været nice, syntes jeg

Hej Tak for dit svar.

Det er jeg glad for at høre, for alle i min familie har været over 28 når de fik børn. Så der var ingen unge forældre her s;

Men det med at feste og det, vi tager da i byen engang imellem. Nok en gang hver anden månede, vi kan godt lide at hygge der hjemme eller med nogle venner Og som sagt har 4 af vores venner også lige fået barn, så den ser vi jo også tit. De er godt nok 26-28-22-21 år

Men de gange hvor vi enten skl til fødselsdagefester eller noget andet, som ikke er ret tit. Har vi en masse bedste forældre som vil stå i kø for at passe h*n

Anmeld

8. november 2010

Anonym trådstarter

SeptemberBaby skriver:

Det kommer vel lidt an på, hvordan uddannelsen er sammensat. Kan godt være, du lige skal vente på en semesterstart..? Men altså, du skal ikke begynde forfra. Du er jo nået dertil, hvor du er nået.. . Jeg synes bare du skal melde dig ind på den uddannesle. I kan alligevel ikke planlægge jer frem til fødselstermin. Men uddannelsen, den kan du sagtens planlægge. Det er der i hvert fald intet forgjort i.

Held og lykke med det! (Og så foreslår jeg i øvrigt, at du tager en snak med en studievejleder - evt. i tilknytning til pæd.seminariet. I øvrigt kan du læse om reglerne for SU på www.su.dk)

ja Men ringer til min studievejleder i morgen, og tak for hjælpen

Anmeld

8. november 2010

Anonym trådstarter

DK skriver:

Hvis i planlægger en graviditet vil det uanset hvad være ret dumt at starte op på en uddannelse, fordi du på SU får 5170 kr FØR skat og du på kontanthjælp får ca. 13.000 kr FØR skat!!

Hvis du vil igang med at læse, så tag HELE pædagog uddannelsen, istedet for kun den "halve" assistent-uddannelse! Tiden går alligevel, og så har du meget bedre muligheder for job, og meget bedre mulighed for en bedre løn bagefter!

Hvad har du lavet de sidste par år? Altså du skrev at du kun havde 9-10 klasse, så hvad har du lavet siden folkeskolen?

Knus Ditte!

Hej

Det er halvanden år siden jeg gik ud af 10. klasse. Og siden da har jeg arbejdet

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.