Anonym skriver:
Jeg er 100% sikker på at jeg får min uddannelse når min barsel er færdig 
Hej Anonyme
- Hvorfor ikke melde dig ind på en udd. inden du skal have barn? Det giver dig 12 mdr.s ekstra SU jo... Og du holder jo alligevel barslen, og så kan du starte op igen på udd., når den lille begynder i vuggestue, hvilket vil give både baby og dig en fleksibilitet, som mange forældre kun kan drømme om..
Jeg tænker også, at det også vil give dig en økonomisk fordel i forhold til ellers, og det gør jo ikke noget, selvom manden tjener penge
... Eller?
Ellers kan jeg ikke råde dig i forhold til at få barn. Kan kun sige, at du lyder fornuftig, og det er svært at se udfra dit indlæg, at der skulle være noget i vejen for det.
Men synes, som en anden også skriver, at I, ligesom alle andre kommende forældre, skal snakke rigtig godt og grundigt med hinanden om det hele.
- Hvad forventer I af hinanden? Hvem tager hvor meget barsel? Er I begge indstillede på at droppe fester og natteliv for en periode? Kan manden være en del hjemme og støtte, - også inden du skal føde, hvis du er meget besværet? Er manden indstillet på, at der er en masse vasketøj og rengøring, han må tage del i (ved jo ikke, om han allerede gør?)? Hvordan sikrer I hinanden ved break up? Skulle I måske tage at gifte jer? Hvad med økonomien - han tjener pengene, mens du og barn naturligvis (også) bruger dem, - er han 100% ok med det? Har i egentlig fællesøkonomi? Bor I godt nok, som I gør, eller var det på tide at flytte til noget (evt.) større? Får I brug for bil/Har I bil? - Er den "børnevenlig"? Kan økonomien klare en institutionsplads? Hvor mange penge kan I blive enige om at afsætte til indkøb af babyudstyr - fra puslebord til barnevogn, og er det realistisk? Har I forældre/søskene i nærheden, som kan og vil hjælpe, når der er brug for babysitter?Osv.osv.osv. (bla bla bla
- der er nok at tage fat i).
Jeg ønsker jer alt det bedste!