jeg vil være ung mor,

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

11.331 visninger
104 svar
0 synes godt om
7. november 2010

Anonym trådstarter

Jeg er 18 år! Jeg har været sammen med min kæreste siden jeg var 13år, godt nok har vi lige slået op i et halv år i mellemtiden. Han er 23år.

Men jeg blev gravid for lidt over et år siden, min kæreste syntes ikke rigtig vi skulle have det barn, selvom jeg syntes vi skulle beholde det, selvom det nu ikke var planlagt. (Jeg var på p-piller) Jeg syntes at et barne fortjener både en mor og en far der er sammen, et trykt sted at være, og økonomien skal være iorden! Og det var det ikke på det tidspunkt så jeg valgte aborten.

For 4 måneder siden blev jeg gravid igen, som faktisk heller ikke rigtig var planlagt, men vi vil have det barn og vi glædede os rigtig meget til vi skulle være forældre. Vi var så sikre på at det var nu det skulle være. Men alt gik ikke sådan som det skulle og jeg fik en spontan abort i uge 9 :/

Nu er det 5 uger siden, og vi ønsker at blive forældre. Jeg er godt nok kun 18år, har ingen uddannelse, men både 9 og 10. klasse eksamen, med gode karakter. Min kæreste har et godt job hvor han tjerner gode penge! Jeg ved selvom jeg vil blive mor nu her, skal jeg nok for en uddannelse, inden ret mange år!

Mit spørgsmål er så:

Hvad tænker i?

Lyder det som en dårlig ide?

Hvad tænker i, om en der er 18år og prøver at blive gravid?

Bar kom med at i tænker(også alt det dårlige.)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. november 2010

NessaXenia

hvis du selv syntes det er en god ide så er det jo dit valg.

Jeg er 19 år og gravid, og det er ikke nogen dans på roser..

Anmeld

7. november 2010

Anonym trådstarter

Nina Sophia skriver:

hvis du selv syntes det er en god ide så er det jo dit valg.

Jeg er 19 år og gravid, og det er ikke nogen dans på roser..

Hvad mener du med det ikke er nogen dans på roser?

Anmeld

7. november 2010

4xGreve

Anonym skriver:

Jeg er 18 år! Jeg har været sammen med min kæreste siden jeg var 13år, godt nok har vi lige slået op i et halv år i mellemtiden. Han er 23år.

Men jeg blev gravid for lidt over et år siden, min kæreste syntes ikke rigtig vi skulle have det barn, selvom jeg syntes vi skulle beholde det, selvom det nu ikke var planlagt. (Jeg var på p-piller) Jeg syntes at et barne fortjener både en mor og en far der er sammen, et trykt sted at være, og økonomien skal være iorden! Og det var det ikke på det tidspunkt så jeg valgte aborten.

For 4 måneder siden blev jeg gravid igen, som faktisk heller ikke rigtig var planlagt, men vi vil have det barn og vi glædede os rigtig meget til vi skulle være forældre. Vi var så sikre på at det var nu det skulle være. Men alt gik ikke sådan som det skulle og jeg fik en spontan abort i uge 9 :/

Nu er det 5 uger siden, og vi ønsker at blive forældre. Jeg er godt nok kun 18år, har ingen uddannelse, men både 9 og 10. klasse eksamen, med gode karakter. Min kæreste har et godt job hvor han tjerner gode penge! Jeg ved selvom jeg vil blive mor nu her, skal jeg nok for en uddannelse, inden ret mange år!

Mit spørgsmål er så:

Hvad tænker i?

Lyder det som en dårlig ide?

Hvad tænker i, om en der er 18år og prøver at blive gravid?

Bar kom med at i tænker(også alt det dårlige.)

Jeg var 18 da jeg blev gravid, nåede lige at blive 19 inden jeg fødte. Jeg fortyrder på ingen måder at have fået barn så tidligt men ser det nærmer som en gave for jeg har fået et barn der har større behov og hvor intet er gået som planlagt og lige der har jeg været så glad for min unge alder, men desværre så har jeg også mødt mange med fordomme mod mig som ung mor og desværre så har der været meget andet i den stil men det har bare gjordt mig meget stærker og meget mere sikker på mit valg... alder er ikke det afgørende hvis man føler sig klar man skal bare være forberedt på at det er hårdt det kræver meget af en og af par forholdet og at det ikke altid bliver som man forventer og ønsker så skal det hele sku nok gå!

Held og lykke

Anmeld

7. november 2010

Anonym trådstarter

WiitrioeN skriver:

Jeg var 18 da jeg blev gravid, nåede lige at blive 19 inden jeg fødte. Jeg fortyrder på ingen måder at have fået barn så tidligt men ser det nærmer som en gave for jeg har fået et barn der har større behov og hvor intet er gået som planlagt og lige der har jeg været så glad for min unge alder, men desværre så har jeg også mødt mange med fordomme mod mig som ung mor og desværre så har der været meget andet i den stil men det har bare gjordt mig meget stærker og meget mere sikker på mit valg... alder er ikke det afgørende hvis man føler sig klar man skal bare være forberedt på at det er hårdt det kræver meget af en og af par forholdet og at det ikke altid bliver som man forventer og ønsker så skal det hele sku nok gå!

Held og lykke

Mange tak . Du havde heller ingen uddannelse inden, vel?

Anmeld

7. november 2010

A&F

Selvfølgelig kan du være mor som 18 årig, hvis du er klar til det. Jeg er 20 år,og gravid. Min mand og jeg er begge i gang med en videregående uddannelse. Personligt hælder jeg mere til, at man fx er i gang med en uddannelse, eller har et job. Men det er rigtig godt, at du har planer om at tage en uddannelse efter I har fået et barn.  

Held og lykke

Anmeld

7. november 2010

Anonym trådstarter

A&F skriver:

Selvfølgelig kan du være mor som 18 årig, hvis du er klar til det. Jeg er 20 år,og gravid. Min mand og jeg er begge i gang med en videregående uddannelse. Personligt hælder jeg mere til, at man fx er i gang med en uddannelse, eller har et job. Men det er rigtig godt, at du har planer om at tage en uddannelse efter I har fået et barn.  

Held og lykke

Jeg er 100% sikker på at jeg får min uddannelse når min barsel er færdig

Anmeld

7. november 2010

Laulund87

Det er en god ting at du overvejer det meget og at du spørger andre om deres mening, tyder på at du ikke bare springer ud i det og tænker, "Ihh det kunne være hyggeligt at gå tur med barnevognen"..For det er så meget mere end det!

Jeg kan ikke sige om det er en god idé,men super at du gør dig nogle tanker om det og leger lidt med ideén inden i beslutter jer..Snak meget om det og jeres forventninger til hinandenHeld oglykke..

Anmeld

7. november 2010

Moderator

Profilbillede for Moderator

hvis i er klar, og i syntes det passer fint ind nu. hvorfor så ikke springe ud i det??

Anmeld

7. november 2010

Frk. Himmelblå

Anonym skriver:

Jeg er 100% sikker på at jeg får min uddannelse når min barsel er færdig

Hej Anonyme

- Hvorfor ikke melde dig ind på en udd. inden du skal have barn? Det giver dig 12 mdr.s ekstra SU jo... Og du holder jo alligevel barslen, og så kan du starte op igen på udd., når den lille begynder i vuggestue, hvilket vil give både baby og dig en fleksibilitet, som mange forældre kun kan drømme om..

Jeg tænker også, at det også vil give dig en økonomisk fordel i forhold til ellers, og det gør jo ikke noget, selvom manden tjener penge ... Eller?

Ellers kan jeg ikke råde dig i forhold til at få barn. Kan kun sige, at du lyder fornuftig, og det er svært at se udfra dit indlæg, at der skulle være noget i vejen for det.

Men synes, som en anden også skriver, at I, ligesom alle andre kommende forældre, skal snakke rigtig godt og grundigt med hinanden om det hele.

- Hvad forventer I af hinanden? Hvem tager hvor meget barsel? Er I begge indstillede på at droppe fester og natteliv for en periode? Kan manden være en del hjemme og støtte, - også inden du skal føde, hvis du er meget besværet? Er manden indstillet på, at der er en masse vasketøj og rengøring, han må tage del i (ved jo ikke, om han allerede gør?)? Hvordan sikrer I hinanden ved break up? Skulle I måske tage at gifte jer? Hvad  med økonomien - han tjener pengene, mens du og barn naturligvis (også) bruger dem, - er han 100% ok med det? Har i egentlig fællesøkonomi? Bor I godt nok, som I gør, eller var det på tide at flytte til noget (evt.) større? Får I brug for bil/Har I bil? - Er den "børnevenlig"? Kan økonomien klare en institutionsplads? Hvor mange penge kan I blive enige om at afsætte til indkøb af babyudstyr - fra puslebord til barnevogn, og er det realistisk? Har I forældre/søskene i nærheden, som kan og vil hjælpe, når der er brug for babysitter?Osv.osv.osv. (bla bla bla  - der er nok at tage fat i).

Jeg ønsker jer alt det bedste!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.