jeg vil være ung mor,

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

8. november 2010

Anonym trådstarter

Carina1977 skriver:

Min mor arbejder som pædagog i en børnehave, og de fravælger altid dem med PGU´en. Det gør de af een simpel grund, lønnen. En alm. pædagogmedhjælper, skal ikke have ligeså meget i løn, som de der har taget PGU. Det er trist men sandt. Og i de her sparetider, gør det bestemt ikke situationen bedre. I min mors børnehave bliver de nødt til at sætte et par pædagogmedhjælpere ned i tid, fordi de er blevet påbudt at spare x antal 1000 kr. på lønninger.

Jeg vil ikke anbefale at tage en PGU, netop på det her grundlag. Den er så god at tage, hvis man med det samme vil videreuddanne sig til pædagog, da netop PGU´en kan give en adgang til uddannelsen som pædagog. Men ellers vil jeg fraråde den.

Men hvis man er pædagog assistent, så får man ikke lige så meget i løn, som en pædagog vel?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. november 2010

NessaXenia

Anonym skriver:

Hvad mener du med det ikke er nogen dans på roser?

jeg mener at det ikke lige altid er sjovt og stå her  hvor jeg feks gør ; graviditet, job og uddannelse, homoner mm. + det er rigtig dyrt at få et barn, udstyr osv. der er mange ting man skal have med i sine overvejelser.

Eller, det kommer jo an på hvordan man er...

Anmeld

8. november 2010

Nalle

Og det behøver ikke være dyrt at få et barn overhovedet!

Der ingen der siger at alt til baby skal være nyt!
Vi har ikke brugt mere end 3000.- på udstyr til vores.
Og hvem køber lige det hele på en gang, det tror jeg ikke der er nogle der gør.

Og vi har ikke oplevet det er " dyrt " at have børn endnu.

Og de er da 2 og ½ år

Anmeld

8. november 2010

Mi

Anonym skriver:

det var også uddannelsen som pædagog assistent jeg mente. Jeg ved ikke helt om jeg skal tage assistenten eller uddannelsen som pædagog.

Så ville jeg anbefale den oprindelige pædagoguddannelse. De fleste pædagoger anser nok assistentuddannelsen, som en lidt halv udgave af pædagoguddannelsen og det kan blive sværer at få job.

Marianne

www.stjerneleg.dk

Anmeld

8. november 2010

Mi

Carina1977 skriver:

Min mor arbejder som pædagog i en børnehave, og de fravælger altid dem med PGU´en. Det gør de af een simpel grund, lønnen. En alm. pædagogmedhjælper, skal ikke have ligeså meget i løn, som de der har taget PGU. Det er trist men sandt. Og i de her sparetider, gør det bestemt ikke situationen bedre. I min mors børnehave bliver de nødt til at sætte et par pædagogmedhjælpere ned i tid, fordi de er blevet påbudt at spare x antal 1000 kr. på lønninger.

Jeg vil ikke anbefale at tage en PGU, netop på det her grundlag. Den er så god at tage, hvis man med det samme vil videreuddanne sig til pædagog, da netop PGU´en kan give en adgang til uddannelsen som pædagog. Men ellers vil jeg fraråde den.

Ja, det kan der være noget om. Desværre

Anmeld

8. november 2010

Anonym trådstarter

Nallz skriver:

Og de er da 2 og ½ år

det var da ikke meget

Hvordan kan det være?

Anmeld

8. november 2010

Nalle

Anonym skriver:

det var da ikke meget

Hvordan kan det være?

Fordi vi ikke har haft behov for at bruge flere tusinde kroner på barnevorn, seng osv

Anmeld

8. november 2010

Laulund87

Nallz skriver:

Og de er da 2 og ½ år

Det er rigtigt..Det handler om hvad man vil. Vi brugte nok 20000 kr, men vi sparede heller ikke og tingene var nye

Anmeld

8. november 2010

Laulund87

8. november 2010

DK

Hvis i planlægger en graviditet vil det uanset hvad være ret dumt at starte op på en uddannelse, fordi du på SU får 5170 kr FØR skat og du på kontanthjælp får ca. 13.000 kr FØR skat!!

Hvis du vil igang med at læse, så tag HELE pædagog uddannelsen, istedet for kun den "halve" assistent-uddannelse! Tiden går alligevel, og så har du meget bedre muligheder for job, og meget bedre mulighed for en bedre løn bagefter!

Hvad har du lavet de sidste par år? Altså du skrev at du kun havde 9-10 klasse, så hvad har du lavet siden folkeskolen?

Knus Ditte!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.