Skal hun fjernes hjemmefra? (teenager)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

27. oktober 2010

Anonym

Min søster var ligesådan og min mor spurgte kommunen om hjælp, hun har 2 børn mere foruden mig og min søster og de valgte at sætte min søster i Familieterapi så hun kom ind og snakkede med hver uge De har ikke fjernet de to andre

Så Tror din veninde skal spørge efter hjælp ved kommunen

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. oktober 2010

B&J

Når en 13årie piger er sådan er der et eller andet der stikker under sådan er det altid... men ja psykolog og en masse hjælp til den pige måske i en familiepleje som nogle skriver og helst i en anden kommune hvor hun kan få nye venner nyt liv

Anmeld

27. oktober 2010

MetteMTH

Anonym skriver:

Min venindes datter er 13år og alt er bare i vejen med den tøs! Hun lyver,stjæler,stikker af,er led ved sine to søskene,og har nu råbt til sin mor at hun vil kneppe moderens kæreste (pigens stedfar gemmen stortset hele hendes liv),problemer i skolen,indtriger ect. Sådan har deres liv været i 1 år,og få nogle mdr siden fik min veninde konstateret en dødelig sygdom. Hun bliver svagere for hver dag der går. Hun tør ikke at spørge komunen om hjælp da hun er bange for at de så ikke bare fjerner den ældste men også de to yngste (12 og 4 år)

Nogen med erfarring mht kommunen og teenageproblemer?

Jeg cykler hen til hende om lidt. Hun er ved at blive komplet ødelagt

Hun er da  bare en besværlig teenager

Anmeld

27. oktober 2010

Anonym trådstarter

Kom hjem igen efter  2 timers snak med både mor og datteren. Det står rigtig rigtig skidt til. Min veninde kan ikke mere. Hun er kørt helt psygisk ned nu,og endnu værre.. Hun sagde at hun hver aften når hun lukker sine øjne håber at hun ikke åbner dem igen Efter snakken med dem begge ved samme bord var de faktisk enige. Pigen sagde at hun gerne ville prøve at forandre sig,og min veninde var villig til at give hende en sidste chance. Hvis hun falder ind i det mønster hun tidligere har haft er de begge indforstået med at tage en tur ned på familieafdelingen. Jeg håber pigen forandre sig,for min veninde er for svag til at kæmpe,og hendes mand orker ikke at tackle problemerne mere! Han har ingen lyst til at komme hjem efter arbejde pga alle de problemer,den yngste dreng er et følelesmæssig kaos,og den 12 årige pige ligger og græder pga måden hendes søster ødelægger familien på! Den pige er altid centrum,så opmærksomhed mangler hun ikke! Stedfaren -Han har udtalt at han er på kanten til at slå hende så hun skal enten forandre sig eller også ved han det er et spørgsmål om tid før han slår hende. Så slemt står det til. Mor,far,og 2 børn vil kunne reddes hvis den 13 årige bliver fjernet-medmindre hun forandre sig. Ellers er alternativet at pigen bliver hjemme,og hele familien falder fra hinanden-og det vil så være det sidste min veninde oplever inden hendes død. Jeg ved ikke hvad jeg skal gøre!

Anmeld

27. oktober 2010

wamse

Først og fremmest kan jeg sagtens forstå at familien er presset, de har jo nogle voldsomme ting at tage stilling til som familie.

Men jeg kan simpelthen ikke forstå at de overhovedet overvejer at datteren skal væk hjemmefra Når stedfaderen er så presset, at han er bange for at ty til vold, så opsøger han hjælp! Han er den voksne og det er hans ansvar at vælge den rigtige løsning.

Synes faktisk at det er voldsomt trist at i tolker at pigen ikke mangler opmærksomhed, for det får hun masser af nu - ja hun får masser af negativ opmærksomhed.

Familien løsning er nu at vælge at kontakte familieafdelingen, hvis pigen ikke ændrer sig. For pokker en byrde det barn bærer, for jeg tror simpelthen ikke på, at fejlen kun ligger ved pigen, men ved hele samspillet i familien, og derfor burde hele familien søge hjælp lige nu. Kommunerne ligger inde med så mange gode redskaber så tingene lige netop ikke kører af sporet, så brug det nu, så denne pige ikke skal bære byrden at være hele familiens undergang

Jeg kan godt forstå at moderen er brændt ud, når hun også har en frygtelig diagnose, men det er lige nu hendes barn har brug for hjælp. Ring dog til kommunen og bed om hjælp. Brug skolen ellers, for jeg ved at der findes noget som hedder tværfagliggrupper, som kan hjælpe familien videre nu.

Anmeld

27. oktober 2010

slettet_7530

wamse skriver:

Først og fremmest kan jeg sagtens forstå at familien er presset, de har jo nogle voldsomme ting at tage stilling til som familie.

Men jeg kan simpelthen ikke forstå at de overhovedet overvejer at datteren skal væk hjemmefra Når stedfaderen er så presset, at han er bange for at ty til vold, så opsøger han hjælp! Han er den voksne og det er hans ansvar at vælge den rigtige løsning.

Synes faktisk at det er voldsomt trist at i tolker at pigen ikke mangler opmærksomhed, for det får hun masser af nu - ja hun får masser af negativ opmærksomhed.

Familien løsning er nu at vælge at kontakte familieafdelingen, hvis pigen ikke ændrer sig. For pokker en byrde det barn bærer, for jeg tror simpelthen ikke på, at fejlen kun ligger ved pigen, men ved hele samspillet i familien, og derfor burde hele familien søge hjælp lige nu. Kommunerne ligger inde med så mange gode redskaber så tingene lige netop ikke kører af sporet, så brug det nu, så denne pige ikke skal bære byrden at være hele familiens undergang

Jeg kan godt forstå at moderen er brændt ud, når hun også har en frygtelig diagnose, men det er lige nu hendes barn har brug for hjælp. Ring dog til kommunen og bed om hjælp. Brug skolen ellers, for jeg ved at der findes noget som hedder tværfagliggrupper, som kan hjælpe familien videre nu.

enig

Anmeld

27. oktober 2010

Anonym trådstarter

Der har været psykolog,der har været samtaler,faren har haft søgt hjælp men hvad nytter det at forældrene kæmper og kæmper for hende når hun bliver værre og værre? De to andre børn og et ægteskab står på spil. Hun bliver sin mors død hvis ikke det snart stopper

Anmeld

29. oktober 2010

Anonym trådstarter

Pigen har de sidste par dage opført sig pænt. Vi tror hun har forstået budskabet. Vi er spændte på at se hvad tiden bringer...

Anmeld

29. oktober 2010

Englehår

Profilbillede for Englehår
wamse skriver:

Helt enig - rigtig godt skrevet..!

-Og så lige til TS.. Nu kender vi kun familien ud fra det du skriver her.. Og det lyder bestemt som om, der er mange ting at tage fat på..! Jeg mener ikke, at det hele bare kan løses ved,at den 13-årige fjernes fra hjemmet.. (Hvilket i øvrigt burde være den ABSOLUT SIDSTE mulighed!!!)

Jeg tror, at det sidte datteren ønsker er, at blive fjernet, sendt hjemmefra, valgt fra - kald det hvad du vil..

At hun har opført sig pænt de sidste dage, må være et udslag af frygt for, at blive fjernet..

Skal hun virkelig, oveni alt det andet, nu også leve i frygt..??

Jeg håber, at forældrene nu vil hjælpe hende, og fortælle hende, at de er glade for hende - at de elsker, accepterer og repekterer hende..

Anja

Anmeld

29. oktober 2010

Bondepigen

Anonym skriver:

Der har været psykolog,der har været samtaler,faren har haft søgt hjælp men hvad nytter det at forældrene kæmper og kæmper for hende når hun bliver værre og værre? De to andre børn og et ægteskab står på spil. Hun bliver sin mors død hvis ikke det snart stopper

Puha stakkels tøs... "du bliver din mors død, hvis du fortsætter på den måde." Hvad er det for noget at sige??? Hun  får da osse bare hele familiens byrder lagt på sig, hvorfor ikke osse hele verdens???

Send hende hjem til mig, så skal jeg hygge om hende!!! ....men problemet er jo, at hun bare vil have sin mor (sin familie) det kan andre ikke gøre noget ved. De bliver nødt til at samarbejde for at få det til at fungere... Og så skal man ALDRIG tale om skyld i sådanne tilfælde, det gør det bare værre!!!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.