Skal hun fjernes hjemmefra? (teenager)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

29. oktober 2010

Missi

bondepigen skriver:

Puha stakkels tøs... "du bliver din mors død, hvis du fortsætter på den måde." Hvad er det for noget at sige??? Hun  får da osse bare hele familiens byrder lagt på sig, hvorfor ikke osse hele verdens???

Send hende hjem til mig, så skal jeg hygge om hende!!! ....men problemet er jo, at hun bare vil have sin mor (sin familie) det kan andre ikke gøre noget ved. De bliver nødt til at samarbejde for at få det til at fungere... Og så skal man ALDRIG tale om skyld i sådanne tilfælde, det gør det bare værre!!!

så enig

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. oktober 2010

SØS

Profilbillede for SØS
Venter spændt...
wamse skriver:

Først og fremmest kan jeg sagtens forstå at familien er presset, de har jo nogle voldsomme ting at tage stilling til som familie.

Men jeg kan simpelthen ikke forstå at de overhovedet overvejer at datteren skal væk hjemmefra Når stedfaderen er så presset, at han er bange for at ty til vold, så opsøger han hjælp! Han er den voksne og det er hans ansvar at vælge den rigtige løsning.

Synes faktisk at det er voldsomt trist at i tolker at pigen ikke mangler opmærksomhed, for det får hun masser af nu - ja hun får masser af negativ opmærksomhed.

Familien løsning er nu at vælge at kontakte familieafdelingen, hvis pigen ikke ændrer sig. For pokker en byrde det barn bærer, for jeg tror simpelthen ikke på, at fejlen kun ligger ved pigen, men ved hele samspillet i familien, og derfor burde hele familien søge hjælp lige nu. Kommunerne ligger inde med så mange gode redskaber så tingene lige netop ikke kører af sporet, så brug det nu, så denne pige ikke skal bære byrden at være hele familiens undergang

Jeg kan godt forstå at moderen er brændt ud, når hun også har en frygtelig diagnose, men det er lige nu hendes barn har brug for hjælp. Ring dog til kommunen og bed om hjælp. Brug skolen ellers, for jeg ved at der findes noget som hedder tværfagliggrupper, som kan hjælpe familien videre nu.

Hvor Er det bare godt skrevet Wamse.

Puha denne historie gør ondt at høre. Familien skal søge hjælp!

Familieafdelingen - og alt det den kan tilbyde i form af samtaler, aflastning på den ene og den anden måde mv. - er da ikke noget der skal trues med. (Sådan opfatter jeg det, når der bliver skrevet at pigen har fået en chance til, og ellers er det familieafdelingen) Tværtimod skal man da henvende sig der for at få den hjælp, opbakning og støtte man har behov for. - Det burde de længe have gjort, men bedre sent end aldrig...

Anmeld

29. oktober 2010

SØS

Profilbillede for SØS
Venter spændt...
bondepigen skriver:

Puha stakkels tøs... "du bliver din mors død, hvis du fortsætter på den måde." Hvad er det for noget at sige??? Hun  får da osse bare hele familiens byrder lagt på sig, hvorfor ikke osse hele verdens???

Send hende hjem til mig, så skal jeg hygge om hende!!! ....men problemet er jo, at hun bare vil have sin mor (sin familie) det kan andre ikke gøre noget ved. De bliver nødt til at samarbejde for at få det til at fungere... Og så skal man ALDRIG tale om skyld i sådanne tilfælde, det gør det bare værre!!!

Anmeld

29. oktober 2010

Bondepigen

SØS skriver:

Hvor Er det bare godt skrevet Wamse.

Puha denne historie gør ondt at høre. Familien skal søge hjælp!

Familieafdelingen - og alt det den kan tilbyde i form af samtaler, aflastning på den ene og den anden måde mv. - er da ikke noget der skal trues med. (Sådan opfatter jeg det, når der bliver skrevet at pigen har fået en chance til, og ellers er det familieafdelingen) Tværtimod skal man da henvende sig der for at få den hjælp, opbakning og støtte man har behov for. - Det burde de længe have gjort, men bedre sent end aldrig...

Netop familie afdelingen skal da ikke ses som en trussel, men en hjælp!

Anmeld

29. oktober 2010

Anonym trådstarter

Der skal ikke hygges om en pige som hende før hun har gjort sig fortjent til det. Man belønner ikke dårlig opførsel!Hendes opførsel startede før moren blev syg. Der er ingen foreskel fra før og efter sygdom. Den stil hun fremføre ødelægegr hendes familie. Fjerne hende er den sidste udvej. Familien har kæmpet,og som mange af jer tænkte jeg i starten at hun bare manglede kærlighed,opmærksomhed og hygge. Jeg tog fejl som mange andre der har forsøgt at hjælpe har gjort. Det er bedre hun lever i frygt for at blive smidt ud end at hun bliver hendes mors død og årsag til familieopløsning. Vi håber frygten er blevet et vendepunkt. Det gik vidst først oprindeligt op for hende at hun køre på sidste chance nu. Lad os alle håbe på det bedste for den familie...

Anmeld

29. oktober 2010

Bondepigen

Anonym skriver:

Der skal ikke hygges om en pige som hende før hun har gjort sig fortjent til det. Man belønner ikke dårlig opførsel!Hendes opførsel startede før moren blev syg. Der er ingen foreskel fra før og efter sygdom. Den stil hun fremføre ødelægegr hendes familie. Fjerne hende er den sidste udvej. Familien har kæmpet,og som mange af jer tænkte jeg i starten at hun bare manglede kærlighed,opmærksomhed og hygge. Jeg tog fejl som mange andre der har forsøgt at hjælpe har gjort. Det er bedre hun lever i frygt for at blive smidt ud end at hun bliver hendes mors død og årsag til familieopløsning. Vi håber frygten er blevet et vendepunkt. Det gik vidst først oprindeligt op for hende at hun køre på sidste chance nu. Lad os alle håbe på det bedste for den familie...

Man gør sig ikke FORTJENT til sin mors kærlighed. Den HAR man, BETINGELSESLØST. Synes virkelig I er forkert på den, og se så at få røven hen i familierådgivningen, og få noget hjælp inden I får både familien og pigen helt ødelagt!

Anmeld

29. oktober 2010

Englehår

Profilbillede for Englehår
Anonym skriver:

Åh, hvor blev jeg ked af denne besvarelse...!!

En 'pige som hende' - hvis det er sådan i alle ser på hende, ja, så forstår jeg faktisk godt pigen.. For hvem skal hun så ellers være..??

Frygt kan ALDRIG blive vejen frem..!!

Har hele familien fået hjælp...?? Viser forældrene interesse i, et blive hjulpet..??

Eller lægger de det hele på pigens skuldre...??

Det her er virklig sat på spidsen (og måske også lidt for groft) MEN! Skal pigen leve i frygt resten af sit liv? Moren dør inden længe, og pigen skal så leve med tanken om, at det var hende der slog moren ihjel..

Vend den lige om - og så se, at få noget hjælp til hele familien..!!

Anmeld

29. oktober 2010

Bondepigen

AnjaM skriver:

Åh, hvor blev jeg ked af denne besvarelse...!!

En 'pige som hende' - hvis det er sådan i alle ser på hende, ja, så forstår jeg faktisk godt pigen.. For hvem skal hun så ellers være..??

Frygt kan ALDRIG blive vejen frem..!!

Har hele familien fået hjælp...?? Viser forældrene interesse i, et blive hjulpet..??

Eller lægger de det hele på pigens skuldre...??

Det her er virklig sat på spidsen (og måske også lidt for groft) MEN! Skal pigen leve i frygt resten af sit liv? Moren dør inden længe, og pigen skal så leve med tanken om, at det var hende der slog moren ihjel..

Vend den lige om - og så se, at få noget hjælp til hele familien..!!

Anmeld

29. oktober 2010

Moderator

Profilbillede for Moderator
Anonym skriver:

Måske skal der netop hygges om pigen, så hun føler sig elsket og ikke som en byrde?

Måske tænker hun, at negativ opmærksomhed er bedre end ingen opmærksomhed?

Måske er hun bare en teenager, der udover at leve i det kaos, det kan være at være teenager, skal forsøge at forholde sig til, at hun skal miste sin mor?

Anmeld

29. oktober 2010

Slettet

SeptemberBaby skriver:

Øh nej, det kan man vist ikke bare sådan lige rådgive om ud fra den sparsomme info.

Men vil lige tillade mig at skrive: Husk lige, at PIGEN ER ET BARN! Og I er de voksne. Og ingen tvivl om, hun har det drønsvært, og at der er et eller andet, som ligger til grund for det.

(I må skisme ikke tage hendes fornærmelser, udbrud og opførsel til jer som var det en overlagt provokation fra et voksent menneske. Husk, hun er altså lille endnu).

Håber det bedste for hende og din veninde og resten af familien.

Jeg er helt enig!! ...Plus hun er et barn (i en vanskelig alder) hvis mor har fået konstateret en dødelig sygedom, jamen da!

Kommunen fjerner ikke bare børn sådan lige, så hvis din veninde har brug for hjælp skal hun be´ om den! Det er da helt naturligt for en ansvarsfuld forælder

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.