Skal hun fjernes hjemmefra? (teenager)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

11.337 visninger
44 svar
0 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
27. oktober 2010

Anonym trådstarter

Min venindes datter er 13år og alt er bare i vejen med den tøs! Hun lyver,stjæler,stikker af,er led ved sine to søskene,og har nu råbt til sin mor at hun vil kneppe moderens kæreste (pigens stedfar gemmen stortset hele hendes liv),problemer i skolen,indtriger ect. Sådan har deres liv været i 1 år,og få nogle mdr siden fik min veninde konstateret en dødelig sygdom. Hun bliver svagere for hver dag der går. Hun tør ikke at spørge komunen om hjælp da hun er bange for at de så ikke bare fjerner den ældste men også de to yngste (12 og 4 år)

Nogen med erfarring mht kommunen og teenageproblemer?

Jeg cykler hen til hende om lidt. Hun er ved at blive komplet ødelagt

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. oktober 2010

Frk. Himmelblå

Øh nej, det kan man vist ikke bare sådan lige rådgive om ud fra den sparsomme info.

Men vil lige tillade mig at skrive: Husk lige, at PIGEN ER ET BARN! Og I er de voksne. Og ingen tvivl om, hun har det drønsvært, og at der er et eller andet, som ligger til grund for det.

(I må skisme ikke tage hendes fornærmelser, udbrud og opførsel til jer som var det en overlagt provokation fra et voksent menneske. Husk, hun er altså lille endnu).

Håber det bedste for hende og din veninde og resten af familien.

Anmeld

27. oktober 2010

Mumto3

SeptemberBaby skriver:

Øh nej, det kan man vist ikke bare sådan lige rådgive om ud fra den sparsomme info.

Men vil lige tillade mig at skrive: Husk lige, at PIGEN ER ET BARN! Og I er de voksne. Og ingen tvivl om, hun har det drønsvært, og at der er et eller andet, som ligger til grund for det.

(I må skisme ikke tage hendes fornærmelser, udbrud og opførsel til jer som var det en overlagt provokation fra et voksent menneske. Husk, hun er altså lille endnu).

Håber det bedste for hende og din veninde og resten af familien.

Oj, det var godt skrevet!!!

Anmeld

27. oktober 2010

MamaLook

Det kunne jo også være, at den 13-årige pige har en sygdom? Altså, jeg hørte en historie i skolen om en pige (på 13 år), der var startet på p-piller - og p-pillerne forårsagede adskillige blodpropper i hjernen, hvilket først blev opdaget over et år efter. Denne pige havde været "god" indtil p-pillestart og ændrede pludseligt personlighed fuldstændig. Forældrene troede, det skyldtes, at hun var blevet teenager - men heldigvis blev blodpropperne opdaget i tide..

Men ligemeget hvad, så synes jeg godt nok også, det er drastisk at overveje at få sin 13-årige datter "fjernet" istedet for at gøre noget ved problemet, evt. søge professionel hjælp...

Anmeld

27. oktober 2010

Becks

Anonym skriver:

Min venindes datter er 13år og alt er bare i vejen med den tøs! Hun lyver,stjæler,stikker af,er led ved sine to søskene,og har nu råbt til sin mor at hun vil kneppe moderens kæreste (pigens stedfar gemmen stortset hele hendes liv),problemer i skolen,indtriger ect. Sådan har deres liv været i 1 år,og få nogle mdr siden fik min veninde konstateret en dødelig sygdom. Hun bliver svagere for hver dag der går. Hun tør ikke at spørge komunen om hjælp da hun er bange for at de så ikke bare fjerner den ældste men også de to yngste (12 og 4 år)

Er der nogle der har snakket med denne her pige om hendes problemer? 

Jeg tænker, at hun før hendes mors sygdom, var alm teenager der elsker intriger (opmærksomhed) Men higer mere efter den, efter hendes mor er blevet syg. Måske AL opmærksomhed går til din veninde, og ingen har spurgt denne her pige om hvordan  hun har det med hendes mors sygdom - Hun går garanteret og er skide bange, og hendes reaktion på det hele, er hendes opførsel!

At fjerne hende fra hendes søskende og familie, mener jeg vil være SÅ synd for denne her lille mus.. Det hjælper ikke på hendes problemer, men flytter dem derimod bare - Og i værste fald, gør det værre!!

Hendes kommetar at hun vil kneppe morens kæreste, er i mine øre et kæmpe brøl om hjælp!! "Så hør mig dog!!!!" 

Lyt til hende, er mit forslag, her er en teenager der helt klart har det SÅ skidt!!!

Anmeld

27. oktober 2010

lauras*mor*

din veninde skal hive fat i sin sagsbehandler på kommunen, og der igennem få hjælp og støtte til at håndtere teenageren.. det er ikke altid den nemmeste løsning er den bedste... Håber din veninde finder ud af en løsning som passer alle bedst muligt...

Anmeld

27. oktober 2010

AnneBJ

Tutter skriver:

Er der nogle der har snakket med denne her pige om hendes problemer? 

Jeg tænker, at hun før hendes mors sygdom, var alm teenager der elsker intriger (opmærksomhed) Men higer mere efter den, efter hendes mor er blevet syg. Måske AL opmærksomhed går til din veninde, og ingen har spurgt denne her pige om hvordan  hun har det med hendes mors sygdom - Hun går garanteret og er skide bange, og hendes reaktion på det hele, er hendes opførsel!

At fjerne hende fra hendes søskende og familie, mener jeg vil være SÅ synd for denne her lille mus.. Det hjælper ikke på hendes problemer, men flytter dem derimod bare - Og i værste fald, gør det værre!!

Hendes kommetar at hun vil kneppe morens kæreste, er i mine øre et kæmpe brøl om hjælp!! "Så hør mig dog!!!!" 

Lyt til hende, er mit forslag, her er en teenager der helt klart har det SÅ skidt!!!

Anmeld

27. oktober 2010

Aprilmor11

Anonym skriver:

Åhh, forstår godt at hun har det svært ( moren ) Men har i prøvet at tænke på, hvad der kan være galt ? Jeg var selv en virkelig strid teenager fordi at jeg manglede opmærksomhed og ville skille min mor og stedfar ad .. Var krops umulig, fik min mor til at græde og fik hende kørt så langt ned at hun prøvede at begå selvmord, pga. a mig, fordi at jeg manglede opmærksomhed .. Min stedfar HAR heldigvis en meget stærk psyke og hjalp min mor .. Måske hun mangler opmærksomhed, er hun blevet tjekket for ADHD ? Måske kunne det være det ? Måske hun tumler med nogen ting hun ikke kan få ud, og det er et råb om hjælp .. Der er SÅ mange ting det kan være .. Håber virkelig at hun finder ud a det og det hele det går .. Prøv at søg hjælp fra kommunen evt. måske hun skal have en sjæleven ? Måske er det noget helt andet hun har brug for .. Jeg blev ikke smidt væk .. Håber at det hele går på sin plads .. For det må være rigtig hårdt at få af vide at man har en dødelig sygdom og samtidig skal prøve at hjælpe min datter .. Kram her fra

Anmeld

27. oktober 2010

Svei

Anonym skriver:

Stakkels pige, hvis ikke moderen søger hjælp til at hun kan give hendes barn et bedre liv....jeg er ret så sikker på de ikke bare fjerne barnet, men det gør de jo hvis de vurderer at moderen ikke er i stand til at tage vare på hendes børn og svigter man et barn som hun gør nu ved ikke at bede om hjælp, så synes jeg måske nok der er grund til bekymring....hun er mor og hun skal passe på og støtte hendes børn og gøre alt....kan slet ikke forstå hun ikke har bedt om hjælp for længe side, stakkels lille pige ....

Anmeld

27. oktober 2010

Lone Jakobsen

jamen det giver mig helt ondt i hjertet at læse sådan en beretning.

først fordi din veninde har fået en så frygtelig sygdom....og så fordi hendes datter har det så skidt.

det er tydeligt at hele familien har brug for hjælp, og det kan kun gå for langsomt. så fat i kommunen så de kan rådgive og støtte på den helt rigtige måde i denne uholdbare situation.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.