Skal hun fjernes hjemmefra? (teenager)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

29. oktober 2010

SØS

Profilbillede for SØS
Venter spændt...
bondepigen skriver:

Man gør sig ikke FORTJENT til sin mors kærlighed. Den HAR man, BETINGELSESLØST. Synes virkelig I er forkert på den, og se så at få røven hen i familierådgivningen, og få noget hjælp inden I får både familien og pigen helt ødelagt!

Igen helt enig ! (og kom sgu til at le lidt over din formulering med at komem afsted til familieafdelingen) Godt skrevet.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. oktober 2010

Malthes mor

Har ikke læst alle indlæggene. Men kunne det tænkes at den stakkels pige er ked af at hendes egen mor er meget syg???? Pigen har brug for hjælp!!!

Anmeld

29. oktober 2010

eliasogmor

Anonym skriver:

Der skal ikke hygges om en pige som hende før hun har gjort sig fortjent til det. Man belønner ikke dårlig opførsel!Hendes opførsel startede før moren blev syg. Der er ingen foreskel fra før og efter sygdom. Den stil hun fremføre ødelægegr hendes familie. Fjerne hende er den sidste udvej. Familien har kæmpet,og som mange af jer tænkte jeg i starten at hun bare manglede kærlighed,opmærksomhed og hygge. Jeg tog fejl som mange andre der har forsøgt at hjælpe har gjort. Det er bedre hun lever i frygt for at blive smidt ud end at hun bliver hendes mors død og årsag til familieopløsning. Vi håber frygten er blevet et vendepunkt. Det gik vidst først oprindeligt op for hende at hun køre på sidste chance nu. Lad os alle håbe på det bedste for den familie...

er målløs over din udtalelse.....

Anmeld

29. oktober 2010

Corn

Min venindes datter er 13år og alt er bare i vejen med den tøs! Hun lyver,stjæler,stikker af,er led ved sine to søskene,og har nu råbt til sin mor at hun vil kneppe moderens kæreste (pigens stedfar gemmen stortset hele hendes liv),problemer i skolen,indtriger ect. Sådan har deres liv været i 1 år,og få nogle mdr siden fik min veninde konstateret en dødelig sygdom. Hun bliver svagere for hver dag der går. Hun tør ikke at spørge komunen om hjælp da hun er bange for at de så ikke bare fjerner den ældste men også de to yngste (12 og 4 år)

Nogen med erfarring mht kommunen og teenageproblemer?

Jeg cykler hen til hende om lidt. Hun er ved at blive komplet ødelagt

Kontakt kommunen. Deres sagsbehandlere kan hjælpe igang med et familie-behandlingsforløb, så de kan få noget hjælp. Det hjælper jo ikke nogen at lade stå til.

Jeg arbejder i et Familiehus, hvor vi netop ser den slags hver dag.

Og er din veninde syg, så er der nok endnu mere at snakke om i sådan et forløb

Jeg har ikke læst hele tråden, men man bliver jo kun som man får lov til eller lærer hjemmefra, medmindre man er syg, så det er HELE FAMILIEN der har brug for hjælp...

Hun reagere jo tydeligvis på noget, der ikke er/har været, som det bør

Anmeld

29. oktober 2010

Corn

Og så læste jeg lige tråden og nu er jeg bare så "pissed"...

Trusler fyger om ørerne på den stakkels teenager, der i forvejen er berettiget til oprør. Hendes mor er syg, papfar klar til at slå, og man belønnes ikke for dårlig opførsel

Siger RÅB OM HJÆLP slet ikke noget til dig og moren...

Hvad skal hun gøre for at nogen forstår hende???? I ser jo helt klart ikke hendes problemer, ved at hun lader som om de ikke er der, så selvfølgelig er udad-reagerende.

Håber for den stakkels tøs, at hun selv ved at hun kan kontakte kommunen og få hjælp, når nu dem der skulle forstå hende bedst, ikke hjælper hende.

Og så om igen, det hedder FAMILIEAFD og FAMILIEbehandling fordi børn ikke får problemer uden deres omgivelser, især familien er indblandet...

Anmeld

29. oktober 2010

Molly8

Min venindes datter er 13år og alt er bare i vejen med den tøs! Hun lyver,stjæler,stikker af,er led ved sine to søskene,og har nu råbt til sin mor at hun vil kneppe moderens kæreste (pigens stedfar gemmen stortset hele hendes liv),problemer i skolen,indtriger ect. Sådan har deres liv været i 1 år,og få nogle mdr siden fik min veninde konstateret en dødelig sygdom. Hun bliver svagere for hver dag der går. Hun tør ikke at spørge komunen om hjælp da hun er bange for at de så ikke bare fjerner den ældste men også de to yngste (12 og 4 år)

Nogen med erfarring mht kommunen og teenageproblemer?

Jeg cykler hen til hende om lidt. Hun er ved at blive komplet ødelagt

Jeg vil bare gøre opmærksom på, at der i mange kommuner findes selvhjælpsgrupper for børn, med forældre med dødelige sygdomme. Det lyder som om dén pige virkelig har brug for hjælp, og med en alvorlig sygdom inde på livet, er det da meget naturligt, at det er svært at finde overskuddet som familie. Måske er en selvhælpsgruppe dét, der skal til for at pigen føler sig mødt?

Kh Molly

Ps. Blev lige opmærksom på, at der er flere børn i familien. De skal selvfølgelig have hjælp begge to!

Anmeld

29. oktober 2010

Molly8

Kom i øvrigt i tanker om, at der da vist også er hjælp at hente hos de læger, der behandler den alvorlige sygdom. Her kan man bede om hjælp til at tackle situationen som familie.

Kh Molly

Anmeld

29. oktober 2010

Becks

Anonym skriver:

Der skal ikke hygges om en pige som hende før hun har gjort sig fortjent til det. Man belønner ikke dårlig opførsel!Hendes opførsel startede før moren blev syg. Der er ingen foreskel fra før og efter sygdom. Den stil hun fremføre ødelægegr hendes familie. Fjerne hende er den sidste udvej. Familien har kæmpet,og som mange af jer tænkte jeg i starten at hun bare manglede kærlighed,opmærksomhed og hygge. Jeg tog fejl som mange andre der har forsøgt at hjælpe har gjort. Det er bedre hun lever i frygt for at blive smidt ud end at hun bliver hendes mors død og årsag til familieopløsning. Vi håber frygten er blevet et vendepunkt. Det gik vidst først oprindeligt op for hende at hun køre på sidste chance nu. Lad os alle håbe på det bedste for den familie...

Hvad F***** er det for en udtalelse? 

Man sparker sgu ikke til én der ligger ned!!!

Stakkels stakkels pige, hvor ville jeg ønske der var nogen der tog hånd om hende. Tror I helt seriøst hun gør det bevidst?

Hun er en pige, i den mest vanskelige alder i puberteten, der oven i købet har en mor der er dødsyg!!!!!! Ja, så ville selv den bedste sgu bukke under!!! 

Jeg er målløs over familien og omverdenen SER sådan på hende, at hun bliver hendes mors død - Nej det er sygdommen der bliver hendes mors død! Hjælp hende istedet for at true hende 

FØJ!!!! 

Anmeld

29. oktober 2010

Ranarupta

Tutter skriver:

Hvad F***** er det for en udtalelse? 

Man sparker sgu ikke til én der ligger ned!!!

Stakkels stakkels pige, hvor ville jeg ønske der var nogen der tog hånd om hende. Tror I helt seriøst hun gør det bevidst?

Hun er en pige, i den mest vanskelige alder i puberteten, der oven i købet har en mor der er dødsyg!!!!!! Ja, så ville selv den bedste sgu bukke under!!! 

Jeg er målløs over familien og omverdenen SER sådan på hende, at hun bliver hendes mors død - Nej det er sygdommen der bliver hendes mors død! Hjælp hende istedet for at true hende 

FØJ!!!! 

Anmeld

29. oktober 2010

klmf

Gad vide, hvilket slags menneske man bliver, når man ikke får kærlighed fra sine forældre, før man har gjort sig fortjent til det? Og bliver truet med at ens opførsel slår ens mor ihjel og splitter en familie, når mna stadig kun er et stort barn, med en hjerne der endnu ikke er fuldt udviklet til at forstå konsekvenser, tænke langsigtet og måske er fyldt med kaos indeni.

HVOR SKULLE I SKAMME JER AT PÅLÆGGE ET BARN SKYLDEN FOR SIN MORS DØD OG FAMILIENS OPLØSNING.

Der skal ikke tales skyld, der skal tales om følelser og handlemønstre, både hos barnet og forældrene.

Jeg får det simpelthen dårligt af at tænke på det stakkels barn er blevet pålagt de her skyldfølelser af nogle VOKSNE mennesker.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.