Mor,far,og 2 børn vil kunne reddes hvis den 13 årige bliver fjernet-medmindre hun forandre sig. Ellers er alternativet at pigen bliver hjemme,og hele familien falder fra hinanden-og det vil så være det sidste min veninde oplever inden hendes død. Jeg ved ikke hvad jeg skal gøre! 
Dét der synes jeg simpelthen er så unfair! Der må være et eller andet galt, siden pigen har kunnet komme så langt ud, og at give hendes skylden for familiens probleer, synes jeg er at bruge hende som syndebuk. Hendes opførsel MÅ være tegn på, at der er noget i hendes liv, der ikke er optimalt for hendes trivsel, og det nytter altså ikke noget som mor bare at sende barnet hjemmefra, hvis det har problemer. Hvis hun har været sådan inden sygdommen, er der tydeligvis nogle generelle problemer, der skal tages hånd om.
Hvis denne sygdom er dødelig bør al fokus ligge på at alle får sagt rigtigt farvel til hinanden...hvis datteren bliver tvangsfjernet og moderen siden dør, er jeg bange for, at det kan få fatale konsekvenser for pigens fremtidige liv 
Derudover kan jeg ikke lade være med at tænke på, om denne stakkels pige måske har nogle lig i lasten, som giver hende denne destruktive opførsel. Nogle misbrugte (både seksuelt og verbalt)børn og unge ender med at opføre sig som denne unge pige, fordi de har fået den opfattelse, at de ikke er værd at elske og derfor opfører sig på en måde, så de kun får masser af negativ opmærksomhed. Netop for at det skal blive en selvopfyldende profeti. Måske netop ekstra hygge og kærlighed ikke harmonerer med hendes selvopfattelse, og hun skal have hjælp til at få styr på sit indre, før hun kan fungere optimalt i harmonisk samspil med andre mennesker?
Hvordan har hun det i skolen? Er hun fint fungerende dér, er hun en outsider, er hun med i skolens "problemklike"? Nogle gange kan det hjælpe at se på et menneskes opførsel i andre sammenhænge for at finde frem til, hvad der er det egentlige problemområde.
Anmeld