NF og moderkagebiopsi :s

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3. november 2010

S.Maria

Ihhh hvor dejligt at høre......Tillykke med den gode nyhed. Håber at jeg får samme svar imorgen, venter på der dukker et brev op....

Jeg har også på fornemmelsen at det bliver en dreng, ved ikke helt hvorfor men det har jeg bare, så nu må jeg bare vente og se hvad prøven siger

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. november 2010

Mortilxx

KarinaIda skriver:

Hej....

Uhh, jeg forstår udemærket din frygt.... Kom selv ud med en nakkefoldsscanning på mit første barn som sagde 1:228!!!
Jeg blev også tilbudt en moderkagebiopsi, og jeg var ikke et sekund i tvivl om og sige ja til den.....

Så her kommer min oplevelse af det(i hvert fald hvordan det forgik i odense)!!!

Man starter med og blive kaldt ind, hvor man så sidder og snakker lidt... Derefter kommer man over og ligge på briksen, hvor de starter med og scanne en... Når de så finder det rette sted, holder de scanneren der hele tiden, for og holde øje med hvor nålene rammer henne!!
Den første "nål" de fører ind, er sådan et slags hylster eller hvad man skal sige, den lader de så sidde i, hvor de så inde midt i den, fører den rigtige nål ind, som skal suge noget af fostervandet ud. Altså man kan mærke stikket med den første nål, men synes bestemt ikke det var slemt overhovedet, og jeg er MEGA nåleskræk...
Det væske de suger ud, kommer i en lille skål som så sendes over under et mikroskop!! De spørger jo så om man vil vide kønnet, da den prøve kan give stort set 100% rigtig svar på dette...
Finder de ikke noget i den moderkagebiopsiprøve, kan det være du får nogle hjertescanninger af den lilles hjerte(dette fik jeg)...
Der er mange folk inde på stuen, når sådan en prøve skal foretages, og man skal efterfølgelse ud og ligge stille på en briks i 20 min og svarer på et skema, når man så har ligget der så længe man skulle, er det stadig ikke sikkert du må gå, og du skal derfor køres til bilen i kørestol. Dette skyldes at der jo er chancer for man abortere ved sådan en prøve!!!

Alt i alt, fik vi en god prøve ved moderkagebiopsien, mn de valgt og give os to hjertescanninger, som heller ingen fejl vieste, så vi endte med et sundt og rask barn... Så man kan ikke altis tage højde for at den risikogruppe man kommer i er rigtig...

Jeg synes ikke du skal være "bange" for prøven, for den nål er ikke så slem, heller ikke selvom man er nåleskræk.... Du mærker prikket da de skal stikke nålen ind, men det også det, synes jeg!! Jeg synes det meget værre og få taget en blodprøve...

Jeg skal selv til nakkefoldsscanning på onsdag, men denne her graviditet, og skal være ærlig og sige den frygter jeg, er bange for og ende med et dårligt resultat igen!!!

Nu ved jeg ikke hvor ung du er, men da jeg fik det resultat ved min første graviditet, var jeg kun 21 år og er 23 nu her til den næste.

Held og lykke med det hele, og spørg endelig hvis der er noget du vil vide, så du velkommen til og skrive en PB til mig!!!

Hej

Tusind tak for alle de gode oplysninger du har skrevet

Jeg har været derinde for to dage siden, og jeg synes egentlig ikke at det gjorde ondt.

I dag har min kæreste og jeg fået svaret, og vi venter os en sund og rask lille dreng Hvilket vi jo er utrolig glad for

Men du skal have tusind tak for, at du har skrevet det alligevel

Knus og kram Ninna

ps. Håber at din scanning går bedre denne gang

Anmeld

3. november 2010

Mortilxx

S.Maria skriver:

Ihhh hvor dejligt at høre......Tillykke med den gode nyhed. Håber at jeg får samme svar imorgen, venter på der dukker et brev op....

Jeg har også på fornemmelsen at det bliver en dreng, ved ikke helt hvorfor men det har jeg bare, så nu må jeg bare vente og se hvad prøven siger

Tusind tak Jeg krydser fingre for at du får et mindst lige så godt svar som jeg har gjort Ventetiden er bare ulidelig ;s Så må du lige skrive dit svar imorgen

Anmeld

3. november 2010

Mortilxx

Zafir skriver:

Åhhh det er jeg fantastisk glad for at høre Skønt

Også ved du jo 100% kønnet, fordi det er testet og ikke kun er ud fra scanning.

Hvor dejligt, så er det bare at gå og glæde sig Tillykke tillykke

Det er bare så skønt Jeg tror aldrig at jeg har kigget så meget på min mobil før, som jeg har gjort idag Nu skal der købes og kigges lidt på drengetøj

Jeg er bare begyndt at tælle ned til, den dag jeg er sat til. (Så meget glæder jeg mig til at se ham) .

Og tusind tak

Anmeld

3. november 2010

Mortilxx

DK skriver:

Ejjj hvor dejligt!

KÆMPE stort tillykke med en helt perfekt lille dreng!

Tusind tak

Anmeld

3. november 2010

Mortilxx

Riksen skriver:

Sikke en dejlig afslutning på et nervepirrende forløb. Stort tillykke med at alt er fint med jeres lille dreng!!

Det er simpelthen en perfekt afslutning Ingen store bekymringer fra min side mere, dejligt

Og tusind tak

Anmeld

3. november 2010

Mortilxx

Cherry_77 skriver:

Tillykke! Det var den bedste nyhed, I kunne få.

Tak skal du have

Anmeld

4. november 2010

Moderator

Profilbillede for Moderator
Nihell skriver:

Det er bare så skønt Jeg tror aldrig at jeg har kigget så meget på min mobil før, som jeg har gjort idag Nu skal der købes og kigges lidt på drengetøj

Jeg er bare begyndt at tælle ned til, den dag jeg er sat til. (Så meget glæder jeg mig til at se ham) .

Og tusind tak

Det forstår jeg godt. Nu er der virkelig noget at glæde sig til Også fordi man har prøvet at være tæt på at miste ham, så føles det endnu bedre.

Jeg er rigtig rigtig glad på dine vegne

Anmeld

4. november 2010

mortilflere

Skønt med en lille randers verdens borger <3

Anmeld

4. november 2010

KarinaIda

Nihell skriver:

Hej

Tusind tak for alle de gode oplysninger du har skrevet

Jeg har været derinde for to dage siden, og jeg synes egentlig ikke at det gjorde ondt.

I dag har min kæreste og jeg fået svaret, og vi venter os en sund og rask lille dreng Hvilket vi jo er utrolig glad for

Men du skal have tusind tak for, at du har skrevet det alligevel

Knus og kram Ninna

ps. Håber at din scanning går bedre denne gang

Hej..

Så godt da jeg havde sendt det, at du havde været inde for 2 dage siden!!! Hehe...

Men dejligt med sådan et fantastisk svar, og tillykke med I venter jer en lille dreng

knus

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.