Miss.Sunshine skriver:
Er altså nødt til at spørge om du slet ikke kan overveje at få dit barn?
Ved godt det ikke var dit spørgsmål,men... Hvis det er aldersforskellen der afskrækker dig, så skal det altså nok gå. Forstår godt hvis det er en stor mundfuld at overveje,men i har trods alt selv skabt det,så er du helt sikker på det ikke skal have en chance?
Syntes livet er uretfærdigt nogen gange. Vi vil så gerne have have en baby,men jeg blir ikke gravid, du er gravid og vil ikke have det. Øv.
Med hensyn til abort, så har jeg aldrig prøvet det, så ved ikke hvilken der er "bedst".
Jeg kan sagtens forstå dit spørgsmål og det er helt rimeligt, at du spørger!
Graviditeten er i den grad en svipser - vi har brugt kondom og det smuttede en enkelt gang, hvorefter jeg tog en fortrydelsespille. Jeg både ryger og har drukket lejlighedsvis, hvilket jeg ikke gjorde under den første graviditet (hvor jeg desuden var mega hysterisk med parabener, parfume osv.). Helt grundlæggende kan man sige, at vi slet ikke er klar til endnu et barn - det er simpelthen ikke ønsket - og hvis vi valgte at få det, ville vi ikke med god samvittighed kunne sige, at vi havde givet det barn de bedste forudsætninger. Vores første barn er hjerte-barn (en lille, men dog med tiden betydelig hjertefejl) og jeg ville aldrig tilgive mig selv, hvis nr. 2 fejlede noget, evt. pga. min livstil. Jeg oplevede desuden nogle tilknytningsvanskeligheder med den første og er p.t. på lykkepiller (jeg har ikke en depression - en alt for lang historie at blande ind her og nu).
Vi har afvejet for og imod og de eneste gode grunde til at få barnet er, at jeg er bange for en abort og "nu er det her alligevel". Det er for mig totalt latterlige grunde til at sætte endnu en baby i verden. Hvordan ville det barn ikke have det senere, hvis det kom frem, at det ikke havde været ønsket, hvorimod søster var et ønskebarn...?
Jeg har flere veninder, der virkelig har kæmpet for at for deres guldklumper og jeg synes det er mega urimeligt, at vi kommer så nemt til det og ikke ønsker det. Havde det været en af de pågældende veninder, havde de jo beholdt det selvom det måske ikke lige passede.
Da jeg fødte Stella ville jeg enormt gerne amme, men kunne ikke - jeg fik ingen mælk og hun ville ikke sutte. Der tænkte jeg som dig "hvor er det uretfærdigt at nogle kvinder sagtens kan amme, men ikke gider eller vil".
Jeg ønsker dig al held og lykke med baby-projektet. Det må være en meget meget hård kamp og jeg kan sagtens forstå, at du reagerer på mit indlæg.
Knus
Sisley