Medicinsk abort

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

29. september 2010

Vinker

Jbk skriver:

Det er yderst sjældent der sker noget ved kirurgisk og så slipper du får det forløb som i min situation var virkelig voldsomt og traumatisk, men det er selvfølgelig forskelligt hvordan det er for den enkelte. Jeg endte med en kirurgisk fordi det hele ikke kom ud selv. Og sådan en åbning op med blødning osv, det er dælme heller ikke smart i forhold til infektion.

Jeg vil uden tvivl og klart anbefale den kirurgiske og der er du også frisk med det samme.

Tak for dine ord.

Jeg tænker også mere og mere på at den kirurgiske abort er den rette fordi jeg netop er så langt henne når jeg ska ha den foretaget. Og så vil jeg gerne bare ha det overstået og ikke gå og bløde flerer uger efter.

Hvornår er man helt over sådan en kirurgisk abort? Altså hvor længe bløder man? Og hvornår har underlivet det godt igen?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. september 2010

Svei

Vinker skriver:

Tak for dine ord.

Jeg tænker også mere og mere på at den kirurgiske abort er den rette fordi jeg netop er så langt henne når jeg ska ha den foretaget. Og så vil jeg gerne bare ha det overstået og ikke gå og bløde flerer uger efter.

Hvornår er man helt over sådan en kirurgisk abort? Altså hvor længe bløder man? Og hvornår har underlivet det godt igen?

Jeg blødte stort set ikke...kun lidt pletblødning og kørte selv hjem bagefter fra hospitalet...selvfølgelig skal man lige tage det roligt men altså, jeg har været frisk med det samme.

Anmeld

29. september 2010

Vinker

Jbk skriver:

Jeg blødte stort set ikke...kun lidt pletblødning og kørte selv hjem bagefter fra hospitalet...selvfølgelig skal man lige tage det roligt men altså, jeg har været frisk med det samme.

Rart at høre. Føler mig sikker på at det er den kirurgiske jeg vil vælge!

TAK!

Anmeld

29. september 2010

Moar2011

Nina Sophia skriver:

Jeg fik en medicinsk abort for 1½ år siden.

Jeg var til en gyn. undersøgelse, jeg var i 8. uge. fik derefter en pille som skulle nedbryde fosteret.

skulle tage hjem og slappe af, Ingen smerter.

Dagen efter skulle jeg komme op på sygehuset, fik en stikpille, ingen ændring, fik en til, og så kan jeg ellers love dig for at jeg fik ondt, jeg styrtblødte, jeg havde vesmerter sagde lægen, og det er livmoderen som "føder" barnet.

Jeg fik en til stikpille, og lå med smerter i ca. 6 timer.. Og så kom barnet ud i en følelse af en stor klup slim..

Jeg blødte rigtig meget de første 14 dage efter..

Det var meget smertefuldt, og jeg ville aldrig gøre det igen...

skal du ikk gør det på den måde igen, hvis man skulle gå hen og få en sa ?

Anmeld

29. september 2010

Svei

Vinker skriver:

TAK!

Det var så lidt.... og det synes jeg er et godt valg, jeg var så rystet over hvordan det var....virkelig en voldsom oplevelse. Og den kirurgiske var bare så let og på ingen måde hverken smertefuld eller psykisk hård...

Knus til dig...er jo trods alt aldrig nemt, men når valget er taget er det jo rart det ikke bliver voldommere end nødvendigt.

Anmeld

29. september 2010

Moar2011

Sisley skriver:

Jeg har besluttet at få den medicinske og har været til undersøgelse idag og har taget den pille, der stopper graviditeten. Så nu er jeg altså officielt ikke-gravid mere.

Jeg var kun i 4.-5. uge (sidste mens første dag var den 26/8) og gynækologen mente helt klart, at den medicinske abort var at foretrække for mig.

Næste trin er torsdag hvor selve aborten skal foregå herhjemme. Vi skal selv lægge to stikpiller om morgenen og jeg har fået både kvalme- og smertestillende med hjem. Jeg har endda fået en ekstra pose med smertestillende, hvis det skulle være meget slemt.

Lige nu er jeg optimistisk - jeg ved, at det er den helt rigtige beslutning ikke at gennemføre graviditeten og jeg er lettet over at være igang. Selvfølgelig frygter jeg torsdag. Jeg frygter, at jeg får mange smerter og bliver rigtig dårlig eller bløder så meget, at jeg skal indlægges. Men der er ingen vej tilbage og heldigvis er min kæreste hjemme hele dagen og vi har 2 minutter i bil til hospitalet.

I skal få en update når det er overstået...

Sisley

Ps. så vidt jeg kunne forstå på gynækologen, er den medicinske at foretrække, når det er så tidligt i forløbet. Havde jeg været bare et par uger længere henne, havde jeg nok valgt den kirurgiske, hvis jeg da overhovedet havde kunne gennemføre en abort så "sent"...

man skal være tidligst være 8uger henne for at få den kirurgiske abort.  

Anmeld

29. september 2010

Moar2011

Vinker skriver:

TAK!

synes os helt klart du skal tag den kirurgiske .

Anmeld

29. september 2010

Sisley

Ok - hvis man skal være mindst 8 uger henne, havde jeg jo slet ikke muligheden for en kirurgisk abort og så er jeg egentlig glad for at jeg valgte den medicinske og ikke skulle gå og vente.

Igen - jeg håber bare at det går nemt da jeg kun er ca. i 5. uge.

Eva - hvor langt var du henne da du fik din?

Anmeld

29. september 2010

ekzunz

Jeg har fået en medicinsk abort i ca. 10. uge. Det var "nemt" og man er hurtig klar bagefter.

For c.a 1 1/2 år siden fik jeg en medicinsk abort i 5. uge. Jeg blev heldigvis også henvist til en gynækolog, hvor det hele går lidt hurtigere. Psysisk var det utroligt hårdt fordi jeg jo havde 2 børn og vidste hvad det var jeg fravalgte, men fysisk var det ikke slemt. Jeg blødte ikke særligt meget, og jeg havde heller ikke store smerter. Det værste var faktisk da jeg havde taget pillerne og lå i sengen og ikke vidste hvad der ville ske, om jeg ville styrtbløde eller hvad. Det gjorde jeg ikke, jeg blødt kun ganske lidt og jeg var på arbejde igen dagen efter.

Men hvis jeg havde været længere henne ville jeg bestemt have valgt en kirugisk abort .

Anmeld

29. september 2010

NessaXenia

Babyklar skriver:

skal du ikk gør det på den måde igen, hvis man skulle gå hen og få en sa ?

hvad mener du?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.