Jeg har besluttet at få den medicinske og har været til undersøgelse idag og har taget den pille, der stopper graviditeten. Så nu er jeg altså officielt ikke-gravid mere.
Jeg var kun i 4.-5. uge (sidste mens første dag var den 26/8) og gynækologen mente helt klart, at den medicinske abort var at foretrække for mig.
Næste trin er torsdag hvor selve aborten skal foregå herhjemme. Vi skal selv lægge to stikpiller om morgenen og jeg har fået både kvalme- og smertestillende med hjem. Jeg har endda fået en ekstra pose med smertestillende, hvis det skulle være meget slemt.
Lige nu er jeg optimistisk - jeg ved, at det er den helt rigtige beslutning ikke at gennemføre graviditeten og jeg er lettet over at være igang. Selvfølgelig frygter jeg torsdag. Jeg frygter, at jeg får mange smerter og bliver rigtig dårlig eller bløder så meget, at jeg skal indlægges. Men der er ingen vej tilbage og heldigvis er min kæreste hjemme hele dagen og vi har 2 minutter i bil til hospitalet.
I skal få en update når det er overstået...
Sisley
Ps. så vidt jeg kunne forstå på gynækologen, er den medicinske at foretrække, når det er så tidligt i forløbet. Havde jeg været bare et par uger længere henne, havde jeg nok valgt den kirurgiske, hvis jeg da overhovedet havde kunne gennemføre en abort så "sent"...
Anmeld