Medicinsk abort

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

77.486 visninger
49 svar
10 synes godt om
27. september 2010

Sisley

Jeg ved godt, at kategorien hedder Sen Abort, men jeg synes alligevel mit indlæg hører bedst hjemme her.

Er der nogen, der har fået foretaget en medicinsk abort tidligt i graviditeten (uge 5-6), som kan fortælle lidt om hvordan det var? Blev du meget dårlig, havde du mange smerter, blødte det ekstremt meget, var det nødvendigt med en efterfølgende kirurgisk abort osv.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. september 2010

NessaXenia

Jeg fik en medicinsk abort for 1½ år siden.

Jeg var til en gyn. undersøgelse, jeg var i 8. uge. fik derefter en pille som skulle nedbryde fosteret.

skulle tage hjem og slappe af, Ingen smerter.

Dagen efter skulle jeg komme op på sygehuset, fik en stikpille, ingen ændring, fik en til, og så kan jeg ellers love dig for at jeg fik ondt, jeg styrtblødte, jeg havde vesmerter sagde lægen, og det er livmoderen som "føder" barnet.

Jeg fik en til stikpille, og lå med smerter i ca. 6 timer.. Og så kom barnet ud i en følelse af en stor klup slim..

Jeg blødte rigtig meget de første 14 dage efter..

Det var meget smertefuldt, og jeg ville aldrig gøre det igen...

Anmeld

27. september 2010

Sisley

Nina Sophia skriver:

Jeg fik en medicinsk abort for 1½ år siden.

Jeg var til en gyn. undersøgelse, jeg var i 8. uge. fik derefter en pille som skulle nedbryde fosteret.

skulle tage hjem og slappe af, Ingen smerter.

Dagen efter skulle jeg komme op på sygehuset, fik en stikpille, ingen ændring, fik en til, og så kan jeg ellers love dig for at jeg fik ondt, jeg styrtblødte, jeg havde vesmerter sagde lægen, og det er livmoderen som "føder" barnet.

Jeg fik en til stikpille, og lå med smerter i ca. 6 timer.. Og så kom barnet ud i en følelse af en stor klup slim..

Jeg blødte rigtig meget de første 14 dage efter..

Det var meget smertefuldt, og jeg ville aldrig gøre det igen...

Ville du foretrække en kirurgisk abort, hvis du skulle vælge om?

Fik du ikke smertestillende?

Anmeld

27. september 2010

aarhusmor

Jeg har aldrig fået en medicinsk abort. Men jeg har haft rigtig mange MA'ere, som er taget ud ved en udskrabning. Der får man det ud med det samme, man bløder i nogle dage.

Ud fra hvad jeg hører om medicinsk abort, så er det noget fanden har skabt. Alle jeg har hørt om der har fået det foretaget, bløder i meget meget lang tid og har store smerter.

Anmeld

27. september 2010

Valle81

aarhusmor skriver:

Jeg har aldrig fået en medicinsk abort. Men jeg har haft rigtig mange MA'ere, som er taget ud ved en udskrabning. Der får man det ud med det samme, man bløder i nogle dage.

Ud fra hvad jeg hører om medicinsk abort, så er det noget fanden har skabt. Alle jeg har hørt om der har fået det foretaget, bløder i meget meget lang tid og har store smerter.

Det samme hører jeg også.

Jeg har helelr ikek prøvet det selv, men har hørt det skulel være frygteligt, så skulle jeg nogenside vælge ville jeg vælge en udskrabning.

Anmeld

27. september 2010

Sisley

Er en udskrabning det samme som en kirurgisk abort?

Anmeld

27. september 2010

Stine85

Sisley skriver:

Jeg ved godt, at kategorien hedder Sen Abort, men jeg synes alligevel mit indlæg hører bedst hjemme her.

Er der nogen, der har fået foretaget en medicinsk abort tidligt i graviditeten (uge 5-6), som kan fortælle lidt om hvordan det var? Blev du meget dårlig, havde du mange smerter, blødte det ekstremt meget, var det nødvendigt med en efterfølgende kirurgisk abort osv.

Jeg har prøvet en medicinsk abort. Jeg var egentlig i uge 10 - men fosteret havde været dødt siden uge 7 ca. Fik stikpillerne af min gyn. og fik afvide at det ville føles som slemme mens-smerter....

Jeg skulle tage pillerne derhjemme og havde rigtig slemme smerter i 6 timer ca. Jeg blødte rigtig meget, så troede at det hele gik som det skulle.

En uge efter da jeg var til kontrol-scanning vidste det sig at det slet ikke havde virket.... Så jeg bad om en kiruisk abort!!

Vil aldrig have en medicinsk udskrabning igen....

Anmeld

27. september 2010

Sisley

Stine85 skriver:

Jeg har prøvet en medicinsk abort. Jeg var egentlig i uge 10 - men fosteret havde været dødt siden uge 7 ca. Fik stikpillerne af min gyn. og fik afvide at det ville føles som slemme mens-smerter....

Jeg skulle tage pillerne derhjemme og havde rigtig slemme smerter i 6 timer ca. Jeg blødte rigtig meget, så troede at det hele gik som det skulle.

En uge efter da jeg var til kontrol-scanning vidste det sig at det slet ikke havde virket.... Så jeg bad om en kiruisk abort!!

Vil aldrig have en medicinsk udskrabning igen....

Gør det nogen forskel hvor langt man er henne?

De smerter man har, er det ve-smerter? Fik du ikke noget smertestillende eller var det bare ikke kraftigt nok til at tage smerterne?

Anmeld

27. september 2010

Mette.

Sisley skriver:

Jeg fik en medicinsk abort i uge 13, hvor fosteret var gået til i uge 9. Faktisk begyndte min egen krop stille og roligt at udskille det på  dette tidspunkt.

Jeg blødte rigtig meget nogle dage, og til sidst kom det ud som en stor klump. Smerterne var faktisk som veer, hvilket jeg ved nu efter jeg har fået min datter. Jeg fik dog noget stærkt smertestilende og det tog alle smerterne og et par dage efter var det ovre.

Har aldrig prøvet kirurgisk, det kunne jeg bare ikke, men hvad der er "værst" ved jeg ikke. 

Anmeld

27. september 2010

Sabina92

Jeg har haft en spontan abort som kom ud af sig selv, men det var et helved, havde veer og slimproppen gik, det gjorde så ondt /: Jeg blødte rigtigt meget op til og under forløbet men efter fosteret var ude var der slet ikke den samme smerte, blødte meget lidt..

Men det sætter evige spor indeni, selvom det var så tidligt.

- Vil bare lige fortælle min historie.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.