Skal man amme for enhver pris?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

18. september 2010

klmf

Anonym skriver:

Jeg har nu Besluttet mig for at stoppe! Jeg kan ikke mere og det her er bedst for alle parter, min baby, min kæreste og jeg! Jeg tror at det er det rigtige for mig, hvis jeg vil gøre mig nogen forhåbninger om at blive super mor! Lige nu er jeg det i hvert fald ikke

Godmorgen

Det tror jeg ikke du fortryder, når førs du lige er kommet over den der 'øv, jeg kunne ikke amme'-periode som mange har når de stopper amningen.

Se på de positive ting:

- far kan være mere på banen og få nogle gode hyggestunder med barnet

- flaske er ligeså hyggelig en madsituation som amning, efter min mening

- når vidunderet skal passes, skal du ikke stå og malke ud og du slipper for bekymringen for, om bebsi nu vil tage flasken!

- Du får din krop tilbage og slipper for sure mælkepletter i trøjerne

God fornøjelse med det hele

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. september 2010

Anonym trådstarter

mor-til-vanessa skriver:

det lyder godt. 

men har du fået undersøgt det ikke er svamp????

for hvis det er det er det væk i løbet af et par dage, når du har fået pillen.

knus

Jeg ringede til lægen igår, som sagde at jeg ikke havde svamp, for så ville man også kunne se det på baby! Derfor tror jeg ikke, at det er det

Anmeld

18. september 2010

Anonym trådstarter

Tak for Opbakningen! Det er guld værd i denne svære situation! Lige endnu et spørgsmål:

Hvor meget mme giver man baby pr måltid? Min baby vejer 4000g, hvis det har noget at sige!

Anmeld

18. september 2010

Moderator

Profilbillede for Moderator
Anonym skriver:

Jeg har prøvet suttebrikker og det fungerer slet ikke! Mælken kommer ikke ud, men i stedet en masse blod

Jeg har haft en meget svær graviditet og har flere gange følt, at det hele var helt forkert! Misforstå mig ikke - vores baby er et ønskebarn, men pga mange smerter og sygdom gennem graviditeten, har jeg ikke rigtig kunnet finde glæden! Det håbede jeg ville ændre sig, når jeg fik den lille i armene! Det gjorde det også kort, det var fantastisk endelig at møde det lille liv!

Nu er det forfærdeligt! Mine tanker går på, om ikke jeg ender med et psykisk nervesammenbrud, hvis ikke jeg stopper dette her!

Jeg ved jo godt, at det er bedst at amme, men det vigtigste må da unægteligt være en glad mor med overskud til at være der for sit barn! Det er jeg absolut ikke nu! Jeg har isoleret mig - tager ikke telefonen, når nogen ringer og hvis jeg endelig taler med nogen (min mor) så tuder jeg! (nu tuder jeg så lidt igen )

Jeg er så dødulyklelig og føler mig som verdens dårligste mor over den beslutning e
Jeg er ved at tage

Så ville jeg bestemt stoppe! Under "normale" omstændigheder synes jeg absolut også at man skal forsøge at holde ved, men du lyder som om du er ved at flosse godt og grundigt i kanten og så skal man simpelthen tænke på overlevelse fremfor alt andet! Vi brugte BÅDE flaske og amning, netop fordi jeg have behov for aflastning og for at kunne sige fra når jeg bare var SÅ udkørt og havde ondt i snipperne - og det fungerede rigtig fint. Desværre løb jeg tør efter 4 måneder - men det var bedre end ingenting og hvis vi havde kæmpet for det kunne vi sikkert sagtens have stoppet med flasken efter et par måneder og overgå til fuld amning.

Pøj pøj med det - og knus herfra!

Anmeld

18. september 2010

Moderator

Profilbillede for Moderator
Anonym skriver:

Tak for Opbakningen! Det er guld værd i denne svære situation! Lige endnu et spørgsmål:

Hvor meget mme giver man baby pr måltid? Min baby vejer 4000g, hvis det har noget at sige!

Så meget som baby kan spise Lav f.eks. 150ml hver gang og se hvor meget der forsvinder.

Anmeld

18. september 2010

serinasmor

Anonym skriver:

Jeg har prøvet suttebrikker og det fungerer slet ikke! Mælken kommer ikke ud, men i stedet en masse blod

Jeg har haft en meget svær graviditet og har flere gange følt, at det hele var helt forkert! Misforstå mig ikke - vores baby er et ønskebarn, men pga mange smerter og sygdom gennem graviditeten, har jeg ikke rigtig kunnet finde glæden! Det håbede jeg ville ændre sig, når jeg fik den lille i armene! Det gjorde det også kort, det var fantastisk endelig at møde det lille liv!

Nu er det forfærdeligt! Mine tanker går på, om ikke jeg ender med et psykisk nervesammenbrud, hvis ikke jeg stopper dette her!

Jeg ved jo godt, at det er bedst at amme, men det vigtigste må da unægteligt være en glad mor med overskud til at være der for sit barn! Det er jeg absolut ikke nu! Jeg har isoleret mig - tager ikke telefonen, når nogen ringer og hvis jeg endelig taler med nogen (min mor) så tuder jeg! (nu tuder jeg så lidt igen )

Jeg er så dødulyklelig og føler mig som verdens dårligste mor over den beslutning e
Jeg er ved at tage

Du har helt ret .... det vigtigste ER og bliver altså en mor der har overskud til at være mor.. og som ser glæden i sit barn ... så kan det godt være alle siger til dig at det er vigtigt og godt for barnet at du ammer ... det er det altså bare ikke når det ødelægger jeres forhold ... og det vil det jo unægtligt komme til med det smertehelvede du beskriver ... for jo man elsker sin baby ( eller synes i hvert fald den første tid den er sød og dejlig ..det der med at elske baby kan sagtens komme senere for nogen) men hvis amningen bare ikke kører og det  betyder flere timers gråd hver dag så er det altså ikke det værd... babyer trives altså lisså fint på MME ... og bliver jo desuden også påvirket af mor... så hvis mor er trist kan baby godt mærke det og bliver urolig ....

alt i alt .... stop med at amme ... jeg ved godt det er svært ... jeg var også selv trist over det til at starte med ... men det er den rigtige beslutning for jer ... og nej du er ikke en dårlig mor af den grund .. nærmere tvært imod ... en god mor er den der tør tage de hårde beslutninger for jer begge ... EN GOD MOR ER EN GLAD MOR DER HAR OVERSKUD TIL AT VÆRE MOR

GOD WEEKEND ...

Serinasmor

Anmeld

18. september 2010

serinasmor

Anonym skriver:

som hovedregel skal baby have hvad der svarer til baby vægt divideret med 6 på et døgn ....dette divideres igen med det antal flasker der gives om dagen.... jeres regnestykke ser derfor således ud

4000/6 = 666,66ml i døgnet

ved 6 flasker (det var det antal vi brugte i starten)

666,66/6 = 111,11ml pr flaske i gennemsnit

men det svinger ofte fra måltid til måltid hvor meget baby spiser... så som rosa nævnte .. prøv at starte med at give/tilbyde 150ml pr gang ... og så er det helt oki hvis baby et måltid spiser 80ml og 120 et andet hvis bare i når op på ca de 666 ml på et døgn ....

ønsker jer alt mulig held og lykke med det

Hilsen Serinasmor

Anmeld

18. september 2010

Willa's mor

lotchen skriver:

Hej

Tillykke med bebs

Jeg fik Oliver i december. De første 4-5 uger var ren eufori over det dejlige væsen, men resten var noget lort. Amningen kørte slet ikke, han skreg altid og ville til hele tiden. Til sidst var jeg helt kvæstet, både fysisk af mangel på søvn og psykisk fordi jeg ikke havde en eneste rest overskud tilbage. Var så ked...

En aften, hvor jeg var gået omkuld, helt udmattet af træthed, der gav Lars Oliver en flaske. Hvilket mirakel! Barnet skreg ikke længere af sult, men sov sødt på sin fars mave og mor SOV!!

Derefter gik der et stykke tid med at amme først og så mætte ham helt med flaske, men tilsidst gik vi på ren flaske. Det var det helt rigtige for os, det gik supergodt efter det. Jgeg havde fået min krop tilbage, Oliver blev mæt og far kunne rigtig komme på banen. Så for os var det bare godt.

Så nej, ikke amning for enhver pris, amning for dem, der vil og har lyst og hvor det kan komme til at køre.

Det vigtigste er hvad DU har det bedst med! Hvis du tager beslutningen om flaske, så følg den og hav det godt med den. Når din sp så begynder med det hun jo skal sige, så bede hend bare om at respektere din beslutning, så er den potte ude

Held og lykke med havd du nu beslutter!

Hilsen en der ikke var den store fan af amning FØR hun fik barn og ikke blev det efter 

Jeg giver helt ret i at man ikke skal amme for enhver pris. Det er vigtigt at man har det godt med ammingen for at det skal fungere. Dog ville jeg ikke stoppe uden en kamp... Hvilket du allerede er godt igang med..

Håber det bedste for dig..

Anmeld

18. september 2010

lollandpigen

Anonym skriver:

Hej piger!

Jeg har fornylig fået den dejligste lille baby! Det har desværre bare ikke levet op til forventningerne jeg har så utrolig vanskeligt ved at amme - det gør vanvittig ondt! Jeg har sår og revner på begge brystvorter og intet tyder på at det vil hele! Jeg græder flere gange dagligt og håber at baby vil sove, så jeg slipper for at amme! Det er ulideligt!

Idag har jeg talt med læge og sundhedsplejesken og begge har anbefalet mig at holde et par dages pause og forsøge at malke så godt ud så muligt! Jeg har meget svært ved udmalkning også og indtil nu er det kun blevet til 20 ml i alt

Jeg overvejer kraftigt at smide håndklædet i ringen og opgive amningen helt! Jeg har aldrig oplevet noget så smertefuldt, både under og efter amning! Jeg ville hellere føde 20 børn end at skulle amme!

Jeg ved godt, at det mest idielle er at amme sit barn, men skal man gøre det for enhver pris? Jeg er virkelig bange for, at amningen ødelægger vores forhold, fordi jeg har det så dårligt med det!

Er der nogen der har oplevet det samme eller nogle der har nogle råd?

Hilsen den fortvivlende!

Ammer min søn der idag er 7 uger. I starten gjorde det også ondt fordi det var sindsygt spændte og mælken løb hele tiden hvilket jeg synes var ret irreterende.....

Je ghar den indstilling at jeg ammer så længe jeg synes det er hyggeligt og jeg har det godt med det, og den dag jeg ikke  synes det mere stopper jeg.... Mine 2 andre børn blev kun ammet til de var 3 uger og min datter til hun var 2 måneder og de er stort set aldrig syge, så det med at flaske børn altid er syge tror jeg ikke rigitgt på....

Håber det var svar nok....

Anmeld

18. september 2010

mor-til-vanessa

Anonym skriver:

Jeg ringede til lægen igår, som sagde at jeg ikke havde svamp, for så ville man også kunne se det på baby! Derfor tror jeg ikke, at det er det

jeg havde svamp selvom min datter ikke havde det.

hvis du har svamp har du sådan en stikken i brystet både når du ammer og når du ikke gør. så hvis du har det så synes jeg du skal kræve at få en pille, ligegyldig hvad han siger, hvis du altså gerne vil forsætte med at amme. det er alledere bedre dagen efter man har taget pillen.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.