Skal man amme for enhver pris?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

18. september 2010

Silas&Mille

Nej man skal bestemt ikke amme for en hver pris.

Det har jeg i hvert fald ikke tænkt mig, når jeg selv kommer der til. Sandsynligheden for at jeg i det hele taget kan amme er så heller ikke ret stor, da det ligger til kvinderne i min familie ikke at kunne. Vi producere simpelthen ikke mælk 

Men hvis du virkelig har det så dårligt med at amme, synes jeg at du skal stoppe og gå over til flaske. Det tager den lille ikke skade af. Både jeg og mine to mindre brødre var flaskebørn og ingen af os har nogen problemer, hverken med allergi, astma eller lignende. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. september 2010

Tulle28

Hej piger!

Jeg har fornylig fået den dejligste lille baby! Det har desværre bare ikke levet op til forventningerne jeg har så utrolig vanskeligt ved at amme - det gør vanvittig ondt! Jeg har sår og revner på begge brystvorter og intet tyder på at det vil hele! Jeg græder flere gange dagligt og håber at baby vil sove, så jeg slipper for at amme! Det er ulideligt!

Idag har jeg talt med læge og sundhedsplejesken og begge har anbefalet mig at holde et par dages pause og forsøge at malke så godt ud så muligt! Jeg har meget svært ved udmalkning også og indtil nu er det kun blevet til 20 ml i alt

Jeg overvejer kraftigt at smide håndklædet i ringen og opgive amningen helt! Jeg har aldrig oplevet noget så smertefuldt, både under og efter amning! Jeg ville hellere føde 20 børn end at skulle amme!

Jeg ved godt, at det mest idielle er at amme sit barn, men skal man gøre det for enhver pris? Jeg er virkelig bange for, at amningen ødelægger vores forhold, fordi jeg har det så dårligt med det!

Er der nogen der har oplevet det samme eller nogle der har nogle råd?

Hilsen den fortvivlende!

Tillykke med baby:-)

Nej, amning er helt sikkert ikke for enhver pris, og man er en ligeså god mor, hvis man giver sit barn flaske. Punktum!

Vi havde også en rigtig hård start på amningen, jeg havde en revne på den ene brystvorte som bare ikke ville hele. Jeg var også meget tæt på at droppe amningen, men jeg ville bare så gerne have det til at køre.

Løsningen for mig var en flaske snaps lige fra fryseren på brystvorten lige inden baby blev "koblet" på, og så suttebrikker fra Avent. Jeg tror der gik 3 dage med dem, så var revnen næsten helet helt op og jeg kunne amme uden smerter. Der gik en måned, før jeg opdagede at de fandtes

Så hold ud, hvis du kan - det er det hele værd i sidste ende og SÅ nemt, når man er på farten.

Tulle

PS. Husk at der findes mange forskellige slags suttebrikker, og det gælder om at finde dem, så passer bedst til dine bryster. Jeg startede med nogen fra apoteket og det fungerede slet ikke, de var ALT for store og gjorde bare det hele meget værre.

Og så vil jeg lige slå et slag for www.ammenet.dk , hvor du kan få (endnu flere) gode råd og tips til amningen med på vejen.

Anmeld

18. september 2010

Isabella_mor

jeg synts at man hører utrolig meget om at det gør ih og ååååh så nallerdaller at amme.. er det bare normalt sådan eller?? det er næsten skræmmende...  faktisk værre for mig en tankerne omkring selve fødslen..

jeg ville ikke amme mit barn hvis det gjorde for ondt på mig... jeg ville selvf give min egen mælk men så må jeg pumpe det ud...!

kan man ikke forebygge de skide revner og sår.. smøre sine bryster med noget olie eller noget svanemærket salve eller noget op til fødslen så man kan amme med brystvorter der ikke går fulstendig i smadder... 

Eller skal man måske lade kæresten tyvstarte så de bliver formet ^_^

det sidste var bare en joke..

Anmeld

18. september 2010

Tulle28

isabellamor skriver:

jeg synts at man hører utrolig meget om at det gør ih og ååååh så nallerdaller at amme.. er det bare normalt sådan eller?? det er næsten skræmmende...  faktisk værre for mig en tankerne omkring selve fødslen..

jeg ville ikke amme mit barn hvis det gjorde for ondt på mig... jeg ville selvf give min egen mælk men så må jeg pumpe det ud...!

kan man ikke forebygge de skide revner og sår.. smøre sine bryster med noget olie eller noget svanemærket salve eller noget op til fødslen så man kan amme med brystvorter der ikke går fulstendig i smadder... 

Eller skal man måske lade kæresten tyvstarte så de bliver formet ^_^

det sidste var bare en joke..

Der findes nogle heldige, som ingen problemer har med amningen - men der findes også rigtig mange som har store smerter. Og det synes jeg ligesom de "glemte" at sige til fødselsforberedelse! Det kom ihvertfald rigtig meget bag på mig.

Lad du bare kæresten suge løs he he:-) Det er vist den eneste (og måske bedste?:-) ) måde at forberede babberne på...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.