Hej piger!
Jeg har fornylig fået den dejligste lille baby! Det har desværre bare ikke levet op til forventningerne
jeg har så utrolig vanskeligt ved at amme - det gør vanvittig ondt! Jeg har sår og revner på begge brystvorter og intet tyder på at det vil hele! Jeg græder flere gange dagligt og håber at baby vil sove, så jeg slipper for at amme! Det er ulideligt!
Idag har jeg talt med læge og sundhedsplejesken og begge har anbefalet mig at holde et par dages pause og forsøge at malke så godt ud så muligt! Jeg har meget svært ved udmalkning også og indtil nu er det kun blevet til 20 ml i alt 
Jeg overvejer kraftigt at smide håndklædet i ringen og opgive amningen helt! Jeg har aldrig oplevet noget så smertefuldt, både under og efter amning! Jeg ville hellere føde 20 børn end at skulle amme!
Jeg ved godt, at det mest idielle er at amme sit barn, men skal man gøre det for enhver pris? Jeg er virkelig bange for, at amningen ødelægger vores forhold, fordi jeg har det så dårligt med det!
Er der nogen der har oplevet det samme eller nogle der har nogle råd?
Hilsen den fortvivlende!
Tillykke med baby:-)
Nej, amning er helt sikkert ikke for enhver pris, og man er en ligeså god mor, hvis man giver sit barn flaske. Punktum!
Vi havde også en rigtig hård start på amningen, jeg havde en revne på den ene brystvorte som bare ikke ville hele. Jeg var også meget tæt på at droppe amningen, men jeg ville bare så gerne have det til at køre.
Løsningen for mig var en flaske snaps lige fra fryseren på brystvorten lige inden baby blev "koblet" på, og så suttebrikker fra Avent. Jeg tror der gik 3 dage med dem, så var revnen næsten helet helt op og jeg kunne amme uden smerter. Der gik en måned, før jeg opdagede at de fandtes
Så hold ud, hvis du kan - det er det hele værd i sidste ende og SÅ nemt, når man er på farten.
Tulle
PS. Husk at der findes mange forskellige slags suttebrikker, og det gælder om at finde dem, så passer bedst til dine bryster. Jeg startede med nogen fra apoteket og det fungerede slet ikke, de var ALT for store og gjorde bare det hele meget værre.
Og så vil jeg lige slå et slag for www.ammenet.dk , hvor du kan få (endnu flere) gode råd og tips til amningen med på vejen.
Anmeld