Skal man amme for enhver pris?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5.038 visninger
53 svar
0 synes godt om
17. september 2010

Anonym trådstarter

Hej piger!

Jeg har fornylig fået den dejligste lille baby! Det har desværre bare ikke levet op til forventningerne jeg har så utrolig vanskeligt ved at amme - det gør vanvittig ondt! Jeg har sår og revner på begge brystvorter og intet tyder på at det vil hele! Jeg græder flere gange dagligt og håber at baby vil sove, så jeg slipper for at amme! Det er ulideligt!

Idag har jeg talt med læge og sundhedsplejesken og begge har anbefalet mig at holde et par dages pause og forsøge at malke så godt ud så muligt! Jeg har meget svært ved udmalkning også og indtil nu er det kun blevet til 20 ml i alt

Jeg overvejer kraftigt at smide håndklædet i ringen og opgive amningen helt! Jeg har aldrig oplevet noget så smertefuldt, både under og efter amning! Jeg ville hellere føde 20 børn end at skulle amme!

Jeg ved godt, at det mest idielle er at amme sit barn, men skal man gøre det for enhver pris? Jeg er virkelig bange for, at amningen ødelægger vores forhold, fordi jeg har det så dårligt med det!

Er der nogen der har oplevet det samme eller nogle der har nogle råd?

Hilsen den fortvivlende!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. september 2010

DLM

det lyder da bestemt ikke rart, jeg havde også sindsygt ondt de første 14 dage jeg ammede min søn, jeg var ved at give mig til at tude, men der efter var der ikke noget og jeg mærker ikke noget nu når jeg ammer ham.

Anmeld

17. september 2010

DLM

men hvad med at prøve suttebrikker?

Anmeld

17. september 2010

Svei

Jeg havde sår og revner de første to-tre uger og det gjorde så ondt at jeg tudede....men det gik over og så var det skønt og nemt. Så for mig skulle der virkelig meget til for at jeg ville opgive for jeg vidste det nok skulles lykkedes og det skal det nok for dig...ved der findes en super creme til ødelagte brystvorter ellers er der også ammeskaller, dem brugte jeg.-

Anmeld

17. september 2010

klmf

Hej

Tillykke med bebs

Jeg fik Oliver i december. De første 4-5 uger var ren eufori over det dejlige væsen, men resten var noget lort. Amningen kørte slet ikke, han skreg altid og ville til hele tiden. Til sidst var jeg helt kvæstet, både fysisk af mangel på søvn og psykisk fordi jeg ikke havde en eneste rest overskud tilbage. Var så ked...

En aften, hvor jeg var gået omkuld, helt udmattet af træthed, der gav Lars Oliver en flaske. Hvilket mirakel! Barnet skreg ikke længere af sult, men sov sødt på sin fars mave og mor SOV!!

Derefter gik der et stykke tid med at amme først og så mætte ham helt med flaske, men tilsidst gik vi på ren flaske. Det var det helt rigtige for os, det gik supergodt efter det. Jgeg havde fået min krop tilbage, Oliver blev mæt og far kunne rigtig komme på banen. Så for os var det bare godt.

Så nej, ikke amning for enhver pris, amning for dem, der vil og har lyst og hvor det kan komme til at køre.

Det vigtigste er hvad DU har det bedst med! Hvis du tager beslutningen om flaske, så følg den og hav det godt med den. Når din sp så begynder med det hun jo skal sige, så bede hend bare om at respektere din beslutning, så er den potte ude

Held og lykke med havd du nu beslutter!

Hilsen en der ikke var den store fan af amning FØR hun fik barn og ikke blev det efter 

Anmeld

17. september 2010

NatasjaL

Anonym skriver:

Hej piger!

Jeg har fornylig fået den dejligste lille baby! Det har desværre bare ikke levet op til forventningerne jeg har så utrolig vanskeligt ved at amme - det gør vanvittig ondt! Jeg har sår og revner på begge brystvorter og intet tyder på at det vil hele! Jeg græder flere gange dagligt og håber at baby vil sove, så jeg slipper for at amme! Det er ulideligt!

Idag har jeg talt med læge og sundhedsplejesken og begge har anbefalet mig at holde et par dages pause og forsøge at malke så godt ud så muligt! Jeg har meget svært ved udmalkning også og indtil nu er det kun blevet til 20 ml i alt

Jeg overvejer kraftigt at smide håndklædet i ringen og opgive amningen helt! Jeg har aldrig oplevet noget så smertefuldt, både under og efter amning! Jeg ville hellere føde 20 børn end at skulle amme!

Jeg ved godt, at det mest idielle er at amme sit barn, men skal man gøre det for enhver pris? Jeg er virkelig bange for, at amningen ødelægger vores forhold, fordi jeg har det så dårligt med det!

Hilsen den fortvivlende!

jeg oplevede nøjagtigt det samme som dig ved min datter, og holdte op med at amme efter en uge, og malkede kun ud i 14 dage da der bare ingenting kom!

så ved min søn sagde jeg lige fra start af til min JM at jeg ikke ville amme, og det var også bare helt iorden. så fik jeg nogle piller så mælken ikke ville falde til.

Anmeld

17. september 2010

Palaja

Jeg syntes også det gjorde sindssygt ondt i starten. Hvor gammelt er barnet? For det gik over ved mig efter en uges tid ca, da mælken var faldet ordentligt til. Jeg brugte lanolin creme, det kan købes på apoteket og er beregnet til at smørre på revnede brystvorter, og synes det hjalp rigtigt godt. Synes du skal prøve at holde ud lidt endnu, da det er det bedste for dit barn at blive ammet. Men nå det så er sagt, så synes jeg ike man absolut skal amme for enhver pris hvis du ikke bryder dig om det. Så synes jeg det er bedre med flaske, og du så har overskud til at gøre spisesituationen god og hyggelig.

Anmeld

17. september 2010

Bryndis

Tillykke med bebsen

Ærgeligt at det går så skidt med amningen men kan kun sige at jeg gennemgik nøjagtig det samme med min første søn og det var simpelthen så ulideligt at amme. Jeg havde altid sagt at jeg VILLE amme og at det bare ville være hyggeligt og sidde der med sin lille baby. Men men men, der blev jeg snydt. Helt fra starten fik jeg revner, sår, mælkeknuder og brystbetændelse.

Jeg tudede hver gang jeg skulle amme og det var rigtig hårdt at elske min søn når det gjorde så ondt og forholdet mellem min kæreste og jeg blev også virkelig sat på prøve.

Så efter 14 dage med amme pinsel så sagde jeg stop og begyndte med modermælkserstatning og da jeg gav ham den første flaske fik jeg helt tåre i øjnene fordi at jeg nu kunne give ham mad uden at det gjorde ondt.

Så jeg syns IKKE at man skal amme for enhver pris. Gør det du syns føles rigtig. Det skal være en glæde og give sit barn mad. Ikke en mareridt.

Håber det kunne bruges

Anmeld

17. september 2010

Skouboe

Anonym skriver:

Hej piger!

Hilsen den fortvivlende!

Når du har det sådan er det rigtigste for dig nok at stoppe med at amme. 

Det er vigtigere at dit barn har en mor, der har overskud til at være mor end at få mælk fra dig, og børn trives altså udemærket på MME.

Anmeld

17. september 2010

kitra

Det gør sindsygt ondt de første 14 dage men der efter er det nu nemt altid at have mad lige ved hånden. Jeg ville ønske jeg kunne have ammet mere end 5 mdr men der kom bare ikke mere mælk så flasken måtte i brug øv det var nu nemmere at amme. men man skal igennem et smertehelvede. jeg kender flere der sværger til ammebrikker kender dem dog ikke selv men prøv dig frem før du giver op du vil ikke fortryde det i det lange løb

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.