Selvfølgelig skal du ikke amme for enhver pris! Og jeg kan godt forstå at det ser helt håbløst ud lige nu!!
Jeg blev selv mor igen for 5 uger siden og vi havde ikke engang forladt fødestuen før jeg havde sår på begge brystvorter... Herefter fulgte 3-4 uger med fordærdelige smerter hver gang den lille skulle lægges til... Og mange mange tårer!!
Jeg prøvede alle de råd som sundhedsplejersken gav (amme i tvillingestilling, ligge at amme, luftørring osv). MEN!! Det eneste der har hjulpet mig har været at malke ud!
Først på det ene bryst -så det kunne få lov at hele. Og så bagefter på det andet. Imens har jeg også ammet på det andet bryst med sår... Og jeg fik også kun 20-30ml ud hver gang til at starte med. Så derfor malkede jeg ud hver 2.-3. time -og langsomt kom der mere og mere.
Det har været drønhårdt... Men jeg er hel nu og amningen kører. Jeg vil bare sige, at hvis du beslutter dig for at fortsætte, så er der lys for enden af tunnellen!
Gør det forresten også ondt mellem amningerne? Det kan være tegn på svamp... Og så heler sårene slet ikke uden hjælp.
Der kommer et stort kram til dig fra mig -jeg VED hvor hårdt du har det lige nu!!
Neta
Anmeld