Skal man amme for enhver pris?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

17. september 2010

K&S

Anonym skriver:

Jeg fik noget brystcreme på hospitalet, men det har desværre heller ikke været en mulighed for mig

Jeg er virkelig bange for, at jeg er ved at udvikle en fødselsdepression! Altså jeg synes jo den lille er fantastisk, men føler at jeg skubber baby lidt væk fordi amningen er s å forfærdelig for mig!

Min mor var her i dag og så mig amme! Hun bad mig stoppe fordi det var så smertefuldt for mig! Er bare os bange for, at den lille til sidst kan mærke mors frustration!

Jeg er slet ikke i tvivl om, at den lille sagtens kan føle din frustration og jeg synes personligt ikke at amning er en fødselsdepression eller frastødelse af sit barn værd.

Lyt til din egen krop for intet barn har godt af en mor med evig dårlig samvittighed og bekymring for om forholdet vil tage skade...!

Jeg er sikker på, at du gør det bedste for dit barn, men du skal også huske at gøre det bedste for dig selv

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. september 2010

K&S

Anonym skriver:

Jeg har prøvet suttebrikker og det fungerer slet ikke! Mælken kommer ikke ud, men i stedet en masse blod

Jeg har haft en meget svær graviditet og har flere gange følt, at det hele var helt forkert! Misforstå mig ikke - vores baby er et ønskebarn, men pga mange smerter og sygdom gennem graviditeten, har jeg ikke rigtig kunnet finde glæden! Det håbede jeg ville ændre sig, når jeg fik den lille i armene! Det gjorde det også kort, det var fantastisk endelig at møde det lille liv!

Nu er det forfærdeligt! Mine tanker går på, om ikke jeg ender med et psykisk nervesammenbrud, hvis ikke jeg stopper dette her!

Jeg ved jo godt, at det er bedst at amme, men det vigtigste må da unægteligt være en glad mor med overskud til at være der for sit barn! Det er jeg absolut ikke nu! Jeg har isoleret mig - tager ikke telefonen, når nogen ringer og hvis jeg endelig taler med nogen (min mor) så tuder jeg! (nu tuder jeg så lidt igen )

Jeg er så dødulyklelig og føler mig som verdens dårligste mor over den beslutning e
Jeg er ved at tage

Du er jo netop VERDENS BEDSTE MOR til dit barn - du er jo bekymret over situationen og handler...! Det kræver MOD  især fordi du helt sikkert vil møde mange andre, der SLET ikke kan forstå dit valg (hvis du vælger at stoppe amningen)...! Det vigtigste er bare, at du ikke føler skyld ved at opgive amningen, for det kommer der intet godt ud af - jeg skulle selv lige vænne mig til tanken, men tror at grunden til min bekymring var "hvad vil alle andre sige/synes/tænke"?

Men jeg accepterede min beslutning og derfor har andre også accepteret den  og husk at i sidste ende er det DIN og KUN DIN beslutning

Anmeld

17. september 2010

Pige2009

Nej, amning er selvfølgelig altid anbefalet, da det er videnskabelig bevist, at børn der ammes fuldt ud får et bedre immumforsvar. Men som en klog SP engang sagde, så sidder det gode moderskab ikke i brysterne

Anmeld

17. september 2010

Mille83

Anonym skriver:

Hej piger!

Jeg har fornylig fået den dejligste lille baby! Det har desværre bare ikke levet op til forventningerne jeg har så utrolig vanskeligt ved at amme - det gør vanvittig ondt! Jeg har sår og revner på begge brystvorter og intet tyder på at det vil hele! Jeg græder flere gange dagligt og håber at baby vil sove, så jeg slipper for at amme! Det er ulideligt!

Idag har jeg talt med læge og sundhedsplejesken og begge har anbefalet mig at holde et par dages pause og forsøge at malke så godt ud så muligt! Jeg har meget svært ved udmalkning også og indtil nu er det kun blevet til 20 ml i alt

Jeg overvejer kraftigt at smide håndklædet i ringen og opgive amningen helt! Jeg har aldrig oplevet noget så smertefuldt, både under og efter amning! Jeg ville hellere føde 20 børn end at skulle amme!

Jeg ved godt, at det mest idielle er at amme sit barn, men skal man gøre det for enhver pris? Jeg er virkelig bange for, at amningen ødelægger vores forhold, fordi jeg har det så dårligt med det!

Er der nogen der har oplevet det samme eller nogle der har nogle råd?

Hilsen den fortvivlende!

Jeg forsøgte og amme, det duede ikke  Ville gerne og var så ked af det ikke skete...

Men så malkede jeg ud i 2 mdr og er der noget der er et lorte job er det udmalkning, efter 2 mdr og utallige tårer stoppede jeg og gav mælke erstatning, kan se jeg skulle have gjort det fra start, for var SÅ ked af det hele tiden når intet fungerede..

Gør hvad du føler for, Nicoline er flaskebarn, og det er jeg egentlig stolt af, for hun fik en glad mor

Anmeld

17. september 2010

Anonym trådstarter

Til jer, som har stoppet amningen helt! Hvordan stopper man mælkeproduktionen?

Anmeld

17. september 2010

louise8723

Anonym skriver:

Du kan opsøge egen læge og få piller til det..

men mit gik i sig selv efter 14 dage

Anmeld

17. september 2010

Bryndis

Anonym skriver:

Mit stoppede af sig selv men jeg ammede lidt ud for ikke at få mælkeknuder.

Men ellers kan du få nogle piller fra lægen som kan stoppe det. Man bliver vidst rimelig dårlig af dem i et døgn men så er mælken også væk.

Anmeld

17. september 2010

Sisley

Man skal under ingen omstændigheder amme for enhver pris!!! Hvis det går ud over kontakten og tilknytningen til barnet, skal man stoppe. Ja, det er rigtig godt at amme, men flaskebørn har det ligeså godt og måske bedre end hvis moderen hader at amme.

Jeg taler af bitter erfaring !

Anmeld

17. september 2010

Anonym trådstarter

Hvor er det dejligt at høre, at jeg ikke er den eneste mor i verden, som desværre ikke kan amme! Jeg har tidligere svoret til amning, men jeg kan virkelig ikke holde det ud! Jeg er pt en ulykkelig mor og vil jo langt hellere være overskuds mor!

Anmeld

17. september 2010

Smølf

Selvfølgelig skal du ikke amme for enhver pris! Og jeg kan godt forstå at det ser helt håbløst ud lige nu!!

Jeg blev selv mor igen for 5 uger siden og vi havde ikke engang forladt fødestuen før jeg havde sår på begge brystvorter... Herefter fulgte 3-4 uger med fordærdelige smerter hver gang den lille skulle lægges til... Og mange mange tårer!!

Jeg prøvede alle de råd som sundhedsplejersken gav (amme i tvillingestilling, ligge at amme, luftørring osv). MEN!! Det eneste der har hjulpet mig har været at malke ud!

Først på det ene bryst -så det kunne få lov at hele. Og så bagefter på det andet. Imens har jeg også ammet på det andet bryst med sår... Og jeg fik også kun 20-30ml ud hver gang til at starte med. Så derfor malkede jeg ud hver 2.-3. time -og langsomt kom der mere og mere.

Det har været drønhårdt... Men jeg er hel nu og amningen kører. Jeg vil bare sige, at hvis du beslutter dig for at fortsætte, så er der lys for enden af tunnellen!

Gør det forresten også ondt mellem amningerne? Det kan være tegn på svamp... Og så heler sårene slet ikke uden hjælp.

Der kommer et stort kram til dig fra mig -jeg VED hvor hårdt du har det lige nu!!

Neta

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.