Skal man amme for enhver pris?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

17. september 2010

quar20

kan kun sige 1 ting og det er :

En go mor sidder IKKE i brysterne...!! Og det er IKKE et tabu IKKE at amme.. Tværdimod.. Hermed mener jeg at hvis man selv sidder og slet ikke kan overskue at amme, og bare ved tanken så løber det ned af ryggen - Hvorfor så ikke ty til MME - og være en mor med overskud ?...!!

Håber du finder den rigtige beslutning..!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. september 2010

HDA2311

Jeg kan kun give alle de andre ret - jeg har været igennem det samme som dig og valgte at give op efter 2 uger.

Så hvis du ikke allerede har gjort det, så kom ud og køb flasker og MME - da jeg gav min søn den første flaske var jeg overbevist om at det var meget bedre for os, det var bare så meget mere hyggeligt end amning med blodbad og tudeture...

Jeg fik piller fra lægen til at stoppe mælken, de har en del bivirkninger, men jeg blev ikke speciel dårlig af dem og så er det overstået på et døgn. Du kan sikkert også få dem gennem vagtlægen her i weekenden.

Anmeld

17. september 2010

BellaT

Stop!

Ja, det er vanvittigt smertefuldt og blodigt de første uger. Men derefter forsvinder smerter og blod.

Men! Sådan som du har det lige nu er ikke godt for jeres tilknytning. Og børn klarer sig altså udmærket på erstatning. Det eneste problem er at barnet KAN få forstoppelse af det. Men både ammebørn og flaskebørn kan få kolik. Så det er aldrig til at vide..

Man skal ikke amme for enhver pris! Tror bare det er vigtigt at man holder barnet tæt ind til sig når man giver flaske. Også når barnet bliver stort nok til selv at holde på flasken.

Mine børn er blevet ammet en måneds tid. Derefter er de gradvis gået over til flasken. Jeg havde ikke meget mælk, så jeg behøvede ikke noget at stoppe mælken med. Det stoppede af sig selv.

Tillykke med lillen! 

Anmeld

17. september 2010

mor-til-vanessa

Anonym skriver:

Hej piger!

Jeg har fornylig fået den dejligste lille baby! Det har desværre bare ikke levet op til forventningerne jeg har så utrolig vanskeligt ved at amme - det gør vanvittig ondt! Jeg har sår og revner på begge brystvorter og intet tyder på at det vil hele! Jeg græder flere gange dagligt og håber at baby vil sove, så jeg slipper for at amme! Det er ulideligt!

Idag har jeg talt med læge og sundhedsplejesken og begge har anbefalet mig at holde et par dages pause og forsøge at malke så godt ud så muligt! Jeg har meget svært ved udmalkning også og indtil nu er det kun blevet til 20 ml i alt

Jeg overvejer kraftigt at smide håndklædet i ringen og opgive amningen helt! Jeg har aldrig oplevet noget så smertefuldt, både under og efter amning! Jeg ville hellere føde 20 børn end at skulle amme!

Jeg ved godt, at det mest idielle er at amme sit barn, men skal man gøre det for enhver pris? Jeg er virkelig bange for, at amningen ødelægger vores forhold, fordi jeg har det så dårligt med det!

Er der nogen der har oplevet det samme eller nogle der har nogle råd?

Hilsen den fortvivlende!

nej man skal ikke amme for enhver pris.

jeg kæmpede også selv en kamp og forsatte dog i næsten 6 mdr. jeg nåede at have 3 brystbetændelser og 2 svampe infektioner. og det var den sidste svampe infektion der satte en stopper for det,

måske du har svamp i brystet???? så svier det sådan og når du ikke ammer. når man har svamp gør det også sådan at sår og rifter ikke vil hele. så hvis du har svamp så skal du have en pille ( ligesom dem man får når man har underlivs svamp ) og dit barn skal også smører i munden med en gele. og så går det altså væk på no time og det bliver en fornøjelse.

hvis lægen siger man ikke kan have svamp inden i brystet skal du altså insisterer på at det kan man godt og du skal have den pille. hvis du har symptomerne.

symptomer er stikken i brystet som om der er en der sidder og prikker i dit bryst/ en slags isende fornemmelse og at det jo selvfølgelig gør sindsygt ondt.

til rifterne kan man få en creme der hedder fucidin 1% ( tror jeg den hedder ) den skal du have på recept hos lægen. var den eneste creme der hjalp mig. ikke en de normalt udskriver til ammende men er virkelig effektiv.

men hvis det er det her du har, så skal det nok blive godt. hurtigt. 

undskyld det blev sååå langt. du er altid velkommen til at skrive hvis de vil vide mere

knus liv

Anmeld

17. september 2010

Sasja77

NEJ NEJ NEJ OG NEJ!!!! Du skal for ikke amme for hver en pris! Det er laaaangt vigtigere at du får det godt for så har bebse det godt! Det lille pus kan jo mærke at mor er ulykkelig 

Jeg kan virkelig godt forstå at du er i syv sind og har det skidt med at stoppe, det tror jeg er helt naturligt fordi vi bliver tudet ørene fulde med hvor sundt og godt det er at amme OG det er det osse fordi at bebse for nogle antistoffer som styrker dem plus at modermælken ændrer sig efter behov. Men alt det kan være så uendeligt ligegyldigt hvis mor sidder og græder imens og lillepus ikke bliver mæt. 

Der findes mange forskellige mærker i MME og som en anden sagde så kan den lille godt få hård mave og forstoppelse når de overgår til MME og jeg ved ikke om man kan få det i DK men Semper har lavet noget der hedder Bifidus som er en MME man køber på apoteket herovre (bor i Malmø) og det er ret godt mod forstoppelse! Jeg har selv brugt den til vores lille datter og den var fantastisk. Prøv at hør din SP om hun kender den....

men lige til sidst, Gør hvad du absolut mener der er bedst for dig og guldklumpen! Jeg tror virkelig at du bliver en rigtig glad mor til en mæt baby hvis du giver MME en chance! Du kan jo evt. supplere til at starte med og se om du kan overskue at malke ud for at holde gang i produktionen og så husk at få fat i en god flaske med nogle gode sutter evt. Phillips avent eller tommy tee eller MAM

Held og lykke med hvad du nu beslutter og så lige en med på vejen til dig!

Hilsen Sasja som både ammede i lidt over 4 måneder og derefter supplerede med MME til der var udsolgt på hylden

Anmeld

17. september 2010

SiLiMiMa

NEJ! det skal man ikke!

mme er en udemærket ting og man kan sagtens give barnet nærhed mens man giver flaske - holde barnet tæt og ha øjenkontakt osv.

heise, som har ammet hhv 7 mdr, 5 mdr, 1½ md og 1½ md og ellers været rigtig glad for mme og det har børnene også!

Anmeld

17. september 2010

Tdittmann

jeg synes det er vigtigst at du har overskud til dit barn og at barnet får en mor som har overskud og føler glæde.

Jeg har 3 børn og med den første var jeg igennem det samme som du er i lige nu. Og da gav jeg op efter 3 mdr. i smerte helvede. Anden gang har jeg slet ikke ammet, og hun stortrives. Her 3. gang har jeg også forsøgt at amme men gav op efter 2½ uge da der ingen mælk kom og han tabte sig, og jeg kunne ikke holde ud at se at han skreg hele tiden og ikke havde det godt.

Da jeg gav de første 2 flasker græd jeg, mest fordi jeg synes det var et nederlag at måtte opgive. Men herefter havde jeg et glad og veltilpas barn. Og det opvejer fuldstændig at jeg har valgt ikke at amme. Desuden har jeg overskud til ham og de 2 store og familien fungerer.

Håber du finder en god løsning for jer, Amning er ikke ALT - det er vigtigere at barnet har en mor der har overskud og der kan føle glæde.

Anmeld

17. september 2010

SussieThyssen

lotchen skriver:

Hej

Tillykke med bebs

Jeg fik Oliver i december. De første 4-5 uger var ren eufori over det dejlige væsen, men resten var noget lort. Amningen kørte slet ikke, han skreg altid og ville til hele tiden. Til sidst var jeg helt kvæstet, både fysisk af mangel på søvn og psykisk fordi jeg ikke havde en eneste rest overskud tilbage. Var så ked...

En aften, hvor jeg var gået omkuld, helt udmattet af træthed, der gav Lars Oliver en flaske. Hvilket mirakel! Barnet skreg ikke længere af sult, men sov sødt på sin fars mave og mor SOV!!

Derefter gik der et stykke tid med at amme først og så mætte ham helt med flaske, men tilsidst gik vi på ren flaske. Det var det helt rigtige for os, det gik supergodt efter det. Jgeg havde fået min krop tilbage, Oliver blev mæt og far kunne rigtig komme på banen. Så for os var det bare godt.

Så nej, ikke amning for enhver pris, amning for dem, der vil og har lyst og hvor det kan komme til at køre.

Det vigtigste er hvad DU har det bedst med! Hvis du tager beslutningen om flaske, så følg den og hav det godt med den. Når din sp så begynder med det hun jo skal sige, så bede hend bare om at respektere din beslutning, så er den potte ude

Held og lykke med havd du nu beslutter!

Hilsen en der ikke var den store fan af amning FØR hun fik barn og ikke blev det efter 

Super, SUPER indlæg, og lige præcis som jeg vil have sagt det...det kan ganske enkelt ikke siges bedre.
Over til flasken.
Giv hvad du har og suplér så med MME, ikke så meget der.
Din bebs får alligevel den vigtigste beskyttelse i råmælken, så skulle det være helt tosset, så sker der intet ved at lade det glide ud nu.
Vi er bare nogle der ikke er gode ammere, så enkelt er det.

Kærligst
Sussie

Anmeld

18. september 2010

Anonym trådstarter

Jeg har nu Besluttet mig for at stoppe! Jeg kan ikke mere og det her er bedst for alle parter, min baby, min kæreste og jeg! Jeg tror at det er det rigtige for mig, hvis jeg vil gøre mig nogen forhåbninger om at blive super mor! Lige nu er jeg det i hvert fald ikke

Anmeld

18. september 2010

mor-til-vanessa

Anonym skriver:

Jeg har nu Besluttet mig for at stoppe! Jeg kan ikke mere og det her er bedst for alle parter, min baby, min kæreste og jeg! Jeg tror at det er det rigtige for mig, hvis jeg vil gøre mig nogen forhåbninger om at blive super mor! Lige nu er jeg det i hvert fald ikke

det lyder godt. 

men har du fået undersøgt det ikke er svamp????

for hvis det er det er det væk i løbet af et par dage, når du har fået pillen.

knus

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.