Anonym skriver:
Hej piger!
Jeg har fornylig fået den dejligste lille baby! Det har desværre bare ikke levet op til forventningerne
jeg har så utrolig vanskeligt ved at amme - det gør vanvittig ondt! Jeg har sår og revner på begge brystvorter og intet tyder på at det vil hele! Jeg græder flere gange dagligt og håber at baby vil sove, så jeg slipper for at amme! Det er ulideligt!
Idag har jeg talt med læge og sundhedsplejesken og begge har anbefalet mig at holde et par dages pause og forsøge at malke så godt ud så muligt! Jeg har meget svært ved udmalkning også og indtil nu er det kun blevet til 20 ml i alt 
Jeg overvejer kraftigt at smide håndklædet i ringen og opgive amningen helt! Jeg har aldrig oplevet noget så smertefuldt, både under og efter amning! Jeg ville hellere føde 20 børn end at skulle amme!
Jeg ved godt, at det mest idielle er at amme sit barn, men skal man gøre det for enhver pris? Jeg er virkelig bange for, at amningen ødelægger vores forhold, fordi jeg har det så dårligt med det!
Er der nogen der har oplevet det samme eller nogle der har nogle råd?
Hilsen den fortvivlende!
Hejsa 
Jeg fødte lille Anton for 6½ uge siden og allerede fra start af på hospitalet (vi var indlagt i 5 dage) måtte vi supplere med MME fordi 1) han kunne ikke få ordentlig fat, jeg måtte bruge ammebrikker, men han nåede at blive så udmattet af at forsøge at få fat, at han aldrig nåede sig spise sig mæt 2) jeg havde slet slet ikke nok mælk (heller ikke at mælken var løbet til) til at han kunne blive mæt.
Efter 14 dage herhjemme med først amning, derefter suppleret med MME og til sidst udpumpning for at holde gang i mælkeproduktionen, måtte jeg smide håndklædet i ringen - jeg fik jo aldrig noget søvn, for før jeg var færdig med det hele, kunne jeg næsten starte forfra...! (Anton SKULLE have mad hver 3 time, fordi han tabte sig mere end de tilladte 10% i starten og også fik gulsot). Jeg synes bestemt ikke, det var hyggeligt at amme, netop fordi det var en kamp at få lagt ham til HVER ENESTE gang og så var jeg simpelthen våd fra top til tå, fordi han hele tiden fik "slået" ammebrikkerne af, fordi han var så frustreret over ikke at kunne få ordentlig fat og dermed få mad...! Så jeg endte med at holde op med amningen, jeg pumpede dog stadig ud og så fik han skiftevis MM og MME i løbet af dagen - det gjorde også, at far kunne være mere med og det har helt sikkert gjort en masse for deres forhold...! Det har også givet en glad Katja med overskud til at være mor
så her var det bestemt ikke det værd at blive ved med amningen...!
Jeg snakkede med SP´en om min beslutning (på det tidspunkt pumpede jeg kun ud) - hun gav mig ros for at blive ved med udpumpningen, men sagde også at hun sagtens kunne forstå, hvis jeg ikke orkede det i lændgen, jeg ville jo heller ikke kunne opretholde mælkeproduktionen ved kun at pumpe ud - så jeg har været meget positivt overrasket, fordi man alle steder får at vide "at barnet jo næsten tager skade, hvis ikke det bliver ammet"...!
Så nej, herhjemme har vi valgt (jeg havde mange snakke med manden om hvad der var bedst for OS) amningen fra - og jeg tror ikke jeg ville tøve med at gøre det samme, når den næste en dag kommer til verden...!
Held og lykke med din beslutning...!
og husk at børn klarer sig lige så godt på MME 
Katja