fæle drømme :(

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

13. september 2010

<3

Nu kan jeg ikke vurdere om det er af sygelig karakter at din bekymring er opstået fra. Men at have sådanne tanker er helt normalt. Det hele handler om i bund og grund at der er to ting der spiller ind: søvnmangel og ekstrem ansvarsfølelse. Biologisk giver det mening at have det på den måde for det handler i ynglens overlevelse.

Hvis du selv mener at det fylder for meget eller du ikke kan slappe nok af til at få hvilet så tal med din læge om det, særligt hvis det udvikler sig til voldelige fantasier om din lille pige ellers ville jeg vente med at reagere yderligere på det indtil du har fået sovet igennem et par gange igen.

Og jo jeg havde det også sådan

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. september 2010

Lise

Hej Caroline,

Jeg har ikke nogen råd rigtigt, men vil bare fortælle at jeg oplever en snert af det samme, og tror egentlig at de fleste nye forældre gør det. Men det er naturligvis ikke noget der skal dominere ens liv og færden..

Jeg drømmer sjældent grimme drømme om natten (heldigvis) men det kører i hovedet hele dagen. Og det er netop det der med de udefrakommende farer. Jeg kan ikke beskytte mine børn mod diverse psykopater, hjemmerøvere, dødsbilister, eksplosioner i offentlig transport, flystyrt mv. uden at det ville påvirke mit liv (altså lade være med at gå udenfor, åbne døren for fremmede, aldrig bevæge mig ude i trafikken eller rejse...), og det gør mig naturligvis bange fra tid til anden. Og det er vel noget lignende du oplever - nok bare i en lidt højere grad. Jeg mener, ligesom de andre, at det er et udtryk for vores endeløse kærlighed til de små væsner, og vores frygt for at miste det dyrebareste i vores liv. Jeg har lært at leve med det, og minder mig selv om at der jo indtil nu ikke er sket noget i mit liv - (næsten) ingen overfald, trafikulykker, sygdom etc. - og at de fleste kommer helt fint igennem livet. Og så tvinger jeg mig selv til at tænke gode tanker

Hvis det påvirker din hverdag meget, så synes jeg bestemt du skal tage en lille snak med nogen om det. Ved ikke hvem det skulle være; læge, sundhedsplejersken, veninde, din mor.. Jeg kender ikke løsningen, men ville bare sige at jeg kender lidt til tankerne..

Lise 

Anmeld

13. september 2010

mariamiss6

Caroline86 skriver:

ja, jeg finder en som giver mig ro

godt

Så håber jeg det virker, for så er det jo faktisk en meget lille indsats at gøre

Anmeld

13. september 2010

Moderator

Profilbillede for Moderator
mariamiss6 skriver:

godt

Så håber jeg det virker, for så er det jo faktisk en meget lille indsats at gøre

ja, det er det helt sikkert

Og det er jo sådan set sundt i det hele taget at tale pænt til sin selvtillid

Anmeld

13. september 2010

Smølf

Jeg har også haft tænkt på at lave et lignende indlæg!

Da jeg lige havde fået min søn for 4 år siden gik jeg også og havde forfærdelige dagdrømme. Jeg var  faktisk lige ved at tro, at jeg ikke var helt normal. De handlede som regel om, at der var en som tog Sebastian op af barnevognen, når vi var i Zoo, og smed ham ned til isbjørnen! Eller at barnevognen gled fra mig på vej ud af vores opgang og den så trillede ud på vejen og blev påkørt. Eller vinden fik fat i barnevognen på stationen og han bliver suget ned på skinnerne... Ja der var mange... Og meget grafiske!!

Den dag i dag kan jeg ikke rigtig slappe af, når vi er i zoo... Og jeg vil slet ikke have at han skal i Zoo uden mig.

(Nu har den dagdrøm så fået ny næring efter en 3-årig pige røg ned til bjørnene i en tysk zoo -og barnet nær mistede livet)

Nu har vi så fået nr. 2 og jeg begynder med de onde dagdrømme igen... Nu har jeg fået den skøre ide at der måske er en der sætter sig på hende/falder over hende og maser hende. Skøre mig.

Men jeg ved at de forsvinder når hun bliver ældre og at jeg ikke er den eneste småparanoide nybagte mor.

KH Neta -som udmærket forstår dig

Anmeld

13. september 2010

Moderator

Netapige skriver:

Jeg har også haft tænkt på at lave et lignende indlæg!

Da jeg lige havde fået min søn for 4 år siden gik jeg også og havde forfærdelige dagdrømme. Jeg var  faktisk lige ved at tro, at jeg ikke var helt normal. De handlede som regel om, at der var en som tog Sebastian op af barnevognen, når vi var i Zoo, og smed ham ned til isbjørnen! Eller at barnevognen gled fra mig på vej ud af vores opgang og den så trillede ud på vejen og blev påkørt. Eller vinden fik fat i barnevognen på stationen og han bliver suget ned på skinnerne... Ja der var mange... Og meget grafiske!!

Den dag i dag kan jeg ikke rigtig slappe af, når vi er i zoo... Og jeg vil slet ikke have at han skal i Zoo uden mig.

(Nu har den dagdrøm så fået ny næring efter en 3-årig pige røg ned til bjørnene i en tysk zoo -og barnet nær mistede livet)

Nu har vi så fået nr. 2 og jeg begynder med de onde dagdrømme igen... Nu har jeg fået den skøre ide at der måske er en der sætter sig på hende/falder over hende og maser hende. Skøre mig.

Men jeg ved at de forsvinder når hun bliver ældre og at jeg ikke er den eneste småparanoide nybagte mor.

KH Neta -som udmærket forstår dig

det er rart at høre om andre der oplever/har oplevet det samme!

Jeg har lige fået en rigtig god snak med min mor og tror jeg har fundet ud af hvorfor det er blevet så slemt...

1000 tak for svaret

Anmeld

13. september 2010

mariamiss6

Caroline86 skriver:

ja, det er det helt sikkert

Og det er jo sådan set sundt i det hele taget at tale pænt til sin selvtillid

Hehe ja

Anmeld

13. september 2010

ooo

Jeg har i perioder også haft slemme drømme, hvor dem jeg holder af dør. Jeg har forsket lidt i det, for det var virkeligt slemt, og ikke til at holde ud. Når man drømmer at der er en der dør, så symboliserer det en forandring. Jeg drømte f.eks at min søster døde i lang tid, og det var simpelthen fordi at hun skulle flytte hjemmefra. Ligeledes har jeg også drømt at Niels, min mand, døde, og det passede med at vi begyndte at komme sammen.

Så når du drømmer at lille Laura bliver dræbt, så er det højst sandsynligt en reaktion på de forandringer der er sket i jeres hverdag. Du har fået en fantastisk lille pige, og I er flyttet (mener jeg at have læst), og det er da om noget nogle store forandringer.

Jeg håber at du kan bruge det.

Kram M.

Anmeld

13. september 2010

Moderator

Metchen skriver:

Jeg har i perioder også haft slemme drømme, hvor dem jeg holder af dør. Jeg har forsket lidt i det, for det var virkeligt slemt, og ikke til at holde ud. Når man drømmer at der er en der dør, så symboliserer det en forandring. Jeg drømte f.eks at min søster døde i lang tid, og det var simpelthen fordi at hun skulle flytte hjemmefra. Ligeledes har jeg også drømt at Niels, min mand, døde, og det passede med at vi begyndte at komme sammen.

Så når du drømmer at lille Laura bliver dræbt, så er det højst sandsynligt en reaktion på de forandringer der er sket i jeres hverdag. Du har fået en fantastisk lille pige, og I er flyttet (mener jeg at have læst), og det er da om noget nogle store forandringer.

Jeg håber at du kan bruge det.

Kram M.

det kan jeg i den grad bruge til noget! 1000 tak!

Jeg har netop selv i dag siddet og tænkt (mens jeg talte med min mor om det hele) at der jo sker helt vildt meget lige nu og det bearbejder min underbevidsthed så når jeg sover. Laura er ved at lære at kravle og det giver jo anledning til en masse nye, potentielle, farer. Men det er rart at vide det ikke bare er en "undskyldning" jeg finder på men at det faktisk forholder sig sådan!

Anmeld

13. september 2010

Diana...

Sødeste Caroline det er bare så uhyggelig men jeg tror det er helt normalt. Jeg havde det rigtig meget det først år hvor chancen for vuggedød er størst og jeg tror det er det der har påvirket det. Og så har jeg dog fået det igen efter jeg fandt min veninde død. Men her kommer drømmende både om dagen og om natten og nogen gang kan jeg også bare sidde og stene og begynde og dagsdrømme om det. Men det i vågen tilstand er for det meste sådan noget som tænk nu hvis jeg kommer til at slippe barnevognen og den kør ud for and en bil eller toget eller tænk nu hvis jeg bla bla bla og det skræmte mig at jeg kunne tænke sådan men det er simpelthen fordi jeg har været påvirket af det med min veninde. 

Jeg tror rigtig mange har de drømme det første stykke tid man er så obs på vuggedød og det fylder end da rigtig meget hos nogen mon det kan være derfor de drømme bliver ved med at komme hos dig også. 

Knus Diana og tanker til dig. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.