Caroline86 skriver:
Hej tøser.
Jeg har længe overvejet om jeg skulle oprette denne tråd eller lade være. Jeg overvejede også om jeg skulle oprette den anonymt, men jeg kom frem til at jeg er nødt til at stå ved det hvis jeg skal få den tilstrækkelige terapeutiske virkning.
Jeg skammer mig egentlig lidt over det, men det er der vel i virkeligheden nok slet ikke nogen grund til. Here goes:
Jeg drømmer hele tiden at Laura dør
På forskellige måder, men alle måder er noget der ville kunne ske! ikke noget overdrevet (synes jeg).... det er så utroligt fælt og jeg kan ikke stoppe igen når først tankerne kører. Jeg vågner naturligvis med det samme og drøner ind og ser på min sovende lille prinsesse, men tankerne forsvinder ikke! Mens jeg sidder og kigger på hende, med tårer i øjnene, og aer hendes lille varme kind ser jeg stadig filmen for mine øjne. Én af de drømme der ofte vender tilbage er at hun sidder i sin autostol bag i bilen og jeg sidder på førersædet. vi er kun os 2 i bilen. herfra udspiller den sig så lidt forskelligt. Det er altid noget med at vi holder stille - enten ved rødt lys eller fordi vi holder og venter, parkeret, et sted. Mens vi holder der kommer der pludselig en mand løbende, flår bildøren bagi op, skærer halsen over på Laura og løber videre 
Og der sidder jeg og kan ikke gøre en skid! Det er SÅÅÅ fælt!!! 

Det har resulteret i at jeg faktisk for det meste låser dørene i bilen så snart vi holder stille 
Er det normalt at have så mange "døds" drømme? Jeg har minimum én hver dag. Ofte flere! De kommer også som dagdrømme...
Jeg sover rigtigt dårligt og er slet ikke veludhvilet om morgenen! Ofte dropper jeg at tage en lur i løbet af dagen fordi jeg ikke vil opleve endnu en fæl drøm! 
Knus Caroline, som virkelig er bange for de dumme drømme!
Caroline.... Det må være en underbevidst angst for at miste... Måske skulle du overveje at snakke med en terapeut om det?
Jeg tror ikke psykolog er den rigtige løsning, men noget samtaleterapi... Måske hypnose? så du kan grave dybt nok, og se hvad der fremkalder det....
Jeg tror du kan betegne det som en slags angstanfald...
Det svarer lidt til, da jeg var barn, og når vi var nogen steder (også ofte hjemme) jeg brugte enormt mange timer, på at forestille mig hvordan jeg skulle redde min familie, hvis nu der blev brand her eller der i huset... Og jeg er ret sikker på, at det handlede om, at jeg simpelthen ikke stolede på at de voksne ville redde mig, så jeg forventede at hvis der skete noget, skulle JEG som barn redde alle de andre inklusive de voksne...
Måske beror dine drømme på, at du ganske enkelt er bange for du ikke kan beskytte dit barn, mod udefrakommende farer. Og at du er angst for at miste hende...
Jeg ved det lyder bagateliseret, men du skal måske have hjælp til at få styr på det der med om du tager sorgerne på forskud?
Alle forældre er jo angst for at deres børn skal falde fra dem på en eller anden vis, og derfor tager man diverse sikkerhedsforanstaltninger i for eksempel hjemmet eller bilen... Men jeg tror at din underbevidsthed har drevet det for langt for dig, og det er nok ikke helt holdbart... Den slags vokser jo måske med tiden, når Laura bliver lidt mere selvstændig, og så tror jeg virkelig du vil få det svært....
Hvad tror du selv?