at lade baby sidde i bilen

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

8. september 2010

slettet_7530

ja, alt med omtanke og det er ikke hensigtmæssigt at forlade sit barn uden opsyn..

Sådan har jeg det bare og synes forældre der gør det er biiiiibbbbb.

Nå, men at smide en barnevogn udenfor en bager hvor du kan se den og løbe derud på under 5 sek er ikke den værste synder, men synes bare der er den del der netop IKKE gør det med omtanke...især enkelte der smider deres unger i bilen ved bilka.

Har set det 2 gange inden for de sidste 3 år, måske ikke mange gange, mned det er jo blot hvad JEG har set, der er jo flere end dem jeg ser.Og ja, ander ikke hvor længe de har siddet der, er også lige gyldigt, men den ene gang stod de 2 andre og gloede ind i bilen og snakkede om at ringe til politiet fordi den var låst.....Havde næsten glemt det indtil det her indlæg kom frem nu, for det er godt og vel 2,5 år siden nu...og tvivler på mange er blevet voldsomt mere ansvarlige på det punkt:-)

Men ja, alt med omtanke.

Havde jeg set det i Bilka havde jeg meldt dem, eller gået op i informationene og sagt at de skulle efterlyse forældrene.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. september 2010

CamiRon

Jeg har skrevet tidligere i denne debat - om at jeg gør det. Lader mit barn sidde i bilen mens jeg er inde hos bageren, på tanken og andre steder hvor jeg kan se hende.

Men jeg havde ikke tænkt på det med hvor man bor. Jeg tror faktisk det betyder meget for denne debat. Jeg bor nemlig også i en meget lille by, hvor de fleste har en ide om hvem hinanden er, kender nogen der kender en osv. Netop derfor har jeg nok også mindre skrubler ved at lade hende sidde de 2 min. Boede jeg i Kbh., Århus, Odense og andre store byer ville jeg nok ikke gøre det...

Anmeld

8. september 2010

Siber

Tak for svar alle sammen!

Nu har jeg fået svar på min undren om hvorfor I lader jeres baby sidde alene i bilen.

Dette er nemmere for mig, synd at vække baby, det tager kun 2 min, hvad skulle det skade osv

Knus Siber, der stadigvæk ikke ville efterlade baby alene i bilen

Anmeld

9. september 2010

Mikkelmusen

albertesmor skriver:

1. Babyer kan ikke blive kvalt i deres eget gylp det er en skrøne, de har simpelthen en refleks der gør at det er fysisk umuligt

Jo det kan de faktisk godt. Jeg kender selv en hvis baby ikke havde den refleks, som blev kvalt i gylp/opkast.

Anmeld

9. september 2010

slettet_7530

Jo det kan de faktisk godt. Jeg kender selv en hvis baby ikke havde den refleks, som blev kvalt i gylp/opkast.

Fair nok at der måske er nogle babyer der ikek har den, min pointe var også at når vi går i bad er vi nødt til at lade baby ligge uden opsyn, når vi går på toilettet er baby nødt til at ligge uden opsyn osv osv

VI KAN IKKE OVERVÅGE DEM 24 TIMER I DØGNET

Anmeld

9. september 2010

Maise

Altså når jeg har handlet, sætter jeg min pige i bilen mens jeg aflevere vognen og indkasere mønten, tager ca 30-45 sekunder. jeg har også løbet op med varer på anden sal og ned igen og hentet hende mens hun sad og legede  i sin autostol. Noget der har taget ca 1 min. men jeg ville ikke handle uden hende. Altså jejg mener vores forældre havde ikke babyalarmer og hørte os først når vi skreg i vilden sky.

I det store hele ville jeg som sådan ikke gå fra hende. men lige at gøre noget der tager 1 min. kan jeg ikke se det store problem i.

Anmeld

9. september 2010

Mor til Frederic og Freya

Siber skriver:

Ja jeg forstår det altså ikke!

Hvorfor lader man sin lille baby sidde alene i bilen, mens man aflever eller henter børn, handler eller andet?

Jeg ville aldrig turde gøre det, tænk hvis der skete noget i de 2,3,4,5, el 15 min man var væk!

Hilsen Siber, der bliver lidt rystet ind i mellem!

Hold lige på hat og briller...

Blev kaldt til bilka for at lave en dør opluk på en nissan, en af de der mega hede dage i sommers. 

Bliver kaldt op på vej derop at det gerne må gå stærkt da der sider et barn i bil... Hvilket ikke er første gang jeg oplever det via mit arbejde.

Kører allerede med pedal i bund, for er jo selv mor til en knægt på 2 år - så kan kun forestille mig den panik en mor vil have..

Finder den ret hurtigt og omkring bilen står der 4 indvandre; en mor - far - storesøster og bedstemor.

Inden i den låste bil sidder der en dreng på omkring 2-3 år. Gennemblødt af sved og har ikke engang energi til at banke på ruden. Alle ruder i lukket helt i og bilen var mørke grøn. Kun gud ved hvor længe han har sidet derinde, for dansk kunne de ikke meget af.

Lurer ret hurtigt hvilket 'værkøj' jeg skal bruge for at låse den op - en af de nemme... Da jeg sætter luft puden mellem dør og bil, for at skille dem ad så jeg kan få mit værktøj ind - er drengen kravlet op og sidder og hiver efter vejret gennem den lille sprække jeg havde lavet. 

Fra jeg hiver håndbremsen til den er låst op, går der ikke 2 min. 

Var godt nok noget harm på dem, men er jo nødt til at være profesionel og ikke lade det gå ud over mit arbejde.

Men helt ærligt...

Man går da bare slet ikke i bilka og lader sit barn side i en glohed bil - alle vinduer lukket og ude temp på 30 grader. 

Kan slet ikke forstå hvordan forældre kan få sig selv til det. De kunne jo have ladet én blive ude ved bil. 

Tro mig de er nok heller ikke de sidste jeg kommer ud til.

Anmeld

9. september 2010

quar20

Mor til Frederic skriver:

Blev kaldt til bilka for at lave en dør opluk på en nissan, en af de der mega hede dage i sommers. 

Bliver kaldt op på vej derop at det gerne må gå stærkt da der sider et barn i bil... Hvilket ikke er første gang jeg oplever det via mit arbejde.

Kører allerede med pedal i bund, for er jo selv mor til en knægt på 2 år - så kan kun forestille mig den panik en mor vil have..

Finder den ret hurtigt og omkring bilen står der 4 indvandre; en mor - far - storesøster og bedstemor.

Inden i den låste bil sidder der en dreng på omkring 2-3 år. Gennemblødt af sved og har ikke engang energi til at banke på ruden. Alle ruder i lukket helt i og bilen var mørke grøn. Kun gud ved hvor længe han har sidet derinde, for dansk kunne de ikke meget af.

Lurer ret hurtigt hvilket 'værkøj' jeg skal bruge for at låse den op - en af de nemme... Da jeg sætter luft puden mellem dør og bil, for at skille dem ad så jeg kan få mit værktøj ind - er drengen kravlet op og sidder og hiver efter vejret gennem den lille sprække jeg havde lavet. 

Var godt nok noget harm på dem, men er jo nødt til at være profesionel og ikke lade det gå ud over mit arbejde.

Men helt ærligt...

Man går da bare slet ikke i bilka og lader sit barn side i en glohed bil - alle vinduer lukket og ude temp på 30 grader. 

Kan slet ikke forstå hvordan forældre kan få sig selv til det. De kunne jo have ladet én blive ude ved bil. 

Nej gud hvor skrækkeligt...!!

Jeg sidder her og blir faktisk helt rasende, men også mega ked af det på drengens vejne..!!

Hvordan i hele hule helved kan man få sig selv til at efterlade sit barn UANSET alder i bilen på bilkas pakeringsplads, i hede..!!

Er i chok..!!

Anmeld

9. september 2010

mortil(nichlasogmathias)

da jeg kun havde min "store" dreng nichlas sagde jeg også at jeg aldig ville lade mit barn sidde ude mens jeg aflevere den anden, men nu har jeg to børn, og når jeg skal aflevere den store om morgnen og den lille er faldet i søvn, så lader jeg ham sove de 2 min det tager at gå ind med den store, syntes det er synd at tage ham op når han nu sover så sødt, er sikker på at han sætter pris på ikke at blive taget op når han sover, han bliver jo sat igen efter 2 min..og jeg kan se bilen hele tiden, hva sku der ske??

Anmeld

9. september 2010

mortil(nichlasogmathias)

Mor til Frederic skriver:

Men helt ærligt...

puha en grim oplevelse, ville aldrig lade mit barn sidde i bilen alene når jeg skal handle og slet ikke når det er varm, puha stakkels barn..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.