Siber skriver:
Ja jeg forstår det altså ikke!
Hvorfor lader man sin lille baby sidde alene i bilen, mens man aflever eller henter børn, handler eller andet?
Jeg ville aldrig turde gøre det, tænk hvis der skete noget i de 2,3,4,5, el 15 min man var væk!
Hilsen Siber, der bliver lidt rystet ind i mellem!
Hold lige på hat og briller...
Blev kaldt til bilka for at lave en dør opluk på en nissan, en af de der mega hede dage i sommers.
Bliver kaldt op på vej derop at det gerne må gå stærkt da der sider et barn i bil... Hvilket ikke er første gang jeg oplever det via mit arbejde.
Kører allerede med pedal i bund, for er jo selv mor til en knægt på 2 år - så kan kun forestille mig den panik en mor vil have..
Finder den ret hurtigt og omkring bilen står der 4 indvandre; en mor - far - storesøster og bedstemor.
Inden i den låste bil sidder der en dreng på omkring 2-3 år. Gennemblødt af sved og har ikke engang energi til at banke på ruden. Alle ruder i lukket helt i og bilen var mørke grøn. Kun gud ved hvor længe han har sidet derinde, for dansk kunne de ikke meget af.
Lurer ret hurtigt hvilket 'værkøj' jeg skal bruge for at låse den op - en af de nemme... Da jeg sætter luft puden mellem dør og bil, for at skille dem ad så jeg kan få mit værktøj ind - er drengen kravlet op og sidder og hiver efter vejret gennem den lille sprække jeg havde lavet.
Fra jeg hiver håndbremsen til den er låst op, går der ikke 2 min.
Var godt nok noget harm på dem, men er jo nødt til at være profesionel og ikke lade det gå ud over mit arbejde.
Men helt ærligt...
Man går da bare slet ikke i bilka og lader sit barn side i en glohed bil - alle vinduer lukket og ude temp på 30 grader.
Kan slet ikke forstå hvordan forældre kan få sig selv til det. De kunne jo have ladet én blive ude ved bil.
Tro mig de er nok heller ikke de sidste jeg kommer ud til.